דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q6 e-tron (נהיגה ראשונה) – חוזרת לצמרת

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: אודי Q6 e-tron
  • מתחרים: פורשה מקאן EV, ג'נסיס GV70e, ניו EL6
  • מתי אצלנו: סוף 2024
  • מחיר משוער: 480 אלף שקל
  • בעד: איכות נסיעה, ביצועים, מערכת טעינה
  • נגד: איכות חומרים, מושבים קדמיים

בגדול: אודי נחשבת לאחת החלוצות בשילוב הנעה חשמלית, בין היתר כי היא נדרשה להיות נושאת הדגל במהפכה שביצע קונצרן פולקסווגן החבול תדמיתית ומסחרית בעקבות שערוריית דיזלגייט. ויצא לה טוב, שכן ה-e-tron מסוף העשור הקודם הקדים בהרבה את המתחרים המסורתיים מגרמניה, וזכה לכן להצלחה גדולה. גם אצלנו, כשנחת כאן ב-2019 והיה מיד לחשמלי הנמכר ביותר, בשוק שרק נחשף לעולם החשמלי.

אלא שמאז הואט קצב הפיתוח והשקת דגמים חדשים. נראה היה שמסיבות שונות - לא מפתיע בקונצרן העצום ועמוס הבירוקרטיה ומאבקי האגו - החליטה הנהלת המותג להוריד הילוך. ובעוד אולמות התצוגה של ב.מ.וו ומרצדס מתמלאים בדגמים חשמליים מגוונים בשלל קטגוריות, אודי עברה למאסף עם היצע צנוע משמעותית.

וה-Q6 בו נהגנו לאחרונה אמור לסמל את ההתעוררות. שכן הוא דגם ראשון על בסיס פלטפורמה ייעודית וחדשה (PPE) שפותחה ביחד עם פורשה, ומעניקה בסיס גם למקאן EV החדש. בעתיד היא תשמש את היצע הדגמים החשמליים של המותג, מ-A4 עד A8, לרבות רכבי הפנאי המבוססים עליהם.

עיצוב ותא נוסעים: באודי כמו אודי, המראה סולידי ואינו מתאמץ לזעוק "אני חשמלי", ולכן הוא גם לא מושך תשומת לב יוצאת דופן. ליחידות התאורה מלפנים שמונה אפשרויות שונות לחתימת האור והאחוריות בטכנולוגיית OLED עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת נהגים אחרים, אם חסרה לכם פוזה סביבתית.

סביבת הנהג מודרנית כמקובל עם לוח מחוונים ומסך מגע ("11.9 "14.5 בהתאמה, בטכנולוגיית OLED) היוצרים מראה אחיד, בתוספת תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה, עם חיצי הכוונה למערכת הניווט. ויש גם אחד נוסף המוצב מול הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות.

מסך המגע המרכזי מופנה לכיוון הנהג וממנו מתבצעת שליטה בכלל מערכות הרכב עם תפעול נוח ואינטואיטיבי יחסית למקובל, הודות לתפריטים ברורים ואייקונים גדולים. אודי גם השכילה לשמור מתגים יעודיים, למשל לעוצמת מערכת השמע או לבורר מצבי נהיגה.

לצד הרושם המודרני, איכות החומרים הידידותיים לסביבה פחות מבריקה. והיינו מברכים על יותר תמיכה צידית במושבים הקדמיים. ה-SQ6 מוסיף גם מושבים עם ריפוד אלקנטרה המשפרים במעט את התחושה ומעניקים תמיכה צידית טובה במעט.

בהשוואה ל-Q5 בנזין הוותיק, אותו מחליף בעצם ה-Q6, הממדים גדולים משמעותית. הוא ארוך ב-9 ס"מ (477 ס"מ), רחב ב-4.5 ס"מ (194 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ). ובהתאם, מרחב המחיה מאחור נדיב למדי, עם אפשרות לאכלס בקלות שלושה מבוגרים. תא המטען גדול בכ-10 ליטר (526 ליטר) ויש גם תא נוסף מלפנים (64 ליטר) לאחסון כבל טעינה. עוד נציין כי בשונה מהמקובל, ה-Q6 מצויד בצמד שקעי טעינה משני צדיו.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (כולל סיוע בתמרוני חירום), בקרת שיוט אדפטיבית (עם נתונים ממערכת הניווט) והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מנועים וביצועים: לדברי אודי, מערכת ההנעה - סוללה ומנועים - חדשה לחלוטין עם מערכת ניהול תרמי עדכנית, המאפשרת ממדים קומפקטיים ב-30% לעומת ה-e-טרון הוותיק, משקל עצמי נמוך ב-20% והפסדי כוח נמוכים ב-50%.

