דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החורף כמעט נגמר, זמן מצוין להפשלת גג של מקלארן היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ההיברידית של מקלארן הוצגה עם גג נפתח
  • עם מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים משודרגת
  • שיווק מקומי? לא בקרוב
מקלארן ארטורה ספיידר

רוח (היברידית) בשיער: מקלארן חשפה גרסת ספיידר עם גג נפתח לארטורה, מכונית העל ההיברידית-נטענת של היצרנית, מתחרה ישירה בפרארי 296 GTS. לדברי היצרנית, שלדת אמבטיה מקרבון - ייחודית למקלארן - שומרת על קשיחות מבנית זהה לקופה תוך עליית משקל זניחה של 62 ק"ג - 1,475 ק"ג בסך הכל.

מנגנון חשמלי לגג הקשיח מאפשר מעבר ממצב סגור לפתוח ולהיפך ב-11 שניות, גם בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש, 4 שניות פחות ו-5 קמ"ש מהיר יותר מהיריבה ממראנלו. לקוחות יוכלו לבחור באפשרות לגג קשיח עשוי קרבון או בעל שמשה המאפשרת ליהנות מקרני שמש ללא רוח בשיער, עם מנגנון הכהייה לאטימת 99% מחדירת הקרניים.

מקלארן ארטורה ספיידר

קצת יותר כוח: מקלארן גם שדרגה את מערכת ההנעה עם מחשב ניהול עדכני למנוע בנזין V6 כפול המגדשים, בנפח 3.0 ו-20 כ"ס יותר מבקופה (605 כ"ס). מנוע חשמלי שנותר ללא שינוי (95 כ"ס) מאפשר להעמיד את ההספק המשולב על 700 כ"ס.

לדברי היצרנית, עדכון התוכנה יוצע גם ללקוחות ותיקים של הקופה ללא עלות. גם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד עברה עדכון ומבטיחה העברות הילוכים מהירות ב-25%.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3 שניות, ל-200 קמ"ש 8.3 שניות ול-300 קמ"ש 21.5 שניות, בדרך למהירות המרבית של 330 קמ"ש. אלה נתונים זהים לקופה (טרום העדכון), אבל איטיים במעט מה-296 GTS. מצברי 7.4 קוט"ש מאפשרים 33 ק"מ נקיים מזיהום, 8 ק"מ יותר מפרארי.

מקלארן ארטורה ספיידר

קצת יותר יכולת: מקלארן טוענת לשיפור היכולת הדינמית הודות לשינוי בבולמי זעזועים אדפטיביים ובמחשב הניהול שלהם, עם תגובות מהירות ב-90%. יש גם פתחי אוורור נוספים לבלמים הקרמיים (380-390 מ"מ לפנים-אחור) המאפשרים עמידות טובה יותר. לבקרת השיגור נוסף גם מצב המאפשר לגלגלים האחוריים להסתחרר יותר מבעבר, עבור מי שמעדיף להקריב את זמן הזינוק לטובת מופע וירטואוזי ומעושן.

עוד נציין שמערך הבטיחות שודרג עם התרעת שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בנוסף לבלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בקופה.

מקלארן ארטורה ספיידר

מה אנחנו חושבים: עם הארטורה, מקלארן הייתה מחלוצות יצרניות האקזוטיקה עם הנעה משולבת חשמל, ועל הנייר היא שדרגה את הביצועים ללא פגיעה משמעותית ביכולת הדינמית שמביאות בדרך כלל סוללות מכבידות. אלא שהמציאות הייתה אחרת לחלוטין, וכבר בהשקה העולמית לפני שנתיים נתגלו תקלות טכניות רבות ברכב, לרבות יחידה אחת שעלתה באש. כל זאת גרם לדחייה במסירת סדרת הייצור הראשונה ללקוחות.

התקלות טופלו מאז, אך הרושם הראשוני המאכזב נותר. גרסת הספיידר עם גג נפתח תנסה לשנות זאת. בהצלחה עם זה.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה