אחרי שהמכוניות החשמליות השתלטו על קטגוריית המשפחתיות הגדולות (היי טסלה מודל 3), ועל קטגוריות רכבי הפנאי (אהלן BYD אטו 3), בשנה הקרובה הן יסמנו יעד חדש - קטגוריית המכוניות הקטנות. אמנם, בשנים האחרונות נעשו כמה ניסיונות בכיוון, אך הם היו יקרים מדי (פיאט 500 פיג'ו 208 למשל) או לחלופין הגיעו במפרט בטיחות חסר (ליפמוטור T03).
צפייה בתוכן דונגפנג בוקס (מבחן דרכים) - החשמל ירד אל העם
אבל כל זה עומד להשתנות בחודשים הקרובים, כאשר ינחתו כאן דגמים כמו יונדאי אינסטר, סיטרואן eC3, דאצ'יה ספרינג, רנו 5 ו-BYD סיגל, וינסו לנער את קטגוריית הסופר-מיני הוותיקה והשמרנית יחסית. ואת כל הנחשול המוטורי הזה מקדימה סנונית ראשונה, מסין כמובן, העונה לשם דונגפנג בוקס. האם היא מעניקה כבר הצצה לכיבוש עוד קטגוריית בנזין קלאסית? נהגנו בה כמה מאות קילומטרים, ויש לנו תשובה.
סיכום: לפחות בחלק מהפרמטרים, לבוקס אין במה להתבייש גם מול דגמי סופר-מיני ותיקים ומצליחים. היא נראית טוב מבחוץ, נהנית מתא נוסעים מודרני ובמפתיע גם איכותי, מעניקה מרווח נדיב גם לנוסעים מאחור ומפרט האבזור שלה עשיר מאוד ביחס למחיר.
מתחרים ישירים: ליפמוטור T03
מחיר: 114 אלף שקל
טוב: עיצוב, מרווח, אבזור, מחיר
בסדר: טווח נסיעה, סביבת נהג
טעון שיפור: הנדסת אנוש, ביצועים, קצב טעינה, התנהגות כביש
ציון: 7
אבל כמו שקורה לעיתים קרובות, בתחומים חשובים אחרים - אותם ניתן לגלות רק מחוץ לאולם התצוגה - יש בהחלט מקום לשיפור. כך בנושא נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, ביצועי המנוע ויכולת מערכת הטעינה. דווקא את טווח הנסיעה הצנוע במונחים של היום, אפשר לייחס לייעוד העיקרי שלה - רכב עירוני בעיקרו שרק לעיתים רחוקות יצבור יותר מכמה עשרות קילומטרים בנסיעה אחת.
ולשורה התחתונה. הבוקס היא פתרון חשמלי בלעדי כרגע בקטגוריית הסופר-מיני, ובמחיר נמוך מדגמי בנזין מתחרים ההופך אותה לאלטרנטיבה מאוד מעניינת ואף ראויה. יש לנו רק הרגשה מבוססת שמתחרותיה המודרניות שצפויות לנחות כאן ממש בקרוב, יעשו את חייה קשים כל עוד לא תשפר את הטעון תיקון.
איך נראה: המראה החיצוני נאה ומודרני, עם יחידות תאורה צרות, סבכה קדמית אטומה וידיות דלתות נשלפות בהתאם לצו האופנה החשמלי. אהבנו גם את הצביעה הלבנה לגג ולמראות הצד, וגם את הקורה האחורית המושחרת בחלקה. מוצלח מאוד.
הפנים מרשים לא פחות, עם צמד מסכי תצוגה וללא מתגים כלל, למעט (קטנים מדי) על גלגל ההגה. את הדיפון המרהיב דמוי העור היינו משייכים למכוניות ברמת מחיר גבוהה פי שלושה לפחות ואהבנו גם את תא הכפפות שנפתח כמגירה (למרות שהוא קטן משמעותית מהמקובל ולא ניתן לקיבוע במצב פתוח) ואת קונסולת האחסון הגדולה והשימושית במרכז.
אבל לוח המחוונים הדיגיטלי ("5) ממש זעיר וההתרעות המוצגות עליו אינן קריאות בזמן נהיגה, בעוד מסך המגע המרכזי ("12.8) גדול דיו אך מכיל אנימציות חתול מקושקשות ו"משפטי חוכמה" במסך הבית.
היינו שמחים עוד יותר אם התפעול שלו היה ידידותי. כרגע הוא דורש יותר מדי לחיצות גם לביצוע פעולות פשוטות כמו שינוי עוצמת המיזוג או בחירת מצב הנהיגה. אגב, הסטה של המבט לכיוון המסך גוררת באופן מיידי נזיפה מוצדקת ממצלמת ניטור עירנות הנהג. קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מוצעת אך רק כאביזר בהתקנה מקומית, וגם היא מסורבלת ולא נוחה לשימוש.
מביך הרבה יותר מהחתול הוא התרגום לעברית של ממשקי המערכת, עם תרגום ל"הכלכלה" עבור מצב הנהיגה החסכוני (כתרגום ל-Eco), "לחייב" עבור תצוגת נתוני הטעינה (כתרגום ל-Charging) ו"נפח" כתרגום לווליום במערכת השמע, ואלה רק דוגמאות אחדות מני רבות. היבואנית מבטיחה עדכון תוכנה, אך לא ברור מתי זה יקרה.
מושב הנהג גדול והראות החוצה מצוינת, אך היעדר אפשרות כוונון עומק להגה מקשה על מציאת תנוחה אידיאלית. המושב האחורי מרשים, הודות לבסיס גלגלים של 266 ס"מ - רק ס"מ אחד פחות מסקודה אוקטביה המשפחתית - המעניק מרווח מצוין לרגלי הנוסעים, בעוד מימד גובה נדיב של 157 ס"מ אחראי על מרווח ראש מצוין. נציין כי הרצפה שטוחה לגמרי, אך אין מאחור פתחי מיזוג נפרדים וגם לא שקעי טעינה.
לתא המטען נפח גדול יחסית של 326 ליטרים, אך הוא נעדר גלגל חלופי, ותמוה מכך - נעדר מדף לכיסוי המטען מעיני העוברים והשבים.
מפרט האבזור עשיר וכולל בין היתר מושב נהג עם כוונון חשמלי, זיכרונות, חימום ואוורור, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות ומושבים בריפוד דמוי-עור. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (פעלתנית מדי) ובקרת שיוט אדפטיבית.
איך נוסע: לבוקס מנוע חשמלי קדמי בהספק צנוע של 95 כ"ס, כאשר היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה. ובכל מקרה כדאי להנמיך ציפיות, כי בעוד הבוקס מרגישה זריזה במהירויות עירוניות נמוכות, עד 40-50 קמ"ש פחות או יותר, קצב צבירת המהירות מנקודה זו איטי יותר עד מצב בו נדרש תכנון מוקפד לביצוע עקיפות, או ויתור עליהן כמו במקרה של נהיגה בעליה ממושכת.
בלימה רגנרטיבית מתאפשרת ב-3 רמות עוצמה, אבל הבחירה מתבצעת רק ממסך המגע. בעייתי יותר, חולף זמן יקר ומיותר מרגע הרפיית הדוושה ועד להאטת הרכב בפועל, כך שבמרבית המקרים הרגנרציה פשוט אינה שימושית.
סוללת 42.3 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 310 ק"מ, בעוד במבחן שלנו השגנו צריכת חשמל של 14.2 קוט"ש ל-100 ק"מ והגענו לטווח מעשי של 280 ק"מ. נתון קרוב להצהרות היצרן, אך לא מרשים בפני עצמו ויספק בעיקר את מי שמתכנן להישאר קרוב לעיר. מערכת טעינה חד-פאזית דורשת יותר מ-7 שעות לטעינה ביתית, בעוד טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מוצהר של 50 קילוואט. אנחנו הצלחנו להגיע למעט יותר מזה, וטענו את הסוללה הקטנה מ-10% ל-80% במשך 41 דקות ארוכות.
כיול מתלים רך מאפשר לבוקס להתמודד היטב עם שיבושים קטנים במהירות נמוכה, אך היעדר ריסון מפריע במהירות גבוהה יותר, כמו גם בידוד רעשי דרך ורוח שאיננו מוצלח. בנוסף, היעדר תחושות מההגה (נשמח אם בדונגפנג יסבירו לנו מדוע הוא אינו עגול ושטוח בחלקו העליון), השלדה והבלמים, אינם מעוררים ביטחון בנהיגה שהיא מעט יותר מהתנהלות נינוחה מאוד.
השמירה על תג-מחיר נמוך אחראית יש להניח גם לבחירה בצמיגי Wanli האנונימית, שפוגמים באחיזת הכביש ומתקשים לעמוד אפילו בכוחות צד מתונים מאוד, עם תג היגוי במקרים תכופים מדי וסיטואציות יומיומיות. היינו ממליצים לבחון את אפשרות החלפתם מיד במעמד הרכישה שכן מדובר בעניין מהותי מבחינה בטיחותית.
נדגיש כדי להסיר ספק. הביקורת אינה מתייחסת לשימוש נמרץ מדי ברכב, מהירות גבוהה או התנהלות מוטורית ספורטיבית, אלא בנקודות שצצו בעת נסיעה רגועה וכזו שהבוקס תמצא עצמה עסוקה בשכמותה מרבית הזמן.
צמיגים חדשים של wanli האנונימיות פוגעים באחיזת כביש??? איזה קשקוש, אפשר לחשוב שזו מכונית שאמורה לקחת סיבובים ב-150קמש. הדבר הכי חשוב הוא לחץ אוויר תקין בצמיג, ולא אם זה צמיג מחברה זו או אחרת.
רכב מיותר. כי מי שקונה רכב זול הוא לא מי שיש לו חניה ל-2 מכוניות בבית עם מקום לעמדת טעינה. וכל האחרים יאלצו לבלות בעמדות טעינה בתדירות די גדולה כי 300 קמ זה לא משהו. החלופה ההגיונית היחידה היא הקומפקטיות של BYD וגילי אבל המחירים שלהם קפצו כמו יעל מוכה כלבת. בקיצור חרם צרכנים שייתקנו עם הזבל
בתנאי מעבדה השגתם 280. בשטח הטווח קרוב יותר ל-180. דירוג בטיחות אין לה כי היא לא הצליחה להוציא אפילו כוכב 1 במבחני ריסוק.
ובסיס גלגלים של יותר משני מטר זה פשוט מצחיק לכתוב
תחשבו. אדם שנוסע בעיר במילא לא עושה קילומטראז גבוה, כך שהוצאות הדלק לא כבדות ואין תמריץ לעבור לחשמלי.
בנוסף, להרסה אנשים בעיר אין יכולת להתקין עמדת טעינה ביתית.
זה רכב פרברי בעיקר שמתאים למי שיש עמדת טעינה ונוסע ביום 50 ק"מ, שאז יחסוך בערך 500₪ בחודש על הוצאות הדלק (אבל לפני מס נסועה)
הבדיקות שלכם לא יכולות להיות אמינות כי אתם מקבלים סוג של הטבות מיבואנים ,טיולי חינם בחו"ל ,מלונות וכו' אז איך אפשר לכתוב בקורת שלילית על רכב מסויים בידיע ששנה הבאה היבואן לא סופר אותך, אם אקבל תשובה יהיה מופתע מאוד. ואם יהיה לכם אומץ לפרסם אופתע גם.