דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו i5 (מבחן ראשון) - גם על חשמל, נשארת בצמרת

Getting your Trinity Audio player ready...

המעבר להנעות חשמליות הוא אתגר משמעותי עבור כל יצרניות הרכב, אבל לא במידה דומה. כי מה שמעניק הזדמנות לפריצה עבור יצרניות סיניות צעירות ועלומות, או סיכוי לעליונות טכנולוגית עבור יצרניות קוריאניות שנתפסו עד כה כשמרניות, בהחלט מעמיד משוכה לא פשוטה עבור יצרניות יוקרה אירופאיות. למשל ב.מ.וו.

יצרנית היוקרה הגרמנית, שבמשך עשרות שנים מצאה עצמה בצמרת התעשייה כשזה נגע למנועים ותיבות הילוכים פנטסטיים לצד יכולת דינמית מעולה, נדרשה לפתע להתמודד ללא הפרטים המייחדים אותה. בזירה טכנולוגית מורכבת מאוד, שבה למנועי בעירה פנימית נהדרים ותיבות הילוכים משובחות אין כלל מקום. סביבה שבה מאות קילוגרמים של סוללות נטרלו עשרות שנים של כיול ושיפור מערכי מתלים עילאיים.

ועם כל הכבוד לשורת רכבי הפנאי המצוינים (והנמכרים בהיסטריה) של היצרנית הבווארית, האחריות להעברת המורשת מוטלת יותר מכל על כתפיה של ב.מ.וו i5. המהדורה הטריה והחשמלית של סדרה 5, מי שנתפסת כבר עשרות שנים כאמת המידה הדינאמית בקטגוריית מכוניות הסאלון.

האתגר מתעצם שבעתיים כשאל המבחן מגיעה גרסת ה-M60 החזקה, עטורת סמלי M רבי-משמעות ונושאת תג-מחיר של 860 אלף שקל, לפני תוספות. הרבה מאוד כסף, הרבה מאוד אתגרים והרבה מאוד שעות של נהיגה, שהובילו למעט מאוד מסקנות. והן חד-משמעיות.

סיכום: ב.מ.וו i5 היא אחת החשמליות המשכנעות ביותר שבהן נהגנו לאחרונה, למרות - ואולי בגלל - שהיא לא מרגישה סופר-חשמלית כמו מרצדס EQE, וכן מנסה לשמור על האופי המובהק של דגמי הבנזין. מחד, פלטפורמת בנזין מוסבת גובה מחיר ברור בשימושיות ולא משחררת את כל היתרונות של יחידה ייעודית, מאידך היא כן חמושה במיטב הטכנולוגיות העדכניות של היצרנית.

והיא נראית מעולה בחוץ ובפנים, עם ביצועים פנטסטיים והתנהגות כביש משובחת לצד איכות נסיעה גבוהה. מאלה שנדיר למצוא לא רק במכוניות חשמליות, אלא בכלל.

  • מתחרות ישירות: מרצדס EQE, ג'נסיס G80, ניו ET7, טסלה מודל S
  • מחיר: 860 אלף שקל
  • טוב: ביצועים, יכולת דינמית, טכנולוגיה
  • בסדר: אבזור, הנדסת אנוש
  • טעון שיפור: מושב אחורי, בידוד רעשים, טווח
  • ציון: 8

ובהיבט זה היא בפירוש המשך ישיר לשושלת המפוארת של סדרה 5, הישג לא מבוטל. אלא שזה לא סופו של הסיפור. כי בהחלט רצוי לשאול האם יש מספיק רוכשים שמחפשים יכולת דינמית גבוהה במכונית סאלון חשמלית מאוד גדולה? האם יש מספיק מהם שיקריבו קרוב למיליון שקלים ויוותרו על הפיתוי שברכישת מתחרה סינית, חשמלית ומהירה לא פחות, שעל הדרך גם תחסוך כמעט 400 אלף שקל? כנראה שמעטים (מאושרים) בלבד.

איך נראה: ה-i5, במיוחד בגרסה הסמי-ספורטיבית שנבחנה, נוטשת את מחוזות האלגנט ומציגה מראה אגרסיבי למדי, עם קווים ישרים, זוויות חדות ולא מעט עיטורי אקשן. אהבנו את הסבכה הקדמית המוארת ואת הפגושים השריריים, וגם את ידיות הדלתות השקועות שמשיגות אפקט אווירודינמי דומה לזה של ידיות נשלפות, אך עם תפעול נוח בהרבה. היא לא נראית חשמלית? נכון, ולטעמנו זהו דווקא יתרון.

סביבת הנהג היא העדכנית של המותג עם צמד מסכים מחוברים וקעורים, מעט מאוד כפתורים וקונסולה מרכזית גבוהה שמאכלסת את בורר ההילוכים הזעיר ואת גלגלת ה-iDrive המסורתית, לצד מספר כפתורי מגע נוספים. התרשמנו מדיפוני העור המצוינים, אך איכות החומרים איננה אחידה, והשימוש הנרחב בפלסטיק שחור-מבריק לא אהוב עלינו כלל. לא כאן ולא באשר תוצרת גרמניה. נראה טוב בקטלוג, במציאות צובר אבק וסימני אצבעות ומעניק תחושה זולה.

מערך התצוגות כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("14.9) ותצוגה עילית גדולה ושימושית. כל אלו תומכים באופן מלא בעברית. זה פועל טוב בדרך כלל, אך מדי פעם פגשנו טקסט בכתב ראי. ניסיון להשתמש בהפעלה הקולית (באנגלית בלבד) נתקל בסירוב כל עוד בחרנו בעברית כשפת התפריטים בתצוגה - עוד נקודה ששווה לשייף. המסכים עצמם מרשימים למראה ומציעים אינספור אפשרויות סידור בהתאמה אישית, וגם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

עם זאת, המסך המרכזי עמוס מדי באפשרויות, וכל פעולה בסיסית - כולל בחירת מצב רגנרציה או בדיקת נתוני מחשב הדרך - דורשת נבירה בתפריטים מסורבלים. זה הופך את השימוש בגלגלת להרבה פחות נוח מבעבר, והבחירה בחומר דמוי-קריסטל לגלגלת עצמה יוצרת לא פעם סנוור בנסיעה תחת שמש. הסינים אוהבים, אנחנו פחות.

השימוש במחוות יד לביצוע פעולות בסיסיות (שליטה בעוצמת השמע, מענה לשיחת טלפון ועוד) עובד נהדר, כרגיל, ותצוגת המציאות הרבודה על לוח המחוונים מוסיפה לחזות הטכנולוגית, אך מבלבלת ולא תמיד נוחה לשימוש. תלונה אחרונה לפרק זה נוגעת לפתחי המיזוג החבויים, שאת עוצמת זרימת האוויר שלהם ניתן לכוון באמצעות משטח מגע, בעוד כיוון הזרימה נשלט על ידי גלגלת גומי משונה. לא ברור מדוע נדרש הסרבול הזה.

הישיבה מלפנים נוחה, אך שטח חלונות קטן וקורות קדמיות עבות מצמצמות את שדה הראייה. מאחור, המרווח לברכיים ולראש מספק והמושב עצמו נוח, אבל תעלת הינע גבוהה - זכר לשימוש בפלטפורמת בנזין מוסבת ולהנעה אחורית או כפולה  - פוגעת אנושות במרווח לנוסע השלישי.

לתא המטען נפח של 490 ליטרים ומפתח גדול יחסית, אך רכב המבחן צויד בגלגל חלופי אופציונלי שתפס נתח משמעותי מחלל הטעינה. ושוב, באשמת הפלטפורמה המוסבת, אין כאן תא מטען נוסף מלפנים.

מפרט האבזור הסטנדרטי כולל, בין היתר, מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית עם נסיעה עצמאית לאחור למרחק של 50 מטרים, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש פנורמי, טעינה אלחוטית ומערכת שמע מתוצרת "הרמן קרדון" עם 12 רמקולים. באופן תמוה, המערכת המשודרגת מתוצרת B&W עם 17 רמקולים, זמינה בגרסת ה-40 הזולה יותר, או כאן כחלק מחבילת האבזור האופציונלית והיקרה, שעולה 60 אלף שקל ומוסיפה גם ריפודים משודרגים, וילונות מאחור ואוורור למושבים הקדמיים.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים וגם מערכת לעקיפה אוטונומית - שהתגלתה כהססנית מדי ונמנעה ממעבר נתיב גם כאשר נצפתה תנועה ממרחק רב. יתר המערכות פעלו היטב.

איך נוסע: הגרסה הנבחנת מצוידת בצמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 601 כ"ס, עם נתון מומנט מרשים של 81 קג"מ. הנתון הזה מטפס ל-83.6 קג"מ במצב Boost, שאותו מפעילים באמצעות מנוף הממוקם מאחורי ההגה, האחראי לתוספת לפרק זמן של עשר שניות.

הכוח העצום הזה אולי לא מאוד חריג בעולמות החשמל, אבל התחושות כאן הן מהטובות שפגשנו. עם תגובת דוושה מיידית שמשגרת את הרכב הכבד (2.3 טונה, לא כולל נהג) כהרף עין גם ביציאה מהמקום - 3.8 שניות מאפס למאה קמ"ש, איטי רק ב-0.4 שניות מה-M5 היוצאת.

גם תאוצות הביניים מסחררות ובניגוד לחשמליות אחרות, כאן לא מורגשת דעיכה בביצועים במהירות תלת-ספרתית. על כך תעיד גם מהירות מרבית נדירה בעולם החשמל - החרד לריקון מהיר מדי של סוללות במהירות גבוהה - של 230 קמ"ש.

הנהג יכול לבחור באחד מתוך מספר מצבי נהיגה, אך באופן תמוה רק המצב הספורטיבי ניתן להתאמה אישית מלאה. מצבי הנהיגה משפיעים לא רק על כיול המתלים וההיגוי, אלא גם על צלילי מנוע מזויפים (ומיותרים) ועל צלילים מלאכותיים אחרים (ומיותרים) שמתנגנים בחלל הרכב. צעד אחד רחוק מדי לטעמנו, אך הסאונד ניתן גם להשתקה.

באופן מפתיע, עוצמת הבלימה הרגנרטיבית נשלטת רק באמצעות תפריטי מסך ולא ממנופים פיזיים. לצד המצבים הקבועים ישנו גם מצב אדפטיבי המושפע מנתוני הרדאר הקדמי ומגיב היטב לאופי התנועה. במצב זה ירדנו מערד לים המלח, מרחק נסיעה של 23 ק"מ, מאחורי שיירה שהזדחלה בעצלות מאחורי אוטובוסים ומשאיות, ללא נגיעה בדוושת הבלם וללא שימוש בבקרת השיוט. מרשים.

סוללת 81 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של כמעט 500 ק"מ. בפועל, בנהיגה מתונה יחסית אך ביום קר מהממוצע, השגנו טווח מאכזב של 330 ק"מ בלבד. טעינת AC מתאפשרת בקצב של 11 קילוואט, בעוד קצב הטעינה המהירה מגיע ל-205 קילוואט - מה שמאפשר למלא את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

ה-i5 מסתייעת במתלי אוויר מאחור ובבולמי זעזועים אדפטיביים מלפנים, בשני המקרים עם שליטה אוטומטית במידת הקשיחות. המערך הזה מצליח להתגבר על המשקל העצמי גבוה ועל חישוקי ענק וצמיגים נמוכי חתך (245/40R20 מלפנים, 275/35R20 מאחור), ומעניק נוחות נסיעה טובה מאוד בכל תנאי הדרך.

בידוד הרעשים פחות מרשים, עם רמה של רעשי דרך ורוח שלא אופיינית למכונית סאלון מסוגה. היגוי אחורי אמור לשפר את היכולת הדינאמית ואת כושר התמרון בעיר, אך במשימה האחרונה הוא לא מצליח להעניק יתרון ממשי, זאת בשל זווית הפניה מוגבלת של 2.5 מעלות שמקזזת 60 ס"מ בלבד מקוטר הסיבוב.

אבל בכל מה שנוגע ליכולת הדינאמית, ל-i5 יש בהחלט סיבות לגאווה. ולא רק בזכות ההיגוי האחורי. הצמיגים הרחבים מספקים אחיזת כביש יותר ממשכנעת, לשלדה רמת תקשורת נדירה בעידן החשמל, ההיגוי מהיר וחד ובכבישים מפותלים התחושה היא של מכונית קטנה ממידותיה. בנוסף, זוויות הגלגול שטוחות כמעט לחלוטין ולבלמים עוצמה ראויה ותחושה טבעית - גם זו לא שכיחה בדגמים חשמליים.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 81 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 601 כ"ס / 83.6 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 506 ס"מ
  • רוחב: 190 ס"מ
  • גובה: 150.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 299.5 ס"מ
  • משקל: 2,305 ק"ג
  • נפח תא מטען: 490 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 3.8 שניות
  • מהירות מרבית: 230 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 860 אלף שקל (620 אלף שקל)

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. השגנו טווח מאכזב של 330 ק"מ בלבד 
    SPEEDY GONZALESS, 05-02-2024

    חוסכים בנזין ב- 860K

    סגור תגובה

  • 2. 68K$ 
    A, 05-02-2024

    מתחיל מ-68K$~ (בערך 250K ש"ח).
    בישראל: 620K~ ש"ח.
    =\

    סגור תגובה

  • 3. שורה תחתונה, רכב של 200,000 שקל (לת)
    נוטי, 05-02-2024

  • 4. ל-2 
    יור, 05-02-2024

    ישראל היא ארץ זבת חלב, דבש, ומיסים

    סגור תגובה

  • 5. ב.מ.וו i5 (מבחן ראשון) - גם על חשמל, נשארת בצמרת 
    DANY_TORONTO, 05-02-2024

    יש רק דבר אחד שטוב ברכב הזה = הטעינה על ידי רגנרטיבית לטעינת הסוללות.
    עַכשָׁיו:
    המשקל עצום - בגלל הסוללות והן גורמות ל-ELF & EMF להקרין = מסוכן מאוד לגוף.
    מרחק הנסיעה מזויף - בגלל 3 סיבות. כבר הזכרתי אותם כאן המרחק המקורי ארוך יחסית בגלל הטעינה הראשונה. כל טעינה נוספת היא רק עד 80% = פחות מרחק נסיעה ואפילו גרוע יותר כשקר או חם. הטווח יורד עוד יותר בגלל הסיבות לעיל.
    אפילו לגרסת ה-M5 = בנזין יש תאוצה מהירה יותר אבל זה לא חשוב כי ההבדל קטן מאוד. הבנטלי שלי משנת 1997 שוקל 2650 ק"ג ויש לו תאוצה של 5.1 שניות - אבל זה לא חשוב.
    אין לנו בעיות כמו לעיל עם 3 מכוניות הבנזין שלנו - פשוט הוסף בנזין = פתרונות קלים והבנטלי והלינקולן הם מכוניות גדולות ונוחות יותר. הבנטלי נמצא מעל BMW, לנדרובר, מרצדס וכו'.
    1. לפי האמור לעיל.
    2 ו-3. לקנות מכוניות משומשות כמו 2 המכוניות הגדולות שלנו. הכל מעור בבנטלי ובלינקולן.

    סגור תגובה

  • 6. עמיר 
    מחיר, 05-02-2024

    המחיר פשוט הזייה!!! יבואן חזיר שהורס את המותג הנפלא הזה (ובטח יעלה את המחיר עוד חודשיים).
    אוורור מושבים ומערכת משודרגת כחלק מחבילה משודרגת ב 60k לרכב שעולה 820k??? למה זה לא כלול במחיר החזירי מלכתחילה?? לא התבלבל בכלל החזיר...

    סגור תגובה

  • 7. טסלה S 
    אלרואי, 05-02-2024

    יפה לבמוו שעכשיו יש להם נתונים של טסלה מלפני 10 שנים, אם לרכב לא היו קוראים במוו אז הכתב היה קוטל אותה.

    סגור תגובה

  • 8. ל 7 
    גם הסיניות כבר שם, 05-02-2024

    כח מנוע זו הבעיה הכי קטנה ברכבים חשמליים. כולם יכולים לייצר רכב עם 600 כ"ס ויותר - byd, expeng-zeekr, nio, polestar, genesis וכל יצרן קיקיוני אחר... האתגר הוא טווח הנסיעה ומהירות הטעינה. זה הסוף של מותגי היוקרה הגרמניים והבריטיים - אין להם שום ערך מוסף על סיניות בחצי או שליש מחיר...

