דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A5 (מבחן ראשון) – בעזרת השם, הסמל והיופי

Getting your Trinity Audio player ready...

ה-A4 הייתה במשך שנים אחד הדגמים הנמכרים ביותר של אודי, אבל בכל 30 שנותיה, מאז החליפה את ה-80, נחשבה לפחות-נחשקת במשולש היוקרה הגרמני וניגנה כינור שני (או שלישי) לב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. קטגוריה שממילא הצטמצמה בשנים האחרונות לטובת דגמי פנאי המבוססים עליהן שהפכו כמובן מיד לרבי מכר.

ובכל זאת, אודי החליטה לחדש את המשפחתית-סדאן, ועל הדרך לעשות סדר בשמות הדגמים - אלו המצוידים במנועי בעירה פנימית, ואלה החשמליים - שונה שמה ל-A5. החלטה שבינתיים אודי חזרה ממנה עבור הדגמים הבאים, שכן היא גרמה לבלבול אצל לקוחות ותיקים. בכל מקרה, עכשיו היא נוחתת בישראל, עדיין עם מנועי בנזין מוכרים אבל על בסיס חדש לחלוטין, כזה שישמש בעתיד את  דגמי מנועי בעירה פנימית של היצרנית.

סיכום: ה-A5 עדיפה בכמעט כל בחינה על ה-A4 היוצאת, מכונית שלהזכירכם נמצאת איתנו כבר עשור שלם. היא נראית טוב יותר מבחוץ ובפנים, עם איכות נסיעה משופרת. שדרוג שהופך אותה בוודאות לאטרקטיבית יותר עבור לקוחות ותיקים.

  • מתחרים ישירים: ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס
  • מחיר: 363 אלף שקל
  • טוב: איכויות נסיעה, עיצוב
  • בסדר: ביצועים, איכות חומרים
  • טעון שיפור: מושב אחורי, מחיר
  • ציון: 7

אלא שהתחרות כיום קשה מאי פעם, בעיקר מהכיוון החשמלי אך גם ממשפחתיות גדולות עממיות שמציגות יכולת דומה בפחות כסף. הוסיפו לכך את העובדה שה-A5 לא מצטיינת במיוחד, ובעיקר שתג המחיר המוצמד לה גבוה למדי, ותקבלו מכונית שעשויה להתקשות בשוק. זאת בזמן שיש גרסה היברידית-נטענת עם פוטנציאל להבריק הרבה יותר. עד אז, ה-A5 היא יותר מכל רכב שדרוג לבעלי A4. לשמחתה של היבואנית, מדובר בקהל גדול ונאמן.

איך נראה: העיצוב החיצוני מרשים למדי, עם מראה סופר אלגנטי מהנאים בקטגוריה, עם שילוב יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, פגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור מלפנים, צמד מפלטים מאחור (שניהם אמיתיים) ומרכב דמוי-קופה.

סביבת הנהג היא העדכנית של אודי, משלבת צמד מסכים צמודים עם לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) שמציע מעט מדי אפשרויות התאמה, תצוגה וירטואלית ומיותרת של כלי רכב מלפנים (בדומה לטסלה) וללא אפשרות לתצוגה קלאסית של מד מהירות וסל"ד.

מסך מגע גדול ("14.5) מופנה לכיוון הנהג ומסייע לוותר על חלק ניכר מהמתגים, אך לא על כולם ולכן התפעול קל ונוח. המתגים שעל ההגה ניתנים להפעלה בלחיצה או בהחלקת אצבע, אבל בשני המקרים זה לא עובד טוב מספיק.

איכות החומרים סבירה פלוס. אהבנו את השילוב בין שחור וחום, אבל איכות הדיפונים דמויי העור לא מרשימה, כמו גם השימוש הנרחב במשטחי פלסטיק בגימור שחור-פסנתר, שחשופים לשריטות ומתלכלכים במהירות.

מושב הנהג נעדר תמיכה מספקת בגוף וסובל מבסיס קצר יחסית המעייף בנסיעות ארוכות ובעוד הראות טובה לפנים ולצדדים, היא מוגבלת לאחור כתוצאה משמשה קטנה למדי. בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע שמפנה מקום לתאי אחסון, לצד שקעי USB לכל הנוסעים.

ה-A5 היא דגם ראשון על בסיס פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion), המחליפה את פלטפורמת MLB הוותיקה, ותשמש בעתיד את כלל דגמי ה"בעירה פנימית" (עם מנוע אורכי) של היצרנית, ממנה ומעלה במשפחת אודי.

הממדים גדלו בהשוואה ל-A4 היוצאת, ב-7 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (483 ו-289 ס"מ בהתאמה) ובהתאם, מרווח הרגליים טוב יותר, פחות לראש בגלל הגג הגולש מטה. נוסע שלישי יסבול ממנהרה גדולה המיועדת לגל ההינע בגרסאות כפולות הנעה. תא המטען דווקא צנוע ב-25 ליטר (445 ליטר), אבל עם מנגנון פתיחה בתצורת דלת חמישית המעניק מפתח גדול משמעותית.

רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודי עור עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש גדול ללא אפשרות פתיחה ובעיקר ללא כיסוי בד, אבל עם מנגנון חשמלי וייחודי המאפשר אטימה חלקית או מלאה לקרני שמש מזרח תיכוניות.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

איך נוסע: ה-A45 משווקת אצלנו בינתיים רק עם מנוע הבנזין המוכר של פולקסווגן, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ומגדש טורבו חדש (VGT), אך ללא שינוי בהספק (204 כ"ס) ועם הנעה קדמית כבעבר. יש גם S5 חזקה ויקרה משמעותית, אבל הגרסה ההיברידית-נטענת המסקרנת מכולן, תנחת רק בעוד מספר חודשים.

הביצועים דווקא איטיים מקודמתה עם 7.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (0.7 שניות יותר), כתוצאה מעליה של 200 ק"ג במשקל העצמי, וזה מורגש גם בתחושת מאמץ בנסיעה בכביש הררי. גם צריכת הדלק סבירה בלבד עם 9.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. תיבת ההילוכים נותרה ללא שינוי, כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, אבל אופי הפעולה שלה חלק יותר.

מלבד בסיס חדש, אודי גם ביצעה שינויים למערכות המכניות לרבות כיול מחדש למתלים (עם מפסקים מורחבים) והתוצאה היא איכות נסיעה גבוהה יותר. אמנם, בנסיעה עירונית המתלים מעט נוקשים, אבל יכולת השיכוך מרשימה בהתמודדות עם כביש גלי במהירות גבוהה. בידוד הרעשים לעומת זאת סביר בלבד, עם אוושת צמיגים מורגשת ורעשי רוח שחודרים מאזור המראות.

היכולת הדינמית שופרה משמעותית והיא כעת מהטובות בקטגוריה. זוויות הגלגול צנועות ומגבלות האחיזה גבוהות מאוד, בעוד ההגה מדויק ומהיר עם קצת יותר משני סיבובים מקצה לקצה.

  • מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 2.0 ליטר
  • הספק: 204 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט: 34.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד
  • תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
  • אורך: 482.9 ס"מ
  • רוחב: 186 ס"מ
  • גובה: 144.4 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 289.2 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,770 ק"ג
  • נפח תא מטען: 445 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.8 שניות, 248 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 14.5 ק"מ לליטר, 161 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 363 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה