דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סופרב (מבחן ראשון) – השינוי מגיע מבפנים

Getting your Trinity Audio player ready...

עבור סקודה, הסופרב היא הרבה יותר מספינת דגל, שכן זו המכונית שסייעה לה יותר מכל לשינוי התדמית בשנים הראשונות לאחר שעברה לבעלות פולקסווגן. והיא התייצבה מיד בצמרת קטגוריית המשפחתיות גדולות, זו שבתחילת שנות האלפיים הייתה עדיין פופולרית במיוחד. התמהיל שסייע לה להפוך לחביבת קהלים רבים ומגוונים היה די פשוט: מערכות מתקדמות מפולקסווגן פאסאט, עם ממדים גדולים יותר ומחיר נמוך משמעותית.

צפייה בתוכן סקודה סופרב (מבחן ראשון) – השינוי מגיע מבפנים

תודה ל'בנדא מגנטיק', יבואנית Shure, על השימוש במיקרופון דו-ערוצי MoveMic

וכעת מגיעה סופרב חדשה, דור רביעי בשושלת שהחליף את קודמתה אחרי כמעט עשור, עם אותו בסיס ותיק ואותם מנועי בנזין בלבד. הפעם היא תתמודד בקטגוריה שהצטמצמה משמעותית, וכוללת בעיקר מתחרות עם הנעה היברידית המגיעות מיפן וקוריאה, וגם מול חשמליות מבית טסלה, יונדאי ואקספנג.

סיכום: על הנייר הסופרב החדשה נראית יותר כמו מתיחת פנים, פחות כמו דור חדש. אבל בפועל, השינויים אינם זניחים כפי שנדמה. המשמעותי שבהם הוא תא הנוסעים, איכותי ומאובזר עם שפע רעיונות חכמים שהופכים את השהייה בו לנעימה לאורך זמן, תוך שמירה על איכות נסיעה גבוהה בעיר ומחוצה לה.

  • מתחרות ישירות: יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 231 אלף שקל (202 אלף שקל)
  • טוב: מרחב מחיה, איכויות נסיעה, פתרונות חכמים
  • בסדר: צריכת דלק
  • טעון שיפור: רעשי רוח, ביצועים
  • ציון: 8

הביקורת העיקרית היא על המנוע, שמרגיש "קטן" על המכונית הגדולה הזו. עם ביצועים סבירים בלבד בהשוואה למתחרות הישירות, ולא ממש מספקים מול אלטרנטיבות חשמליות. האם זה מנשל אותה מתואר יקירת הקטגוריה, לא ברור. מה שכן, למי שמעוניין רק בבנזין, אין הרבה אופציות טובות יותר.

איך נראה: בהתאם לגישה השמרנית של המותג, המראה התעדכן בעיקר בחרטום, עם יחידות תאורה עדכניות וסבכה שונה המסייעים להפחתת מקדם הגרר ב-15% (0.23). לצד זאת, סרח עודף (החלק שבולט מקו הגלגלים ועד לקצה המרכב) ארוך יותר מלפנים ויוצר תחושה מגושמת מבעבר.

סביבת הנהג מודרנית בהרבה מהסופרב היוצאת, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) וברכב המבחן מסך מגע גדול ("13) ואיכותי עם תפעול נוח יחסית. בין היתר הודות לשלוש חוגות רב-תפקודיות לבקרת האקלים ולמערכת השמע. גם איכות החומרים טובה בעיקר באזורים הקרובים ליד ולעין, קצת פחות באלה שקרובים לרגליים. ובכלל, שימוש נדיב בשחור יוצר לטעמנו תחושה מעט קודרת, חבל.

בורר ההילוכים מזדקר כעת מימין להגה ומפנה מקום לתאי אחסון גדולים יותר. מושב הנהג מצוין, תומך היטב בגוף ומאפשר נסיעות ממושכות ללא מאמץ.

בסיס הגלגלים (284 ס"מ) זהה לסופרב היוצאת ולכן מרחב המחיה דומה, עדיין מהטובים בקטגוריה. כרגיל, יש לא מעט פתרונות ייחודיים כמו וילונות לחלונות הצד ולשמשה האחורית, מתקן ייעודי לתליית וו לז'קט, שליטה נפרדת בבקרת האקלים, משטח ייעודי במשענת היד המרכזית המאפשר הצבת אייפד או טלפון, מגרעות במשענות הראש שמונעות כאבי צוואר, מתקן ניקוי מסך מגע מתחת למשענת היד ושקע USB ליד המראה המרכזית לטובת מצלמת דרך.

תא המטען גדול ב-11 ליטר (595 ליטר) והוא עדיין מהגדולים בקטגוריה, עם דלת חמישית המייצרת מפתח ענק. גם כאן יש פתרונות ייחודיים כמו עריסה לציוד או מתקן בעל אפשרות צימוד לעיגון ציוד.

רשימת האבזור ברכב המבחן כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית. במפתיע, מצלמת הנסיעה לאחור פשוטה מאוד וחלון שמש אינו מוצע אפילו כאופציה. לכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית, כולל על פתיחת דלת.

איך נוסע: בשונה מהמתחרות הישירות כמו יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי המצוידות במנועים היברידיים, היבואנית לא משווקת בינתיים את הגרסה היברידית-נטענת המוצעת באירופה, אלא רק צמד מנועי בנזין מוגדשים וותיקים. לרכב המבחן המנוע הקטן מהשניים שצפוי להיות הפופולרי יותר, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, כעת עם מערכת היברידית מתונה (48V) ו-150 כ"ס כבעבר.

הביצועים נותרו ללא שינוי (9.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש) ורוב הזמן הם מספקים, אבל בתנאים מאתגרים יותר כמו שיוט מהיר על כביש 6 או טיפוס בכביש הררי בתפוסת נוסעים מלאה, מורגש בבירור מחסור בכוח.

פעולת תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד נעימה יותר בנסיעה בעיר, איטית יחסית כשהיא נדרשת להוריד הילוכים לצורך עקיפה. בנוסף, מנוע הבנזין מדומם בכל הרפיה מדוושת התאוצה בשיוט ובהיעדר בורר מצבי נהיגה, לא ניתן לבטל זאת. צריכת הדלק הייתה סבירה, עם 13.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

הסופרב מבוססת על פלטפורמה ותיקה (MQB) אבל עם כיול מוקפד למתלים ובהתאם, נוחות נסיעה טובה מאוד. הן בספיגת שיבושים במהירות נמוכה והן בשמירה על ריסון מרכב במהירות גבוהה. חבל רק שבידוד רעשי רוח אינו משכנע כלל.

גם היכולת הדינמית טובה למדי, בטוחה וצפויה במגבלות ולא מייצרת כל דרמה. אלא שהבלמים חסרי תחושה בתחילת המהלך.

  • מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר
  • הספק: 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט: 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
  • תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
  • אורך: 491.2 ס"מ
  • רוחב: 184.9 ס"מ
  • גובה: 148.1 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 284.1 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,642 ק"ג
  • נפח תא מטען: 595 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.2 שניות, 225 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 18.2 ק"מ לליטר, 125 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 10
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 231 אלף שקל (202 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה