דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קופרה טווסקאן (נהיגה ראשונה) - החתיך במשפחה

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: קופרה טווסקאן
  • מתחרים: פולקסווגן ID.5, טסלה מודל Y, קיה EV6
  • מתי אצלנו: במהלך 2025
  • מחיר משוער: החל מ-250 אלף שקל

צפייה בתוכן קופרה טווסקאן (נהיגה ראשונה) - החתיך במשפחה

  • בעד: עיצוב, שימושיות, ביצועים, נוחות, בידוד רעשים
  • נגד: הנדסת אנוש, איכות חומרים, ראות לאחור

בגדול: הטווסקאן הוא דגם חשמלי שני למותג קופרה, אבל הוא הראשון שיגיע לישראל. הוא הוצג לראשונה כקונספט כבר לפני חמש שנים, אבל רק כעת מגיע לייצור סדרתי שיתבצע דווקא בסין. מדובר באח נוסף במשפחת דגמי הפנאי החשמליים של פולקסווגן הכוללת את ID4, סקודה אניאק ואודי Q4.

השאלה העיקרית היא האם הוא מצליח לשלב את האיכויות הספורטיביות המפורסמות של קופרה במטרה לבדל עצמו בתוך המשפחה, והאם זה יאפשר לו להתמודד בקטגוריה שהפכה בעת האחרונה לרווית מתחרים מכל קצוות הגלובוס.

עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני מרשים עם דמיון ניכר לקונספט התצוגה המרהיב, והוא ללא ספק הנאה ביותר מבין דגמי הקונצרן הגרמני, כנראה גם בקטגוריה. הוא עושה זאת תוך שמירה על מוטיבים מוכרים של קופרה כמו יחידות תאורה חדות מלפנים וגימורי נחושת לחישוקים, וגם יעיל בחיתוך האוויר עם מקדם גרר (0.26) זהה לפולקסווגן ID.5.

סביבת הנהג מקורית ומרשימה במבט ראשון. הקונסולה המרכזית ייחודית, במרכזה קורה מוגבהת ומאחוריה תאי אחסון גדולים. מסך המגע גדול ("15) ואיכותי, אבל הוא אחראי על תפעול כלל מערכות הרכב וזה מסורבל וגוזל תשומת לב מיותרת, בעיקר בזמן נהיגה.

כך גם במקרה של סוללת מתגי המגע לבקרת האקלים ולמערכת השמע שאינם נוחים לשימוש או מתגי השליטה מגלגל ההגה שנלחצו באקראי אינספור פעמים מבלי שהתכוונו לכך. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן מדי ("5.3), אך תצוגת נתונים עילית בשילוב מציאות רבודה מחפה על כך.

למרות שימוש נרחב בגווני נחושת ובטקסטורות ייחודיות, איכות החומרים פשוטה במפתיע, עם לא מעט משטחי פלסטיק נוקשים. המושבים מלפנים מציעים נוחות ותמיכה טובים מאוד, ותנוחת נהיגה גבוהה עם שדה ראיה טוב לפנים, אבל פחות לאחור.

הממדים דומים לאחיו בקונצרן הגרמני (464 ס"מ לאורך, 276.5 ס"מ בבסיס הגלגלים) ולכן מרחב המחיה ליושבים מאחור נדיב. בעיקר לרגליים, פחות לראש המוקרב על מזבח עיצוב האחוריים. תא המטען מאחור שימושי (540 ליטר) אבל בדומה לשאר דגמי החשמליות של פולקסווגן אין תא נוסף מלפנים.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (עם מעבר נתיב אוטומטי), בקרת שיוט אדפטיבית (עם קישוריות לרכבים אחרים בלמידת תנאי הדרך) והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מנוע וביצועים: הטווסקאן יוצע עם שתי מערכות הנעה. עם מנוע בודד מאחור (286 כ"ס) או עם מנוע נוסף מלפנים (110 כ"ס) והנעה כפולה עם 340 כ"ס כמו ברכבי המבחן בהם נהגנו. הביצועים טובים הודות להורדת כוח יעילה לאספלט, אך אין כאן את תחושת השיגור המוכרת מחשמליות-ביצועים. עם 5.5 שניות ל-100 קמ"ש  קיה EV6 וטסלה מודל Y כפולות הנעה יהיו מהירות יותר.

לבלימה הרגנרטיבית שלוש רמות עוצמה הנשלטות באמצעות מנופים מאחורי ההגה, אך גם המצב העוצמתי ביותר לא מאפשר נהיגה "בדוושה אחת". יש גם מצב אוטומטי המתאים את הבלימה למשתמשי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר.

סוללת 82 קוט"ש מקנה כ-570 ק"מ של טווח תיאורטי לגרסת ההנעה האחורית או 520 ק"מ להנעה הכפולה, אך תנאי ההשקה לא אפשרו לנו לאמת את הנתונים ולשם כך נמתין למבחן מקומי. טעינה מהירה (135 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות, כעשר דקות יותר מהחשמליות של יונדאי וקיה.

נוחות והתנהגות: כיול מתלים מוקפד יחסית, בסיוע בולמי זעזועים אדפטיביים, מקנה נוחות נסיעה טובה למדי בכל טווח מהירות, הן בספיגת שיבושים בעיר והן בשמירה על ריסון המרכב בכביש גלי. גם בידוד הרעשים טוב למדי.

מערך המיתלים גם מאפשר עמידות טובה בעומסי פניה וזוויות גלגול צנועות, עם תחושה חדה ומדויקת יותר מאחיו לפלטפורמה, ועדיין הוא לא מרגיש ספורטיבי כפי שניתן היה לצפות מחטיבת הביצועים הספרדית עם הגה חסר משוב ועם בלמים (תוף מאחור) שסובלים מתחושה מלאכותית.

סיכום: הטווסקאן הוא רכב פנאי חשמלי מרשים, עם יתרונות משמעותיים בעיצוב החיצוני הייחודי ובסביבת הנהג המקורית ללא פגיעה משמעותית בשימושיות המשפחתית. גם איכויות הנסיעה טובות והיכולת הדינמית גבוהה משל אחיו לקונצרן הגרמני, אם כי הן לא כפי שהיינו מצפים ורוצים לקבל מחטיבת הביצועים הספרדית.

מצד שני, לרבים מספיקה רק התדמית הספורטיבית, כפי שהוכיחו חלק ניכר מדגמי קופרה על בנזין שזכו להצלחה רבה. את זה יש לטווסקאן בשפע וזה גם יהיה האס העיקרי בשרוול שלו.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 82 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 340 כ"ס / 55.6 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 464.4 ס"מ
  • רוחב: 186.1 ס"מ
  • גובה: 159.7 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 276.6 ס"מ
  • משקל: 2,273 ק"ג
  • נפח תא מטען: 540 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.5 שניות
  • מהירות מרבית: 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: החל מ-250 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת קופרה

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה