דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG HS (נהיגה ראשונה) – מכוון לצמרת

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: MG HS PHEV
  • מתחרים: ג'אקו J7 PHEV ו-BYD סיל U DM-i
  • מתי אצלנו: מחצית ראשונה 2025
  • מחיר משוער: החל מ-200 אלף שקל
  • בעד: מערכת הנעה, מרחב מחיה
  • נגד: עיצוב, תפעול

בגדול: עם ה-HS נכנסה MG לראשונה לקטגוריית הפנאי-קומפקטי, זו שנחשבה אחת הגדולות והפופולריות בשוק הרכב, עם נציגות בולטת במיוחד של דגמים קוריאניים, יפניים ואירופיים. ואיך ניסתה היצרנית הסינית להתמודד עם המתחרים האלה? בעזרת הנעה היברידית-נטענת, עם פוטנציאל חיסכון בדלק ועם תג-מחיר דומה לגרסאות בסיס בזבזניות על בנזין של המתחרים. ההצלחה הייתה גדולה.

כעת הציגה MG דור חדש ל-HS, עם מערכת הנעה מתקדמת עוד יותר והבטחה לשיפור גורף בכל תחום. אך הזירה שבה הוא מתמודד כעת שונה ותחרותית יותר. לא מכיוון המתחרים המוזכרים מעלה, כן מול ענקיות התעשייה הסינית עם דגמים בעלי מערכות הנעה דומות בדמות ג'אקו J7 ו-BYD סיל U.

עיצוב ותא נוסעים: המראה מיישר קו עם המקובל כיום ביצרנית. סבכה גדולה ועגולה בחזית, יחידות תאורה צרות וסרח עודף בולט מלפנים. לטעמם של הסינים זה כנראה יקלע היטב, אותנו זה פחות מרשים. גם על מדרגות הצד, שנראות כאילו הותקנו במוסך מדרכה, שווה לוותר שכן הן לא מסייעות לכניסה לתא הנוסעים ועשויות ללכלך לכם את המכנסיים בתנאים חורפיים.

סביבת הנהג מודרנית כמקובל, עם צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע האחראי על תפעול מרבית המערכות. התפעול סביר ביחס למערכות דומות של MG הודות לאייקונים גדולים יותר, אבל תגובות המסך עדיין איטיות. איכות החומרים משובחת, ללא התחושה המצועצעת של קודמו.

לא ברור מדוע MG הותירה ידית בורר הילוכים אלקטרונית במקום לעבור למתג זעיר שיכול היה לפנות מקום לתאי אחסון. עוד מפתיעה היא הבחירה בשקעי USB מיושנים מסוג טייפ A ולא טייפ C כמקובל כיום.

מושב הנהג מציע נוחות ותמיכה טובים יחסית, עם כיוון חשמלי אבל ללא אפשרות לשינוי זווית בסיס המושב. בשונה מה-ZS ההגה מתכוונן גם למרחק, אבל עדיין הוא מוצב בזווית אופקית מדי הפוגעת בנוחות הישיבה.

ה-HS החדש ארוך מקודמו בכ-9.5 ס"מ (467 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (276.5 ס"מ), מה שמאפשר מרחב מחיה טוב עוד יותר ליושבים מאחור. נפח תא המטען דווקא צנוע ב-22 ליטר (441 ליטר) כתוצאה מהמצברים הגדולים יותר, אבל יש תאים שימושיים בצדדים ותא נוסף מתחת לרצפה לכבל טעינה, עדיין ללא גלגל חלופי.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת בנתיב לא פנוי.

מנועים וביצועים: ה-HS מוצע בשלב ראשון עם מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (169 כ"ס) ותיבת 6 הילוכים ידנית שלא תשווק כאן, או 7 הילוכים כפולת מצמד שכן. רכב המבחן צויד במערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע חשמלי (184 כ"ס) המוצב מלפנים ואחראי עיקרי להנעה, בעוד מנוע בנזין מוגדש (143 כ"ס) מתחבר בעיקר במהירויות גבוהות או בהאצה חזקה ומשמש בעיקר כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללה.

