דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמלית הזולה דאצ'יה ספרינג: עוד לא הגיעה, וכבר מתחדשת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • החשמלית הראשונה של דאצ'יה עברה עדכון
  • בעיקר קוסמטיקה חיצונית, מעט פחות בפנים
  • תאריך היעד הנוכחי לנחיתה בארץ: סוף 2024

לפני כשנה נהגנו לראשונה ובאופן בלעדי בדאצ'יה ספרינג, חשמלית ראשונה עבור דאצ'יה, דגם ראשון מסוגו בתעשייה שהבטיח להיות זול במיוחד והוצג אי שם ב-2020. בתכנית המקורית הוא אמור היה לנחות בישראל במהלך אשתקד, אבל זה לא קרה. מה שכן קרה דווקא, זו מתיחת פנים של אמצע החיים, שעיקרה שינוי מראה בחרטום ושידרוג מסכים המידע בסביבת הנהג. ביבואנית מעדכנים כעת את מועד ההגעה לרבעון האחרון של השנה.

ראוי להזכיר שוב כי הספרינג הוא מהדגמים החשמליים הזולים באירופה. אח תאום לרנו K-ZE המשווק בסין מ-2019 ומיוצר במפעל בשְׁה-יֵן, אותו פס ייצור שממנו הוא מגיע לאירופה ובעתיד גם אלינו. הפלטפורמה מוסבת מזו שמשמשת את רנו קוויד, רכב פנאי קטן שהוצג לראשונה עבור השוק ההודי ב-2015, ומיועד למדינות מתפתחות.

מתיחת הפנים חושפת עיצוב שונה לסבכה ולפגוש הקדמי, ומראה שונה לחתימת האור בתוך יחידות התאורה הראשיות. בצדדים יש פסי הגנה חדשים על הדלתות, הטבעת פלסטיק בקו החלונות של קורה C לאשליית 'גג צף' ואופציה לחישוקים קלים בעיצוב חדש. מאחור יש פגוש שונה, תאורה חדשה ופס פלסטיק בגימור שחור שמחבר את יחידות התאורה.

בפנים הוחלף לוח המחוונים האנלוגי בדיגיטלי בגודל "7, כפי שהוצג תחילה בדאסטר ואתמול בגרסה ההיברידית של ג'וגר. בנוסף, כל הקונסולה המרכזית עברה שינוי. מסך המולטימדיה גדל מ-"7 ל-"10 וכעת נמצא מעל פתחי המיזוג, יחידת פקדי המיזוג הוחלפה וסביבתה מעוצבת באופן שונה, ובורר הילוכים הוחלף בידית קטנה וחשמלית.

אין שינויים מכאניים או ביחידות הכוח שנותרו עם מנוע חשמלי יחיד בשתי גרסאות הספק, 45 ו-65 כ"ס וסוללת 26.8 קוט"ש לטווח צנוע של  225-220 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: בהיותו רכב זול במיוחד, הספרינג הוא מהדגמים החשמליים הנמכרים ביותר באירופה לצרכן הפרטי עם מעל 140 אלף מסירות בכשלוש שנים. ההספק נמוך והטווח צנוע, אבל הוא מיועד להתנייד במרחב העירוני ולשם זה לגמרי מספיק. נותר לקוות שגם כשיגיע לארץ יישאר המחיר הנגיש.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה