דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד ריינג'ר (מבחן דרכים) – פחות עבודה, יותר קמפינג

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד ריינג'ר הוא אמנם הטנדר היחיד בעולמה של היצרנית שזכה למעמד גלובאלי, עם שיווק בלא פחות מ-180 מדינות, כולל כאלה בהן הוא מוביל בגאון את הקטגוריה הסופר-תחרותית. אבל לישראל הוא מעולם לא הגיע, גם מכיוון שהיה פשוט יקר מדי.

לפני כשנה זה השתנה. ראשית נחתה אצלנו גרסת ראפטור ספורטיבית וקיצונית יחסית, וכעת ובאיחור ניכר מהתכנון המקורי, מצטרף גם ריינג'ר הרגיל. סוס עבודה ותשובה מבית פורד לטנדרים הבינוניים בגודלם של טויוטה (היילקס) ואיסוזו (דימקס).

הוא פותח על-ידי החטיבה האוסטרלית (שם הוא מצליח מאוד) של פורד ועל בסיסו ומרבית מכלוליו בנוי פולקסווגן אמארוק הנוכחי, כחלק משיתוף פעולה רחב היקף וחוצה דגמים בין היצרניות.

לישראל הוא מגיע עם מנוע שונה וקטן מזה שמוצע באמארוק, כחלק משיטת השיווק של היבואנית. ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ובשתי גרסאות הספק: 170 ו-205 כ"ס, לעומת V6 בנפח 3.0 ליטר ו-240 כ"ס באמרוק. פחות מרשים, נכון, אבל חסכוני וזול (במעט) מהפולקסווגן, אם כי יקר ולא במקצת ממתחריו במרכז הזירה.

סיכום: כנראה שפורד היא היצרנית המנוסה ביותר כשזה מגיע לטנדרים חסונים ואיכותיים, ולא במקרה היא שולטת בתחום בצפון אמריקה. גם כשמדובר בטנדרים כבדים יותר. בשנים האחרונות היא מרחיבה את היכולת הזו גם לשאר העולם, וישראל יוצאת מכך נשכרת.

  • מתחרים ישירים: טויוטה היילקס, איסוזו דימקס, פולקסווגן אמארוק
  • מחיר: 325 אלף שקל
  • טוב: נוחות נסיעה, יכולת שטח, מרחב פנימי
  • בסדר: הנדסת אנוש, סביבת נהג ונוסעים 
  • טעון שיפור: אבזור, תפעול מולטימדיה, מחיר 
  • ציון: 8 

 למבחן הזה הגיעה שלא במקרה גרסת הבסיס הצפויה להיות פופולרית יותר, עם מנוע בהספק צנוע יחסית ורמת גימור-אבזור פחות מתקדמת. ומיד מתברר כי אלה שניים משלושת החסרונות של הטנדר הזה, שהרשים אותנו מאוד מכל בחינה אחרת. עם איכות נסיעת כביש ושטח טובות מאוד, מרחב פנים טוב וצריכת דלק מרשימה.

אבל. חסרון נוסף של הריינג'ר הוא תג המחיר. 325 אלף שקלים עבור גרסת הבסיס צנועת הכוח והאבזור הופכים אותו ליקר משמעותית מרבי מכר מצוינים כמו טויוטה היילקס שאינו נופל ממנו בפריסה עולמית ובוודאי לא במוניטין, וגם מאיסוזו דימקס המשובח.

והמשמעות היא שהכיוון אליו פונה איתו פורד בישראל היא של פחות-פועל-עמל, ויותר מנהל שמתנייד עם גלשנים ואופני הרים. ושם הוא יכול לככב, אם כי לפתע הוא פוגש במתחרה מבית - פולקסווגן אמארוק המפנק יותר, חזק יותר ולא יקר בהרבה. מולו יידרש הריינג'ר להציע את המוניטין של פורד, ויקווה שזה יספיק.

איך נראה: צבע כהה בולע מעט את האלמנטים הייחודיים שבחזית הריינג'ר, אבל גם כך המראה העדכני נראה טוב ולא במקרה מזכיר את דגמי סדרה F הגדולים והחזקים יותר.

מושב הנהג ממוקם גבוה במעט מהמקובל בטויוטה או איסוזו וסביבת הנהג והנוסע שלצדו מדופנת בחומרים כמקובל בז'אנר - פשוטים בדרך כלל, עם סטיות קלות לטובת חומר משופר במקומות בהם נוגעת יד אדם, וזול ופשוט באחרים.

לוח מחוונים דיגיטלי ("8) עם מסך מגע אנכי בגודל "10 אחראים למידע, וכוללים קישוריות ל-Android Auto ו-Apple CarPlay. יש גם טעינה אלחוטית לסלולר, בלם יד חשמלי, אפשרות לתצוגת נתוני שטח וערב רב של תאי אחסון שימושיים ושקעי USB, 12V ו-220V - כולל בארגז. האבזור בסך הכל בסיסי למדי, ובמחיר הזה אפשר לצפות לפחות לכיוון חשמלי למושב הנהג.

תפעול המערכות בסיסי אבל מסך המגע הוא סיפור אחר. תגובותיו איטיות, המידע שהוא מעניק אינו מרשים במיוחד וגם מיקומו אינו אידיאלי. גם מיקום מתגים שונים בין המושבים אינו טוב במיוחד.

תנוחת הנהיגה טובה והראות מתיישרת בהתאם למקובל בטנדר - מצוין לצדדים, פחות טוב לפנים עקב החרטום הארוך שמגביל את היכולת העירונית אבל מתגלה כלא אידאלי גם בשטח טכני.

מאחור יש שפע של מקום, המושבים מרווחים ונוחים ואפילו המושב המרכזי רך ומרופד על אף הידית המרכזית שאוחזת בתוכה מחזיקי כוסות קשיחים. לרווחת דרי המושב יש פתחי מיזוג ושקעי כוח (12V ו-220V) שמאוד מתאימים לעבודה, אבל לא שקעי USB הנדרשים מטנדר לשעות פנאי.

איך נוסע: למבחן לקחנו את גרסת הבסיס עם 170 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר דיזל מוגדש בעל ארבעה צילינדרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית-פלנטרית. לגרסה הבכירה (Wildtrak) 205 כ"ס ותיבת 10 הילוכים.

ואיך הוא מסתדר עם 170 כ"ס בלבד? תלוי. ביומיום זה מספיק בהחלט אך זה לא המון, כאשר במעלה הקמ"שים חסר לו לא פעם מה שנדרש כדי לסיים עקיפה בראש שקט. התיבה מעט מהוססת בהורדת הילוך, ופקדי התפעול הידניים שממוקמים על מוט ההילוכים לא ממש נוחים לשימוש, וממילא מיועדים יותר למצבי גרירה. אבל זו תיבה חלקה ונינוחה ובת לוויה טבעית למנוע, שנותר שקט למדי גם תחת עומס.

ההספק הצנוע מסייע לשומר היערות גם לשמור על הסביבה עם צריכת דלק טובה של 11 ק"מ לליטר בנסיעה שהיתה מאומצת בעיקרה - נתון לא חריג בקטגוריה.

הריינג'ר מבוסס על שלדת הסולם שמשרתת גם את רכב השטח ברונקו, עם סרן אחורי קשיח וקפיצי עלים ומתלים קדמיים נפרדים עם קפיצי סליל. שילוב שאמור לאפשר נשיאת משקלים כבדים אך להעניק בכל זאת יכולת שטח וכביש משובחות. וזה לגמרי המצב.

במהירות איטית ובמעבר על שיבושים גדולים כמו פסי האטה, הוא לא ייתן לכם לשכוח שאתם ספונים בטנדר. אבל בכל מצב אחר הריינג'ר מככב באופן מרשים, למרות שאינו מועמס. בידוד רעשי הרוח סביר, אבל זה של המנוע ובמיוחד הכביש פשוט מעולים. בסך הכל, חבילת נוחות ושקט מפתיעות מאוד לטובה.

נוחות הנסיעה המעולה נשמרת גם בשטח בנסיעת שביל איטית או מהירה, אבל מה שמרשים יותר הוא יכולת העבירות הגבוהה, בין היתר בזכות המהלך הארוך של המתלה האחורי. הוסיפו לכך נעילת דיפרנציאל אחורי והילוך כוח, וקבלו רכב טיולים ופנאי משובח.

גם בכביש הריינג'ר מנומס ביחס למקובל בטנדרים, אם כי דוושת הבלם התגלתה כמעט רכה מדי עם עוצמת בלימה לא מרשימה דיה. יחד עם העברת משקל צפויה של טנדרים לכיוון החרטום, מתקבלת תחושה לא תמיד נעימה.

מערכות הבטיחות האקטיביות עבדו נהדר והשלימו תחושת ביטחון מפתיעה. ראויה לציון היא בקרת השיוט האדפטיבית, שלאחר 20 שניות בהן הנהג לא נגע בהגה ו-או לא הגיב אפילו בנגיעה בידית האיתות, מתחילה בבלימה איטית עד למהירות של כ-20 קמ"ש. יכולת שרק מעט יצרניות רכב משתמשות בה, אך פורד דואגת לשלבה בכל אחד מדגמיה. כבוד.

  • מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו-דיזל
  • הספק: 170 כ"ס ב-3,500 סל"ד
  • מומנט: 41.3 קג"מ ב-1,750 סל"ד
  • תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
  • הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית
  • אורך: 537 ס"מ
  • רוחב: 192 ס"מ
  • גובה: 188 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 327 ס"מ
  • ארגז אורך/רוחב: 122.4/156.4 ס"מ
  • משקל עצמי/מותר: 1,000/2,230 ק"ג
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 23.5 ס"מ, 23/30 מעלות
  • צריכת דלק: 11.4 ק"מ לליטר
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר רכב מבחן: 325 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה