בגדול: שנתיים וחצי בלבד נדרשו ליצרנית הסינית BYD כדי להפוך לאימפריה מקומית. עם היצע מגוון של דגמים חשמליים ונוכחות כמעט בכל קטגוריה, ממשפחתית קומפקטית ועד רכב פנאי לשבעה, השתלב המותג בחמישייה הפותחת בטבלת המסירות. כשלעיקר ההצלחה אחראי אטו 3, רכב פנאי קומפקטי שעשה היסטוריה והפך לחשמלי הראשון שהיה לדגם הנמכר ביותר בכלל השוק, שנתיים ברציפות.
והנה אטו 2, אח קטן שמשתלב בקטגוריה צעירה יחסית, הצפויה להפוך בעתיד הקרוב לפופולרית בהרבה עם מגוון שחקנים. דגם כל-חדש שהיבואנית מעוניינת למצוא בו ממשיך דרך שיווקי ל-3 הסופר-מצליח.
עיצוב ותא נוסעים: ב-BYD בחרו במראה שמרני, עם חזית דומה לזו של אטו 3 אך עם פרופורציות שונות, המעניקות לו חזות קשוחה יותר. חצאיות צד מושחרות ופסי גגון תורמים גם הם להופעה האגרסיבית.
סביבת הנהג סולידית מזו של האח הגדול, ומוותרת על שטיקים מיותרים כמו מיתרי גיטרה בדלתות וידיות משונות לפתיחתן. למרות האווירה הבוגרת יותר, התחושה נעימה ומודרנית עם חומרים איכותיים. יש גם מסכים גדולים ללוח המחוונים ("8.8) ולמסך המגע ("12.8 בגרסאות הבכירות "10.1 בגרסאות הבסיס) עם מנגנון ההיפוך המוכר של היצרנית, כמעט ללא מתגים פיזיים, כולל לבקרת האקלים. פחות נוח, וחבל. אבל יש בכל זאת קיצורי דרך חדשים שמאפשרים שימוש בהחלקת שלוש אצבעות במטרה לשנות במהירות את הטמפרטורה (בהחלקה לאורך) או עוצמת האוורור (בהחלקה לרוחב).
בקונסולה המרכזית יש חללי אחסון גדולים, משטח לטעינה אלחוטית ומספר מתגים פיזיים עבור עוצמת השמע, מצבי הנהיגה, הרגנרציה ועוד.
זה המקום לציין כי פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים נמוך מדי, וזו הבעיה הקטנה. שכן ליושבים מאחור אין פתחים כלל - בהצלחה עם זה בקיץ ישראלי לוהט. פתיחת הרכב אפשרית גם באמצעות אפליקציית סמארטפון או שבב NFC עם הצמדה של הטלפון או השעון למראת הנהג.
תנוחת הנהיגה גבוהה וטובה, עם טווח כיוון נדיב להגה אך ללא כיוון גובה מושב הנוסע בגרסת הבסיס.
בהשוואה לאח הגדול הוא קצר ב-14.5 ס"מ (431 ס"מ) עם בסיס גלגלים קטן ב-10 ס"מ (262 ס"מ), ועדיין מרווח הרגליים והראש טוב עבור צמד נוסעים, אך בסיס המושב נמוך מדי לטעמנו. עם זאת, קיצוץ בממד הרוחב (4.5- ס"מ) יקשה על הושבת נוסע שלישי ובמפתיע אין כאן משענת ראש מרכזית. תא המטען מציע נפח סביר לקטגוריה של 400 ליטר, אך אין תא נוסף מלפנים.
מערך הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (אגרסיבית מידי), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מנוע וביצועים: מנוע בודד מלפנים מפיק 177 כ"ס (27 כ"ס פחות מהאטו 3) ומאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהיר מדגמי בנזין מקבילים, אבל איטי (ב-0.6 שניות) מהאח הגדול. ולכן, למרות תגובות נמרצות בנסיעה עירונית ונתון הספק מרשים, מהירויות גבוהות ותוואי הררי לא עושים עם מנוע ה-2 חסד.
לבלימה הרגנרטיבית שתי רמות עוצמה, ביניהן ניתן לבחור באמצעות מתג על הקונסולה המרכזית. אלא שההבדלים ביניהן לא משמעותיים. נהיגה "בדוושה אחת"? לא כאן.
האטו 2 מוצע עם סוללת 45.1 קוט"ש וטווח תיאורטי צנוע מאוד של 312 ק"מ בלבד. גם קצב הטעינה המהירה רחוק (מאוד) מלהרשים - 65 קילוואט בלבד, ולא פחות מ-37 דקות למילוי מ-10% ל-80%. לקראת סוף 2025 תצטרף להיצע גרסה עם סוללה גדולה יותר והבטחה לטווח של 420 ק"מ, בדומה לאטו 3. אגב, בשתי הסוללות ניתן לעשות שימוש לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
נוחות והתנהגות: כיול מתלים רך מספק נוחות טובה במהירות עירונית, שם הוא גם נהנה מכושר תמרון טוב הודות לקוטר סיבוב צנוע - 10.5 מטר. מנגד, שיכוך רך מייצר תנודות רבות על כבישים גליים במהירות גבוהה יותר, ורעשי רוח מכיוון מראות הצד חודרים לתא.
כבסיס משמשת הפלטפורמה המודרנית של היצרנית (e-Platform 3.0), עם סוללות במבנה CTB (ר"ת Cell-To-Body) שמציב את התאים ישירות בחלל ייעודי במרכב, ללא צורך במודלים ובאריזה ייעודית לטובת שיפור הקשיחות המבנית. למרות זאת, התנהגות הכביש לא מרשימה, זוויות הגלגול מוחשיות ואחיזת הכביש בינונית. גם הבלמים סובלים מתחושה מלאכותית.
סיכום: BYD אטו 2 הוא תוצאה של סדר עדיפויות ברור. הוא נראה טוב, תא הנוסעים איכותי, שימושי ועם אבזור נוחות עשיר לצד מערכות בטיחות מתקדמות מהמקובל. הביצועים לעומת זאת פושרים וטווח הנסיעה ומהירות הטעינה בהחלט ראויים לשיפור.
אלא שלמרות החסרונות בתחום הדינמי, הוא ללא ספק מתאים עצמו לקהל יעד שמבקש תחבורה חשמלית זולה יחסית, יעילה במידה ונעימה לשימוש. יותר עירונית מבין עירונית, למגוון משימות מוגבל יותר מהאח הגדול אך שוב, עם תג מחיר נוח משמעותית. קשה להניח שתהיה לו בעיה להצליח. במחיר הנכון, הוא עשוי אפילו להוכיח שזה קטן, גדול יהיה.
8 דויד. אתה טועה כי אין מכוניות BYD, זה כולל מכוניות חשמליות בקנדה.
ל-BYD יש מפעל להרכבת אוטובוסים ב-NEWMARKET באונטריו.
מכוניות חשמליות סיניות אינן נמכרות בקנדה ובארה"ב. יש 100% מס על מכוניות חשמליות.
12 דויד. אתה טועה ואני חוזר על מה שאמרתי קודם שאין מכוניות חשמליות של BYD בקנדה. לא כתבתי על מוניות חשמליות. כתבתי רק על מכוניות חשמליות רגילות של BYD.
אוטובוסים חשמליים של BYD ב-NEWMARKET. כמובן משאיות ואוטובוסים חשמליים וגם מוניות חשמליות במונטריאול.
16 דויד. וולוו EX30 ו-EX90 לא נמכרים בקנדה כי יש עליהם 100% מס.
Polestar 3 מיוצר יחד עם וולבו בדרום קרולינה.
יש 100% מס על מכוניות חשמליות מתוצרת סין. זה כולל את וולוו EX30 ו- EX90 ולכן לא הגיוני לקנות אותם בקנדה. קונים בקנדה יכולים לקנות EX30 מכיוון שהוא יובא מסין לפני שהוטל מס של 100% באוקטובר 2024.