דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מראה קלאסי, הנעה מודרנית: רנו 17 קמה לתחייה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו החליטה להצמיד את השם 17 לקופה לחשמלית חדשה
  • בשנות ה-70 היה הדגם מהמקוריים ומושכי העין
  • ייצור סדרתי? אולי בעתיד

נוסטלגיה חשמלית: רנו הציגה קונספט חשמלי ל-17, מכונית הקופה המרהיבה משנות השבעים ואחת הראשונות של רנו עם הנעה קדמית מתקדמת לתקופה. על עיצוב הקונספט אחראי אורה איטו, שזו לו עבודה ראשונה בתעשיית הרכב, אבל הוא אחראי על עיצובים של שעוני סווטש, מוצרי חשמל של גורינה ויצרנית הבשמים דווידוף.

צפייה בתוכן מראה קלאסי, הנעה מודרנית: רנו 17 קמה לתחייה

ה-17 המודרנית - בגרסת אב-טיפוס כמובן - מבוססת על מרכב עשוי קרבון שאחראי למשקל נמוך במיוחד לרכב חשמלי, טון ו-400 ק"ג בלבד. המנוע החשמלי מוצב מאחור ומעביר 270 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו, אבל רנו לא מפרסמת בינתיים פרטים על ביצועים או על גודל סוללה וטווח נסיעה.

הומאז: המראה החיצוני שומר על הקווים הכלליים של גרסת המקור, לרבות גימור פסים בקורה C, חישוקים מקוריים ויחידות תאורה קדמיות צהובות כמקובל באותן שנים. גם עיצוב הפנים משלב בין עבר להווה, לרבות מושבים עם כיוון תמיכה לירכיים בדומה ל-17 גורדיני.

מול הנהג מוצב הגה שתי צלעות ייחודי ומאחוריו ארבעה מסכים בעיצוב דומה ללוח המחוונים הקלאסי, שכאן משמשים מד תאוצה-רגנרציה, מהירות, מצב נסיעה (לפנים, אחור, חניה) ומצב סוללה. בקונסולה המרכזית יש מסך מגע מרכזי עם תצוגה של שעון אנלוגי.

מה אנחנו חושבים: מאז נכנס לתפקידו כעומד בראש היצרנית הצרפתית, לוקה די מאו הוביל אסטרטגיה של החייאת דגמי עבר אייקונים עם מערכת הנעה חשמלית מודרנית. עם ה-5 וה-4 למשל שזכו לאהדה אדירה של הקהל והביאו משב רוח מרענן ליצרנית, באמצע סערות תקשורתיות תכופות מאז התפוצצות שערוריית המנכ"ל הקודם, קרלוס גוהן.

ה-17 מוצגת כעת כקונספט, אבל אם תגיע לייצור סדרתי היא עשויה להיות אחת המכוניות הנחשקות באולם התצוגה של רנו, הסובל כיום מהיצע דגמים איכותיים ויעילים, אבל נטול תשוקה. אנחנו לגמרי בעד.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה