יונדאי וניו, רכב הפנאי הקטן של המותג הפופולארי, כבר הספיק להימכר באלפי יחידות בישראל מאז הגיע לכאן בשנת 2020. הוא מהווה אלטרנטיבה שימושית גם לדגמי סופר מיני וגם לרכבי פנאי, שרובם יקרים ממנו - והנה חמישה דברים נוספים שכדאי שתדעו עליו.
1. המחיר
מספיקות רק כמה דקות של גלישה באתרי האינטרנט של יבואני רכב רבים בישראל כדי להבין עד כמה מחירי הרכב זינקו בשנתיים האחרונות. אבל יש עדיין לא מעט דגמים שעדיין מתומחרים באופן כזה שמהווה תמורה ראויה לכסף. הוניו הוא אחד כזה.
עם מחיר שמתחיל ב-129,900 שקלים בלבד לרכב חדש, הוניו הוא לא רק אחד מרכבי הפנאי הזולים ביותר בישראל, אלא גם זול יותר מחלק ממכוניות הסופר מיני.
אגב, הוניו מיוצר בדרום קוריאה ולכן ההגעה שלו לישראל מתבצעת באופן שגרתי וללא השפעה מהחרם הטורקי על יבוא לישראל.
2. המימדים
המימדים של הוניו מספרים את הסיפור כולו. האורך הכללי חוצה את רף ארבעת המטרים רק ב-4 ס"מ וכך מבטיח תמרון קל ונוח בסביבה העירונית; מנגד, בסיס הגלגלים באורך 252 ס"מ, הרוחב נדיב למדי עם 177 ס"מ ואילו הגובה ניצב על 159.2 ס"מ - ואלו מימדים שיוצרים חלל פנים מרווח, שעיצוב הרכב מביא אותו למקסימום האפשרי.
כבונוס מתקבלת גם כניסה ויציאה נוחה הודות לתנוחת הישיבה הגבוהה, וכן ישיבה זקופה המקלה על ההתמצאות במרחב בזכות ראות נהדרת החוצה דרך שמשות בזווית יחסית אנכית.
3. העיצוב, האבזור
למרות המחיר הנגיש, הוניו לא נראה ולא מרגיש כמו רכב פשוט וזול. עיצוב ה-SUV הופך אותו לרכב מרשים למראה, ומקבל חיזוק ממרווח גחון של 195 ס"מ ומחישוקי סגסוגת בקוטר של 17 אינץ' בגרסאות הבכירות.
הנהג של יונדאי וניו יפגוש ברכב כבר בגרסת הבסיס מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם ממשק לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בנוסף, בכל הגרסאות יש מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה מקוריים, חיישני תאורה ומסילות גג.
גרסת ה"אינטנס" מוסיפה גם בקרת שיוט, בגרסת ה"פרימיום" יש גם בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת יום מבוססת לד וגימורי כרום, ואילו גרסת ה"סופרים" הבכירה כוללת בנוסף גם צביעה דו גוונית. רשימת אבזור ראויה בהחלט לאור המחיר.
4. יחידת ההנעה
תחת מכסה המנוע אין הרפתקאות, אלא יחידת הנעה מוכחת וחסכונית. מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים מסדרת סמארטסטרים של יונדאי מפיק 123 כוחות סוס ו-15.7 קג"מ, נתונים שמאפשרים לו להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 11.2 שניות בלבד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה בעלת חלוקת הילוכים וירטואלית לשמונה יחסי העברה. התיבה הרציפה פועלת בעיר בצורה חלקה וליניארית, ללא קופצנות מיותרת.
למרות שלמנוע אין מגדש טורבו או חיזוק חשמלי כזה או אחר, צריכת הדלק המשולבת הרשמית עומדת על כ-15 ק"מ לליטר. בנוסף ישנו בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור בין שלושה מצבים לנהיגה בכביש - אקו, נורמל וספורט - ועוד שלושה מצבי בקרת אחיזה: שלג, בוץ וחול.
5. הבטיחות
גם כאן לא ניכרים סימני חסכון, ומדובר בסעיף שבו אף אחד לא ירצה לחסוך. חבילת הבטיחות של הוניו כוללת בכל הגרסאות שש כריות אוויר וגם מערכות סיוע לנהג כמו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.
חשוב לציין כי יונדאי וניו זכה בציון Top Safety Pick במבחני הריסוק האמריקאיים של ה-IIHS, לצד דירוג של ארבעה כוכבים במבחנים האוסטרליים של ה-ANCAP.
בשורה התחתונה
יונדאי ווניו הוא SUV עירוני קומפקטי במחיר הוגן. הוא יתאים למשפחות שזקוקות לכלי יעיל להתניידות עירונית, לזוגות או ללקוחות שמעדיפים רכב פרקטי, גבוה וידידותי למשתמש. עבור הלקוחות האלו, מדובר באחד הפתרונות היעילים ביותר שיש כיום בשוק הישראלי.