דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכונית של שיאומי תגיע לישראל הרבה לפני אירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ההופעה של שיאומי בפריז עוררה את הסקרנים
  • בכירי החברה מיהרו להבהיר: לא כל כך מהר
  • ליבואנית הישראלית יש תכניות לשיווק כבר ב-2025

סיבוב הופעות באירופה: המכונית החשמלית של שיאומי, ענקית הסלולר והאלקטרוניקה הסינית, עוררה לא מעט סקרנות כאשר הגיעה בימים האחרונים לפריז, כחלק מתערוכה שקיימה היצרנית בנושאי אקולוגיה. אבל התערוכה היא כמובן רק תירוץ - שכן ליצרנית הסינית היה ברור כי הגעתה של המכונית לעיר האורות, בעיצומה של האולימפיאדה, תיצור גל של ציפיות לשיווק באירופה. בדיוק כפי שקרה מוקדם יותר השנה, כאשר ה-SU7 נחתה בתערוכת המובייל בברצלונה.

כתגובה לספקולציות בנוגע לאפשרות של שיווק מתקרב ביבשת הישנה, הודיע מנכ"ל שיאומי לי ג'ון כי לחברה אין תכניות לשיווק באירופה בשנים הקרובות, אך היא "תשאף להיכנס ליבשת לפני 2030".

עם זאת, בחברת המילטון שמחזיקה בזיכיון היבוא של שיאומי לישראל טוענים כי המכונית המסקרנת צפויה לנחות אצלנו כבר במהלך השנה הבאה. זה כמובן לא יהיה מקרה ראשון של יצרנית רכב סינית שנוחתת בישראל לפני אירופה, אך זו הפעם הראשונה בה זה יקרה עם מותג מדובר כל כך.

להיט סיני: בשיאומי דיווחו בחודשים האחרונים על ביקושי שיא למכונית, ואף הצהירו כי כל המלאי השנתי אזל בתוך 24 שעות בלבד. עם זאת, בשבועות האחרונים דיווחה היצרנית - כמה מפתיע - כי היא הצליחה להגדיל את קיבולת הייצור וצפויה לספק 100 אלף מכוניות עד לחודש נובמבר.

השיווק הרשמי כיום מתבצע בסין בלבד, אך יבואנים מקבילים שרכשו מכוניות מלקוחות סיניים מוכרים אותן ברחבי העולם, כאשר הנוכחות הבולטת ביותר של המכונית מחוץ לסין היא ברוסיה ובמדינות המפרץ.

מה עוד צריך לדעת: שיאומי SU7 תתחרה בדגמים כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל ואחרות. לעומתן היא מציגה מימדים גדולים במעט, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 144 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ.

גרסת הבסיס תצויד במנוע בודד מאחור עם 299 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 ב-5.3 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. החזקה יותר (SU7 Max) תקבל גם מנוע מלפנים והנעה כפולה עם 673 כ"ס, זינוק מעמידה ל-100 ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש.

הסוללות יוצעו בקיבולת של 73.6 קוט"ש עם טווח של 668 ק"מ או 101 קוט"ש עם טווח של 800 ק"מ, בשני המקרים לפי שיטת המדידה הסינית והאופטימית למדי. פלטפורמת 800 וולט תאפשר טעינה סופר-מהירה עם תוספת של 220 ק"מ לטווח תוך 5 דקות טעינה, 390 ק"מ תוך 10 דקות ו-510 ק"מ טווח תוך רבע שעה של טעינה.

מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מזמן מפגש עם יצרניות קטנות וצעירות, שלא פעם מתמחות ביחסי ציבור יותר מכפי שהן מתמחות בייצור כלי הרכב עצמם. ברשימה הזו אפשר לכלול את טסלה, ניו ועכשיו גם את שיאומי - שבינתיים נהנית מצילומי הסלפי של התיירים באירופה, גם אם אין בכוונתה למכור שם מכוניות בעתיד הנראה לעין. אם היא באמת תנחת אצלנו בשנה הקרובה, אולי גם ישראל תרוויח משהו מסיבוב היח"צ של המותג.

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה