דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה (מבחן בזק) - פחות אירופית, יותר אמריקאית

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת אי פעם, עם למעלה מ-50 מיליון יחידות שיוצרו במשך קרוב ל-60 שנה. גם בישראל מדובר בלהיט מכירות ותיק, כך שהחרם שהטיל הנשיא ארדואן על ייצוא מוצרים שיוצרו בטורקיה, משם היא הגיעה אלינו בשנים האחרונות, יצר בשנה וחצי האחרונות בעיה של ממש ליבואנית.

כעת נפתר סוף סוף האתגר באמצעות יבוא הקורולה ישירות מיפן, אם כי לא במהדורה המוכרת שמיועדת לאירופה, אלא כזו שמיועדת ללקוחות אמריקאיים. נהגנו בה לאורך יותר מ-600 ק"מ ואנחנו יכולים לדווח מיידית - ההבדלים בין הקורולה שהכרתם לזו שתגיע מעתה, אינם זניחים.

סיכום: על פניו, מדובר באותה קורולה מוכרת - שימושית, חסכונית, עם נוחות נסיעה טובה רוב הזמן והנדסת אנוש מצוינת. מכונית אולד-סקול שמאפשרת לכל נהג להתיישב מאחורי ההגה ולהרגיש בבית בתוך שניות. אבל זה רק חלק קטן מהסיפור.

  • מתחרים ישירים: יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה, צ'רי אריזו 8
  • מחיר: 160 אלף שקל
  • טוב: צריכת דלק, נוחות עירונית, הנדסת אנוש
  • בסדר: מרחב מחיה, תא מטען
  • טעון שיפור: איכות חומרים, בידוד רעשים, אבזור
  • ציון: 7

שכן המעבר לתקינה אמריקאית ובחירה ברמת גימור בסיסית מבעבר, הביאו עמם לא מעט פשרות. ובמילים ברורות יותר, ירידה באיכות החומרים ובאבזור, הגבלה על בחירת תחנות ברדיו וצמיגים שפוגעים בבידוד הרעשים ובהתנהגות הכביש. ולזה צריך להוסיף מושב אחורי צנוע יחסית למובילות הקטגוריה (סקודה אוקטביה למשל) וביצועים פושרים.

וכמובן, גם את החדירה העכשווית לשוק של מתחרות היברידיות-נטענות מתוצרת סין, שמשפרות באופן דרמטי את משוואת התמורה-למחיר ונהנות על הדרך גם מהטבת שווי שימוש נדיבה עבור מקבלי רכב צמוד - אחוז לא קטן מאלה שינהגו יום יום בקורולה החדשה. ובתנאים אלה, למרות מחיר נמוך מבעבר, חייה של הקורולה צפויים להיות לא קלים.

כן, היא תימכר במספרים נאים, אין לנו ספק. חברות ליסינג מאוהבות במכונית ששומרת מצוין על ערכה, נהנית ממוניטין אמינות יוצא דופן ותימכר בלי בעיות מיוחדות הלאה. ואגב, לא מעט לקוחות פרטיים מעריכים את אותן איכויות. אבל קשה להאמין שתצליח לשחזר את הצלחות הדורות הקודמים.

מה שונה: המראה הפך עגלגל יותר, עם יחידות תאורה שונות, פגושים אחרים וגם עם לוחיות רישוי בפורמט אמריקאי-מוקטן, לצד חישוקי "15 שנראים לפתע קטנים - והם אכן צנועים משמעותית מהמקובל כיום.

סביבת הנהג נבדלת במסך מגע שהוקטן ("8 במקום "9 או "10.5) ולוח מחוונים דיגיטלי רק בחלקו וקטן יותר ("7), לעומת מלא בעבר ("12.3). אין תמיכה בעברית והרדיו קולט תדרים אי-זוגיים בלבד - כך שלא ניתן למשל האזין לתחנות כמו גלגל"צ (91.8), גלי-צה"ל (96.6) או 99FM.

ובעיקר, איכות החומרים נמוכה יותר, עם פלסטיקה בסיסית על הדשבורד והדלתות, ואפילו עם הגה מפלסטיק במקום עור בעבר. חובה לציין כי שנים שלא נתקלנו בכך במכוניות חדשות.

בהתאם לייעוד לאמריקה, למושבים הקדמיים תמיכה צידית לא מרשימה שפוגעת בנוחות הישיבה בנסיעות ארוכות. גם מראות הצד קטנות מהמקובל - מתאימות לתקן אמריקאי - ולכן מכילות שטחים מתים גדולים יותר.

מפרט האבזור צומצם, עם בקרת אקלים חד-אזורית ללא פתחי מיזוג למושב האחורי, ואלה חדשות לא טובות עבור נוסעים מאחור בקיץ מקומי. וגם ללא טעינה אלחוטית לסלולרי וללא קיפול מראות חשמלי. ובהיעדר הבהוב כלשהו של האורות בפתיחת הרכב או בנעילה, קשה לדעת אם הרכב אכן ננעל וגם כמעט בלתי אפשרי לאתר אותו בחניון עמוס.

עם זאת, מפרט הבטיחות דווקא שודרג עם 10 כריות אוויר (7 בעבר) ותוספת של התרעת שטח מת כציוד תקני, בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר.

השינוי היחיד במערכת ההנעה הוא לבלימה הרגנרטיבית, שכעת מקבלת נתונים מהרדאר ואמורה להתאים את העוצמה לכלי הרכב מלפנים, אך היא מייצרת האטה חזקה מדי שמטלטלת באגרסיביות וללא צורך את הנוסעים. ניתוק של הפונקציה הזו מתאפשר רק עם נטרול מלא של בקרת השיוט האדפטיבית, מחדש בכל תחילת נסיעה.

כיול המתלים מרגיש רך יותר, ויחד עם צמיגים בחתך גבוה יותר מתקבלת נוחות נסיעה טובה בתוואי העירוני, אך לא כל הבוחנים אהבו את אופי הריסון במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים אף הוא אינו מוצלח, בין היתר בשל בחירה מיותרת בצמיגים רב-עונתיים (M+S) המותאמים לאקלים חורפי. הצמיגים האלו והכיול הרך יותר של המתלים גם פוגעים באחיזת הכביש, ובהתאם פוגעים בתחושת הביטחון של הנהג.

מה דומה: השימושיות נותרה זהה לקורולה המוכרת. מלפנים ישנו שדה ראיה טוב לצד היצע צנוע של תאי אחסון. הנדסת האנוש נותרה אחת מנקודות החוזקה שלה, הודות לשימוש במתגים פיזיים עבור מערכת המיזוג ומצבי הנהיגה, ועם תצוגות ברורות של המידע על גבי מסך המגע ולוח המחוונים. לסינים יש בהחלט מה ללמוד ממנה.

במושב האחורי המרווח ממוצע לרגליים, אך תקרה נמוכה פוגעת במרווח הראש ומקשה גם על חגירת ילדים במושבי הבטיחות. הקטלוג מדווח גם על צמצום של 100 ליטרים בנפח תא המטען, ל-371 ליטר בלבד, אך זהו שינוי שנובע רק משיטת המדידה האמריקאית - בעוד הנפח בפועל לא השתנה.

גם מערכת ההנעה ההיברידית נותרה דומה, עם מנוע בנזין (4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר) ומנוע חשמלי בהספק משולב של 138 כ"ס. תוספת 0.7 שניות לזמן התאוצה ל-100 קמ"ש (10 שניות כעת) נובעת אף היא משיטת המדידה. בפועל הביצועים סבירים, ונדרשת לחיצה עמוקה על המצערת על מנת להשיג תאוצה זריזה. וזה גם מלווה בשאון מנוע ניכר שכן הוא מזנק לסל"ד גבוה וקבוע מצידה של תיבת ההילוכים הרציפה. צריכת הדלק נותרה חסכונית עם 18.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

  • מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.8 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 14.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
  • הספק / מומנט מנוע חשמלי: 95 כ"ס / 18.9 קג"מ
  • הספק משולב: 138 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • אורך: 463 ס"מ
  • רוחב: 178 ס"מ
  • גובה: 143.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,385 ק"ג
  • נפח תא מטען: 371 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10 שניות, 180 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 21.3 ק"מ לליטר, 105 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 10
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 160 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות