דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן טיגואן (מבחן ראשון) - מחיר הבגרות

Getting your Trinity Audio player ready...

עם קרוב ל-8 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה, טיגואן הוא אחד מסיפורי ההצלחה של פולקסווגן. בדור הראשון הוא נהנה ממיעוט מתחרים בקטגוריה, בדור השני הוא בלט בזכות סביבת נהג נוסעים איכותית יותר מלהיטי מכירות קוריאניים, קרובה לזו של רכבי פנאי יוקרתיים. ועכשיו, בדור שלישי הוא יאלץ להתמודד גם מול אלטרנטיבות חשמליות.

באירופה הוא מוצע עם מערכת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת, אבל אצלנו הוא משווק רק עם מנוע בנזין ותיק. חשוב יותר, הוא נושא מעתה תג-מחיר עסיסי שמתחיל ב-218 אלף שקל, גבוה בכ-20% מרבי מכר כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

סיכום: הטיגואן החדש משמר את המתכון המוכר של קודמו, עם איכות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה, ועם מערכת הנעה ותיקה שמעניקה לו ביצועים סבירים בלבד. וכן, סביבת הנהג הפכה מודרנית ומאובזרת יותר והוא כולל מערכות בטיחות מתקדמות מבעבר. אבל, יש לזה מחיר, והוא ממש לא נמוך.

  • מתחרים ישירים: טויוטה ראב 4, מאזדה CX-5
  • מחיר: 218 אלף שקל
  • טוב: אבזור, שימושיות, מערכות בטיחות
  • בסדר: צריכת דלק, יכולת דינמית
  • טעון שיפור: תמורה, עיצוב, ביצועים
  • ציון: 7

אכן, הטיגואן החדש יקר משמעותית מקודמו ועובדה זו פוגעת במבחן התמורה. לא רק מול מתחריו הישירים הזולים ממנו ב-30-40 אלף שקלים, גם באולם התצוגה של פולקסווגן, למשל מול ID4 החשמלי שיקר ממנו רק במעט, או אפילו מול טיגואן אולספייס הזול ממנו, שמציע מקום לשבעה נוסעים. תמחור לקוי או בחירה מודעת לשדרוג תדמית? ליבואנית פתרונים.

איך נראה: המראה החיצוני חסר ייחוד, עם קווים מעוגלים ויחידות תאורה שמזכירות את דגמי ה-ID החשמליים. היתרון - מקדם הגרר השתפר משמעותית (0.28 לעומת 0.33).

סביבת הנהג מרשימה יותר, עם מסך מגע גדול יותר ("12.9 במקום "8) ותפעול אינטואיטיבי מהמקובל ביצרנית, עם אפשרות הגדרת מגוון קיצורי דרך ואייקונים גדולים. מצד שני, פולקסווגן לא הותירה מתגים פיזיים לבקרת האקלים ומכריחה לתפעל אותה לצערנו רק מהמסך.

יש גם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ותצוגה עילית שמשלבת את הנחיות הניווט מהווייז של הסלולרי המוצמד למערכת. אהבנו גם את הגלגלת בקונסולה שבין המושבים המאפשרת שליטה בעוצמת השמע או במצבי הנהיגה.

איכות החומר גבוהה ברוב המקומות, אבל שילוב צבעים כהים אחראי לתחושה קודרת מדי, בעוד הגימורים דמויי הקרבון מיותרים. מתג ההנעה ממוקם בקונסולה המרכזית, בעוד בורר ההילוכים נמצא בסמוך לגלגל ההגה - סידור שמפנה מקום לתאי אחסון, אך יוצר סדר פעולות מסורבל והפוך מהמקובל בתחילת הנסיעה.

צמד משטחי טעינה אלחוטית מוצבים בחריץ ייעודי ונעדרים קירור מובנה, ולכן יגרמו לסלולרי להתחמם בצורה קיצונית, בעוד פתחי האוורור של המיזוג ממוקמים נמוך מדי ומקפיאים בעיקר את הידיים.

המושבים הקדמיים נוחים, תומכים היטב, לא מעייפים גם בנסיעות ארוכות ומסייעים לשדה ראיה טוב למדי. בהשוואה לטיגואן היוצא, החדש ארוך בכ-5 ס"מ (454 ס"מ) אך בסיס הגלגלים זהה (268 ס"מ) ולכן מרחב המחיה מאחור טוב, כפי שהיה גם בעבר עם מושבים גבוהים ונוחים לחגירת פעוטות, ותנאי שירות הכוללים שליטה נפרדת לפתחי המיזוג וצמד שקעי USB.

מנגד, המושב המרכזי בספסל נוקשה ומצומצם, ומי שישב שם גם יסבול מתעלת הינע גבוהה במרכז הרצפה. לתא המטען נפח נדיב של 652 ליטר (37+) עם תאי אחסון שימושיים בצדדים, שקע חשמל ייעודי (230V) וגלגל חלופי זמני.

מפרט האבזור בגרסת הבסיס שנבחנה עשיר וכולל מצלמות היקפיות, תאורת מטריקס לד, מפתח חכם וחימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (מעט היסטרית מהרצוי), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

איך נוסע: הטיגואן משווק אצלנו רק עם מנוע בנזין מוגדש של פולקסווגן, 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת היברידית מתונה (48V). ההספק נותר זהה לטיגואן היוצא (150 כ"ס), וכך גם המשך שרשרת ההנעה, עם תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית.

למרות שעל הנייר הביצועים דווקא שופרו מעט, עם קיצוץ של 0.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (9.1 שניות), הם רחוקים מלהרשים בתאוצות ביניים לצורך עקיפה ובכביש הררי, בעיקר עקב תגובה איטית של תיבת ההילוכים להורדת הילוך. בתנועה עירונית וזחילת פקקים יש רעידות ורעשים מכניים מכיוונה של תיבת ההילוכים. צריכת הדלק חסכונית יחסית עם 11.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

נוחות הנסיעה סבירה בעיר, בין היתר בגלל כיול מוצק יחסית וחישוקים גדולים ("18) המקשים על ספיגת שיבושים קטנים, אבל היא משתפרת משמעותית בנסיעה בינעירונית ובמהירות גבוהה יותר. אלא שאז בולטים רעשי רוח ודרך החודרים פנימה.

היכולת הדינמית טובה יחסית, עם התנהגות בטוחה וצפויה במגבלות, אך לא מעבר לכך. ההגה מהיר (2 סיבובים מקצה לקצה) ומדויק, אך נטול משוב כמו הבלמים היעילים.

  • מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר
  • הספק: 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד
  • מומנט: 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
  • תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמדים, הנעה קדמית
  • אורך: 453.9 ס"מ
  • רוחב: 184.2 ס"מ
  • גובה: 164.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 267.7 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,616 ק"ג
  • נפח תא מטען: 652 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.1 שניות, 210 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 14.9 ק"מ לליטר, 153 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 9
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 218 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 51 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה