הדור היוצא של פיג'ו 3008 היה מהדגמים היותר מרשימים בקטגוריית רכבי הפנאי ובשוק בכלל. מאז הוצג ב-2016 זכה לאינספור שבחים ומחמאות, קטף את תואר "רכב השנה" של אירופה וגם ניצח כאן לא מעט מבחנים השוואתיים (למשל ב-2016, 2018, 2019 או ב-2021), עם שילוב מיטבי בין מראה מוצלח, תא נוסעים מודרני ושימושי, יחידות הנעה טובות ואיכות נסיעה גבוהה.
ועכשיו הגיע פיג'ו 3008 חדש, והוא נדרש למלא לא רק נעליים גדולות מאוד, אלא גם להתמודד בסביבה תחרותית מאתגרת משמעותית מזו שפגש קודמו. בהתאם לרוח התקופה, יש לו גם גרסה חשמלית (עליה נהגנו בנפרד), לצד גרסת בנזין שמכוונת עדיין לחלק הארי של השוק.
סיכום: מי שאהב את ה-3008 היוצא, יאהב גם את הנוכחי שרושם שיפור כמעט בכל תחום. עם עיצוב משובח וסביבת נהג יוצאת דופן, אבזור עשיר (בגרסת המבחן) ואיכות נסיעה גבוהה, הן בהיבטים של נוחות הנסיעה והן ביכולת הדינמית.
- מתחרים: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי
- מחיר: 207 אלף שקל
- טוב: מראה, סביבת נהג, אבזור, איכות נסיעה, התנהגות
- בסדר: מרחב מאחור, מנוע-גיר
- טעון שיפור: הנדסת אנוש, ביצועים, צריכת דלק
- ציון: 8
וכן, גם החסרונות דומים לאלו של ה-3008 הקודם, עם מרחב מחיה סביר בלבד מאחור (כעת גם עם מרווח ראש גבולי), מנוע עצל והנדסת אנוש מרגיזה.
האם הוא טוב מקודמו? בהחלט. האם להיט המכירות של פיג'ו עדיין ניצב בצמרת הקטגוריה? רק מבחן השוואתי ממוקד יעניק תשובה לכך.
איך נראה: המראה מרשים כתמיד עם צללית אופנתית, יחידות תאורה ייחודיות מלפנים ומאחור, ספוילר מעל דלת תא המטען וסבכה גדולה ומקורית מלפנים. אבל הוא ללא ספק פחות מהפכני מקודמו.
סביבת הנהג היא למעשה דור חדש ל-i-Cockpit המוכר של היצרנית, שבגרסת המבחן (GT) כוללת מסך ענק ("21) המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע בחלק העליון של הקונסולה, עם הפרדה גבוהה בין המושבים והגה קטן המחייב מיקום נמוך כדי למנוע את הסתרת המסך.
זהו אחד מתאי הנוסעים המוצלחים בתעשייה ולא רק במותגים עממיים, ובלילה מרשים אפילו יותר הודות למשטחי תאורה נרחבים.
מתחת למסך הענק ישנו מסך צר נוסף, מעין סוללת מתגים - לא פיזיים - המאפשרים קיצורי דרך להפעלת מערכות שונות (ניווט, מיזוג, שמע וכו'). זה אמנם נוח יותר מדפדוף במסך המגע עצמו, אבל התגובות איטיות ובכל מקרה אנחנו מעדיפים מתגים של ממש.
חשוב לציין כי תרגום מערכת ההפעלה לעברית אינו חלק, הופך לעיתים את התצוגה (למשל, הפעלת העיסוי למושב הנהג מתבצעת מצד ימין של המסך ולמושב הנוסע - משמאל) ונכשל כמעט בכל פקודת הפעלה קולית. המסך דורש לא פעם מעבר מתיש בין תפריטים גם עבור ביצוע פעולות פשוטות.
הקונסולה המרכזית הגבוהה מציעה חללי אחסון גדולים ושימושיים. מושב הנהג נוח ותומך היטב בגוף, כאשר שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים, אבל פחות מוצלח לאחור. איכות החומרים טובה מאוד אך בורר ההילוכים מוצב רחוק מדי מהנהג ומגיב לאט.
