בקצרה:
- סקודה חשפה גרסת RS לקודיאק
- עם 265 כ"ס ו-6.4 שניות ל-100 קמ"ש
- היבואנית: השיווק נמצא בבדיקה
ועכשיו ביצועים: סקודה חשפה גרסת RS לקודיאק העדכני. בדומה לקדמו הוא מצוייד במנוע בנזין מוגדש המוכר של פולקסווגן, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס, 20 כ"ס יותר מהדור הקודם. החיבור הוא לאותה תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה שמאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, קיצוץ 0.2 שניות, בדרך ל-231 קמ"ש מרביים.
כבעבר הוא יצוייד בבולמי זעזועים אדפטיביים כציוד תקני בעוד בבורר מצבי נהיגה מציע מגוון רחב מבעבר של אפשרויות (חסכון, נוחות, ספורט, שלג, שטח והתאמה אישית). בנוסף ישנה גם אפשרות לתגבור מלאכותי של צלילי המנוע ומערכת הפליטה.
דופק הופעה: העיצוב נבדל מהקודיאק הרגיל עם השחרה לסבכה הקדמית (מוארת), מראות הצד, מסגרות החלונות, מסילות הגג והקורה האחורית. בפרופיל חישוקי "20, מושחרים עם קליפרים צבועים אדום.
בתא הנוסעים יש מושבי ספורט עם תמיכה משופרת מלפנים עם שני סוגי ריפוד לבחירה ותפרים אדומים, דוושות מתכתיות והגה 3 צלעות. לוח מחוונים דיגיטלי ("10) ומסך מגע ("13) נותרו ללא שינוי.
מה אנחנו חושבים: גרסאות ה-RS של סקודה אף פעם לא היו קיצוניות במיוחד, וזה המצב גם הפעם. עם 265 כ"ס זהו כמובן הקודיאק החזק מכולם, אבל לא קשה למצוא מתחרים מסקרנים כולל מבית. למשל פולקסווגן טיירון שכלל לא מצמידה את שם חטיבת הביצועים שלה (R) לגרסה החזקה ביותר.
כדי להצדיק את תגי ה-RS שמעטרים אותו, יצטרך הקודיאק אחד מהשניים: או להציג יכולת דינאמית מבריקה, או לחלופין להסתפק בתג מחיר צנוע יחסית, שיאפשר ללקוחות הדגם להשתדרג אליו.