דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה לנד קרוזר (מבחן ראשון) - יורש העצר

Getting your Trinity Audio player ready...

הצגת דור חדש לטויוטה לנד קרוזר היא אירוע די נדיר שקורה כעת לאחר עשור וחצי - פרק זמן כפול מהמקובל בתעשייה להחלפת דורות. אגב, סדרה 70 של טויוטה בשטח לקחה את זה לאקסטרים, ומיוצרת כבר 40 שנה ללא שינויים משמעותיים.

אצלנו ה-250 החדש מחליף את ה-150 הוותיק שמשווק כאן מאז 2009, לא שזה מנע ממנו לשמור על מדד פופולריות חסר תקדים, עם תואר 'הנמכר ביותר' כבר יותר משני עשורים, כולל שנת השיווק האחרונה. בין היתר בגלל שהקטגוריה אליה הוא שייך הצטמצמה משמעותית כשמיצובישי (פאג'רו), ניסאן (טראנו ופת'פיינדר), איסוזו (טרופר) ואחרים כבר מזמן אינם מייצרים רכבי שטח משפחתיים.

סיכום: אחרי יותר מ-800 ק"מ בכל תוואי אפשרי בארץ, כביש, שביל ושטח לרוב, אין לנו ספק שהלנד קרוזר החדש טוב מקודמו המצוין בכל תחום. הוא נראה טוב משמעותית, סביבת הנהג שלו הרבה יותר מודרנית מבלי לוותר על תפעול נוח, מערכות הבטיחות מתקדמות יותר וגם הביצועים ואיכויות הנסיעה בכביש ובשטח שופרו.

  • מתחרים: לנד רובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 550 אלף שקל (400 אלף שקל)
  • טוב: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יכולת עבירות
  • בסדר: ביצועים, יכולת דינמית
  • טעון שיפור: מחיר
  • ציון: 9

לטויוטה מגיעות המון מחמאות על האיפוק שהפגינה, וההימנעות ממירוץ החימוש שהביא עמו טכנולוגיה מתקדמת לדגמים אחרים. שימור המתכון שהפך את קודמו לפופולרי, עם שילוב בין שימושיות משפחתית ואיכויות נסיעה טובות בכביש, לצד יכולת עבירות גבוהה המבוססת על מכלולים חסונים שמבטיחים אמינות. שיחקה אותה.

איך נראה: הלנד קרוזר החדש חוזר למקורות המראה הקשוחים של השושלת, עם מרכב קובייתי ויחידות תאורה מלבניות מלפנים בהשראת סדרה 80, או עגולות בהשראת ה-60 כמו ברכב המבחן בגרסת פירסט אדישן. הוא גם מגיע בצביעה דו-גונית (גג לבן עם צבע חול מדברי או תכלת) ונראה טוב משמעותית מקודמו.

גם תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי, במקרה של רכב המבחן עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים דיגיטלי (עם מגוון תצוגות כולל זוויות גלגול ועלרוד ולחץ אוויר בכל הצמיגים, גם הרזרבי) ומסך מגע עם מערכת מצלמות היקפיות סופר-שימושית לחניה במרכז תל אביב או לתמרון בין סלעים בנחל דימונה. יש 7 שקעי USB (3 מלפנים, 2 לשורה השניה ו-2 לשלישית) לעומת שקע בודד ב-150 היוצא, משטח טעינה אלחוטי, בלם חניה חשמלי ותא מקורר מתחת למשענת היד מלפנים.

טויוטה שמרה על מתגים פיזיים, למשל לבקרת האקלים, לבורר הנהיגה ולמערכת ההנעה, כך שהתפעול אינטואיטיבי ונוח. איכות החומרים שופרה משמעותית, עם דיפוני עור חום שמקנים מראה יוקרתי. כבעבר, ידיות אחיזה בחלקן הפנימי של קורות הצד (A ו-B) מקלות משמעותית את הטיפוס לתא הנוסעים.

כיסא הנהג נוח יותר, כולל אפשרות להארכת בסיס המושב, עם טווח כיוון נדיב להגה המאפשר תנוחת נהיגה טובה משמעותית, אך כיסא הנוסע עדיין נטול כיוון גובה. שדה הראיה טוב משמעותית לפנים ולצדדים, הודות למשטחי חלונות גדולים ושינוי מיקום של קורות A ועיצוב מכסה המנוע, אבל מראות הצד המעוצבות כמלבן אנכי מייצרות שטחים מתים.

בהשוואה ל-150 היוצא, ה-250 ארוך ב-8.5 ס"מ (492.5 ס"מ), רחב ב-9.5 ס"מ (198 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ). מרחב המחיה בשורה השניה נותר נדיב כבעבר, בעוד עיקר השיפור הוא בשורה השלישית שמסוגלת כעת לאכלס גם ילדים מתבגרים (עד 1.65 מטר) בנוחות יחסית.

בשונה מהמקובל, טויוטה בחרה להציב את מנגנון הקיפול של שליש הספסל דווקא בצידו השמאלי של הרכב, שלרוב פונה לכביש ולא למדרכה. כבעבר יש יחידת מיזוג אחורית נפרדת עם פתחים לכל שורות המושבים, בעוד חלון השמש גדול משמעותית ומאפשר גם ליושבים מאחור ליהנות מקרני שמש חורפיות.

תא המטען גדל ב-10 ליטר כשכל המושבים בשימוש (130 ליטר), אבל בתצורה זו הוא עדיין יתקשה להכיל יותר ממחצלת ופק"ל קפה. קיפול השורה השלישית (חשמלי ברכב המבחן) מעניק נפח צנוע ב-84 ליטר בהשוואה לקודמו (556 ליטר). ראוי לציין שמנגנון פתיחת הדלת (חשמלי ברכב המבחן) הוא כלפי מעלה, נוח משמעותית מפתיחה צידית בדגם היוצא.

מערכות הבטיחות מתקדמות מבעבר, עם שמירת נתיב (התרעה ותיקון באמצעות הבלמים בעבר), בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד עצירה מלאה, התרעת שטח מת כולל פתיחת דלת וגם כרית אוויר בין הנוסע לנהג להפחתת פגיעה במקרה של תאונת צד.

איך נוסע: המנוע הוא אחד המרכיבים הבודדים שלא עברו שינוי. עדיין טורבו-דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר ובהספק זהה (204 כ"ס), אך הוא מחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה (6 הילוכים בעבר) המביאה לשיפור משמעותי בביצועים.

יחסי ההעברה מחולקים היטב ותגובות תיבה מהירות (ב-25% לדברי טויוטה) מסייעות להציב את המנוע באופן קבוע באזור היעיל של רצועת הכוח, מה שגם מאפשר לו לשייט בקלות במהירויות גבוהות על כביש 6 למשל. המנוע שקט במעט מקודמו, אבל אף אחד לא יטעה בסוג הדלק שזורם בו. גם צריכת הדלק נותרה דומה - 8.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

הרכיבים המכניים נותרו בתצורה דומה, אבל בתכנון חדש מהיסוד. כמו שלדת סולם חדשה (TNGA-F) עם קשיחות מרכב גבוהה ב-30%, או מערך המתלים - עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור - בגיאמוטריה שונה שנועדה לשפר את איכויות הנסיעה בכביש, ובעיקר להקטין את שקיעת החרטום בבלימה חזקה.

נימוסי הכביש אכן שופרו משמעותית עם פחות רכינות מרכב תחת עומס, וגם ההגה (תגבור חשמלי לעומת הידראולי בעבר) מדויק בהרבה עם משקל טבעי יותר ונוחות משופרת בתמרונים עירוניים. הבלמים גדולים מבעבר (335-340 מ"מ לפנים-אחור) עם יכולת טובה משמעותית.

לדברי טויוטה, מהלכי המתלה ארוכים יותר (ב-10%) והקפיצים ובולמי הזעזועים שונו כך שנוחות הנסיעה, הן בשיכוך פסי האטה בעיר או בספיגת חריצים בשטח, טובה משמעותית.

מערכת ההנעה נותרה דומה, כפולה קבועה עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזית, אבל מערכת השילוב חדשה ומהירה בהרבה. בשונה מהמקובל, ניתן לשלב להילוך כוח מבלי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי, יתרון משמעותי בגרירת עגלה כבדה (עד 3.5 טון) בכביש הררי.

בורר מצבי הנהיגה (MTS) פועל כעת גם ב-4H ומאפשר התאמה של שלל המערכות (מנוע-גיר, מתלים, בקרת יציבות ומשיכה) לתוואי דרך נבחר (בוץ, חול, כורכר, שלג, סלעים), כולל מצב המתאים אוטומטית את הרכב לתוואי הנסיעה.

זוויות המרכב נותרו דומות, אבל הייתי מוותר על מגני הבוץ, מדרגות הצד ובעיקר על וו הגרירה שפוגע בזווית הנטישה. במיקום הנמוך של צינור המפלט יהיה קשה יותר לטפל.

יכולת עבירות? טובה משמעותית מהיכולת הפנטסטית של קודמו. רכב המבחן כולל גם ניתוק למוט המייצב הקדמי המאפשר הארכת מהלך מתלה (ב-10%) ושמירה על מגע אחיד ורציף של הצמיגים עם הקרקע, כך שהיה לנו קשה מאוד להצליב אותו.

כשזה קרה, בקרת המשיכה (במצב סלעים) ריסנה ביעילות את אובדן האחיזה כך שלא נדרשנו לנעול את הדיפרנציאל האחורי. שיפור נוסף הוא ביחס העברה קצר יותר (בהילוך ראשון LOW), המאפשר שמירה על קצב זחילה בעליות ובלימת מנוע יעילה בירידות, שכן בקרת הירידה האלקטרונית לא מבריקה.

נזכיר כי גרסת סהרה מציעה מערך מכלולי שטח זהה (מתלים ונעילות דיפרנציאל אחורי), אבל עם חישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "18) עם חתך צמיגים נמוך, הפגיעים יותר בנסיעה בשטח.

  • מנוע: טורבו-דיזל, 4 צילינדרים, 2.8 ליטר
  • הספק: 204 כ"ס ב-3,400 סל"ד
  • מומנט: 51 קג"מ ב-1,600 סל"ד
  • תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה קבועה, הילוך כוח
  • אורך: 492.5 ס"מ
  • רוחב: 198 ס"מ
  • גובה: 192.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 285 ס"מ
  • משקל עצמי: 2,370 ק"ג
  • תא מטען, שורה 3 מקופלת: 130 ליטר, 556 ליטר
  • מרווח גחון: 20.5 ס"מ
  • זוויות גישה/נטישה: 22/31 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: אין נתון, 165 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 9.4 ק"מ לליטר, 279 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 9
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 550 אלף שקל (400 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 55 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה