- במה נהגנו: ב.מ.וו iX2
- מתחרים: אודי Q4 ספורטבק, ג'נסיס GV60
- מתי אצלנו: קיץ 2024
- מחיר משוער: החל מ-360 אלף שקל
- בעד: עיצוב, סביבת נהג, ביצועים
- נגד: טווח, מסך מגע
בגדול: בואו נזכר רק רגע. ב.מ.וו X2 הקודם אמור היה להרחיב את ארסנל הדגמים של יצרנית היוקרה עם גרסה 'מעוצבת' ל-X1 הענייני יחסית. בדומה למופע הויזואלי שיצר ה-X4 וה-X6, דגמי הפנאי (X) עם ספרה זוגית, שהרחיבו את האפשרויות מעבר לדגמי פנאי עם ספרה אי זוגית - 1, 3, 5.
בפועל, היכן שה-6 וה-4 הצליחו, ה-2 התקשה יותר. בעיקר כי מבחינת מראה הוא לא הציג מספיק בידול שיחפה על הירידה בשימושיות ותג המחיר הגבוה יותר.
עכשיו זה עשוי להשתנות. בין היתר כי ב.מ.וו משלבת בו לראשונה מערכת הנעה חשמלית. ובכך היא מיישרת קו מול מרצדס (GLA) ואודי (Q3) עם ה-X2 הבנזיני, וגם מול גרסאות חשמליות מתקדמות כמו אודי Q4 וג'נסיס GV60.
עיצוב ותא נוסעים: טוב עשו בב.מ.וו כשבחרו להעניק ל-X2 מראה פנאי-קופה בהשראת אחיו הגדולים. זה הופך אותו לא רק לבולט הרבה יותר על הכביש, אלא גם מקטין את מקדם הגרר לערך נמוך יחסית (0.25) שחסכון באנרגיה בצדו.
סביבת הנהג זהה לזו של ה-iX1 החשמלי עליו הוא מבוסס, ונראית טוב משמעותית מהדגם היוצא. עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("10.7) צמוד אליו לטובת יצירת מראה אחיד.
בדומה לדגמים העדכניים של המותג, חוגת ה-iDrive הלא חביבה עלינו נעלמה ובמקומה יש מספר מתגים לקיצורי דרך, בסמוך למתג בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה).
אלא שהתפעול אינו ברור מספיק ולא נוח, ואילו מסך המגע איטי ביחס למקובל. קונסולה "צפה" מייצרת תחושה אוורירית וכוללת גם תאי אחסון שימושיים.
בהשוואה לדגם היוצא, החדש גדול בכל ממד. הוא ארוך ב-19.5 ס"מ (455 ס"מ), גבוה ב-6.5 ס"מ (159 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (184.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (269 ס"מ).
בהתאם, מרחב המחיה ליושבים מאחור יכול להפוך לטוב משמעותית הודות לאפשרות כיוון מרחק לספסל האחורי (13 ס"מ לפנים-אחור). עם זאת, הישיבה נמוכה יחסית ותעלת-כוח מוגבהת במרכז הרצפה מגבילה את מרחב הרגליים לנוסע במרכז. תא המטען בגרסה החשמלית עומד על 525 ליטר של נפח.
מערך הבטיחות האקטיבית שופר מה-X2 היוצא, אבל הוא אינו רק ציוד תקני. בקרת שיוט אדפטיבית (מבוססת גם על רדאר וחיבור למערכת הניווט לעומת מצלמה בלבד בעבר), שמירת נתיב, התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, יוצעו בתוספת תשלום.
מנוע וביצועים: בהתאם לגישה של ב.מ.וו, היצע מערכות ההנעה מגוון וכולל כעת מנועי בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בתוספת מערכת היברידית קלה (170 כ"ס), או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס בגרסת M35 הבכירה בינתיים.
בשני המקרים בחיבור לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד עם הנעה קדמית בגרסת הבסיס, וכפולה במנוע החזק. בשונה מה-X1, בינתיים לפחות אין כוונה להציג אותו גם בגרסה היברידית-נטענת.
ולגרסה המעניינת מכולן, ה-iX2 החשמלי. כאן יש בחירה בין שתי מערכות הנעה. קדמית (204 כ"ס) או כפולה (313 כ"ס) כמו במקרה של רכב המבחן.
נתוני התאוצה משכנעים אם כי לא מסעירים. 5.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש הם 0.2 שניות יותר מגרסת הבנזין הבכירה. עם זאת, ראוי לציין כי ההאצה בחשמלית מרגישה חזקה יותר, כמתבקש מיחידת הנעה בה שיא הכוח מגיע באופן מיידי.
מערכת בלימה רגנרטיבית מציעה בחירה בין שלושה מצבים קבועים מראש, כשהחזק ביותר מאפשר נהיגה בדוושה אחת. חבל רק שהמעבר ביניהם מתבצע דרך מסך המגע. פחות נוח ושימושי, פחות בטוח בזמן נהיגה. יש עם זאת מצב 'אוטומטי' המתאים את הרגנרציה לתנאי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר וממערכת הניווט. הוא פועל בצורה טובה יחסית, אך אינו חף מטעויות.
סוללות 64.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של עד 449 ק"מ תיאורטיים. בהשוואה לגרסאות מקבילות של המתחרים, אלו נתונים צנועים בכ-20 ק"מ מג'נסיס GV60 וב-75 ק"מ מאודי Q4, הנעזרים בסוללות גדולות יותר. טעינה מהירה בקצב 130 קוט"ש תאפשר מילוי סוללה מ-10% ל-80% ב-29 דקות.
נוחות והתנהגות: כבסיס משמשת פלטפורמה UKL הוותיקה ששירתה גם בדגם היוצא, אבל עם שורת שינויים. בין היתר מערך מתלים עם רכיבים חדשים, גיאומטריה שונה ומפסקי סרנים מורחבים. ובמקרה של רכב המבחן, בולמי זעזועים אדפטיביים אופציונליים.
נוחות הנסיעה טובה יחסית, מוצקה במהירות נמוכה אך משתפרת ככל שהמהירות עולה, וגם בידוד רעשי רוח ודרך מוצלח. כל זאת תוך תחושה פחות מגושמת מהמקובל בחשמליות עם בסיס מוסב. אחראים לכך בין היתר להיגוי מדויק ותחושה טבעית מהבלמים.
מחשב חלוקת הכוח בין שני המנועים מאפשר הורדת כוח יעילה ופתיחת מצערת מוקדם בתוך הפניה מבלי לאבד אחיזה.
סיכום: הדור החדש של X2 טוב מקודמו כמעט מכל בחינה. הוא מרשים יותר, עם סביבת הנהג מודרנית יותר והוא גם רכב יותר 'משפחתי', עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר.
במקרה של גרסת הבנזין הבסיסית הוא עשוי להיות מהמתמודדים הבולטים בקטגוריה. במקרה של ה-iX2 החשמלי בו נהגנו זה עשוי להיות קשה יותר. בעיקר בגלל טווח נסיעה מוגבל יחסית.
מה שבטוח הוא שמתוך היצע החשמליות של היצרנית ממינכן, הגרסה הנקיה ביותר של ה-X2 נראית כמתאימה במיוחד לקהל היעד, ומסוגלת להפוך לאחת הנחשקות באולם התצוגה.
- מנוע: חשמלי
- קיבולת מצבר: 64.8 קוט"ש
- הספק / מומנט: 313 כ"ס / 50.4 קג"מ
- הנעה: כפולה
- אורך: 455.4 ס"מ
- רוחב: 184.5 ס"מ
- גובה: 156.0 ס"מ
- בסיס גלגלים: 269.2 ס"מ
- נפח תא מטען: 525 ליטר
- משקל: 2,095 ק"ג
- 100-0 קמ"ש: 5.6 שניות
- מהירות מרבית: 180 קמ"ש
- דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
- מחיר משוער: החל מ-360 אלף שקל
הכתב היה אורח חברת ב.מ.וו
פורסם לראשונה ב- 27.03.24
למאמר זה התפרסמו 31 תגובות