בהשוואה ל-3008 היוצא, החדש ארוך ב-8.5 ס"מ (453.5 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (189 ס"מ) גבוה ב-4.5 ס"מ (166.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (273 ס"מ). כבעבר הוא מציע מספיק מקום לרגליים ולישבנים, לצד רצפה שטוחה ופתחי מיזוג נפרדים.
אבל למרות יתרון הממדים הוא לא מרווח משמעותית מקודמו וגם אינו מהמרווחים בקטגוריה. נציין גם כי הקונסולה המרכזית בולטת לאחור ופוגעת במרווח הרגליים לנוסע האמצעי, בעוד עיצוב הגג גוזל ממרווח הראש לנוסעים גבוהי קומה.
לתא המטען נפח דומה (520 ליטר), והדלת הגדולה חושפת פתח הטענה רחב ונוח. מתחת לרצפת התא ישנו גלגל חלופי מוקטן. רשימת אבזור - במכונית המבחן - כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, כולל על פתיחת דלת.
איך נוסע: ה-3008 מצויד במנוע בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, בליווי מערכת היברידית קלה (48V). זהו מנוע שכבר הוצג בשלהי ימיו של הדור הקודם ושובץ גם בדגמים נוספים של הקונצרן, אך מגיע אלינו רק כעת.
מלבד הסיוע החשמלי, יש לו גם מגדש חדש בגיאומטריית מניפה משתנה ושרשרת תזמון במקום רצועה. הוא מחובר לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד (שמונה הילוכים אוטומטית בעבר) המשלבת בתוכה מנוע חשמלי קטן (28 כ"ס) שמביא את ההספק המשולב ל-136 כ"ס (6+).
המערכת החשמלית הצנועה מאפשרת נסיעה שקטה ונקיה מזיהום למרחקים קצרצרים במהירות נמוכה, אך שילוב מנוע הבנזין מתבצע בצורה מחוספסת ורועשת. למרות התוספת הקלה להספק, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, איטי בחצי שניה מהדור הקודם.
בפועל זה מרגיש איטי אפילו יותר, בשל התגובה העצלה לפקודת הדוושה. עד כדי כך שנדרש תכנון מעייף ומוקדם בעת עקיפה, עד כדי ויתור על האפשרות.
החלפות ההילוכים מתבצעות באופן חלק, עם מנופים מאחורי ההגה המאפשרים שליטה ידנית. חבל רק שפיג'ו בחרה במידות קטנות עבורם, ולכן הם אינם נוחים לשימוש. צריכת הדלק במהלך מבחן של מאות קילומטרים בתנאי נהיגה שונים עמדה על 11.1 ק"מ לליטר - מאכזב לאור הסיוע החשמלי.
השימוש במתלה אחורי פשוט מסוג קורת מתח (לעומת רב-חיבורי מתקדם בגרסה החשמלית) אחראי לשיכוך סביר בלבד במהירות עירונית, על אף חתך גבוה יחסית של הצמיגים (225/55R19). אבל איכות הנסיעה משתפרת משמעותית כאשר הקצב עולה, עם ריסון מצוין של הגוף ושמירה על נוחות גם במהירות גבוהה על כבישים גליים. בידוד הרעשים טוב מאוד בדרך כלל.
התנהגות הכביש מצוינת, כמו בדור הקודם, עם היגוי מהיר ושלדה מוצלחת ומעוררת ביטחון, לצד שמירה על אחיזת כביש טובה.
- מנוע: טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 1.2 ליטר
- הספק: 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד
- מומנט: 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
- תמסורת: 6 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
- אורך: 453.5 ס"מ
- רוחב: 189 ס"מ
- גובה: 166.5 ס"מ
- בסיס גלגלים: 273 ס"מ
- משקל עצמי: 1,573 ק"ג
- נפח תא מטען: 520 ליטר
- זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10.2 שניות, 201 קמ"ש
- צריכת דלק, פליטת מזהמים: 17.8 ק"מ לליטר, 123 גרם CO2 לק"מ
- כריות אוויר: 6
- דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
- מחיר רכב מבחן (בסיס): 207 אלף שקל (187 אלף שקל)