דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם שם מפואר מארכיון פורד, אבל על בסיס של פולקסווגן: הקאפרי חוזרת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד קאפרי חוזר אחרי עשרות שנים, אבל כרכב פנאי חשמלי
  • עם קריצה עיצובית נוסטלגית ומכלולים של פולקסווגן
  • יגיע ארצה בתחילת השנה הבאה

זכרונות מהעבר: כנראה שרק מעטים עוד זוכרים את השם פורד קאפרי, שהוצמד למכונית קופה מבית החטיבה האירופית של פורד בין השנים 1968 ל-1986, ונמכרה ברחבי העולם בכמעט 2 מיליון עותקים. כעת מנערת היצרנית האמריקאית את האבק מעל השם הוותיק, ומחזירה אותו לחיים עם רכב פנאי חשמלי חדש.

הקאפרי המודרני יהיה למעשה גרסת קופה לאקספלורר EV, דגם שונה מהאקספלורר שנמכר אצלנו שמבוסס למעשה על פלטפורמת החשמליות של פולקסווגן. כלומר, אם האקספלורר הוא גרסת פורד לפולקסווגן ID.4, אז הקאפרי הוא התואם ל-ID.5.

השניים ייוצרו יחד במפעל ההיסטורי של פורד בקלן, גרמניה, שנוסד כבר בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת, ובמהלך השנים ייצר להיטי מכירות כמו פיאסטה, טאונוס, גראנדה, סקורפיו וגם קאפרי עצמה. מהיבואנית המקומית נמסר כי הקאפרי החשמלי צפוי להגיע ארצה כבר בתחילת 2025.

בצו האופנה: הקאפרי יציג מראה עדכני של פנאי-קופה, עם פנסי לד בחזית (אופציה למטריקס-לד), שם הדגם על הפגוש הקדמי ורקע שחור על דלת תא המטען - כולם שואבים השראה מהדור הראשון של הקאפרי. חישוקי הגלגלים יוצעו בקוטר של "19 עד "21.

הממדים גדולים במעט מאלו של פולקסווגן ID.5, עם אורך של 463 ס"מ (3.5-), רוחב של 187 ס"מ (2-), גובה של 163 ס"מ (1-) ועם בסיס גלגלים דומה של 277 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 572 ליטרים.

מה עוד צריך לדעת: הקאפרי יוצע עם יחידות ההנעה המוכרות של פולקסווגן. גרסת ההנעה האחורית תציע הספק של 286 כ"ס ותאוצה של 6.4 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד גרסת ההנעה הכפולה מעלה את ההספק הכולל ל-340 כ"ס ומקצרת את התאוצה ל-5.3 שניות. בשני המקרים המהירות הסופית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

גרסת ההנעה האחורית תצויד בסוללת 77 קוט"ש, עם הבטחה לטווח נסיעה של 627 ק"מ ועם קצב טעינה מהירה של 135 קילוואט, מה שיאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות. הגרסה כפולת המנועים תקבל סוללת 79 קוט"ש עם טווח מוצהר של 592 ק"מ, ועם קצב טעינה של 185 קילוואט שייקצר את משך הטעינה בשתי דקות.

בתא הנוסעים ניתן יהיה לפגוש במסך מגע אנכי ("14.6) לצד לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5). קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל תוצע בחיבור אלחוטי, לצד משטח טעינה אלחוטי. ברשימת האבזור ניתן למצוא (בחלק מהמקרים כאופציה) חימום להגה ולמושבים הקדמיים, עיסוי וזכרונות למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלי עם פתיחה ללא מגע ומערכת שמע מבית באנג אנד אולפסן.

מערך הבטיחות מתבסס על 12 חיישנים אולטרה-סוניים, 5 מצלמות ו-3 רדארים, שיחד יספקו רשימת מערכות הכוללת בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת והתרעה על תנועה חוצה.

מה אנחנו חושבים: זעקות "חילול הקודש" כבר נשמעו כשפורד השתמשה בשם "מוסטנג" לטובת רכב פנאי חשמלי, ועכשיו כבר אף אחד לא מופתע או מתרגש. מה גם שהשם קאפרי גם ככה מוכר למעטים בלבד. אבל אם נשים בצד את סוגיית השם, נישאר עם השורה התחתונה: העתיד החשמלי של פורד באירופה תלוי כרגע באופן כמעט בלעדי במה שתעשה פולקסווגן.

כל עוד שיתוף הפעולה בין היצרניות היה בתחומי נישה של כלי רכב מסחריים, הסיכונים היו מינוריים. אבל מהרגע שבו בחרה פורד להישען באופן מלא על המכלולים של פולקסווגן גם בדגמי מיינסטרים, היא עלולה לאבד את הייחוד ולהפוך לעוד מותג-מדבקה. וזה כבר עלול להיות מאתגר הרבה יותר, גם אם על המדבקה מופיעים שמות נוסטלגיים.

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה