קליפורניה פלייסטיישן: החשמלית של סוני יצאה לדרך מוגבלת גיאוגרפית
קליפורניה פלייסטיישן: החשמלית של סוני יצאה לדרך מוגבלת גיאוגרפית
שלוש שנים לאחר שהמיזם המסקרן הוקם, השיקו סוני ושותפתה הונדה את אפילה 1, סדאן חשמלית גדולה שתתחרה - רק בקליפורניה בינתיים - בטסלה מודל S ולוסיד אייר. עם תג-מחיר עסיסי כמובן
יפנית בלאס וגאס: לפני שלוש שנים הכריזו סוני והונדה על מיזם משותף לייצור מכונית חשמלית, ויש להודות שכבר אז נקבו בתחילת 2025 כתאריך יעד להצגת התוצר הסופי. שנה לאחר מכן, בתערוכת הטכנולוגיה CES, נחשף אב הטיפוס והוכרז השם אפילה (Afeela) עבור המיזם; בתחילת 2024, באותה תערוכה שנתית, נחשף אב טיפוס מתקדם יותר לצד פרטים נוספים. כעת זו המכונית הסדרתית - ואתם כבר יודעים היכן היא הוצגה.
במקביל נפתח גם פנקס ההזמנות, בשלב זה עבור תושבי קליפורניה בלבד, שיוכלו לשלם פיקדון על סך 200 דולר ולהזמין את המכונית שצפויה להגיע אליהם רק בעוד כשנה. המחיר מתחיל ב-90 אלף דולר לגרסת הבסיס, אך כמו אצל טסלה - בשלב הראשון תיוצר רק גרסה יקרה יותר שתתומחר ב-103 אלף דולר. מדובר במחירים גבוהים מאלו של המתחרות הישירות, טסלה מודל S ולוסיד אייר.
צפייה בתוכן קליפורניה פלייסטיישן: החשמלית של סוני יצאה לדרך מוגבלת גיאוגרפית
מסכים ועוד מסכים: העיצוב של האפילה 1 לא יוצא דופן, והיצרניות גם לא מפרסמות את נתון הגרר המסקרן, אך בחזית יש מסך ייחודי על הסבכה הקדמית שמציג הודעות והתרעות כלפי חוץ, בעוד מאחור יש ספוילר חשמלי על דלת תא המטען. חישוקי הגלגלים יוצעו בקוטר "19 או "21, ועל מראות הצד (המסורתיות) הוצבו מצלמות לתצוגה דיגיטלית נוספת.
בתא הנוסעים המראה כמעט עתידני, עם הגה "יוק" (א-לה טסלה) דמוי סטיק מטוס ומסך לרוחב כל תא הנוסעים, כאשר בשני הקצוות ישנם מסכים נוספים המציגים את תמונת המצלמות החיצוניות. בגרסה הבכירה יוצעו גם צמד מסכי "12.9 עבור היושבים מאחור, ובהתאם לטרנד העכשווי, נעשה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים עבור 70% מפנים הרכב.
הממדים החיצוניים קטנים במעט מאלו של לוסיד אייר, עם אורך של 491.5 ס"מ (6-) ורוחב של 190 ס"מ (4-), אך עם יתרון קל בגובה שעומד על 146 ס"מ (5+) ובבסיס הגלגלים (3 מטרים, 4+ ס"מ). לתא המטען של האפילה נפח מרשים של 764 ליטרים ודלת חמישית לטובת העמסה נוחה.
מה עוד צריך לדעת: אפילה 1 תצויד בצמד מנועים חשמליים המייצרים יחד 490 כ"ס, בעוד סוללת 91 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה (מאכזב משהו) של 480 ק"מ בהתאם לתקן האמריקאי המחמיר. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב צנוע יחסית של 150 קילוואט; היצרניות לא מצהירות על משך הטעינה, אך דואגות להזכיר כי המכונית תוכל להיטען ברשת הסופרצ'ארג'רים של טסלה.
על הבטיחות יופקד מערך הכולל 40 חיישנים, מצלמות, רדארים, LiDAR וחיישנים על-קוליים, אך בשלב זה צפויה האפילה להציע מערכות עזר סטנדרטיות עם אוטונומיה ברמה 2 בלבד - בחירה מפתיעה נוספת. קישוריות סלולאר דור 5 תאפשר שימוש נרחב בבינה מלאכותית לטובת הסייען הקולי, בעוד עדכוני OTA יאפשרו להטמיע יכולות נוספות ברכב בהמשך הדרך.
מה אנחנו חושבים: עד כה היפנים עומדים בהצהרות, ואכן הביאו לשוק מכונית חשמלית חדשה ומסקרנת בתוך שלוש שנים מיום ההכרזה על שיתוף הפעולה. אבל ראשית יש לזכור כי עד שתגיע לכביש תחלוף עוד שנה ארוכה, ובינתיים המתחרות יציגו ללא ספק דגמים עם טכנולוגיות שלא נופלות, ובמקרים רבים אף עולות על אלו שהוצגו באפילה 1.
כך למשל, כבר עכשיו ברור כי מרצדס וכנראה גם ב.מ.וו - וכנראה עוד מספר מותגים - יציעו יכולות אוטונומיות ברמה 3. לוטוס וזיקר (ולא רק הן) ישדרגו את מהירות הטעינה לקצבים פנטסטיים, במה שנראה ממילא כנקודת חולשה מסוימת במפרט שנחשף.
ויש את ניו עם מערך החלפת סוללות יחודי וסוללה ארוכה של דגמים עם טכנולוגיה שומטת לסת מסין. האם מסכי הענק של אפילה יהיו אלה שיגרמו ללקוחות לפתוח את הכיס? הונדה וסוני מניחות ששמה של האחרונה עשוי לקסום למספיק לקוחות אמידים. אנחנו ממש לא בטוחים.
אצלנו בשכונה שונאים חשמליות, אפילו של יצרנים יפאנים.
אנחנו בצפון אמריקה אוהבים רק מכוניות ענקיות של GM ופורד שמשתמשות בבנזין בלבד.
המכונית הזאת מלאה טכנולגיה שזה מסוכן - צריך לקנות רק רכבים ישנים ללא טכנולוגיה כמו הבנטלי שלי שהיא מכונית פאר.
זה שלא היה לך אחד מספר בעיקר עליך אבל ב-2013 הם הוציאו מחשב במשקל של פחות 1.2 ק"ג עם מעבד 4 ליבות ושני ssd, עד היום כשאני מחפש מחשב נייד אין אחד משתקרב לvaio z מבחינת איכות.