    סגור תגובה

  • 9. רק פורשה 
    מהג, 05-02-2024

    לא רואה אותה בביצועים

    סגור תגובה

  • 10. טנק 
    שמשון, 05-02-2024

    צריך הרבה חשמל להזיז טנק

    סגור תגובה

  • 11. הארנב 
    נראית כמו סקודה. מביך., 05-02-2024

    בחירות עכשיו

    סגור תגובה

  • 12. מני 
    גם הדינוזאורים לא הבינו, 05-02-2024

    שיגיע הרגע והם יכחדו.
    אין שום הצדקה בעולם לשלם כפול על רכב שנותן פחות, את מי זה מעניין אם הרכב מיוצר בגרמניה או בסין

    סגור תגובה

  • 13. מני 
    לא הבנתי למה רכב במליון שח, 05-02-2024

    באורך 5 מטרים ואין מקום לרגליים

    סגור תגובה

  • 14. ב.מ.וו i5 (מבחן ראשון) - גם על חשמל, נשארת בצמרת 
    DANY_TORONTO, 05-02-2024

    שכחתי לציין קודם שהתצוגה המרכזית המופעלת מסירה את העיניים מלהסתכל קדימה ולצדדים ברחובות ובכבישים. המחקר הוא על ידי NHTSA מראה את התוצאה לעיל וההייטק לא יציל את האנשים מול המכונית = וכתוצאה מכך למותם..
    6. עמיר - גם כאן המחירים מופקעים של רכב כזה והאחרים = מרצדס, לנדרובר, פורשה וכו'. אז עדיף לקנות בנטלי משומש, כמו שלי = רולס רויס מאותה תקופה. 2 המכוניות הללו הן והרבה יותר זולות והן מעל כמו אלה שאני מזכיר בתגובה זו.
    7 = אלרואי. למכוניות טסלה יש תכונות שליליות רבות - כפי שכבר ציינתי בעבר.
    8. לא למכוניות סיניות. נְקוּדָה. אתה חייב לדעת למה לא.
    9. פורשה נמצאים מתחת לבנטלטי ורולס רויס.
    10. אתה מאוד צודק.
    המסקנה היא לקנות מכוניות בנזין. המחירים הראשוניים של המכוניות החשמליות גבוהים בהרבה ממכוניות הבנזין והם לא שווים!

    סגור תגובה

  • 15. את מי האוטו הזה מעניין 
    סתם, 05-02-2024

    טנק מוגזם במחיר תלוש. כל אגורה מעל טסלה s זה בזבוז

    סגור תגובה

  • 16. תם עידן הגרמניות 
    בן, 05-02-2024

    האומנות בייצור מנוע וגיר חולפת מן העולם. הנעה חשמלית וסוללות, זה שטויות והפער בנושאי שילדה, מתלים ואחיזת כביש, יצטמצם במהרה

    סגור תגובה

  • 17. 11, לגמרי! סקודה עם פנסי מיצובישי :)))) 
    זינאווי, 06-02-2024

  • 18. טורונטו, הכל מעור? 
    בן זיני, 06-02-2024

    No skin off your ass, פרזיט!

    סגור תגובה

  • 19. בדיחה 
    יואב, 06-02-2024

    הכל טוב ויפה, באמת נתונים מצויינים וגם יש סמל של במוו..

    ברגע שראיתי את המחיר ממש נקרעתי מצחוק!

    צריך לומר ביושר, יש רכבים בחצי מחיר שנותנים הרבה יותר מכל הבחינות

    סגור תגובה

  • 20. עבודה בעינים 
    דדו, 06-02-2024

    להוציא 900,000 שח ולקבל רכב שנוסע 320 ק"מ בכל טעינה זה טמטום מוחלט. איך מוציאים רכב כזה לשוק?? ככה הורגים מותג.

    סגור תגובה

  • 21. טסלה S. נקודה.  
    יודיאי, 06-02-2024

    ל דני מטורונטו, אין מה להשוות בין רכב חשמלי לרכב בנזין, גם אם זה בנטלי או רולס רויס. זאת לא הנקודה של הכתבה. הBMW הזה מושווה לטסלה S, וזה פשוט מביש.
    מודל S, עם טווח של 650 ק"מ, נסיעה שקטה, יציבה, 4WD, ועוד.. אי אפשר אפילו להשוות לBMW הזה. רק הטווח שלו הוא חצי מהטסלה S.
    ואני נוהג בטסלה S, באירופה.

    סגור תגובה

  • 22. עיצוב ממש מאכזב 
    חלומי, 06-02-2024

    ממש לא אהבתי את העיצוב, עדיין מעדיף טסלה במחיר יותר זול, וגם 24 פשוט מטורף

    סגור תגובה

  • 23. חלאס חשמל, תביאו מימן 
    משה, 06-02-2024

    נכון, אין על תאוצה של חשמלי. אבל לבזבז ת'חיים על טעינות? נו באמת, כאילו הלכנו אחורה.

    סגור תגובה

  • 24. טווח נסיעה  
    אליה , 06-02-2024

    קחו בחשבון שטווח הנסיעה נמדד במזג אויר די קיצוני (קר) ומשפיע על טווח הנסיעה באופן משמעותי

    סגור תגובה

  • 25. יקרררר 
    עמית, 06-02-2024

    200k שקל פחות ב i40 ו 350k פחות ב m60 נשמע קצת יותר הגיוני.
    גם הטסלה s לא אמורה לעלות יותר מ 300k לדגם עם השני מנועים ו 400k לפלייד!...

    סגור תגובה

  • 26. ל-24 טווח נסיעה 
    נוטי, 06-02-2024

    אם בקור הישראלי המכונית השיגה 320 ק"מ
    כמה היא תשיג בארה"ב, קנדה, סקנדינביה... ב 40- מעלות ?

    סגור תגובה

  • 27. למה החזירות אבל 
    נועם, 06-02-2024

    טסלה S פלאד 90 אלף דולר בארה"ב, 646 אלף ש"ח בישראל.
    BMW I5 M60 עולה 84 אלף דולר בארה"ב , 860 אלף ש"ח בישראל.
    למה טסלה יכולים להיות שקופים ולכתוב כמה עולה רכב בכל מקום בעולם ואז להוסיף מס פר מדינה ודלק מוטורס לא?
    האם דלק מוטורס חיים במדינה אחרת?
    האם יש על רכבים חשמליים של BMW מס אחר?
    כל אחד יכול להיכנס לאתר של BMW ארה"ב ולהבין כמה היבואן חזיר

    סגור תגובה

  • 28. מחיר הזוי...  
    אודי, 06-02-2024

    היא עולה יותר ממודל S פלייד!
    לטסלה תא מטען יותר גדול, יותר טווח, מהירות טעינה יותר גבוהה, כישה למערך מטענים הכי טוב אמין וזול בארץ, מצב מסלול שמאפשר לשלוט על כל דבר מהבולמים להנעה כפולה, הגה, בךימה, בקרות אחיזה..., ושלא נתחיל לדבר על ביצועים!
    ואז יש את זיקר 001 שעולה 300,000₪ עם ביצועים זהים, טווח יותר טוב.

    סגור תגובה

  • 29. ב.מ.וו i5 (מבחן ראשון) - גם על חשמל, נשארת בצמרת 
    DANY_TORONTO, 06-02-2024

    לפני שאוכל להגיב למגיבים החדשים לאחר התגובה האחרונה שלי - יש לי התנגדות נוספת נגד מכוניות חשמליות. ליתיום וגרפיט משמשים בסוללות. מאיפה מגיעה האנרגיה החשמלית למיצוי, עיבוד וייצור על מנת להפוך את המתכות הנדירות הללו לתואמות לשימוש בסוללות? איפה ההיגיון להשתמש ברכבי החשמל? בבקשה קחו בחשבון את כל זה!
    18. לעולם לא תרכוש את 2 המכוניות שלי עם מושבי עור! אתה מאוד מקנא!
    21. ההשוואה שלי בין הבנטלי והלינקולן מציינת ש-2 המכוניות האלה מאוד נוחות ומשתמשות בבנזין ואינן תלויות בכוח הסוללות - שיש להן טווח מזויף וזמן מבוזבז לטעינת הסוללות של המכונית הזו בגלל וזה חל על כל המכוניות החשמליות - כי המרחקים הארוכים שלנו בקנדה ובארצות הברית.
    הטסלה אפילו לא מתקרבת לבנטלי ולרולס רויס. 2 אלה הן המכוניות המובילות ביותר ואין מה להשוות. יש בעיה ללא רעש בכל רכבי החשמל - איך האנשים ישימו לב שמכוניות מסוג זה מתקרבות אליהם?
    23. האם אתה יודע כמה עולה מכונית מימן? זה אפילו יותר יקר ממכונית עם סוללות המחיר של רכב עם סוללות גבוה בהרבה ממכונית בנזין.
    24. יש עוד 2 סיבות = העומס במכונית והטופוגרפיה בכבישים.
    26. אתה לגמרי צודק - אבל אתה צריך להוסיף את החום בקיץ - במיוחד בדרום ארה"ב.

    סגור תגובה

  • 30. Li לא נדיר. מנוע בנזין סוף הדרך 
    יודיאי, 06-02-2024

    דני מטורונטו, לידיעתך, ליתיום לא מתכת נדירה, תבדוק לפני שאתה כותב: https://www.scientists.co.il
    וגרפיט, תבדוק שוב..בכל עיפרון יש גרפיט.
    זו כתבה על רכב חשמלי, לא על בנטלי או רולס רויס שעבר עליהם הקלח. רכבים ששותים דלק מזהם. ומזהמי אוויר. רוב החשמל באירופה, כדוגמה, מגיע מסולרי, תחנות רוח ואנרגיה אטומית. זה עדיף על דלק מאובנים. עוד עשר שנים תתחיל לחפש תחנות דלק, יהיה חשמל בכל מקום. תקנה ג'ריקן.

    סגור תגובה

  • 31. תגובה ל-30 
    גיל, 07-02-2024

    אל תתייחס לדני. הוא כל כתבה מבלבל את המוח עם הלינקולן והבנטלי שלו מלפני 20 שנה שכל יומיים במוסך ומוסיף עוד סיפורים לא מעניינים על השכונה והשכנים. לא לשכוח גם את הפוקוס של אשתו :-)
    מעבר לכך, בקרוב מאוד יהיו סוללות זולות יותר מסוג נתרן-יון (בסיס מלח) שלא מזהמות מאוד ולא מושפעות מטמפרטורה. הטווח שלהן עדיין קצר מידי אבל זה עניין של זמן כמו כל טכנלוגייה חדשה.

    סגור תגובה

  • 32. מי יקנה את זה? 
    אלעד, 07-02-2024

    באמת שאין שום יתרון ברכב הזה לעומת רכבים בפחות מחצי מחיר.

    סגור תגובה

  • 33. 2 סינים עם כינור 
    יניב, 08-02-2024

    נשמע כמו רכב סיני שלא מפסיקים לרדת עליהם.
    בין בהנדסת אנוש כמו רגנרציה ותפריטים ועד סוללה שנותנת כ35 אחוז פחות קמ ממה שמוצהר.
    רק מה שנשאר זה המחיר ההזוי

    סגור תגובה

  • 34. עיצוב אחורי 
    אדיר, 09-02-2024

    העיצוב של הקדימה חוזר קצת לסדרה 5 של 2004 וזה יפה וספורטיבי
    אבל העיצוב של האחורה דומה לקורולה ליסינג ביחד עם טווח שרכבים סינים ברבע מחיר עוקפים קצת בעייתי להגיד שזה רכב ששווה לקנות...
    יש מתחרות משוק היוקרה הגרמני שיש להם טווח הרבה יותר גדול ולא פחות פינוקים

    סגור תגובה

  • 35. מחיר הזוי 
    פאוזי, 09-02-2024

    מחיר דגם הבסיס בארה״ב הוא כ- 85 אלף דולר, איך הגיע לכאן עם מס של 35 % למחיר של 620 אלף ₪?! מה קורה עם המדינה?! נפלתם על הראש ?!!

    סגור תגובה

  • 36. חבל על כל שקל 
    ש. מניים, 11-02-2024

    מי שיש לו שכל: מתרחק מרכב שכזה.

    סגור תגובה

  • 37. יוסי 
    יוסי, 13-02-2024

    נראה לי יותר עדיף רכב היברידי

    סגור תגובה

  • 38. זייקר 001  
    עדן לוי, 17-02-2024

    זייקר 001 ברמת פרפורמנס 295 אלף שקל הרגישה לי הרבה יותר טוב יותר חזקה איכות נסיעה יותר טובה וטווח נסיעה 500 ק״מ בפועל
    נהגתי על שניהם בנסיעת מבחן

    סגור תגובה

חזור למעלה