דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסורת וחדשנות: העולם החשמלי של ב.מ.וו

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב הישראלי, אולי יותר מכל שוק אחר בעולם, הפך בשנים האחרונות לצפוף מאי פעם. עשרות מותגי רכב חדשים נחתו כאן בחסות המעבר לחשמל, רובם מסין, כאשר חלקם כבר הספיקו בינתיים "לסגור את הבאסטה" ולחפש הזדמנויות במקום אחר. אלו שנשארו כאן מציעים היצע עצום ולעיתים מבלבל של אפשרויות, עם הבטחות מפה ועד שנגחאי ועם יומרה להתחרות במותגי יוקרה מוערכים.

מולם מתייצבים קומץ יצרני רכב ותיקים, שחלקם הוקמו עוד לפני שמישהו בסין חלם על יצוא מכוניות למערב. אחד הבולטים שבהם הוא ב.מ.וו - היצרן הבווארי שנוסד כבר בתחילת המאה הקודמת ומאז הספיק להציב אמות מידה בתעשיה ולייצר כמה איקונים מוטוריים על-זמניים.

ב.מ.וו ויז

בשנים האחרונות מבצעת ב.מ.וו תהליך הדרגתי של מעבר לחשמל, לצד המשך פיתוח של דגמים עם מנועי בעירה פנימית. האתגר ההנדסי ברור: מכונית חשמלית היא כמעט תמיד כבדה יותר, עקב משקל הסוללות, מה שעלול לפגוע ביכולת הדינאמית שהיא מסימני ההיכר של ב.מ.וו, שחרטה על דגלה את "חוויית הנהיגה המושלמת".

אבל לצד זאת יש בחשמל גם פוטנציאל עצום, הודות לביצועים המצוינים ולזמינות הכוח המיידית של המנועים החשמליים, מרכז הכובד הנמוך יותר עקב מיקום הסוללות ברצפה והאפשרות ליצירת חווית סאונד שתשלים את התמונה. היצע הדגמים הנוכחי של ב.מ.וו, שכולל לא פחות מ-7 דגמים חשמליים, מוכיח כי המסורת המפוארת של המותג משתלבת היטב עם טכנולוגיות החשמל החדשות.

חשמלית בכל קטגוריה

בקטגוריות הסדאן המסורתית מציגה ב.מ.וו לא פחות מ-3 דגמים חשמליים. ה-i4 היא אחות חשמלית לסדרה 3 האיקונית, עם עיצוב גראן-קופה אווירודינאמי שמייצר טווח נסיעה מרבי של 561 ק"מ (בגרסת ה-40) והספק מרבי של 544 כ"ס (ב-M50), עם תאוצה של 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

ה-i5 מתברגת לקטגוריית הסאלון כאחות לסדרה 5 הקלאסית, ממנה יוצרו עד היום יותר מ-10.5 מיליון יחידות מאז הושקה לראשונה. היא דוגמה לשילוב אופטימלי בין נוחות גבוהה ויכולת דינאמית מרשימה, עם מימדים גדולים יותר מאי פעם, סביבת נהג עתירת טכנולוגיות ועם תאוצות שב-M60 מזכירות את ה-M5 המיתולוגית.

ב.מ.וו i5

ב.מ.וו i7 היא ספינת הדגל החשמלית של המותג, ואחת ממכוניות הפאר המרשימות ביותר בעולם כיום. זה כולל תאורה בגימור קריסטל וסבכה קדמית מוארת, מסך בגודל "31.3 ליושבים מאחור, גג זכוכית עם תאורת כוכבים, מושבי טרקלין עסקים, מערכת שמע מבית B&O עם 39 רמקולים ועוד. באגף מערכות ההנעה ניתן לקבל הספק מרבי של 544 כ"ס וטווח נסיעה שמגיע עד ל-600 ק"מ.

לצד דגמי הסדאן, מציעה ב.מ.וו גם ארסנל של לא פחות מארבעה רכבי פנאי חשמליים. ה-iX1 וה-iX2 הם הצעירים בחבורה, והם משתלבים בקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים-קומפקטיים עם שימושיות משפחתית גבוהה ויכולות חשמליות מצוינות. ל- iX1מראה קשוח ומודרני, עם קווים זוויתיים ומימדים נדיבים שמאפשרים לו להעניק מרווח טוב לנוסעים לצד תא מטען גדול. ה- iX2מציג לעומתו עיצוב ספורטיבי דמוי-קופה, שגם משפר את היכולת האווירודינאמית. לשניהם הספק מרבי של 204 כ"ס, עם סוללת 64.8 קוט"ש וטווח של עד 450 ק"מ.

ב.מ.וו iX2

ה-iX3 הוא הוותיק בחבורה, והוא מציע מימדים גדולים יותר לצד מראה ספורטיבי הודות לחבילת ה-M-Sport הסטנדרטית. טווח הנסיעה מגיע עד ל-456 ק"מ, בעוד מנוע עם 286 כ"ס מספק ביצועים מצוינים לצד ההנעה האחורית המפורסמת של ב.מ.וו.

בקצה ההיצע של רכבי הפנאי החשמליים מתייצב ה-iX, שתוכנן ונולד כדגם חשמלי בלבד. הוא מציג עיצוב עתידני עם קווים נקיים שמאפשרים לו להשיג יכולת אווירודינאמית יוצאת דופן, עם מקדם גרר של 0.25 בלבד. בתא הנוסעים ניתן לפגוש מראה מינימליסטי ומודרני, עם בקר ה-iDrive בגימור קריסטל עם מסגרת עץ, רמקולים המשובצים במשענות הראש וצג בקרה קמור. טווח הנסיעה חוצה את רף 600 הקילומטרים, והופך את ה-iX לפתרון חשמלי כמעט מושלם. בישראל משווק ה-iX בגרסה הבכירה בלבד, iX50 עם הנעה כפולה X-Drive המפורסמת של היצרן.

מה הלאה?

ב.מ.וו צפויה להשיק בקרוב סדרה חדשה של דגמים חדשים, על בסיס פלטפורמה מודרנית בשם Neue Klasse  (נויה קלאסה). זו תכיל סוללות מתקדמות בצורת גלילים עם צפיפות אנרגטית משופרת ב-20%, ותעבוד במתח גבוה של 800V שיאפשר טעינה אולטרה-מהירה עם תוספת של 350 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות בלבד. על בסיס הפלטפורמה הזו תוצג בקרוב יורשת חשמלית לסדרה 3, שעשויה להגיע לטווח נסיעה פנומנאלי של 800 ק"מ, לצד דור חדש ומתקדם ל-iX3.

בתערוכת שנגחאי האחרונה הציגה ב.מ.וו כמה מהיכולות המרשימות של הפלטפורמה החדשה, עם מחשב מרכזי בשם Heart of Joy האחראי על התאוצה, הבלימה, הרגנרציה וחלק מפקודות ההיגוי. עם עיבוד מידע מהיר ושליטה ישירה במנועים החשמליים, המחשב החדשה מאפשר לבצע 98% מפעולות הבלימה באמצעות רגנרציה, וגם משיג רמה חדשה של יציבות עם פחות התערבות אלקטרונית.

מערכת המחשוב מצוידת בארבעה "מוחות על" וארכיטקטורת תוכנה חדשה שתצמצם משמעותית את כמות יחידות הבקרה האלקטרוניות, לצד כוח מחשוב חזק פי 20 מהמערכות הקיימות. המערכת החדשה צפויה לחסוך בחיווט באורך כולל של כ-600 מטרים, מה שיאפשר הפחתת משקל של החיווט ב-30%. נתיכים חכמים יאפשר לנתק את החשמל מצרכנים מיותרים במצבים שיוגדרו מראש, במטרה לחסוך באנרגיה.

עוד תוצג מערכת הפעלה חדשה בשם Panoramic iDrive, המבוססת על הקרנת תצוגות בתלת-מימד לכל רוחב השמשה הקדמית. המערכת תתבסס על הפעלה במגע (במסך המרכזי) או הפעלה קולית נרחבת באמצעות מערכת המיישמת מודלי שפה, ללא כפתורים פיזיים.

הבליץ הטכנולוגי הזה צפוי לקחת את ב.מ.וו אל העידן החדש, שבו מכוניות חשמליות יידרשו לא רק להוות אלטרנטיבה לדגמים מזהמים, אלא גם להעניק את אותן התחושות והערכים של דגמי העבר המוערכים. אבל גם כיום, עד להגעת דור המוצרים החדש, מציגה ב.מ.וו שורה של דגמים חשמליים-יוקרתיים מהשורה הראשונה. כאלה שמחברים בין עבר ועתיד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה