דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אין יותר פרות קדושות: אפילו ב.מ.וו M3 תהיה חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-M3 הבאה תהיה גם חשמלית
  • בגרסה זו עם מנוע נפרד לכל גלגל
  • צפויה לעלות על הכביש ב-2027

בשקט חרישי: ב.מ.וו חשפה תמונות ראשונות ל-M3 חדשה וחשמלית, דגם ראשון בהיסטוריה של חטיבת הביצועים הגרמנית ללא מנוע בנזין. לאולמות התצוגה היא צפויה להגיע רק בעוד שלוש שנים.

מה אנחנו יודעים: כבסיס תשמש הגרסה החשמלית לסדרה 3 הבאה, שבעצמה משתמשת בפלטפורמה חדשה וייעודית המכונה ניאו קלאסה (Neue Klasse), עם מערכת חשמל במתח גבוה. מהתמונות ניתן להבחין כי היא נבדלת בבתי גלגלים בולטים המאפשרים שימוש בצמיגים רחבים יותר ובלמים גדולים ומחורצים.

היצרנית הגרמנית לא מפרסמת בינתיים פרטים טכניים, אך נזכיר כי לפני כשנתיים הציגה M אב-טיפוס עם מערכת הנעה המשלבת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, בדומה למכוניות על חשמליות כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה.

היתרונות של מערכת הנעה כזו היא העברת כוח מדויקת לכל גלגל במטרה לייצר אחיזה אופטימלית בכל מצב ותחת כל עומס אפשרי. בנוסף היא מאפשרת הכוונת מומנט מתקדמת (לפנים-אחור וימין-שמאל) וכך גם מסייעת בכניסה וביציאה מהפניה על ידי האצה או האטה של כל אחד מהגלגלים לפי רמת האחיזה לה הוא זוכה.

מה אנחנו חושבים: עוד מוקדם לחוות דעה כלשהי לאור מיעוט הפרטים, אבל אם ב.מ.וו אכן תשולב בה מערכת ההנעה המתקדמת, היא עשויה לקבוע רף חדש בקטגוריית חשמל-ביצועים הבתולית כיום. נשמע מבטיח, אך יש לקחת בחשבון כי לאולמות התצוגה היא תגיע (כנראה) רק בעוד שלוש שנים, ועד אז עשויות רבות (מי אמר סיניות?) וטובות להציע דגמים מתחרים משלהן, עם טכנולוגיה מתקדמת עוד יותר.

נציין שלצידה ב.מ.וו גם תציע בעתיד M3 עם הנעה בנזין טהורה. ולאור זאת השאלה הגדולה ביותר היא עם איזו מערכת הנעה אתם, וגם אנחנו, נעדיף במי שנחשבת לספורט סדאן הטובה בעולם. תשובה לכך תהיה רק בעתיד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה