דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג הרכב הסיני ג'אקו בדרך ארצה, נהגנו בשלושה דגמים לראשונה

Getting your Trinity Audio player ready...

אתם מכירים כבר את צ'רי, מותג הרכב הסיני שיצא לא מזמן לראשונה את גבולות סין, הגיע לאחרונה לישראל ודאג כאן לאחת מהפתעות העשור בשוק הרכב. גם סיני, גם לא חשמלי, גם דגמים לאו דווקא חדשים ובכל זאת מקום שביעי בטבלת המסירות אשתקד. מכל בחינה, הישג חסר תקדים.

וזו הייתה כך מתברר רק ההתחלה. צ'רי עוסקת כיום בהרחבת נציגותה באירופה ובישראל עם שני מותגים חדשים שבבעלותה - אומודה (OMODA) לרכבי נוסעים ופנאי רכים, ג'אקו המתמקד ברכבי פנאי קשוחים יותר. בשני המקרים דגמים על בסיס פלטפורמות ומערכות הנעה מוכרות של צ'רי, שיוצעו גם בגרסאות היברידיות-נטענות בעתיד. את שניהם תשווק כאן כלמוביל, ולא נציגת צ'רי המקומית, פריסבי (לשעבר קרסו).

צ'רי מעוניינת להתחיל גם בשיווקו של מותג שלישי בשם אקסלנטיקס (מכונה אקסיד בסין), עם דגמים חשמליים בלבד באירופה ואצלנו. לידיעת שוק הרכב, עדיין לא נבחר עבורו נציג מקומי. בינתיים, קבלו טעימה מדגמי ג'אקו הרלוונטיים עבורנו.

J7

ה-J7 שיגיע אלינו לראשונה בעוד מספר שבועות הוא רכב פנאי לחמישה נוסעים החולק בסיס עם צ'רי טיגו 7 המשווק כאן, עם ממדים דומים (450 ס"מ לאורך ו-267 ס"מ לבסיס הגלגלים), על בסיס אותה פלטפורמה (T1X). העיצוב מוחצן בהרבה עם סבכת פסים ענקית מלפנים ומרווח גחון נדיב (21 ס"מ), לצד אלמנטים מקובלים ברכב חשמלי כמו חישוקים להפחתת מערבולות רוח וידיות פתיחת דלת נשלפות.

סביבת הנהג מודרנית מהטיגו 7, עם מסך מגע ענק ("14.8) האחראי על תפעול המערכות, מרשים לעין אבל פחות נוח בזמן נהיגה. יש גם לוח מחוונים ("10.25), שחלקו העליון מוסתר במפתיע על-ידי גלגל ההגה. איכות החומרים מעורבת, טובה במקומות נגישים, פשוטה יותר באלה הרחוקים, ויש גם מקומות אחסון רבים כולל תא מקורר בין המושבים.

מושב הנהג צנוע מידות ונטול תמיכה מספקת, ויחד עם טווח כיוון מוגבל להגה קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה. מרחב המחיה מאחור נדיב, אבל מיקום הספסל נמוך. נפח תא המטען (412 ליטר) צנוע מהמקובל ברכבי פנאי קומפקטיים.

ה-J7 יוצע בתחילה עם אותה מערכת הנעה של הטיגו 7 - בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (196 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. בהמשך יוצע גם בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, 340 כ"ס והנעה כפולה.

סוללת 18.3 קוט"ש אמורה לאפשר 88 ק"מ נקיים מזיהום עם אפשרות לטעינה מהירה (30-80 אחוז) בפחות מ-20 דקות, לדברי היצרנית, טווח הנסיעה הכולל על בנזין וחשמל יחדיו עומד על 1,200 ק"מ. מניסיוננו, מדובר בהערכה מאוד (מאוד) אופטימית ולא ריאלית, אבל נשמח לגלות שטעינו.

על הנהיגה בו לא ניתן להרחיב, שכן היא הוגבלה למסלול שטח (לא-אספלט) קצר, מה כן? מערכת ההנעה הרשימה ביכולת הורדת הכוח לקרקע בוצית וחלקה, והעברת הכוח הייתה חלקה ולינארית בהרבה מהאופי המחוספס יותר של גרסת הבנזין.

J8

ה-J8 שינחת כאן בתחילת 2025 הוא רכב פנאי גדול עם שלוש שורות מושבים, המתבסס על צ'רי טיגו 9 העדכני שעדיין לא משווק כאן, עם מידות כמעט זהות לקיה סורנטו - ארוך בסנטימטר (482 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-0.5 ס"מ (282 ס"מ). גם כאן הוא נושא סבכת פסים גדולה ובולטת, אבל היא משתלבת כאן טוב יותר במראה הכללי ובכלל, הוא נראה מרשים ודינמי יותר מאחיו הקטן.

סביבת הנהג כוללת צמד מסכים ("12.3) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומחוברים ליצירת מראה אחיד, ללא מתגים פיזיים לשליטה במערכות שונות. איכות החומרים כאן גבוהה יחסית, עם פתחי מיזוג בעיצוב דומה למרצדס והדום לרגלי הנוסע שליד הנהג.

בשורה השניה הוצבו במכונית בה נהגנו צמד מושבי "קפטן" נוחים, אך הגישה לשורה השלישית מוגבלת שכן היא מתבצעת במרווח המצומצם שבין מושבי השורה השניה. גם מרחב המחיה שם מתאים בעיקר לילדים, וכשהם בשימוש נפח תא המטען צנוע למדי.

ה-J8 ישווק אצלנו רק בגרסה היברידית-נטענת עם אותו מנוע בנזין מוגדש (1.5 ליטר) ומנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת עם שלושה יחסי העברה ו-360 כ"ס, או עם מנוע נוסף המחובר לגלגלים האחוריים, הנעה כפולה והספק מרבי של 590 כ"ס.

לגרסת ההנעה הקדמית ביצועים טובים ויותר ממספקים לכל שימוש הגיוני, בעוד שהגרסה כפולת ההנעה מאפשרת ביצועים יוצאי דופן לרכב מסוגו, עם 4.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. היצרנית לא מפרסמת עדיין את גודל הסוללה, אך מבטיחה כ-160 ק"מ נקיים מזיהום, עם טעינה מהירה שתאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה לצד אפשרות התחברות להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).

J6

ה-J6 הוא דגם חשמלי ראשון של ג'אקו, למעשה אח תאום ל-03 של iCar (חטיבת חשמליות ייעודיות של צ'רי) המשווק בסין. לישראל הוא יגיע בשנה הבאה בתקינה מוגבלת ל-400 יחידות בלבד, כשבעוד שנתיים הוא צפוי לקבל תקינה אירופאית מלאה.

העיצוב החיצוני מרשים מאוד ומזכיר - כנראה שלא במקרה - לנד רובר דיפנדר. עם הקווים רבועים, יחידות תאורה אופייניות ופגושים שחורים המשולבים בפסי הגנה פלסטיים סביב למרכב. בהתאם, גם זוויות הגישה- נטישה (34-31.8 מעלות) מרשימות למדי, טובות משמעותית מג'יפ אוונג'ר למשל (ב-11.8 מעלות מלפנים, ב-2 מעלות מאחור).

גם עיצוב הפנים מרשים עם אפשרות לבחירה בין מגוון צבעים מקוריים לדיפונים ולריפודים, מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("15.6) ולוח מחוונים דיגיטלי. ואי אפשר להיות סיני בלי להעתיק קצת, שכן בדומה לג'יפ, גם כאן יש איור של צללית המרכב בחלק התחתון של השמשה הקדמית. מושב הנהג נוח ותומך היטב בגוף, עם טווח כיוון ראוי להגה, אך למושב הנוסע אין כיוון גובה.

כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית של צ'רי (i-MS) עם שימוש ניכר באולמיניום המקנים משקל עצמי נמוך וקשיחות מבנית גבוהה ב-30%. תהיה אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה. עם מנוע בודד מאחור (183 כ"ס) וסוללת 65.7 קוט"ש, או עם מנוע נוסף מלפנים (95 כ"ס), הנעה כפולה ובסך הכל 278 כ"ס עם סוללת 69.7 קוט"ש.

טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-400 ק"מ בשניהם, אך הטעינה המהירה (85 קילוואט) איטית יחסית ותאפשר מילוי מ-30% ל-80% ב-50 דקות. הזינוק ל-100 קמ"ש איטי ואורך 10.5 שניות בגרסת ההנעה האחורית, בעוד גרסת ההנעה הכפולה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-6.5 שניות בלבד.

הכתב היה אורח חברת ג'אקו

למאמר זה התפרסמו 100 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה