דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מוקה GSE (נהיגה ראשונה) - ביצועיסטית חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: אופל מוקה GSE
  • מתחרים: אלפא רומיאו ג'וניור וולוצ'ה, מיני אייסמן JCW
  • מתי אצלנו: סוף רבעון ראשון ב-2026
  • מחיר משוער: החל מ-240 אלף שקל
  • בעד: יכולת דינמית, ביצועים
  • נגד: טווח, נוחות נסיעה

בגדול: בז'רגון ההיסטורי של אופל, שילוש האותיות GSE הוצמד לגרסאות ביצועים משודרגות של משפחתיות במאה הקודמת. למשל הקומודור בשנות ה-70, המונזה בשנות ה-80, הקאדט ב-90. שלוש אותיות שמסמלות Grand Sport Einspritzung, ספורטיבית עם הזרקת דלק בתרגום חופשי מגרמנית, כשבהמשך ה-E הוחלפה ב-I המסמלת באנגלית Injection (הזרקה) מטעמי מודעות גלובאלית.

כיום, כשהיא כבר אינה עצמאית ותחת בעלות קונצרן סטלנטיס הצרפתי-איטלקי-אמריקאי, האות E חוזרת, אבל הפעם מסמלת חשמל ואת דרכה של אופל להחיות את חטיבת הביצועים. והמוקה הוא דגם שלישי בעידן המודרני לקבל את שלוש האותיות הללו, אחרי האסטרה והגרנלנד, וראשון עם הנעה חשמלית טהורה. על בסיס זהה שפיתחה הזרוע האיטלקית עבור אלפא ג'וניור וולוצ'ה שמשווק כאן ואבארט 600e שלא.

איך נראה: ה-GSE לא מתהדר ב"נוצות קרב" כמו חלק מהמתחרים, והשינויים בהשוואה לגרסה הרגילה מסתכמים בחישוקי "20 ייחודים מהם מציצים קאליפרים צהובים, לצד פגושים אגרסיביים במעט.

גם בסביבת הנהג השינויים צנועים מהצפוי עם צמד מושבים קדמיים בעלי תמיכה משודרגת, אבל לא הרבה מעבר. אכן, עם צבע שחור דומיננטי ודיפוני פלסטיק מחוספס וזול במפתיע. גם לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע ("10 כל אחד) זהים, ללא תצוגת נתוני אקשן מורחבת, למעט מד כוח, טמפרטורת סוללה ומדידת זמני תאוצה.

לפחות התפעול קל ונוח כמו במוקה הרגילה הודות למתגים לבקרת האקלים, למערכת השמע ולקיצורי דרך לתפריטים שונים.

מרחב המחיה מאחור צנוע ולמבוגרים יהיה צפוף, נפח תא המטען נותר ללא שינוי (310 ליטר) וכמו בשאר החשמליות של סטלנטיס, גם כאן אין תא מלפנים.

מערך הבטיחות נותר ללא שינוי וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מנועים וביצועים: מערכת ההנעה זהה לאחים האיטלקים עם 281 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). הביצועים טובים, עם 5.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, אבל הוא לא מדביק גב למושב כמו MG4 XPower או סמארט 1 בראבוס כפולות-הנעה וחזקות משמעותית. אגב, כאשר הסוללה נמצאת בפחות מ-50%, מורגשת ירידה בביצועים שהופכת מוחשית יותר בשליש האחרון שלה.

לסוללה קיבולת זהה למוקה הרגיל (54 קוט"ש), אבל צריכת החשמל כאן גבוהה משמעותית, בגלל המנוע החזק יותר והצמיגים הרחבים והדביקים. נתון הטווח התיאורטי עומד על 324 ק"מ, צנוע בכ-80 ק"מ מהגרסה הרגילה, ומרושם ראשוני נדמה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לשחזר אותו.

אל המסלול באורך 180 ק"מ, שכלל בעיקר כבישים הרריים ומפותלים יצאנו עם סוללה מלאה, וסיימנו עם 12% ו-34 ק"מ בלבד לטווח הנסיעה. כן, כמו במרבית חשמליות הביצועים, גם כאן טווח הנסיעה הוא חיסרון משמעותי.

מערכת הטעינה המהירה נותרה זהה (100 קילוואט) ותאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה. גם מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא הבסיסית והוותיקה של סטלנטיס, עם בחירה באמצעות מתג צנוע ושני מצבי עוצמה, אבל גם המוגבר לא חזק מספיק כדי לאפשר נהיגה בדוושה אחת.

נוחות והתנהגות:  מערך המתלים מציג קפיצים ובולמי זעזועים נוקשים יותר (ב-49% מלפנים וב-35% מאחור), קורת המתח מאחור חוזקה, הגיאומטריה מלפנים שונה, התושבות קשיחות יותר והמרכב הונמך בסנטימטר. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV דביקים ורחבים (225/40) מהגומי של הגרסאות הרגילות.

השינויים הללו פוגעים כצפוי בנוחות הנסיעה. הכיול הנוקשה (מדי) יחד עם החישוקים הגדולים והצמיגים בחתך נמוך גורמים ל-GSE לקפץ גם כשמדובר באספלט ספרדי משובח, ויש יותר רעשי דרך שחודרים לתא בשיוט.

עם זאת, היכולת הדינמית גבוהה, ונראה כי ההשקעה בהשבחת מכלולים - ובעיקר כיולם המוקפד - מתגמלת מיד כבר בהפניה ראשונה של ההגה המהיר והמדויק (כבד מדי במצב ספורט) מהגרסה הרגילה. רמת האחיזה גבוהה, החרטום מגיב במיידיות לשינוי כיוון ומהירות הכניסה לפנייה גבוהה מהצפוי.

הורדה יעילה של הכוח לאספלט מאפשרת יציאה מהירה מהפניה, כמעט כמו משפחתית ביצועים כפולת הנעה. גם הבלמים - עם יחידות גדולות של אלקון מלפנים (380 מ"מ וקאליפר 4 בוכנות) - הפגינו עמידות מרשימה ותחושה טובה יחסית למערכות המשלבות אגירת אנרגיה.

כדי להבהיר עד כמה בטוחה אופל באיכות הדינמית, הוזמנו גם לנהוג בו על מסלול המרוצים חרמה, לפני עשרות שנים אחד ממסלולי סבב הפורמולה 1. המוקה GSE הפגין כאן איזון מרשים במגבלות האחיזה ומעניק המון ביטחון לנהג. חבל רק שאת בקרת היציבות לא ניתן לנתק באופן מלא כדי שההנאה תהיה מושלמת. היינו גם שמחים לקבל כאן אפשרות התאמה אישית של המערכות, כדי להתאים אותן לנהגים ומצבים שונים.

סיכום: יחד עם אחיו האיטלקיים ומתחרים מבית מיני ואלפין, המוקה מסמל פרק חדש בקטגורית דגמי ביצועים העוברים מחשמל לבנזין. לא מדובר כאן במופע ספורטיבי קיצוני כמו ביונדאי איוניק 5N, אבל עבור מי שאינו זקוק באופן קבוע למושב אחורי עבור מבוגרים ומוכן לוותר על הבנזין, הוא עשוי להוות אלטרנטיבה מסקרנת לגולף GTI או קופרה לאון. גם בזכות תג מחיר נמוך יותר.

אז כן, היינו שמחים לקצת יותר שאר רוח בעיצוב ובסביבת הנהג, וכמובן טווח נדיב יותר. אבל אם אלה לא מפריעים לכם, נסו אותה כשתנחת כאן בקרוב. החיוך מובטח.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 54 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 281 כ"ס / 35.2 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 415 ס"מ
  • רוחב: 178.7 ס"מ
  • גובה: 150.6 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 256.1 ס"מ
  • משקל: 1,672 ק"ג
  • נפח תא מטען: 310 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.9 שניות
  • מהירות מרבית: 200 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): 4 כוכבים
  • מחיר משוער: 240 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת אופל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה