דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתקרבת ל-1,000 כ"ס: ה-e-Tron GT תהיה האודי החזקה בהיסטוריה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי מעדכנת את חשמלית הביצועים שלה
  • עם תוספת כוח משמעותית וטווח נסיעה מוגדל
  • צפויה להגיע לישראל עוד השנה

אודי בנוסח פורשה: שלוש שנים לאחר שהוצגה, אודי e-Tron GT עברה מתיחת פנים - כאשר השינויים זהים לאלו שעברה לאחרונה האחות הכמעט-תאומה פורשה טייקן, והם מתמקדים בשיפור הביצועים, טווח הנסיעה, קצב הטעינה והתנהגות הכביש. מהיבואנית נמסר כי שיווק מקומי יתחיל ברבעון האחרון של 2024.

לכל הגרסאות הנעה כפולה עם מנועים שעברו עדכונים לטובת הפחתת משקל ושיפור ההספק. גרסת ה"בסיס" שמקבלת את הכינוי S זוכה לתוספת משמעותית של 203 כ"ס ותציג הספק מרבי של 679 כ"ס, עם תאוצה של 3.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (0.7 שניות פחות).

גרסת ה-RS תציע 856 כ"ס (258+) עם תאוצה של 2.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (0.5-). בפסגת ההיצע תעמוד גרסה חדשה בשם פרפורמנס, עם 925 כ"ס ותאוצה של 2.5 שניות ל-100 קמ"ש - גרסה שמוכתרת כמכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של המותג הגרמני. בשתי הגרסאות הבכירות מושג שיא ההספק באמצעות מצב "בוסט" המוסיף 95 כ"ס למשך 10 שניות.

עוד חשמל: באודי מדווחים על תוספת של 16% לקיבולת הסוללה, שתעמוד מעתה על 97 קוט"ש (105 ברוטו). בהתאם צמח טווח הנסיעה התיאורטי ל-609 ק"מ (108+). למרות הקיבולת המשופרת, ובזכות צפיפות אנרגטית גבוהה יותר, משקל הסוללה ירד מעט ל-625 ק"ג (9-) ובאודי מבטיחים יעילות גבוהה יותר גם בטמפרטורות נמוכות.

הסוללה, עדיין במתח גבוה של 800 וולט, תציע קצב טעינה מהירה מרבית שעלה ל-320 קילוואט (50+) שיאפשר טעינה מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד ותוספת של 280 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות. בלימה רגנרטיבית תאפשר טעינה של 400 קילוואט לעומת 290 עד כה, עם אפשרות לשליטה ידנית ב-3 רמות עוצמה או בחירה במצב אוטומטי.

מה עוד צריך לדעת: באודי מצהירים גם על שיפור ביכולת הדינאמית, שהושג בזכות מתלי אוויר חדשים עם בקרה אקטיבית לטובת צמצום הרכינה בעיקולים, בהאצות ובבלימות. גם מערכת הבלמים חודשה, עם שימוש בפלדה מצופה טונגסטן-קרביד בגרסת ה-RS ועם אופציה לבלמים קרמיים מסיבי פחמן, עם קליפר בעל 10 בוכנות בשתי הגרסאות הבכירות.

לעומת השיפורים המכניים המשמעותיים, העיצוב עבר עדכון קל בלבד עם סבכה קדמית שונה ועם עדכונים לפגושים ולמסיטי האוויר מלפנים ומאחור. גרסת הפרפורמנס הבכירה תציע גימורי קרבון בפגושים, בדלתות, במסיטי האוויר ובמראות הצד, לצד אופציה לגג עשוי קרבון בצבע מט.

בתא הנוסעים יש מושבים בעיצוב חדש, גלגל הגה קטום בקצה העליון והתחתון עם סימוני מרכוז באדום וכן ספי דלתות חדשים. לוח המחוונים הדיגיטלי יציע מראה חדש, עם תצוגת נתוני הסוללה (טמפרטורה והספק מרבי אפשרי לטעינה) בכל הגרסאות ועם אופציה לתצוגת נתוני הכוח על גבי רקע לבן, כמחווה לאודי RS2 אוואנט מ-1994.

מה אנחנו חושבים: עם תג מחיר של 120-160 אלף אירו בגרמניה, וקרוב למיליון שקל בישראל, אודי e-Tron GT היא לא מכונית שמיועדת להפוך לרב-מכר, מטבע הדברים. אבל בלי כל קשר לזה, מדובר במכונית דגל עבור היצרנית הגרמניה, כזאת שמסמלת את הפוטנציאל הגלום בפלטפורמה החשמלית המשובחת של הקונצרן ואת היכולות הדינאמיות המבריקות שניתן להשיג גם ללא שריפה קולנית של בנזין.

מתיחת הפנים הנוכחית מיישרת קו במפתיע עם האחות הנהדרת לבית פורשה, ומציגה יכולות שעד כה מעולם לא נראו אצל אודי. לא ב-R8 האיקונית ובטח שלא בסדאן משפחתית גדולה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לסיבוב.

למאמר זה התפרסמו 33 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה