דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אם ב.מ.וו M4 לא מספיק מיוחדת בשבילכם, לכו על זגאטו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • בוונסיפן, שהוקמה על ידי מייסדי אלפינה, חשפה דגם ראשון
  • על בסיס ב.מ.וו M4, עם תוספת כוח ומרכב מרהיב מקרבון
  • תחילת שיווק רק בעוד שנה 

השם החדש: תכירו את בוונסיפן (Bovensiepen), סדנה חדשה המתמחה בשדרוג דגמי ב.מ.וו שערכה הופעת בכורה באירוע השנתי לרכבים אקזוטיים וקלאסיים קונקורסו ד'אלגנס וילה ד'אסטה (Concorso d'Eleganza Villa d'Este) שנערך בסוף השבוע על שפת אגם קומו שבאיטליה.

צפייה בתוכן אם ב.מ.וו M4 לא מספיק מיוחדת בשבילכם, לכו על זגאטו

למרות הפז"מ הצנוע, מדובר בחברה בבעלות שני בני מייסד אלפינה, הנושאת את שם משפחתם. זו שמזה 60 שנה מתמחה בשדרוג דגמי היצרנית הבווארית, ולפני שלוש שנים עברה לבעלות מלאה של ב.מ.וו. ההמכונית הראשונה שנושאת את שם החברה מכונה זגאטו ושלא במפתיע מבוססת על ב.מ.וו M4, שעברה מסכת שינויים מסיבית לאורך 250 שעות עבודה, כך היצרנית.

העיקר הייחוד: לדברי ב.מ.וו, כל חלקי המרכב הוחלפו והם עשויים קרבון, עם חזית שונה מהמקור. גם הגג כולל צמד קימורים (Double-Bubble) כמקובל ברכבי מירוץ מהמאה הקודמת. האחוריים דווקא דומים יותר למקור ממינכן, לרבות יחידות תאורה ורבעיית מפלטים, עם בידול המסתכם בדלת תא מטען שונה וצמד מסיטי אוויר גדולים יותר.

סביבת הנהג דומה ל-M4, אבל נבדלת בשילוב דיפוני עור בכל פינה, סמל הסדנה על ההגה וצבע כחול למתגי M1 ו-M2 המוצבים עליו.

מכאניקה מוכרת: מנוע 6 צילינדרים כפול מגדשים מ-M4 כפולת הנעה מפיק 611 כ"ס, 81 כ"ס יותר. בין היתר הודות לסעפת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' שמלבד צליל משודרג גם קלה ב-40% מזו המקורית. תוספת הכוח מאפשרת לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות, 0.2 שניות פחות מה-M4, בדרך למהירות מרבית גבוהה מ-300 קמ"ש.

שינויים נוספים כוללים בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין בכיול ייחודי, כמו גם הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ הודות לחישוקי "20 קלים מאלו של גרסת המקור.

מה אנחנו חושבים: בשונה מדגמי אלפינה שהיו כמעט זהים מבחינה עיצובית לגרסאות ב.מ.וו עליהן התבססו, המכונית החדשה שהציגה בוונסיפן שונה וייחודית בהרבה מבחינה ויזואלית. וגם מבטיחה תא נוסעים איכותי בהרבה עם אפשרות התאמה מגוונת מהמקובל ביצרנית הגרמנית, לצד שיפור בביצועים וביכולת הדינמית.

שינויים אלו ללא ספק יאפשרו לבוונסיפן לדרוש סכום עסיסי מאספני רכב, אם כי היא עדיין לא פרסמה את תג המחיר הרשמי וכמות הייצור אותה היא מתכננת. אנחנו בכל מקרה נספק גם ב-M4 בסיסית עם פחות כוח, הנעה אחורית ותיבה ידנית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה