דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 (סיבוב בזק) - נשארת באזור הנוחות

Getting your Trinity Audio player ready...

במפתיע, סיטרואן C4 ניצבת במקום השני בטבלת המכירות של המשפחתיות הקומפקטיות באירופה, מיד אחרי פולקסווגן גולף הנצחית, וגבוה מעל מי שהייתה בעבר האחות התאומה והמוצלחת, פיג'ו 308. אבל בימים שבהם אירופה עדיין מתלבטת אם ומתי להתחבר לשקע, המשפחתית של סיטרואן מציעה את שתי האפשרויות ולכן מצליחה למשוך את מי שמעוניין בחשמל וגם בבנזין. גם העובדה שהיא מוצעת בשתי תצורת מרכב - האצ'בק וסדאן המכונה C4 X - מסייעת לה לפנות לקהל רחב בהרבה מקודמותיה בשושלת.

בישראל, לעומת זאת, היא התקשתה לשחזר את ההצלחה, גם לא בגרסת סדאן שלא הצליחה לאתגר את רבות המכר של הקטגוריה כמו טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה. עכשיו היא עוברת מתיחת פנים, המבטיחה שיפור בתחומים רבים במטרה לאפשר לה להתמודד טוב מבעבר מול המתחרות. נהגנו בה לראשונה כדי לבדוק עד כמה היא מצליחה בכך.

מה שונה: העיצוב החיצוני התעדכן בעיקר בחזית, עם יחידות תאורה צרות וסמל המותג החדש-ישן שניצב במרכז. ההאצ'בק מעדכנת גם את החלק האחורי, הסדאן ללא שינוי.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי גדול יותר ("7 לעומת "5.5) עם תצוגות מתחלפות ומידע ברור יותר, כולל אפשרות להקרנת הנחיות הניווט. מסך המגע המרכזי ("10, ללא שינוי) זכה למערכת הפעלה חדשה ומעט יותר מהירה, המציעה גם התאמה אישית של התפריטים והפעלה קולית בסיוע צ'אט GPT. למושבים הקדמיים נוסף ספוג (בעובי 1.5 ס"מ) התורם לנוחות בישיבה ממושכת.

מנוע הבנזין המוגדש (3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר) מקבל שינויים לאיבריו הפנימיים (טורבו בגיאומטריית מניפה משתנה ושרשרת תזמון במקום רצועה) וסיוע היברידי מתון עם מערכת 48V הכוללת מנוע חשמלי קטן (28 כ"ס) המשולב בתוך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד חדשה (8 הילוכים אוטומטית פלנטרית בעבר).

הוא מפיק 136 כ"ס (6 כ"ס יותר) והעובדה כי התמסורת מאפשרת מעבר כוח יעיל יותר מביאה לביצועים טובים משמעותית, לפחות על הנייר, עם 8.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, קיצוץ של 2.2 שניות. דווקא בתאוצות ביניים התיבה פחות מבריקה עם תגובות מהוססות.

היצרנית מבטיחה גם שיפור של 20% בצריכת הדלק, אותו נצטרך לאמת על כבישים מקומיים, המושג הודות לכך שהמנוע החשמלי הצנוע מאפשר נסיעה שקטה ונקייה מזיהום למרחקים קצרצרים במהירות נמוכה. המעבר לבנזין מתבצע בצורה מחוספסת.

הגרסה החשמלית מקבלת תוספת 20 כ"ס למנוע (156 כ"ס), אבל אנחנו התקשינו להבחין בתוספת הכוח, ועם 9.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש מרבית החשמליות הסיניות יהיו מהירות ממנה ברמזור. תוספת 4 קוט"ש לקיבולת הסוללה (54 קוט"ש) מגדילה את טווח הנסיעה ל-427 ק"מ (67+), אך גם לבדיקה שלו נמתין למבחן שנערוך בתנאים המקומיים. הטעינה המהירה נותרה ללא שינוי (100 קילוואט) ותאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה עם יכולת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).

מה דומה: סביבת הנהג נותרה כמעט ללא שינוי, והתחושה מעורבת: עם חומרים איכותיים מצד אחד, אבל עם צבעים כהים היוצרים תחושה קודרת מהצד השני. התפעול נוח הודות למתגים לבקרת האקלים ומערכת השמע, ויש גם תאי אחסון שימושיים לרוב. תנוחת הנהיגה טובה, עם ראות מוצלחת לפנים אבל פחות לאחור בהאצ'בק בגלל שמשה אחורית המפוצלת. בעיה שלא קיימת בסדאן.

למרות בסיס גלגלים קטן ממרבית המתחרות (267 ס"מ), מרחב המחיה טוב ליושבים מאחור ויש גם פתחי מיזוג נפרדים, אבל הכניסה פחות נוחה בגלל סף דלתות גבוה. נפח תא המטען בסדאן נדיב (510 ליטר) אך המפתח צר יחסית. להאצ'בק נפח צנוע יותר (380 ליטר) אבל עם מפתח גדול יותר הודות לדלת תא מטען חמישית.

מערך הבטיחות נותר ללא שינוי: בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

ה-C4 שומרת על מערכת המתלים המוכרת של סיטרואן, עם בולמי זעזועים הידרואליים-פרוגרסיביים, המאפשרים שיכוך יעיל של שיבושים ונוחות נסיעה משובחת. מצד שני, הכיול הרך מייצר זוויות גלגול מוחשיות וגם ההגה והבלמים לא מעניקים משוב ראוי.

סיכום: העדכון שעברה המשפחתית הצרפתיה משפר חלק מנקודות התורפה, עם עיצוב מודרני והרמוני מבעבר ובעיקר עם שיפור של מערכות ההנעה, בביצועים ובצריכת הדלק בגרסת הבנזין, בטווח הנסיעה במקרה של החשמלית. לצערנו, בשלב הראשון היא תשווק כאן בגרסת הבנזין עם אותה מערכת הנעה ותיקה, בעוד המערכת החדשה תוצע בה רק לקראת סוף השנה. לצד זאת היא שומרת על האיכויות המוכרות של סיטרואן עם יתרון בעיקר בנוחות נסיעה בכבישים משובשים.

האם השיפור הזה יאפשר לה לאיים על מעמדן של רבות המכר בקטגוריה? בקטגוריה שנשענת באופן משמעותי על ציי הרכב, השאלה הזו תלויה רבות בתמחור שתצמיד לה היבואנית.

ומבחינה זו נציין שהזירה בה היא צפויה להתמודד הופכת מאתגרת הרבה יותר, שכן לצד המתחרות הוותיקות מצטרפות לזירה סיניות חדשות כמו צ'רי אריזו 8 ו-BYD סיל 05 המצויידות במערכות הנעה היברידיות נטענות. קל זה לא יהיה.

  • מנוע: טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 1.2 ליטר
  • הספק: 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד
  • מומנט: 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
  • תמסורת: 6 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
  • אורך: 458 ס"מ
  • רוחב: 180 ס"מ
  • גובה: 152.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 267 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,344 ק"ג
  • נפח תא מטען: 510 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.1 שניות, 210 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 21.2 ק"מ לליטר, 106 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: 160 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת סיטרואן

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה