דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד F250 טרמור (מבחן ראשון) – חוזר לפסגה

Getting your Trinity Audio player ready...

סדרה F של פורד הוא הטנדר הנמכר ביותר באמריקה כבר יותר מארבע עשורים וחצי, עם שליטה של 50% או יותר בקרב לקוחות מוסדיים (שרותי חירום, חברות כריה, בניה, יערנות ודומיהם). והוא זוכה גם לתואר המכונית הנמכרת ביותר בצפון אמריקה במשך יותר מ-40 שנים. במספרים? יותר מ-700 אלף טנדרים חדשים שעלו על כבישי צפון אמריקה רק ב-2023. כמות מטורפת בכל קנה מידה.

באולם התצוגה המקומי של פורד הוא נחת לפני כמעט שני עשורים, אבל בשונה מצפון אמריקה, כאן ניגן כינור שני לטנדרים המתחרים של שברולט וראם. בעיקר בדור היוצא שסיים אחרון במבחן ההשוואתי שערכנו. כעת הוא מתייצב בדור חדש בשושלת למבחן מקומי ראשון.

סיכום: פורד F250 לא מציג מהפיכה, אבל מצליח לשפר את המתכון באופן שמחסל חלק ניכר מבעיות העבר ומוסיף מספר נקודות חיוביות חדשות. עם סביבת נהג משודרגת, מערכות בטיחות מתקדמות יותר ומערכת הנעה משופרת לצד איכויות כביש עדיפות. והמשמעות היא חזרה לצמרת הקטגוריה.

  • מתחרים ישירים: שברולט סילברדו 2500HD, ראם 2500HD
  • מחיר: 335 אלף שקל
  • טוב: מנוע-גיר, יכולת שטח, סביבת נהג
  • בסדר: נוחות נסיעה
  • טעון שיפור: צריכת דלק, רעשי דרך
  • ציון: 8

במקרה של גרסת טרמור הנבחנת הוא גם ממצב עצמו כטנדר היחיד בקטגוריה עם יכולת שטח אמיתית, החשובה עבור מי שעובד עם הטנדר בתנאים קשים ו-או מי שמשתמש בו גם כרכב לטיולי שטח בסוף שבוע. וכן, זה בהחלט אומר שמבחן השוואתי חדש יגיע בקרוב.

איך נראה: מבחינת העיצוב החיצוני אין כל דרמות, הממדים זהים ל-F250 היוצא וההבדלים הויזואליים מסתכמים ביחידות תאורה מודרניות מלפנים וסבכה שונה. משמעותי יותר הוא החלק האחורי, עם ארבע מדרגות ייעודיות בכל אחת מפינות הארגז, המקלות משמעותית את הטיפוס אליו.

סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי יותר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12) שכולל נתוני טמפרטורה ולחצים בכל מערכת מכאנית אפשרית. מסך המגע נותר בגודל זהה ("12) אבל הוא איכותי מבעבר ושומר על מתגים פיזיים נוחים לבקרת האקלים ולמערכת השמע.

מערכת מצלמות היקפיות מורחבת מבעבר, כולל לארגז, לוו הגרירה, לפנים עם סימול קו הצמיגים המיועד וגם לכל אחד מהגלגלים, ולכן קל יותר להתנהל איתו בעיר, גם אם לא מדובר בסביבת המחיה הטבעית. בלם החניה חשמלי כעת ונוח בהרבה לשימוש מהרגלית המכאנית הארכאית.

גם איכות החומרים השתפרה, עם שילוב ריפודי עור שחור וחום ברכב המבחן, בעוד מושב הנהג נוח ותומך מבעבר, וכולל שדה ראיה טוב מאוד לפנים ולצדדים. מרחב המחיה מאחור נדיב כבעבר, עם תא גדול מתחת לספסל, פתחי מיזוג נפרדים ליושבים שם וצמד שקעי USB. במפתיע, שקע חשמל בארגז המוצע באמריקה לא עשה דרכו לגרסה המשווקת כאן.

רשימת האבזור עשירה לרבות כיוון מושבים חשמלי, אוורור וחימום למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), כיוון חשמלי להגה ומערכת תאורה היקפית שימושית למדי. ממדי הארגז נותרו ללא שינוי, אבל כושר העמסה גבוה בכ-100 ק"ג.

מערך הבטיחות שודרג עם שמירת נתיב (התרעה בעבר), בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה ובלימה אוטונומית והתרעת שטח מת כמו בדגם היוצא.

איך נוסע: מנוע V8 טורבו דיזל בנפח 6.7 ליטר מקבל מערכת שימון שונה המאפשרת מרווח טיפולים גדול מבעבר (כל 24 אלף ק"מ לעומת 16 אלף ק"מ בעבר). בגרסאות הבסיס הספק זהה (475 כ"ס) לדגם היוצא אך בגרסת טרמור הנבחנת הוא עלה ל-500 כ"ס הודות למגדש וסעפת פליטה שונים.

לא תופתעו לשמוע שיש כאן רזרבות כוח אדירות בכל הילוך, בכל מהירות ובכל תוואי כביש. אך השיפור המרכזי ניכר בנסיעה עם נגרר (3.5 טון) בכבישים הרריים, שם הוא פשוט מרגיש שגם משקל כפול לא היה מפריע לו להאיץ. נציין כי כבעבר, בורר הנהיגה כולל מצב ייעודי לגרירה עם מערכת אגזוז-ברקס המצמצמת משמעותית את השימוש בבלמים בירידה.

גם התיבה האוטומטית (10 הילוכים, כמו בדגם היוצא) מכוילת טוב מבעבר, עם העברות חלקות יותר בנסיעה רגילה או בזחילת פקקים, ומהירות משמעותית בהורדת הילוך לצורך האצה. צריכת הדלק לעומת זאת נותרה מופרזת עם 5.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

יש לציין כי בידוד הרעשים שופר משמעותית, למעט אוושה מצמיגי השטח של הגרסה הנבחנת. דוושת הבלם מעורפלת בתחילת המהלך ומחייבת הסתגלות.

גרסת טרמור הנבחנת מבטיחה לשדרג את יכולת השטח (בעבור תוספת 20 אלף שקל), עם בולמי זעזועים שונים, צמיגי שטח אגרסיביים (גודייר דורטראק) וגדולים יותר ("35 לעומת "33), המגדילים את מרווח הגחון (26.6 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (22.2-29.3 מעלות) לעומת גרסאות רגילות, בין היתר הודות לוויתור על מסיט אוויר בפגוש הקדמי.

גם יחסי העברה קצרים יותר, עם נעילת דיפרנציאל אחורית ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, בעוד בורר הנהיגה כולל גם מצב שטח ומצב זחילת סלעים. ולכן, יכולת השטח מרשימה. מאוד.

ה-F250 מציג יכולת נדירה - ביחס לגודלו ומתחריו - בהתמודדות עם אתגרי עבירות קשים. ואם כל זה לא הספיק עד כה, הוא גם מצויד במערכת ייחודית לסיוע בתמרון בשטח טכני, הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי לפניה (בדומה לטרקטור חקלאי) ומסייעת לצמצם את רדיוס הסיבוב ב-40%.

גם יכולת שיכוך טובה ביחס למקובל בקטגוריה, באופן שמאפשר נהיגה מהירה בהרבה מהמקובל לטנדרים אלו בשבילי השדות של עמק יזרעאל.

  • מנוע: 6.7 ליטר, V8, טורבו-דיזל
  • הספק: 500 כ"ס ב-2,600 סל"ד
  • מומנט: 166 קג"מ ב-1,600 סל"ד
  • תיבת הילוכים: 10 יחסים, אוטומטית
  • הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית
  • אורך: 635.1 ס"מ
  • רוחב: 203 ס"מ
  • גובה: 213.1 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 405.9 ס"מ
  • ארגז אורך/רוחב: 169.8/208 ס"מ
  • משקל עצמי/מותר: 1,460/3,530 ק"ג
  • מרווח גחון: 26.6 ס"מ
  • זוויות גישה/נטישה: 22.2/29.3 מעלות
  • מחיר: 335 אלף שקל

תודה ל-"דור פתרונות בניה ירוקים" על רכב המבחן

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה