מחיר הדלק ממשיך לעלות וכבר נושק לשמונה שקלים, מה שהופך את המעבר לרכב חשמלי למשתלם יותר מאי פעם. אבל מה אפשר לעשות אם אין לנו אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית?
בתור התחלה, מדינת ישראל היא אידיאלית לרכב חשמלי, מכיוון שמרחקי הנסיעה כאן קצרים יחסית. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנהג הישראלי הממוצע נוסע בערך 15 אלף קילומטרים בשנה ברכב הפרטי שלו, שזה יוצא בממוצע בערך 40 קילומטרים ביום.
צפייה בתוכן כך תטענו את הרכב מחוץ לבית
ומדוע אלו נתונים טובים עבור הרכב החשמלי? התשובה היא הטווח. למרבית הרכבים החשמליים בישראל יש טווח נסיעה של 400 קילומטרים לפחות. וברכב עם טווח של 400 קילומטרים ונסועה יומית של 40 קילומטרים – זה לא באמת הכרחי לטעון את הרכב החשמלי בכל ערב כשמגיעים הביתה. בדיוק כמו שלא תתדלקו את הרכב בסוף כל יום עבודה. הגיוני, לא?
בסרטון שלפניכם ניסינו להסביר על האפשרויות השונות לטעינה מחוץ לבית, על היבטי התמחור השונים ועל ההבדלים בין מכוניות שונות בכל מה שנוגע לטעינה במרחב הציבורי.
בין הבית לעבודה אין שום עמדות טעינה איטיות או מהירות.
אז לאחר יום עבודה ארוך או בשבת נוסעים לחפש עמדת טעינה. מגיעים וכל העמדות תפוסות. אז מחכים שעתיים...
כאחד שיש לו רכב חשמלי כבר שנתיים אומר שהכתבה מוצגת יפה אבל לא קרובה למציאות מי שיקשיב ויקנה רכב ללא התקנת עמדת טעינה לא יפסיק לקלל אותך , הנתונים שאתה מסתמך עליהם שגויים ובלי קשר ברגע שנגמרת לך הסוללה ברכב חשמלי אתה בסרט אחר לגמרי של גרירה ברור לי שלא חווית את החוויה שאתה באחוזים האחרונים ואין עמדות טעינה באזור או שתקולות או שתפוסות או שלא זמינות
אז בו אני יעשה לכם סדר מהשטח והמציאות
והסיכום חד משמעי
״קודם מתקינים עמדת טעינה ורק אח״כ עוברים לרכב חשמלי!!!!!״ תפסיקו לעשות צחוק מעצמכם חבל הייתם אטרקטיביים עד עכשיו
רצוי לנסוע רק כשהסוללה טעונה בטווחים שבין 40 ל 80 אחוז , זה אומר שאם יש 400 קמ , ניתן לנסוע רק 160 קמ לפני הטעינה הבאה , ובנוסף אם מוצהר 400 קמ אז יש בפועל 340 קמ, כלומר שניתן לנסוע 130 קמ בין טעינה לטעינה . למי שנוסע 80 קמ ביום נדרשת טעינה לאחר יום וחצי - יומיים,
לא מומלץ ללא תחנה טעינה ביתית
אחד השיקולים בקניית רכב היא המחיר. אם קונים רכב ומחזיקים אותו עד שהוא מפסיק לנסוע אז המחיר הוא מחיר הקניה. אם מתכוונים למכור את הרכב אחרי מספר שנים המחיר הקובע הוא מחיר הקניה פחות מחיר המכירה, לכן חשוב לקחת בחשבון את אובדן הערך. מכוניות חשמליות מאבדות מערכן מהר מאד (בגלל מחיר הסוללה) ולכן החיסכון בדלק הוא פחות משמעותי
לא נשאר הרבה זמן לרכב החשמלי כבר עכשיו מפתחים את האנרגיה הבאה לרכב שהיא מימן ירוקה חסכונית לא מזהמת ובטוחה תחשבו איפה יקברו את הסוללות שיצאו משימוש ברכב חשמלי איש לא חשב על כך
בשביל טסלה בשנת 21 היה שווה להטעין בחוץ לא רק שזה אוטו מגניב אלא שהטעינה הייתה בחינם. התעקבתי בגלל שלא היה ברור מה החוקים להטענה בבניין משותף. הסתדרתי בקלות מאחר ועמדות טסלה ממוקמות במרכזי קניות.
אם לא הייתה לי אפשרות להטעין בבית היום לא הייתי מהסס וקונה רק טסלה. מחירי הטעינה שלה לא מופקעים ויש שלל נקודות הטענה שבכל מקום 6, 8 ואף יותר עמדות טעינה מהירות