התפוקה המשולבת עומדת על 272 כ"ס, אבל התאוצה לא מרגישה נמרצת כפי שניתן היה לצפות מכמות הסוסים, ובפועל הביצועים דומים ל-HS היוצא, עם 6.8 שניות ל-100 קמ"ש (0.1 שניות פחות). השיפור העיקרי הוא באופי הפעולה של מערכת ההנעה הדומה מאוד לרכב חשמלי, לרבות זמינות כוח מיידית ופעולה שקטה. גם כניסת מנוע הבנזין לפעולה נעשית באופן חלק וכמעט בלתי מורגש.

הסוללה הגדולה משמעותית (21.4 קוט"ש) ומאפשרת טווח נסיעה נקי מזיהום של 100 ק"מ, כפול מבעבר. ניתן גם לעשות בה שימוש להפעלת מכשירם חיצוניים (V2L), אבל היא לא ניתנת לטעינה מהירה (DC) בדומה למתחרים. לדברי היצרנית, טווח הנסיעה הכולל עומד על יותר מ-1,000 ק"מ הודות גם למיכל דלק גדול ב-18 ליטר מה-HS היוצא (55 ליטר). תנאי ההשקה לא אפשרו בדיקה של צריכת החשמל והדלק, שעימם ניאלץ להמתין לנהיגת מבחן בארץ.

מערכת ההנעה מציעה שני מצבים: EV המנצל ראשית את הסוללה להנעה, או מצב היברידי העובר בין בנזין לחשמל בהתאם לצורך ויש גם שני מצבי עוצמה לרגנרציה. בשונה מדגמים היברידיים נטענים מודרניים אין אפשרות למצב המתאים את מערכת ההנעה לנתוני מערכת הניווט, כמו למשל מעבר לחשמל בנסיעה עירונית, ליד בתי ספר ובאזורים "ירוקים", ומעבר לבנזין בכבישים מהירים.

נוחות והתנהגות: MG לא מציינת אילו שינויים ביצעה בדגם החדש, עד כמה הוקשח המרכב או מהם השינויים בגיאומטריית המתלים, אבל השיפור באיכות הנסיעה ברור. התחושה היא שה-HS נבנה מראש כדי לאכלס מערכת הנעה היברידית-נטענת עם סוללות המוסיפות כ-300 ק"ג, בשונה מקודמו שבו תוספת המשקל פגעה באיכויות הנסיעה.

נוחות הנסיעה טובה למדי במהירות נמוכה, עם שיכוך ראוי של בורות ביוב ואספלט שבור ומחורץ, ובעיקר במהירות גבוהה, כולל בידוד מרשים של רעשי רוח ודרך. גם התנהגות הכביש בטוחה וצפויה עם מגבלות אחיזה גבוהות בהרבה מהמצופה, בין היתר הודות לשימוש בצמיגים איכותיים של ברידג'סטון.

סיכום: ה-HS החדש טוב משמעותית מקודמו בכל תחום. הוא גדול ומרווח יותר, סביבת הנהג מודרנית ואיכותית מבעבר וגם נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית שופרו. השדרוג המשמעותי ביותר הוא למערכת ההנעה, שהיא כיום מהטובות בקטגוריה ומעניקה את התחושה הקרובה ביותר לחשמלי מלא.

מול רכבי פנאי היברידיים-נטענים של יצרניות רכב ותיקות, כמו יונדאי-קיה, שלל מותגי סטלנטיס וקונצרן פולקסווגן, יהיה לו יתרון משמעותי במחיר ובתמורה. אבל בעוד קודמו נהנה מבלעדיות, לחדש צפויה תחרות קשה בהרבה מול יריבים ממוצא אתני זהה. משעמם זה בטוח לא יהיה.

  • מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק, מומנט מנוע בנזין: 143 כ"ס, 23.4 קג"מ
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי: 184 כ"ס, 34.6 קג"מ
  • הספק, מומנט משולב: 272 כ"ס, 35.7 קג"מ
  • תמסורת: 2 יחסים, הנעה קדמית
  • אורך: 467 ס"מ
  • רוחב: 189 ס"מ
  • גובה: 166.3 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 276.5 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,855 ק"ג
  • נפח תא מטען: 441 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.8 שניות, 190 קמ"ש
  • צריכת דלק משולבת, פליטת מזהמים: 200 ק"מ לליטר, 14 גרם CO2 לק"מ
  • טווח נסיעה חשמלי: 100 ק"מ
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר משוער: 200 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת MG

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 43 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה