מסע בן מאות קילומטרים במכוניות חשמליות הסתיים בסחיטת הסוללות בכל אחת מהן עד טיפת האנרגיה האחרונה. המטרה: לבדוק מי מהן עומדת בהבטחות הטווח של היצרן. צפו בווידאו
אם תבקרו באחד מאולמות התצוגה של שלל מותגי הרכב החשמלי, שצצו כפטריות אחרי הבנזין והסולר בשנתיים האחרונות, תגלו ששאלת טווח הנסיעה לא רק מעסיקה את הצרכן - במקרים רבים היא גם הנושא החשוב ביותר עבורו.
זאת, למרות נתונים שנחשפו לאחרונה, לפיהם הרוב המוחלט של בעלי מכוניות חשמליות בישראל טוענים אותן בחניה הביתית, ולא נוהגים יותר מכמה עשרות קילומטרים ביום.
אבל לא תתפלאו לשמוע שהצרכן הישראלי, זה החי במדינה עם מרחקי נסיעה צנועים מאוד ביחס לניכר, אינו היחיד שמעניין את היצרניות. אלה משקיעות סכומי עתק בשיפור סוללות, מנועים חשמליים, תוכנות ניהול וכמובן מבנה אווירודינמי יעיל לצד הפחתת משקל, במטרה לשפר בכמה קילומטרים נוספים את טווח הנסיעה עבור צרכנים באירופה, ארה"ב, סין.
צפייה בתוכן עד שתיגמר הסוללה: שבע חשמליות במבחן טווח ענק
הסיבות ברורות. למרות שמגבלת הטווח בדרך כלל אינה מפריעה ביומיום, היא בהחלט דורשת שינוי של הרגלים בנסיעות ארוכות יותר, תוך הסתמכות על רשת טעינה ציבורית שנמצאת בישראל בחיתוליה. שיפור בטווח הנסיעה הכרחי גם במטרה להנגיש את המכוניות החשמליות לאלו שעדיין לא יכולים להתקין עמדת טעינה ביתית, במטרה לעמוד ביעדי החשמול האגרסיביים שהציבו ממשלות ברחבי העולם - וגם ממשלת ישראל, שלא במפתיע אינה עומדת בהם.
כל ההקדמה הארוכה הזו מביאה אותנו לשאלה הבאה: האם אפשר לסמוך על הטווח שמבטיחים לנו יצרני הרכב? ואם הן אכן מזייפות בשימוש יומיומי אמיתי, בדומה למכוניות מונעות בנזין וסולר, היברידיות והיברידיות-נטענות, עד כמה זה חמור.
ולכן החלטנו לבחון זו לצד זו שבע מכוניות חשמליות מהקטגוריה הפופולרית ביותר, בתנאים זהים כמובן, ולגלות כמה ק"מ הן מסוגלות לנסוע ממצב בו הסוללה בהן מלאה לגמרי, ועד שהן משליכות מגבת לזירה ונכנעות עד עמידה מוחלטת בחוסר אנרגיה. ספוילר קטן: אף אחת לא עמדה בהבטחות.
התנאים שהצבנו למשתתפות המבחן היו כמעט מתבקשים מאליהם. לכולן תג מחיר של פחות מ-200 אלף שקלים נכון למועד ביצוע המבחן. חלקן, כמו BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C או MG4, הן להיטי מכירות של ממש; אחרות, כמו אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט) או קיה נירו, עדיין לא זכו להצלחה, והיו גם מתמודדות מבטיחות אך חדשות יחסית בשוק המקומי כמו סמארט 1 או ג'יפ אוונג'ר. טווח הנסיעה המוצהר של המשתתפות: בין 395 ק"מ (במקרה של ג'יפ) ועד 485 ק"מ (ג'ילי).
ערב המבחן אספנו את כל המכוניות בחניון מערכת של ynet ו-iCar בראשל"צ, בדקנו שלחצי האוויר בצמיגים זהים לנתון המומלץ על ידי היצרן, וחיברנו את המכוניות לטעינת לילה ארוכה. כל זאת במטרה לצאת עם סוללות מלאות עוד לפני 06:00 בכדי להימנע מפקקי תנועה באזור המרכז.
בכל המכוניות נבחר מצב הנסיעה הרגיל, הוגדרה טמפרטורה של 22 מעלות בבקרת האקלים ונבחרה עוצמת רגנרציה מינימלית. כדי לנטרל השפעות אפשריות, שבעה נהגים התחלפו ביניהם לאורך יום המבחן כך שכל אחד נהג בכל אחת מהמכוניות כברת דרך דומה.
היעד שנבחר - נסיעה לאילת - מדמה את אחד האתגרים הקלאסיים שמדאיגים יותר מכל את הנהג הישראלי, גם אם הוא נוסע לשם אחת לשנתיים. המסלול שנבחר החל מכביש 431 לכיוון מזרח, משם דרומה על כביש 6, עם עצירה קצרה בסמוך לדימונה, דרך צומת הערבה וכביש 90 עם עצירה נוספת בפונדק ה-101 והלאה לאילת. בסך הכל מרחק של 339 ק"מ, אותו כל המכוניות היו אמורות לעבור ללא כל קושי.
ולפני שאתם טוענים שתנאי כביש כאלה אינם מאפיינים שימוש שכיח ברכב חשמלי, המוצא עצמו בעיקר בפקקי בוקר ואחר צהרים של גוש דן, ברחובות מיוזעים של הכרך ובמהירות ממוצעת נמוכה בהרבה, אתם צודקים. סעיף 2 בפרק המסקנות שיגיע בהמשך, יתייחס לכך.
צוות החילוץ, שנועד להיכנס לפעולה ברגע שבו הסוללות יתרוקנו, כלל משאית גרר של קבוצת שלמה לצד יונדאי איוניק 5 של כלמוביל, בה הותקנה מערכת חדשה לטעינה מרכב לרכב. השניים הצטרפו לשיירה הארוכה שירדה דרומה.
נזכיר עוד כי המבחן התבצע לפני מספר שבועות, בתנאים שאמורים להיות כמעט אידיאליים למיצוי הטווח: הטמפרטורה במהלך היום עמדה על כ-20 מעלות, הכבישים היו פתוחים והמהירות נעה בין 90 ל-110 קמ"ש. אבל למרות תנאי הפתיחה האלו, הבעיות התחילו מוקדם מהצפוי.
כשהחשמל אוזל
בעצירה האחרונה לפני אילת, בפונדק ה-101, התחילו לעלות הספקות באשר ליכולת ההגעה של כל המכוניות לעיר הדרומית. ג'יפ אוונג'ר למשל נותר בשלב זה עם 19% סוללה בלבד, מחצית מהאחוזים שנותרו בג'ילי או בקיה נירו. ואכן, נורות האזהרה בו החלו להידלק 20 ק"מ מאוחר יותר, כשאילת עדיין לא נראית באופק. הזוכה בתואר רכב השנה באירופה נסע עוד 20 ק"מ לאחר שמד הטווח התייצב על 0, במהירות שהוגבלה על ידי מחשב הניהול ל-80 קמ"ש. לבסוף נעצר מול שדה התעופה רמון, 319 ק"מ לאחר היציאה מהמרכז.
אל חוף הקרוואנים באילת הגענו עם שש הנותרות, כאשר BYD מוצאת עצמה על אדי חשמל אחרונים עם 4% סוללה בלבד. אורה, סמארט ו-MG הגיעו עם 8% עד 10% - ובכל סיטואציה אחרת היינו עוצרים איתן לטעינת ביניים בדרך. קיה וג'ילי הגיעו עם 18% ו-21% בהתאמה, והן השתיים היחידות שהגיעו לאילת ונותרו עם מספיק רזרבות בסוללה כדי למנוע הרגשת אי נוחות וחשש מבעליהן.
בחזרה צפונה. כבר בתחילת הדרך החלה BYD להשמיע צפצופי אזהרה, כשנותר אחוז אחד בסוללה, והמשיכה לנסוע עוד 8 ק"מ אחרי שמד הטווח הגיע ל-0. גם היא נעצרה מול שדה התעופה המנומנם - אחרי 361 ק"מ.
אורה הפסיקה להציג 'טווח נותר' כאשר קיבולת הסוללה ירדה ל-5%, ובאחוז האחרון ניתקה את המיזוג והגבילה את המהירות ל-85 קמ"ש. היא נעצרה סופית קצת אחרי יטבתה, אחרי שעברה 390 ק"מ. הסמארט משכה עוד קילומטר אחד בדיוק, אחרי שעברה 18 ק"מ כשמד הטווח מראה אפס. MG הגיעה ל-396 ק"מ, אבל להנאתו של הבוחן המשיכה לספק מיזוג אוויר כרגיל גם אחרי שהרכב נעצר.
שתי המכוניות עם הטווח המוצהר הגדול ביותר, ג'ילי גיאומטרי C וקיה נירו, המשיכו לנסוע גם כאשר האחרות כבר הרימו ידיים. אבל בעוד הנירו איבד טווח בקצב אחיד, הגיאומטרי C הפתיעה עם צניחה מהירה של הטווח בעשרות הקילומטרים האחרונים. ולמרות שהגיעה לאילת עם אחוז סוללה גבוה מזה של הקיה, הטווח שלה צנח במהירות מפתיעה עד שנעצרה בשולי כביש הערבה עם 410 ק"מ. הנירו המשיך בנסיעה עוד 12 ק"מ נוספים, עד שגם הוא נכנע.
על מנת לתקף את התוצאות ולשלול אפשרות לטעויות מדידה או למשתנים אחרים שהשפיעו לרעה על התוצאות, לקחנו לאחר שבוע למבחן חוזר את שני כלי הרכב שהיו הרחוקים ביותר מהצהרות היצרן, ג'יפ אוונג'ר וג'ילי גיאומטרי C. הנסיעה החוזרת בוצעה בתנאים כמעט זהים לאלה של המבחן הגדול (טמפרטורה חיצונית, תוואי דרך, מהירות, רגנרציה, מיזוג וכו'), והתוצאות שהושגו היו ממש זהות.
שלב המסקנות
1. נתוני היצרן התגלו – שלא במפתיע - כאופטימיים מדי. ובהנחה ואתם לא נוסעים בליווי צמוד של גרר, כדאי שתעצרו בעמדת הטעינה כשהסוללה מציגה פחות מ-25 אחוז אם אתם מעדיפים לשמור על דופק נמוך. זכרו, הרשת בישראל עדיין אינה כזו בה אפשר להתעלם מהסיכוי בו תגיעו לעמדה רק כדי לגלות שהיא אינה תקינה. מניסיון. המשמעות? לפחות במכוניות האלה ולמרות הצהרות היצרן ואיש המכירות באולם התצוגה, תכננו על טווח נסיעה שימושי קרוב יותר ל-300 ק"מ בין עמדות טעינה.
2. תוצאות המבחן מייצגות נסיעה בתנאים ספציפיים מאוד, והן רלוונטיות לכן לתנאים אלה בלבד. מזג אוויר אופטימלי (לא חם מדי, לא קר באופן קיצוני), אדם אחד ברכב (75 ק"ג לעומת כ-250 ק"ג למשפחה קטנה), מהירות אחידה שאינה גבוהה במיוחד (בכביש 6 למשל הרגשנו איטיים מדי), הימנעות מוחלטת מהאצות ועד כמה שאפשר מבלימות.
נוסעים עם כל המשפחה בצהרי קיץ? מעמיסים ציוד לרוב וממהרים על כביש 6? סביר (מאוד) להניח שטווח הנסיעה שתשיגו יהיה קצר יותר. לחלופין, אם אתם נוסעים בדרך כלל לאט יותר או בכבישים פרבריים, יתכן ותשיגו טווח גדול יותר. בקיצור, לכל נסיעה התנאים שלה.
3. אל תאמינו לספידומטר. בתחילת הנסיעה איפסנו את מחשבי הדרך, אבל לא הסתמכנו רק עליהם - ותיעדנו גם את נקודות הציון המדויקות שבהן כל רכב נעצר. להפתעתנו, התגלו פערים לא קטנים, אפילו יותר מ-10 ק"מ בחלק מהמקרים. אגב, בכל המקרים מחשבי הדרך הצביעו על מרחק קצר יותר מכפי שנסענו בפועל.
4. כל רכב מגיב אחרת לריקון הסוללה. חלק מהמכוניות כאן נסעו 20 ק"מ אחרי שהטווח על המסך אזל, חלקן הפחיתו מהירות בהדרגה או צמצמו את פעילות המיזוג. אם אתם עומדים לרוקן את הסוללה, קחו תמיד שולי בטחון ועצרו במקום בטוח לפני שיהיה מאוחר מדי. לא תרצו למצוא את עצמכם זוחלים באיטיות על כביש מהיר ללא שוליים, או ממתינים לגרר באמצע הקיץ כאשר המיזוג לא פועל. ועניין נוסף. סוללות שמתרוקנות עד טיפת האנרגיה האחרונה מתקשות לעיתים "להתעורר" כאשר מחברים אותן לעמדות טעינה. קחו גם את זה בחשבון.
5. נתקעתם? ודאו שהגרר שהזמנתם מסוגל לחלץ אתכם. במקרים מסוימים ריקון מוחלט של הסוללה לא יאפשר לכם להעביר למצב ניוטרל או לשחרר את בלם היד החשמלי, מה שאומר שתצטרכו גרר עם אמצעים מיוחדים ("משקפיים","דולי") שמסוגל להרים את הרכב ולא רק למשוך אותו באמצעות כבל. בנוסף ישנם גם שירותי דרך שיוכלו לספק לכם טעינה באמצעות גנרטור נייד, אך זה עלול לקחת זמן רב.
לי יש JAK.רכב סיני, 410 ק'מ, ונסעתי מירושלים לאילת בלי הטענה, כי העמדות ב3 מקומות בדרך לאילת לא פעלו
האחרונה היתה בחניון בחניון כושי, מכושי נסעתי במהירות 75 ק'מ. והגעתי עם 4% למלון.. אז אפשרי בתיכנון נכון של נסיעה(כל הדרך במהירות שיות של 99..100ק'מ,עד כושי)
נוהג בגילי 460 (מהמחזור ה1 שהגיע לארץ) ואחרי 110.000 קמ שהרכב עבר בהחלט מרגיש שהוא עומד בציפיות ונותן את הטווח המבוקש. לא ברור לי למה חירבשו את האוטו המצויין הזה. חשבתי להחליף אבל החלטתי שמושך אותו עד שיגמר. לא מרגיש שקימת בשוק חלופה לרכב הזה.
החשמליות הנוכחיות הן אפיזודה חולפת כמו הלייזר דיסק ...עוד שנתיים יעלמו בהדרגה..העתיד הקרוב הן מכוניות מונעות מנוע מימן שמניעות מנוע חשמלי להנעת הרכב..הראשונות כבר על הכבישים..
בכל נסיעה יש כמה גורמים לגבי הסוללה וגם מהירות הרכב ..יש לי גילי שנתיים..רכב אמין בסוללה..דוגמה..נסעתי לחברה במושב חצבה 210 קילומטר מתל אביב. חזרתי הביתה לתל אביב עם 80 הסוללה. ..גילי הכי אמינה בסוללה וזאת עובה
יש לי קיה מסכנה. כשנסעתי לאילת ובחזרה , היה עוד במיכל. הרכב נסע לפחות 900 ק"מ ! כשהרכב בן 6 שנים ולפעמים ראיתי במטושטש על מד מהירות 140. בקיצור , צריך לחכות . זה לא הזמן לקנות.
יצאתי מגבעת זאב לאילת מיכל מלא פול בסולר ,( 70 ליטר ) רכב רקסטון מנוע 2200 סמ״ק 4x4 , הגעתי לאילת ,המכל מראה שנותרו 70% סולר נסעתי בתוך אילת 4 ימים ואז חזרתי לגבעת זאב' למחרת מלאתי שוב את המיכל ונכנסו 60 ליטרים.
בחירה ברגנרציה נמוכה ביטלה מראש יתרונות של רכבים שמשתמשים ברגנרציה להגדלת הטווח. היה עדיף לעשות עם הנתון המומלץ ע״י היצרן. הגיילי עושה בתנאים נורמליים יותר מהמוצהר.
נראה כמו פרסומת כאילו מדעית.
תעשו מבחן דומה בדלק, תגלו הבדלים אדירים בין נתוני היצרן לנתונים בפועל. הצרכנים התרגלו כי יש תחנות דלק זמינות, הרבה יותר מהמקרה של רכבים חשמליים, אבל העבודה בעיניים גרועה בהרבה.
מהכתבה עולה שזה ממש בזבוז כסף, זמן, עצבים והרבה עוגמת נפש כדי להיות בעל רכב חשמלי שלא עושה לפחות 750 קילומטר. יתר מידי עמדות לא תקינות. ואם תקינות, הם תפוסות. ונסיעה של שעה הופכת לנסיעה של 10 שעות, כלומר מעט יתרונות והרבה מאוד חסרונות. עדיף להיות בעל רכב הייבריד יש הרבה יתרונות ומעט חסרונות.
באירופה ובארה"ב קיימים מלאים גדולים של חשמליות שלא נמכרות.
הופסק לחלוטין יצור של חשמליות אמריקאיות
וכן הופסק היצור של ה ID4 בפוללקסוואגן בשל חוסר ביקוש והצטברות מלאי.
הבלון החשמלי יתפוצץ לישראלים בפרצוף.
דלק לייצור חשמל לקילומטר עולה פחות מעלות בנזין לקילומטר.
שמשתמשים בגז לייצור חשמל זה זול עוד יותר.
שלערבים לא יהיו הכנסות מדלק אנחנו בתור עם נתחיל לנשום.
התרומה הקטנה שלנו חשובה ויכולה לקדם את המהפך הזה.
אז מה יותר חשוב, לטעון בדרך לאילת או לממן טרור?
הסיבה היחידה היא עלות החשמל לעומת בנזין או סולר או גז. אפילו הירוקים הכי ירוקים שיש הבינו כבר שייצור הסוללה מזהם פי כמה מחיים שלמים של מכונית בנזין ממוצעת ועם כל הכבוד למחיר הבנזין אני מעדיך תידלוק של 5 דקות ונסיעה בראש שקט מכאב ראש של להטעין את הרכב כל יום ובנסיעה השנתית לאילת לעצור פעמיים עם 3 ילדים רק כדי להגיע בלי פחד. בשבילי רק בנזין ושיעלה כמה שיעלה.
כותב המאמר מזכיר רק את השפעות הטמפרטורה.
זו הסיבה שיש הבדל קטן מאוד בין הטווחים המוצהרים לבין הטווחים בפועל.
אבל יש עוד השפעות על הטווח: טופוגרפיה של הכביש, מספר הנוסעים ומשקלם כולל הנהג, העומס הנוסף מהמטען והקירור והחימום של הסוללות.
כאשר אלה נחשבים, יש להפחית את המרחק המוצהר ב-40%.
כתבה-מבחן השוואה מעולה ! תודה לכם.
יפה שנלקחו מכוניות נפוצות ופחות או יותר נגישות לחלק מהציבור שמתעניין בחשמליות, ולא דגמי יוקרה בחצי מיליון פלוס.
[במאמר מוסגר: היבואנים מנפחות מחירים והסיבות עימם, כך שחשמלי עממי כבר אין בנמצא ]
גם הלקחים והמלצות טובים ושימושיים.
אם נשווה טכנולוגיות עתיקות אז מנוע הבעירה הפנימי הומצא עי הסינים (מה לעשות...) בין המאה ה 10 ל 13 לספירה.
אם זה לא טוב אז מנועי בעירה פנימית שונים הומצאו בין 1700 ל 1800.
כל זה לפני "החשמליות הראשונות" שהומצאו בערך ב 1800 ומתו בערך ב 1900.
אנסח שוב שתבין:
טכנולוגיה שטסלה (היא פורצת הדרך) מפתחת כ 10 שנים עולה על טכנולוגיה שמפתחים רצוף כ-120 שנה. חברה אחת מול כל שאר החברות.
זה הישג עצום!
אם הטכנולוגיה החשמלית תתקדם באותו קצב אז למנועי בעירה פנימית אין סיכוי.
יש לי ג'ילי 350, כלומר מהדגם הראשון. כשצריך, ברגנרציה מקסימלית, שימוש אקו פלוס, ומהירות לא גבוהה הרכב עומד בתחזית. וכן, אף אחד לא מגיע לק"מ האחרונים בסוללה. הנסיעה שקטה יותר, הרכב נוח לישיבה, ועם בקרת מהירות אדפטיבית לא מרגישים כמעט פקקים ונסיעה ארוכה. כלומר תחושת הטווח יורדת. נכון, אם מגבירים מהירות טווח הנסיעה יורד אבל רוב קוני החשמליות מטעינים בבית כל יום.
הבדיקה שעשיתם נראה לי לא כל כך מדוייקת.
הרכב אמר לשמש משפחה, צריך להוסיף לנהג עוד נוסעת וילד. להוסיף צידה לדרך (אוכל ושתיה). מזוודה עם ביגוד, ועוד.
בכל מקרה להבנתי, עדין צריך לתכנן את הנסיעה כתלות בטעינת הרכב.
תעשו שוב את המבחן. נראה את התוצאות ואם הגעתם ליעד
הבדיקה אינה מדויקת בלשון המעטה גם מהצד השני. מי שנוסע לאילת שם מצב חסכון ושם מצב של רגנרציה גבוהה. במבחן שמו מצב רגיל ורגנרציה נמוכה. זה משנה הכל וברור שבמצב הזה הרכבים יעשו פחות. גם השפעת מצבי הרכב שונה מסוג רכב לסוג רכב.
אם המבחן היה מתבצע בקיץ בטמפ׳ 40-47 באילת שזה כל יום קיץ , בתנאים רגילים - משפחה , עקיפה ומהירות רגילה , התוצאות היו ( מנסיון) חצי כן חצי מהטווח המוצהר.
ראשית, הטווח הוא פונקציה של צורת הנהיגה. מקסוס euniq6 גיפ חשמלי גדול עושה 400 ק"מ מחוץ לעיר, ו - 550 ק"מ בעיר, בכפוך לנסיעה במהירות המותרת וללא האצות מיותרות ! כמו מרביתנו לא צריכים יותר מ - 100 ק"מ ליום בממוצע עבור 95% מהשימוש.
חד משמעית אנחנו עדין לא שם,טווח הנסיעה חייב להגיע ל 700 עד 800 קמ,רק כך נוכל לשמור על דופק תקין,נכון שאף אחד לא נוסע מרחק כזה ביום אחד בישראל,אבל בחופש או בחגים כאשר יוצאים עם הילדים ורכב עמוס בציוד אתה רוצה להיות רגוע,ההמתנה בתחנות הדלק להטענה היא פשוט סיוט.
אני חושב שהכי נכון כרגע זה היברידי או היברידי פלג אין במידה והמס החדש לא יחול עליהן (15 אגורות לקילומטר וביטל ההפחתה במחיר רישוי הרכב (טסט))
טוב שציינת "רק 240.000 ש"ח" קטן עליך הא?.
אתה נשמע כמו איש מכירות מתוסכל של הייבואן.
הרכב שלי( B-SUV) בין פחות משנה עלה :156.000 ש"ח בהפרש הזה אני יכול לנהוג בו ולמלא דלק מספר שנים ,תוך דקותו לא להתקע בין 30-40 דקות בעת טעינת המצברים ,וכפי שציין העיתונאי הנכבד לקוות שעמדת הטעינה תהיה תקינה,כבר שמעתי מחברים מתוסכלים על "חוויות הדרך" שלהם כשהגיעו להטעין את החשמליות שלהם. בדרכים.
אישית איני מתעניין ברכבים חשמליים,נראה את רוכשהם מנסים למכור אותם בעוד 4 - 5 שנים.
מוזמנים לקרוא כתבות במדורי רכבים באירופה/ארה"ב. תווכחו שהביקוש נמוך עד נמוך מאוד!!,המחירים "ברצפה" למי שכן מתעניין.
סעו בזהירות ללא קשר.
האם אתם לא ממלאים דלק כשהמכל מגיעה לרבע? ברור שכן. בכל מקרה בדרך לאילת צריך לטעון. למלא דלק בחלק גדול מהרכבים והתכנון הוא זהה, בהתחשב בכך שכולם מבצעים לפחות עצירה אחת בדרך לשם.
החשש בכתבה מרשת טעינה לא תקינה הוא נכון, פרט לטסלה שלה רשת טעינה אמינה וזולה מכולם.
אם העיניין הוא עם רכב חשמלי בכללי ולא דגם ספציפי אז ראוי היה לכלול טסלה במבחן, סביר שבזכות טכנולוגיה טובה מהאחרות ורשת טעינה עדיפה היא הייתה מנצחת בנוקאאוט.
אפשרות להתאים מצב נהיגה ורגנרציה קובעים המון ושם טמון היתרון הטכנולוגי. אין שום בעיה להוציא מגילי 460 460 ק"מ במצב נהיגה שECO עם מזגן ובמהירות 100-110 קמ"ש רגנרציה גבוהה. אבל יאללה שיהיה. אני ממילא לא אקנה שוב רכב חשמלי במידה והטמטום של אגרה נסועה והמיסוי יישר קו גם ברישוי וגם במיסי היבוא.
שכחתי לציין ב-89 שלי על השימוש במיזוג אוויר, חימום, כמה מהר הנהג נוסע וכמה הוא לוחץ על הדוושה.
יש לי 4 מכשירי מדידה שמודדים את כמות המיליגאוס במכוניות חשמליות אבל כל אחד מודד אחרת. לכן אני קונה תקן כיול למיליגאוס כדי שאוכל לכייל את כל המכשירים. אחד מהארבעה ישן.
חלק מהמגיבים מגיבים על האמור לעיל.
102 אלי. כמובן שהיצרנים שותקים לגבי קרינות. זה לא האינטרס שלהם.
114. גיסי ואשתו גרים 270 ק"מ צפונית לטורונטו. אנחנו ובננו הלכנו לבקר אותם.
עד 100 ק"מ מטורונטו ראינו כמה מכוניות טסלה 3. בשאר הק"מ = 170 ק"מ לא היו מכוניות חשמליות - רק מכוניות בנזין ודיזל. אין תחנות דלק שיש בהן מטענים. אין סיכוי שמכונית חשמלית תגיע למרחק כזה. מכונית כזו חייבת להיטען ב-120 וולט = מטען רמה 1 כל הלילה. גם לאחר הטעינה לא נוכל להגיע חזרה לטורונטו. זה בגלל שלא נותרה מספיק קיבולת בסוללות.
המסקנה היא רק מכוניות בנזין. בנזין זמין בהמון תחנות דלק באונטריו וקנדה.
אבל למהההההה אין טסלההההה הייתה אוכלת את כולם בלי מלחחח!!!! כי זה עד 200 אלף שקל?
למה נסעתם מהמרכז לאילת ולאאאא בחזרה בעליות יא מניוקים אין לכםן מושג יא וואראדיייי! כי ההשווה בין המכוניות ולא בין הכבישים?
מה פתאום נסעתם אחד באוטו מי נוסע אחד באוטו מה אתם מפגרים תמיד נוסעים ארבע או חמישה עם סירים וצידנית מבחן מכורררררר! כי זה השוואה בין המכוניות ולא בין המשקלים?
אתם מפגרים למה בלי רגנרציה כי עם רגנרציה ע מקסימום זה יותר הגיוני מי נתן לכם רישיון? כי לכל אוטו רגנרציה אחרת והם רצו לתת לכולם את אותה עמדת פתיחה?
למה מזגן על 22 ולא 20 כמו שכולם נוסעים ולמה נסעתם דרך כביש הערבה ולא מצפה רמון ולמה בטמפרטורה של חורף ולא בטמפרטורה של קיץ ולמה לא 400 ק״מ בעיר ולמה אתם נושמים?
124. אתה אידיוטבוט. אינך מסוגל להבין את ההשלכות לגבי קיבולת הסוללות המשפיעות על טווח המכוניות החשמליות.
המרחק הזה אינו בצפון קנדה. צפון קנדה נמצא אלפי ק"מ מעל טורונטו. למד גיאוגרפיה לפני שאתה מגיב בצורה כל כך אידיוטית.
אני יודע בדיוק מה אני מודד. אני קונה תקן ולכן אני אכייל את המונים שלי.
זה ברור שאתה לא מבין ולא יכול להבין את התרגום. כולם פה מבינים אבל לא אתה.
אידיוט נשאר אידיוט = אין פתרון בשבילך. נְקוּדָה.
מה שנעשה הוא לא נכון. צריך לבדוק את הסטנדרט, על פיו היצרן קובע את הטווח. את הניסוי צריך לעשות בדיוק באותם תנאים ואז לקבוע עם היצרן משקר, או דובר אמת. בנהיגה נכונה, ובתנאים אופטימליים, אני מצליח לנסוע יותר מהצהרת היצרן באיוניק 5 שלי.
הזיה ההיגיון של הבדיקה. רגנרציה היא חלק משמעותי במאפייני הרכב היא לא בעלת "השפעות אפשריות"
הבחירה ההזויה גרמה לכך שלרכבים קלים יש יתרון עוד יותר גדול וכן שיצרן שבחר לבצע רגנרציה פחות מופחתת גם לו יש יתרון.
כנ"ל לגבי המיזוג. הבודקים היו צריכים למדוד טמפרטורה ולא להסתמך על מד הטמפרטורה של היצרן.
אני בטוח שהיו עוד המון שגיאות טפשיות ...
132 ו-133. אתה הדגנרט. רציתי להראות מה קורה למכוניות חשמליות ובנזין 250 ק"מ צפונה מטורונטו.
לכן אתה בוט מפגר.
תפסיק להגיב כי אף אחד לא מתייחס אליך דביל עלוב.
חרא נשאר חרא = אתה. קפיש.
״דני קנדי״ הוא ייצור שחי בעולם משלו. רכש לעצמו חוג מעריצים דמיוני. קונה לעצמו מכשירי מדידה בטויס אר אס, ומדמיין עצמו כמהנדס בכיר במכון התקנים האמריקאי. באותה חנות קונה דגמים חשמליים של בנטלי וקונטיננטל ומשחק בנדמה לי.
לכן לנמסיס של דני אני מציע, אל תאכיל את הבוט הזה. תן לו להמשיך בפרפורי הגסיסה שלו באתר. כיום, חוץ ממך, אף אחד לא מתייחס לשטויות שממחזר. עשה לעצמך ולנו טובה ותן לו להעלם לאופק ממנו בא.
בשנת 2000 קניתי פיאט מולטיפלה דיזל, 65 ליטר סולר במיכל, הייתה נוסעת מתל-אביב לאילת עם 4 ילדים באוטו + ציוד, נסיעות בתוך העיר, וחזרה לתל-אביב ועוד היה טווח להמשיך לחיפה, בלי לתדלק בכלל. עברו 24 שנה ולאן הגענו?
רק אידיוט קונה רכב חשמלי המבחן הוא לא נכון כי אף אחד לא נוסע לאילת כשהוא לבד ברכב מינימום2/3 נוסעים ועוד מזוודות ולכן הטווח יורד ובנסיעה חזרה יש גם עליות וחם וצריכת החשמל תשתנה לחלוטין הכי טוב דיזל / בנזין
141. על הקללות שלי עליך. אני חושב שבמקור התחלת לקלל אותי. אני גם לא אוהב אנשים שמפקפקים במידע הרלוונטי שלי.
אני מציע שנעשה שלום ולא עוד קללות. היינו יכולים לעשן את מקטרת השלום אילו היינו אינדיאנים.
אני לא אוהב כשאנשים מעליבים את אשתי.
אתה נשמע כמו אדם מאוד מעניין.
מה התגובה שלך
142. אתה לגמרי טועה לגביי = אתה לא יודע על מה אתה מדבר.
קרא את תגובתי ל-141.
144. אתה צודק לגבי בלימה רגנרטיבית. אולי לחלק מהמכוניות או לכולן אין תכונה זו.
147. זה מאוד מעניין. אין מגבלות כאלה הקשורות לטווח בעת שימוש בבנזין ודיזל.
כן הבנתי מדיה, עיתון, רוצים משהו בולט אבל זה מעוות לגמרי... בכלל הסיכוי להתקע ברכב חשמלי קטן מאשר ברכב בנזין ובכל זאת לא נוסעים ברכב בנזין עד שנגמר הדלק... כולם יודעים שזה לא בריא לרכב... ואתם יודעים שבחשמלי זה לא בריא לסוללה להיגיע ל0... כן נכון רכב חשמלי מגן על הסוללה ושומר קצת כדי לא להגיע ל0 אבל בכל זאת... לא עושים את זה... זה עדין לא בריא...
אז למה עושים כתבות כאלה? למשוך צומת לב בלבד לדעתי... מיותר יותר מ10 שנים (מ2013) עם רכב חשמלי התחלתי כמובן בפלואנס עם 100 קילומטר אמיתיים מעולם לא נתקעתי... ראשית אם אין ברירה קצת מאיטים ואז מקבלים יותר טווח... וגם כמובן מתכננים את הנסיעה ורכב מודרני מטעין די מהר... והמרחקים בישראל פשוט קטנים מדי... לא צריך יותר מ400 קילומטר אמיתיים... פשוט מטעינים גם הבן אדם צריך לאכול צריך שירותים אחרי 400 קילומטר בקיצור מיותר... צומת לב נגטיבית בלבד לרכב חשמלי ... וזה חברים מגדיל זיהום ומגדיל זיהום זה כל דבר שמעכב חדירה של רכב חשמלי... ז"א שאתם ממש לא בסדר... תודה על צומת הלב... גד
רכב חדש = סוללות חדשות שנותנות מכסימום תכולת אנרגיה
משקל מינימלי -רק נהג בלי שטויות בבגז
נהיגה כמו רובוט בלי תאוצות, עקיפות, בלימות חזקות ואחכ האצה כמו בחיים
מזגן על 22 - לרוב שמים 16-18
אז במציאות של החיים תקבלו הרבה פחות כשהרכב חדש, ואחרי שנה שנתיים עוד פחות כי אחרי x טעינות ופריקות הסוללה מאבדת כח
נכון שלא הפעילו כאן רגרינזציה, אבל המנגנון פחות אפקטיבי שנוהגים כמו רובוט ( כי אין את הבלימות החזקות שממלאות את הסוללה )
ואחרון חביב - שווה לבדוק כמה עולה להחליף לסוללה חדשה , להבין את גודל הקנס אחרי כשלוש שנים
כל הפרמטרים שמורידים טווח בחשמלית, מורידים טווח בבנזין.
סוללה יורדת בתכולה הרבה פחות משמנוע בנזין צורך יותר דלק ככול שנוסעים יותר.
לא מחליפים סוללה אחרי 3 שנים ולא אחרי 10 שנים אלה במקרה של תקלה - כמו במנועי בנזין.
בקיצור - די להפחיד אנשים - ראו תגובה 156 למשל.
לא אוהבים רכב חשמלי - אל תקנו.
158. אתה טועה לגבי מכוניות בנזין. 3 המכוניות שלנו ישנות והן לא צורכות יותר בנזין.
קרא את הדברים הבאים.
סוללות ליתיום-יון, הנפוצות בשימוש בכלי רכב חשמליים (EV), מיועדות להחזיק מעמד לתקופה מסוימת. עם זאת, הביצועים שלהם אכן מתדרדרים עם הזמן, ומשפיעים על הטווח הכללי והיעילות של הרכב. להלן תקציר של תוצאות החיפוש:
שיעורי השפלה: קצב השפלה משתנה בהתאם לגורמים כגון כימיה של הסוללה, ניהול תרמי ודפוסי שימוש. על פי כמה מחקרים, קצב השפלה איטי יחסית, כאשר רוב כלי החשמל שומרים על כ-90% מהקיבולת המקורית שלהם לאחר 5 שנים.
אחריות והחלפה: רוב יצרני EV מציעים אחריות לסוללות שלהם, בדרך כלל נעה בין 8 ל-10 שנים או 100,000 עד 150,000 מיילים. לאחר תקופת האחריות, ייתכן שהסוללה עדיין תשמור על קיבולת משמעותית, אך הביצועים שלה עלולים לרדת עוד יותר.
עלות החלפה: עלות החלפת סוללת ליתיום-יון יכולה להיות משמעותית, לנוע בין 5,000$ ל-15,000$ או יותר, תלוי ברכב וביצרן.
גורמים המשפיעים על השפלה: טמפרטורה, מחזורי טעינה ודפוסי שימוש יכולים כולם להשפיע על קצב השפלה. לדוגמה, טמפרטורות קיצוניות, פריקה עמוקה תכופה וקצבי טעינה גבוהים יכולים להאיץ את ההתדרדרות.
לסיכום, בעוד שסוללות ליתיום-יון במכוניות אכן מתכלות עם הזמן, קצב הפירוק משתנה בהתאם למספר גורמים. רוב רכבי החשמל שומרים על קיבולת משמעותית לאחר 5 שנים, ועלות ההחלפה מכוסה בדרך כלל על ידי אחריות היצרן. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להשתפר, אורך החיים והביצועים של סוללות ליתיום-יון צפויים לעלות, מה שהופך אותן לאופציה מעשית יותר עבור כלי רכב חשמליים.
159. אתה צודק בהתבסס על האמור לעיל.
1. המכוניות שלך מ 2000 בערך - צורכות פי 2 או 3 מהזמן שהיו חדשות - שקרן.
כל התרגום ממאמר פלוני לא אומר כלום חוץ מ 90% אחרי 5 שנים - תראה לי רכב במזין שעומד בזה.
ראו למטה ירידה אמיתי של קיבולת הסוללה בטסלות - מנועי בנזין צורכים יותר דלק באותו קילומטרז!
דני, תחזור להגיב על מתכונים, שם זה אפור ואולי יצליח לך לסבן את כולם.
איציק זוהר מכה נשים סדרתי , אנס מסריח אנס את נטלי עטיה ועוד נשים שהיו איתי בקשר , מחאה בקרוב ליד הבית שלו מי שמעוניין להצטרף למחאה נגד העבריין מין שיתקשר 0545386885 , אמיר מלמד פעיל חברתי ועיתונאי
יכול להיות שזה מבחן מעולה והתוצאות טובות אבל כל עוד לא צירפתם את טסלה להשוואה הזאת אין סיכוי שאפשר להאמין לתוצאות כאלו, דבר נוסף חזרתם ואמרתם שכל רכב נגרר לתחנת טעינה x למה לא רשמתם כמה זמן לקח להשמיש את הרכב לנסיעה חזרה הביתה???
סוד קטן לגבי טסלה, סופר צרג'רים שמפוזרים במצפה רמון, עין בוקק ים המלח, אילת ב 2 מקומות מחזירות עד 80% סוללה מלאה ב15 דק +- זה נתון שמאבד את הערך של כל הרכבים בכתבה
אני בטוח שהכתבה נכתבה כדי לעודד, להשוות בכנות ואמינות כל הכבוד... אבל רק ותיק בחשמלית יודע(ת) שאין חשש מבחינת טווח נסיעה בחשמלי. אני חושש שלעשות כתבה כזאת בכל זאת גורם נזק לרכב חשמלי לא בגלל שמילה לא נכונה כאן אבל עצם הבדיקה המהות של הכתבה לנסוע עד לפקיעת הסוללה... עד שהדלק החשמלי נגמר... חוץ מזה אתם זוכרים שלמרות הרזרבה ע"י יצרן הרכב זה לא בריא לרוקן סוללה עד הסוף? אז למה להרוס ובעיקר כאשר הכתב מתכוון לטוב אני בטוח... מדוע לא להוכיח שגם 1000 קילומטר ביום זה אפשרי... נכון? דורש פעמיים טעינה מהירה אבל מה הבעיה? הבעיה היחידה היא אנושית לנהג שנוסע 1000 קילומטר בישראל ייגמר הכביש וגם הנהג צריך לאכול ושירותים... בקיצור... פספסתם...