תחרות מכונית השנה יוצאת שוב לדרך, עם כמה עשרות מתמודדות ברשימה ארוכה וראשונית - כאשר אחת מהן תחליף את המלכה הנוכחית, רנו סניק. וכמו תמיד, יש גם כמה הפתעות לא ממש ברורות. הפרטים בפנים
מאת: הלל פוסק
פורסם 05.08.24
היא שוב יוצאת לדרך, מי שהייתה אחת התחרויות החשובות בעולם הרכב במשך עשרות שנים, כזו שחרצה גורלות עבור דגמים חשובים, אך הפכה בעידן הנוכחי לאירוע בעל חשיבות משנית במקרה הטוב. מכונית השנה 2025 מוזנקת, כמקובל עם עשרות (41 השנה) מועמדות אפשריות לתואר. ב-15 בנובמבר תתפרסם רשימה קצרה יותר, ב-25 בנובמבר תפורסם רשימת הפיינליסטיות הסופית.
הרשימה המלאה:
אופל גרנדלנד
אופל פרונטרה
אודי Q6 אי-טרון
אלפא רומיאו ג'וניור
אקספנג G6
ב.מ.וו X2 / iX2
דאצ'יה דאסטר
וולוו EX90
טויוטה לנד קרוזר
יונדאי אינסטר
יונדאי סנטה פה
לקסוס LBX
מאזדה CX-80
מזראטי גראן-טוריזמו
מזראטי גרקאלה
מיני קאנטרימן
מיני קופר SE
סוזוקי סוויפט
סיטרואן C3 / e-C3
סיטרואן C3 איירקרוס
סמארט 3
סקודה סופרב
סקודה קודיאק
פולסטאר 3
פולסטאר 4
פולקסווגן טיגואן
פולקסווגו פאסאט
פורד אקספלורר
פורד טורנאו קורייר
פורשה מקאן
פיאט גרנדה פנדה
קופרה טווסקאן
קופרה טראמר
קיה EV3
רנו 5
רנו סימביוז
רנו ראפאל
BYD סיל
KGM טורס
MG3
MG סייברסטר
כל המכוניות המוזכרות ייבחנו בשבועות ובחודשים הקרובים על ידי 59 שופטים מ-22 מדינות במגוון רחב של פרמטרים, בהם עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה, וכל אחת מהן תזכה לניקוד בסעיפים אלה על ידי צוות השופטים.
נזכיר עוד כי מספר העיתונאים מכל מדינה נקבע לפי חשיבותה בתעשיית הרכב וגודל השוק בה. מדינות עם תעשיית רכב ענפה ונתוני מכירות גבוהים דוגמת גרמניה, בריטניה או ספרד, שולחות שישה עיתונאים כל אחת. מדינות קטנות ללא תעשיית רכב שולחות נציג בודד.
על כל אחת מהמכוניות ברשימה להיות זמינה לרכישה עד סוף 2024 לפחות בחמישה שווקים אירופאיים, כשצפי המכירות שלה לפי היצרנית עומד על לפחות 5,000 יחידות בשנה.