בקצרה:
- סקודה מרעננת את האניאק RS
- עם 340 כ"ס וטווח של יותר מ-560 ק"מ
- היבואנית: "שיווק נמצא בבחינה"

עם מבט רענן: חמישה חודשים לאחר שהציגה מתיחת פנים לאניאק החשמלי , מרעננת סקודה גם את גרסת ה-RS הספורטיבית. השינוי העיצובי כולל גם כאן חזית חדשה, עם סבכה צרה בשחור מבריק, כיתוב שם המותג מלפנים במקום הסמל המסורתי וסבכה תחתונה שונה לטובת האווירודינמיקה, בדומה לאלרוק.
התוצאה היא שיפור קל (0.1) של מקדם הגרר, כעת עם 0.25 באניאק RS הרגיל, 0.24 בקופה. יחד עם תוספת של 2 קוט"ש לקיבולת הסוללה (84 קוט"ש כעת) התקבל טווח נסיעה גדול ב-20 ק"מ, ובסך הכל 562 ק"מ בגרסה הרגילה או 568 ק"מ בקופה - תיאורטי כמובן.
גם קצב הטעינה שופר ל-185 קילוואט (10+), המקצר לדברי היצרנית בשתי דקות את משך הטעינה מ-10% ל-80%, שיעמוד מעתה על 26 דקות.

מה עוד צריך לדעת: כבעבר יוצע האניאק RS עם צמד מנועים בהספק משולב של 340 כ"ס, אך הודות לשיפור האווירודינמי התקצרה התאוצה ל-100 קמ"ש ל-5.4 שניות (0.1-), נתון זהה לאלרוק RS - והטוב ביותר לרכב כלשהו בהיסטוריה של המותג הצ'כי.
בדומה לאניאק RS היוצא, גם כאן מובטח שיפור ביכולת הדינמית הודות למערכת מתלים שונה עם הנמכה של 15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור, היגוי פרוגרסיבי, בלמים משודרגים מלפנים ואופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים עם אפשרות לבחירה באמצעות מסך המגע.
תא הנוסעים יכלול כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5) ומסך מרכזי גדול ("13), לצד אופציה חדשה לתצוגה עילית במציאות רבודה. תאורת מטריקס-לד תוצע כסטנדרט, כמו גם מושב נהג עם כיוון חשמלי, זכרונות ועיסוי, וכן אפשרות לחניה אוטומטית עם שליטה מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי.

מה אנחנו חושבים: למרות שהאניאק זכה כאן לפופולריות מסוימת, עם למעלה מ-3,700 יחידות שנמסרו בפחות מ-3 שנות שיווק, גרסת ה-RS מעולם לא נחתה כאן. וחבל, שכן היא יכולה הייתה לתת מענה הולם לגרסאות ביצועים מתחרות של טסלה ומותגים אחרים.
ולמרות שהשדרוג שהיא עברה כעת נוגע בעיקר לעיצוב, והביצועים עדיין רחוקים מהמקובל בגרסאות קצה של חשמליות סיניות (וגם מאלו של טסלה), אנחנו חושבים שהיא יכולה להיות תוספת מרעננת לאולם התצוגה המקומי. ומתיחת הפנים היא בהחלט הזדמנות להשלים את החסר.