ה-Q6 ישווק עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות הנעה. אחורית עם 326 כ"ס, כפולה עם 387 כ"ס או 517 כ"ס ב-SQ6. בהשקה נהגנו רק בגרסאות ההנעה הכפולה, כשהצנועה מהשתיים מקנה ביצועים טובים לכל צורך (5.9 שניות ל-100 קמ"ש) ומספיק כוח כדי לשייט בקלות במהירות גבוהה.

ל-SQ6 תאוצות מרשימות עוד יותר, ולמעשה הוא מזנק ל-100 קמ"ש מהר אפילו מה-SQ8 הגדול והיקר ממנו (4.3 שניות, 0.2 שניות פחות). מה שבעיקר מרשים בו הוא היכולת להאיץ מ-100 קמ"ש ל-200 קמ"ש, יכולת מרשימה באוטובאן הגרמני ומיותרת להפליא על הכבישים המקומיים שלנו.

למערכת הבלימה הרגנרטיבית מצב אוטומטי מצוין שמתאים את עוצמת הבלימה לתנועה שסביב, או אפשרות שליטה ידנית באמצעות מנופים מההגה. החזקה ביותר מאפשרת (כמעט) "נהיגת דוושה אחת". לדברי היצרנית, כ-95% מההאטות בנסיעות יומיומיות ניתנות לביצוע ללא שימוש בבלמים.

לכל הגרסאות סוללת 100 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה תיאורטי של 625 ק"מ (598 ק"מ ל-SQ6). פלטפורמת מתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) והוספת 255 ק"מ ב-10 דקות או מילוי מ-10% ל-80% בתוך 21 דקות. תנאי ההשקה מנעו מאיתנו בדיקה מעשית של צריכת חשמל וזמני טעינה, נדווח כבר מכבישי ישראל.

נוחות והתנהגות: מערך המתלים תוכנן מחדש (עצמות עצה כפולות מלפנים, רב חיבורי מאחור) בעוד מערכת הגה מחוברת ישירות לתת השלדה הקדמית, ומקנה כך תחושה ישירה יותר. רכבי המבחן צוידו גם במתלי אוויר אדפטיביים אופציונאליים המאפשרים מרווח גחון משתנה (2 ס"מ הנמכה או 4.5 ס"מ הגבהה).

נוחות הנסיעה טובה למדי, למרות צמיגים רחבים ונמוכי חתך (255/45 מלפנים, 285/40 מאחור) על חישוקים גדולים ("21). עם שיכוך מרשים גם בשביל משובש ומצולק, ושמירה על ריסון מרכב במהירות גבוהה, גם על אספלט שאינו סלול היטב.

בידוד הרעשים טוב מאוד, בעיקר תוך שימוש במערכת שמע של B&O (20 רמקולים, 2 מתוכם בתוך משענות הראש של המושבים הקדמיים) הכוללת ביטול רעשים באמצעות הד חוזר.

היכולת הדינמית טובה וה-Q6 לא מרגיש מגושם כמו חלק מתחריו, ולכך נוספת תחושה טבעית להגה ולבלמים. ה-SQ6 נבדל במיתלי אוויר נוקשים יותר עם מוטות מייצבים עבים וכיול שונה להגה למערכת העברת הכוח בין צמד המנועים, עם תעדוף לחלק האחורי. אלה שינויים שאחראים ליכולת דינמית גבוהה יותר, עם לא מעט הנאה מאחורי ההגה. התשלום מגיע בדמות נוחות נסיעה פחות טובה במהירות נמוכה.

סיכום: כשינחת כאן ה-Q6 בסוף השנה הוא ימלא חלל חשוב באולם התצוגה של אודי, בין ה-Q4 ל-Q8. וגם הוא משתלב בקטגוריה עם היצע מתחרים מצומצם, ללא תשובה ישירה מהמתחרים הגרמניים. שכן ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC הפסיקו ייצור וייקח עוד זמן עד שיוצגו יורשים עדכניים.

ולקטגוריה זו הוא מביא איכות גבוהה כמעט מכל בחינה, בחלק מהתחומים אף יותר מה-Q8 הגדול והיקר ממנו, באופן שעשוי לשכנע לקוחות בנזין לנדוד לחשמל. ובראיה רחבה יותר, אודי בכיוון הנכון עם הפלטפורמה החדשה. האם מדובר בתחילתו של שינוי מבורך שהתעכב עד עתה? אם לשפוט לפי הביצוע כאן, בהחלט כן.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 100 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 387 כ"ס / 87.2 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 477.1 ס"מ
  • רוחב: 193.9 ס"מ
  • גובה: 164.8 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 289.9 ס"מ
  • משקל: 2,425 ק"ג
  • נפח תא מטען אחורי/קדמי: 64/526 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.9 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: החל מ-480 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת אודי

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה