דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל

Getting your Trinity Audio player ready...

שברולט סילברדו EV הוא טנדר חשמלי ראשון למותג האמריקאי הגאה, חלק מאסטרטגיה שמובילה מארי בארה, מנכ"לית קונצרן האם ג'נרל מוטורס, לפיה בכל קטגוריה ותחת כל מותג תהיה נוכחות ליצרנית עם דגם נטול זיהום. ובצפון אמריקה זה כמעט קורה, עם טנדר חשמלי היא דווקא כמעט האחרונה להגיע למסיבה, בעיקר אחרי פורד, יריבתה הגדולה מדטרויט.

אצלנו, יבואנית המותג (UMI) אומנם הכריזה כבר לפני ארבעה חודשים על תחילת שיווק, אבל זה לא קרה. לא רק עם הסילברדו, שכן היא אינה מציעה כיום אף אופציה נקיה מזיהום משלל דגמי הקונצרן. לוואקום המפתיע הזה נשאבו בשמחה חברות רבות של יבוא אישי ומקביל שכבר משווקות את הטנדר החשמלי במשך מספר חודשים. כמו למשל אוטומקס המוכרת היטב, שציידה אותנו בשמחה ברכב המבחן.

עוד הערה אחת מעניינת לפני שנצלול למבחן. עם משקל כולל של 4.5 טון, נהיגה בו מחייבת רישיון C1 (ג'), בדומה לסילברדו 2500HD. מגבלה שיווקית כמובן, אבל מצד שני זה מאפשר לו את כל ההטבות הכלכליות שמקבלים טנדרים גדולים מאמריקה, לרבות שווי שימוש אפס, פחת שנתי גבוה יותר (20% לעומת 15%), אגרת רישוי מופחתת והחזר מע"מ מלא בכל הוצאה (טיפולים, ביטוח וכו') ובעיקר ברכישה. לא במקרה, תג המחיר שלו מתחיל ב-300 אלף שקל.

סיכום: שברולט אמנם כמעט אחרונה להתחיל בשיווק טנדר חשמלי, אבל היא כנראה ראשונה שפוגעת בול בצרכי קהל היעד. על בסיס פלטפורמה ייעודית ומתקדמת, עם יתרונות משמעותיים על פני המתחרה הישיר (שבדומה לו משווק בינתיים רק בייבוא מקביל) לרבות טווח נסיעה, ביצועים ומערכת טעינה מהירה יוצאת דופן.

  • מתחרים: פורד F150 לייטנינג
  • מחיר: החל מ-300 אלף שקל
  • טוב: טווח נסיעה, טעינה מהירה, ביצועים, מרחב תא נוסעים
  • בסדר: עיצוב, אבזור
  • טעון שיפור: אין כיוון גובה מושב נהג, טעינה ביתית, עבירות
  • ציון: 8

תג המחיר יקר במעט מגרסאות בסיס לטנדרים יפנים לעבודה כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס, אבל יש לו יתרונות משמעותיים עליהם כמו מרחב מחייה עדיף לנוסעים וגדול למטען ויכולת גרירה טובה בהרבה, לצד הטבות מיסוי מפתות.

הוא לא חף מחסרונות. תנאי השירות של הנהג אינם מהמשובחים וטעינה ביתית מחייבת פתרון מורכב יחסית. אבל מי שמחפש טנדר עבודה רציני וגדול, עם שימושיות מרשימה וחסכון עצום בעלויות שוטפות, חייב להעיף בו מבט.

איך נראה: העיצוב החיצוני לא מקורי כמו ריביאן R1T, לא מצועצע כמו טסלה סייברטראק, אבל גם לא אנמי כמו פורד F150 לייטנינג. מלפנים יש סבכה אטומה עם יחידות תאורה יוצאות דופן, בעוד הארגז מחובר כיחידה אחת עם תא הנוסעים במטרה לצמצם את מקדם הגרר (0.33) הגבוה, שלדברי שברולט הוא הנמוך בקטגוריה.

סביבת הנהג כוללת כמקובל לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע ("11) מופנה לכיוון הנהג, עם מתגים פיזיים ונוחים לבקרת האקלים. אהבנו גם את המצלמות ההיקפיות שמציעות מגוון זוויות ומקלות בכך על תמרונים בעיר או התחברות לעגלה.

עדיין היינו מעדיפים שפעולות כמו כיבוי המנוע, מצב אורות הדרך או שינוי עוצמת הרגנרציה, יתבצעו ממתגים פיזיים ולא מהמסך. גם מתג ארבעה מאותתים ממוקם באופן מוזר בתקרה מאחורי המראה המרכזית, ובמצב חירום (בלימת פתע בכביש מהיר למשל) תתקשו למצוא אותו.

תא הנוסעים מותאם לעבודה ושטיפה, עם כיסוי ייעודי לרצפה וללא שטיחים. כך גם לגבי ריפודי דמוי-עור למושבים - המבטיחים עמידות גבוהה - ודיפוני פלסטיק קשיחים. יש מגוון גדול של תאי אחסון אך מושב הנהג נטול כיוון לגובה, והופך את הנהיגה ברכב הענק לבעייתית עבור נמוכי קומה, בעיקר בעיר.

מבחינת ממדים הוא גדול מאיסוזו דימקס ב-64 ס"מ לאורך (592 ס"מ) ב-57.5 לבסיס הגלגלים (370 ס"מ) אבל קטן מסילברדו 2500HD (ב-43 ס"מ לאורך וב-34 ס"מ לבסיס הגלגלים). מרחב המחיה ליושבים מאחור דומה לטנדר האמריקאי הגדול, ויכיל בקלות שלושה מבוגרים גבוהים, עם כניסה נוחה הודות לידיות אחיזה על קורות הצד, במפתיע ללא ידיות בתקרה. ליושבים מאחור יש פתחי מיזוג נפרדים, צמד שקעי USB ושקע חשמל (120V).

בדומה למקובל בחשמליות מודרניות, יש תא נוסף ענק מלפנים (303 ליטר), המעניק לו יתרון משמעותי על טנדרים רגילים נטולי תא מטען סגור ונסתר מהעין. הוא גדול מספיק כדי להכיל ארבע כיסאות מתקפלים, ערכת חילוץ, פק"ל קפה ושישיית מים מינרליים, עם שקע חשמל ייעודי (120V) לטובת מקרר למשל.

אורך הארגז (1.8 מטר) מציב אותו בין דימקס (23- ס"מ) לסילברדו 2500HD (29+ ס"מ), ויאפשר לו להכיל בקלות צמד אופנועי שטח. כושר ההעמסה נמוך דווקא מהטנדר היפני (645 ק"ג).

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

איך נוסע: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים והנעה כפולה עם 515 כ"ס. עם 5.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש הוא יהיה מהיר יותר מגולף GTI (ב-0.4 שניות), עם תחושה קבועה של עודף כוח זמין בכל מצב. בעיקר מרשימים הביצועים בנסיעה עם נגרר במשקל 3.5 טון בכביש הררי, שם הוא מתייחס בזלזול מוחלט לעליות, טוב אפילו מטנדרים אמריקאיים גדולים עם מנועי דיזל ענקיים.

מערכת בלימה רגנרטיבית פשוטה יחסית עם שלושה מצבים ובחירה דרך מסך המגע, סידור לא נוח ולא בטוח. יש מצב מוחלש המדמה הסרת רגל מדוושת התאוצה ברכב רגיל ושניים עוצמתיים יותר, החזק מהם מאפשר נהיגה בדוושה אחת אבל מחייב רגל עדינה כדי למנוע בחילה מהנוסעים. יש עם זאת לציין כי המצב הזה מאפשר להמנע לחלוטין משימוש בדוושת הבלם גם בירידות ארוכות ותלולות עם נגרר כבד מאחור.

לסוללת הענק קיבולת מפלצתית ונדירה של לא פחות מ-200 קוט"ש, ובהתאם היא מבטיחה טווח אדיר של 720 ק"מ. במהלך המבחן גילינו צריכת החשמל של כ-34.5 קוט"ש ל-100 ק"מ במסלול ששילב גם גרירה ושטח קל, עם טווח אמיתי של 570 ק"מ. צריכה של כ-29.5 קוט"ש ל-100 ק"מ בשיוט בינעירוני נינוח, תעניק טווח של 675 ק"מ, קרוב מאוד להצהרת היצרנית.

בשני המקרים זהו טווח נסיעה שמותיר מרווח ביטחון גם ללקוחות הקטגוריה הגומעים מרחקים ארוכים והוא גדול משמעותית מהמתחרה הישיר של פורד.

מערכת החשמל היא במתח גבוה (800V) ולכן מאפשרת טעינה אולטרה מהירה. עד כמה מהירה? ובכן, שברולט לא מפרסמת את קצב הטעינה, אבל בעמדה ייעודית הוא קבע את הקצב המהיר ביותר שאי פעם מדדנו - 310 קילוואט ותוספת של 140 ק"מ בתוך 10 דקות. משך המילוי סופר מהיר ביחס לגודל הסוללה: 40 דקות מ-10% ל-80%.

נציין כי שקע החשמל בסילברדו EV הוא בתקן אמריקאי, ולכן מחייב מתאם ייעודי לטובת חיבור לעמדה מהירה. אך בשונה ממתאמים אחרים בהם עשינו שימוש בעבר, אשר מנעו אפשרות לשימוש בעמדה מהירה, זה שסיפקה לנו אוטומקס פעל היטב ועמד בקצבי הטעינה המהירים.

כמקובל בדגמים אמריקאים, מערכת הטעינה הביתית (AC) היא חד-פאזית ולכן מילוי הסוללה מ-10% ל-100% ייקח לכם, תחזיקו חזק, כ-48 שעות. אוטומקס מציעה אמנם עמדת DC ביתית (בין 15 ל-20 קילוואט) המאפשרת מילוי מלא בכ-10 שעות, אבל מחירה עומד על כ-20 אלף שקלים.

בשונה מהטנדר של פורד, שהוא למעשה הסבה של הגרסה הרגילה להנעה חשמלית, כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לדגמים חשמליים. המתלים נפרדים ונתמכים קפיצי סליל, בשונה מהמקובל בטנדרים רגילים המצוידים בסרן חי מאחור וקפיצי עלים לרוב.

בהתאם, הנסיעה נוחה למדי, ללא הקופצנות המוכרת של החלק האחורי בטנדרים ללא מטען בארגז. הוא גם מבודד היטב רעשי דרך ורוח וכושר התמרון שלו טוב ביחס למידות הענק, עם משקל טבעי להגה (מתוגבר חשמלית) ויכולת דינמית ראויה.

למרות מרווח גחון נדיב יחסית ו'בטן' חלקה ללא כל בליטות, יכולת השטח מוגבלת בעיקר לדרכי כורכר. שכן זוויות מרכב צנועות, מדרגות צד פגיעות ובעיקר מהלכי המתלה קצרים, גורמים בקלות להצלבת צירים (שני גלגלים באוויר) ואובדן אחיזה אותו בקרת המשיכה לא מצליחה למנוע.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 200 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 510 כ"ס / 85 קג"מ
  • הנעה: כפולה 
  • אורך: 592 ס"מ
  • רוחב: 207.2 ס"מ
  • גובה: 198.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 370 ס"מ
  • משקל עצמי/מותר: 645/3,887 ק"ג
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 22.6 ס"מ, 22.9/21.7 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 5.5 שניות, 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): לא נבחן
  • מחיר: החל מ-300 אלף שקל

תודה למיני סיידוף מאופנטורק, סוכנות משנה של עופר אבניר בבית שמש, על הסיוע במבחן הגרירה

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פיאט 500X היא אמנם לא מתחרה לטנדר חשמלי 
    דה דה אדה אשתש אדש ק אקראי, 10-01-2025

    אבל היא מתחרה לקולורדו

    סגור תגובה

  • 2. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_ISRAEL, 10-01-2025

    1. קרא את מה שהגיב לך המתחזה בתגובה 31 במאמר על טסלה.
    רנו מנצחת את שברולט בכל מחיר.

    סגור תגובה

  • 3. רכב יפה (לת)
    , 10-01-2025

  • 4. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_ISRAEL, 10-01-2025

    2 אתה מתחזה קשיש ושקרן.
    ואתה יודע שרנו זה רכב גמד וממשיך להיות מתחזה.
    יש רכבים עם ביצועים מעולים יותר מאלה של הטנדר החשמלי המטונף הזה.
    השם שלהם: יגואר XJ 1999 ובנטלי 1997.
    לא קונים רכב מחושמל. נקודה.

    סגור תגובה

  • 5.  
    , 10-01-2025

  • 6. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-01-2025

    הרסו מכונית קלאסית מצפון אמריקה.
    חשמליות זה לא ולא וטנדרים שהם חשמליים זה עוד יותר גרוע.
    עדיף לקנות טנדרים בני שלושים כי הם הכי אמינים וכמובן רק של פורד ו GM שמשתמשות בבנזין בלבד.

    סגור תגובה

  • 7. אז מה התשובה החד-משמעית? קראתי פעמיים ולא הבנתי  (לת)
    בוכובזה, 10-01-2025

  • 8. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-01-2025

    לפי תוצאות החיפוש

    בשמחה! הנה ההשוואה המפורטת מתורגמת לעברית:

    שברולט סילברדו EV
    מערכת ההנעה וביצועים
    ה-שברולט סילברדו EV הוא משאית חשמלית לחלוטין המונעת על ידי מערכת הנעה כפולת מנועים חשמליים המספקת 510 כוחות סוס מרשימים. המומנט המיידי ממנועי החשמל מספק האצה מהירה ודינמיקות נהיגה חלקות, מה שהופך אותו גם לרב עוצמה וגם ליעיל. אחד היתרונות המרכזיים של רכבים חשמליים הוא הפעולה השקטה שלהם ואפס פליטות, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת למי שמחפש להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו.

    לסילברדו EV יש יכולת גרירה של עד 10,000 פאונד, מה שדי תחרותי עבור משאית חשמלית. היא מציעה טווח של כ-400 מיילים בטעינה מלאה, מה שהופך אותה למתאימה לנסיעות ארוכות בלי צורך בטעינות תכופות.

    טכנולוגיה מתקדמת
    ה-סילברדו EV מתאפיינת בחבילה של טכנולוגיות מתקדמות. אחד המאפיינים הבולטים הוא סופר קרוז, טכנולוגיה לנהיגה ללא ידיים שעובדת בכבישים תואמים ותומכת גם בגרירה. המשמעות היא שתוכל לגרור בביטחון, בידיעה שהמשאית יכולה להתמודד עם חלק ממשימות הנהיגה עבורך.

    המשאית כוללת גם מערכת מידע ובידור גדולה בגודל 17 אינץ' המספקת את החידושים האחרונים בתחום הקישוריות והבידור. היא כוללת ניווט, אינטגרציה עם סמארטפון ושלל פקדים לרכב, הכל נגיש בקלות ממושב הנהג.

    מתלים ונהיגה
    ה-סילברדו EV מגיעה עם מערכת מתלים אווירית מתקדמת שיכולה להתאים את גובה הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך. זה משפר הן את הנוחות והן את יכולות השטח. בנוסף, מערכת היגוי בארבעה גלגלים משפרת את הניתוב, מה שהופך את הניווט במקומות צרים לקל יותר ומגביר את היציבות במהירויות גבוהות.

    עיצוב ונוחות
    העיצוב החיצוני של ה-סילברדו EV הוא גם קשוח וגם מודרני, מה שמשקף את תפקידה הכפול כמשאית עבודה ורכב מתקדם. בפנים, תמצא תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב עם חומרים פרימיום והמון מקום אחסון, כולל תא קדמי (פרונט) שמנצל את מערכת ההנעה החשמלית הקומפקטית.

    המשאית מושיבה בנוחות חמישה אנשים ומספקת נסיעה שקטה ונוחה הודות למערכת ההנעה החשמלית ולמערכת המתלים המתקדמת. הפנים מתאפיין בחומרים וגימורים איכותיים, יוצרים סביבה יוקרתית הן לנהג והן לנוסעים.

    שמירת הסביבה
    כרכב חשמלי לחלוטין, ה-סילברדו EV מייצר אפס פליטות מהמפלט, תורם לאוויר נקי יותר ומפחית את התלות בדלקים מאובנים. זה הופך אותה לבחירה מצוינת עבור צרכנים המודעים לסביבה.

    טעינה
    ה-סילברדו EV תומך בטעינה מהירה, מה שמאפשר לך לטעון את הסוללה במהירות. זה במיוחד שימושי לנסיעות ארוכות או כשאתה ממהר. שברולט שיתפה פעולה עם רשתות טעינה שונות כדי לספק אפשרויות טעינה נוחות לבעלי סילברדו EV.

    פורד F-150
    מערכת ההנעה וביצועים
    ה-פורד F-150 הוא משאית רב-תכליתית שמציעה מגוון מערכות הנעה כדי לענות על צרכים והעדפות שונות:

    מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר: מנוע זה מספק איזון טוב בין עוצמה ויעילות לשימוש יומיומי.

    מנוע V6 טורבו-מוגבר בנפח 2.7 ליטר: מציע יותר עוצמה וביצועים טובים יותר, במיוחד לגרירה והובלה.

    מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר: ידוע בביצועים והרב-תכליתיות שלו, אידיאלי למשימות כבדות.

    מנוע V6 טורבו-מוגבר כפול בנפח 3.5 ליטר: מספק רמת ביצועים ויכולת גרירה גבוהה.

    מנוע V6 היברידי מלא בנפח 3.5 ליטר: משלב את היתרונות של מנוע מסורתי עם יעילות של מנוע חשמלי, מספק איזון טוב בין עוצמה וחיסכון בדלק.

    ל-F-150 יכולת גרירה של עד 14,000 פאונד, מה שמעמידה אותו בין הטובים בקטגוריה שלו. האפשרות ההיברידית מספקת יתרונות נוספים מבחינת חיסכון בדלק והפחתת פליטות.

    טכנולוגיה מתקדמת
    ה-F-150 מגיעה עם מגוון מאפיינים מתקדמים, כולל Pro Power Onboard, שמספק עד 7.2 קילוואט של חשמל לכלים ומכשירים ישירות מהמשאית. זה במיוחד שימושי לאתרי עבודה ופעילויות חוץ.

    המשאית כוללת גם מאפיינים מתקדמים לסיוע בנהיגה כמו BlueCruise, שמציע נהיגה ללא ידיים בכבישים תואמים. מערכת המידע והבידור כוללת את SYNC 4 עם מסך מגע בגודל 12 אינץ', המספקת קישוריות חלקה ואפשרויות בידור.

    מתלים ונהיגה
    ה-F-150 כוללת מערכת מתלים בלתי תלויה לחלוטין שמגבירה את הנוחות והנהיגה. זה הופך אותה למתאימה הן לנסיעות בכביש והן לנסיעות בשטח, מספקת חווית נהיגה חלקה ומבוקרת.

    עיצוב ונוחות
    העיצוב של ה-F-150 שומר על המראה האייקוני והמוכר של סדרת F-150 תוך שילוב אלמנטים מודרניים. בפנים, תא הנוסעים מרווח ונוח, מציע מקום רגליים רחב ותכונות קישוריות מתקדמות.

    המשאית יכולה להכיל עד שישה נוסעים, בהתאם לתצורה, ומציעה מגוון אפשרויות פנים כדי להתאים להעדפות וצרכים שונים. בין אם תבחר במשאית עבודה בסיסית או בדגם יוקרתי מלא, ה-F-150 מספקת פנים נוח ורב-תכליתי.

    שמירת הסביבה
    הגרסה ההיברידית של ה-F-150 מספקת איזון טוב בין עוצמה וחיסכון בדלק, מפחיתה פליטות לעומת מנועי בנזין מסורתיים. למרות שהיא לא חשמלית לחלוטין כמו ה-סילברדו EV, היא מציעה אפשרות ירוקה יותר למי שזקוק למשאית עוצמתית אבל רוצה להפחית את ההשפעה הסביבתית שלו.

    טעינה
    ה-F-150 ההיברידית אינה מצריכה טעינה כמו ה-סילברדו EV, אבל היא מציעה בלימה רגנרטיבית ותכונות אחרות לשיפור חיסכון בדלק. עבור מי שזקוק לאפשרות חשמלית לחלוטין, פורד מציעה גם את ה-F-150 Lightning, גרסה חשמלית לחלוטין של ה-F-150.

    סיכום
    הבחירה בין שברולט סילברדו EV ופורד F-150 תלויה בסופו של דבר בצרכים והעדפות שלך.

    שברולט סילברדו EV:
    עוצמה וביצועים: 510 כוחות סוס עם מומנט מיידי.

    טכנולוגיה: סופר קרוז לנהיגה ללא ידיים, מערכת מתלים אווירית מתקדמת והיגוי בארבעה גלגלים.

    עיצוב: עיצוב מודרני וקשוח עם פנים מרווחת ומערכת מידע ובידור מתקדמת.

    שמירת הסביבה: אפס פליטות וטעינה מהירה.

    פורד F-150:
    אפשרויות הנעה: מגוון מנועים, כולל אפשרות היברידית.

    יכולת גרירה: עד 14,000 פאונד.

    טכנולוגיה: Pro Power Onboard, BlueCruise ומערכת מידע ובידור SYNC 4.

    עיצוב: מראה אייקוני של סדרת F-150 עם מגוון תצורות ואפשרויות פנים.

    שמירת הסביבה: אפשרות היברידית לחיסכון בדלק והפחתת פליטות.

    שתי המשאיות מציעות יכולות מרשימות ותכונות מתקדמות, אך הן מיועדות לסוגי נהגים ושימושים שונים. אם אתה מחפש רכב חשמלי לחלוטין עם טכנולוגיה מתקדמת ואפס פליטות, ה-סילברדו EV היא בחירה מצוינת. אם אתה זקוק למשאית רב-תכליתית עם אפשרויות מערכת הנעה רבות ויכולת גרירה גבוהה, ה-F-150 היא אפשרות נהדרת. שקול מה הם ההיבטים החשובים ביותר עבורך ובחר את המשאית שהכי מתאימה לצרכים שלך.

    סגור תגובה

  • 9. התמונות עושות אסוציאציה ל7.10 (לת)
    פוסטוראומתי , 10-01-2025

  • 10. מבליץ הכתבות על טנדרים באתר הזה, עוד יהיה ניתן לחשוב שכל רכב שני שנמכר בישראל הוא טנדר (לת)
    את מי אתם משרתים?, 10-01-2025

  • 11. האמת ממש זול עבור סוללה של 200 (לת)
    מחיר טוב , 10-01-2025

  • 12. טיל בליסטי אוכל אימפרזות טורבואים לארוחת בוקר 
    בעל מוסך במרכז, 10-01-2025

    בלי תקלות בכלל זה רכב לכל החיים לא צריך להחליף לעולם אפס בלאי

    סגור תגובה

  • 13. המבחן האמיתי 
    עופר, 10-01-2025

    גם הנבארה שלי גוררת עגלה 3500 ק''ג בנוחות.
    המבחן האמיתי
    סלבראדו+עגלה 3500קג+בובקט ששוקל
    3טון.
    כל היתר זה קשקוש....

    סגור תגובה

  • 14. חשמלי זה זמני 
    מנחם, 10-01-2025

    עוד לא הבנתם שהמכוניות החשמליות יתפוצצו לכולם בפרצוף ברגע שיהיה משבר סוללות ?!

    סגור תגובה

  • 15. רק חשמלי סוף למוסכים אפס בלאי (לת)
    החוכמה להחזיק לאורך זמן כזה רכב, 10-01-2025

  • 16. ארגז קטן.. 
    ברוס ויליס 58, 10-01-2025

    זה תא שירות אחורי. אין קשר לארגז. ארגז ארוך זה חצי מהסיפור של הטנדרים.

    סגור תגובה

  • 17. לאחי יש אותה ויש לי כמה הערות 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    א. ניתן להתקין עמדת טעינה תלת פאזית ביתית, במידה ויש לכם תלת-פאזי בבית. 16 שעות לטעינה מלאה. עמדה ת"פ לא עולה 20k שקל אלא רק בסביבות 3k, אבל להסב בית לתלת פאזי זה לא פשוט.. רק אם יש לכם.
    ב. יש שקע אחורי 220V. כדי לממש את זה, GM עשו משהו שעושים יצרני גנרטורים רבים - הם לקחו שתי פאזות בהפרש מופע של 180 מעלות. זה אומר שאין לכם אפס בשקע, רק שני קווים חמים שביניהם יש 220V. חוץ מהם יש גם שן הארקה. זה אומר שהשקע הזה בטוח לשימוש רק במכשירים שמשתמשים בהארקה להגנה, לא באיפוס. אבל פרט להסתייגות הזאת, עם הסוללה האדירה של 200 קוט"ש, אפשר להפעיל מכשירי חשמל מהמכונית, כולל דיסקים, מכשירים שצורכים הרבה מאוד זרם (שוב, בתנאי שהם משתמשים בהארקה להגנת הגוף שלהם ולא באיפוס). השקע בנוי לתת עד 7.3 קוו"ט, שזה יותר ממה שדירת מגורים ממוצעת צורכת. אבל אי אפשר לחווט ממנו דירת מגורים במקרה של הפסקת חשמל, בגלל שהשן של האפס כאמור חיה ובדירת מגורים האפס מקוצר להארקה. הפיוז מיד ישרף. חוץ מזה, כדי להשמיש את השקע, יש לשלם לסוכנות שיחליפו אותו לשקע ישראלי.
    ג. אני לא מסכים עם הקביעה שהרכב עושה 5.5 מאפס למאה. למעשה הוא עושה אפס למאה בפחות מ-5 שניות. לא ניסיתי! זה מה שאחי טוען. אבל אחי אכן ניסה את הטווח האדיר ובנסיעה מגדרה לאילת וחזרה הרכב חזר עם 20% סוללה. כלומר כן, הטווח כפי שמפורסם.

    אכן, רכב יוצא דופן.

    סגור תגובה

  • 18. הממ.. אם נורא רוצים, אז בעצם אפשר להזין דירת מגורים מהרכב הזה.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    פשוט דרך שנאי-בידוד :-).

    כמובן שאני לא יכול לנסות את זה אצל אחי בבית, בגלל שיש לו תלת פאזי. אצלו צריך לא רק שנאי-בידוד, אלא אח"כ גם מיישר ופאקינג אינוורטר תלת פאזי.. לא משתלם.

    אבל אם למישהו מהקוראים יש את הרכב החביב הנ"ל ויש לכם שנאי בידוד, אז כן. אפשרי. מחברים את הראשי לשקע 220V מאחור בתא המטען של הרכב ובמשני מחברים אפס ופאזה לדירה (לא לפני שמורידים את הראשי בלוח!!). נסו ותהנו. האחריות עליכם כמובן :-).

    איך שלא יהיה, מדובר ברכב טוב. GM באמת עשו כאן עבודה טובה ולדעתי זה שווה את המחיר. אבל אני די משוחד: סה"כ יצא לי לשבת ליד אחי פעם אחת כשהוא נהג ברכב הזה וכן, אפילו רק להיות נוסע בו, זאת חוויה: הכוח, המהירות, התאוצה. אפשר לחשוב שאתה יושב באיזו אימפרזה טורבו, לא בטנדר-עבודה. אז כן, אחלה רכב.. אבל זאת רק דעתי.

    סגור תגובה

  • 19. למה אי אפשר למחוק כאן תגובות?!! 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    עכשיו יבואו אנשים ובאמת ינסו להזין את הדירה שלהם מהרכב דרך שנאי בידוד, אבל לא ישימו לב שהשנאי שלהם לא מסוגל לטפל בהספק שהדירה שלהם צורכת והוא פשוט ידלק.. היי, זה בהחלט ניתן לביצוע אבל אתם צריכים שנאי בידוד שעומד בהספק שהדירה שלכם צורכת. קל להעריך את ההספק לפי מבט אחד על המונה של חח"י, אבל אם קיבלתם, למשל, 5.5 קוו"ט אז זה אומר שאתם צריכים שנאי בידוד מתאים וזה לא זול. זאת אומרת תיאורטית ניתן לביצוע. מעשית יקר ומי שינסה כאן קיצורי דרך עלול לקבל מדורה בחצר. טוב, כתבתי מראש "האחריות עליכם" :-).

    חבל שבכלל פרסמתי את התגובה הזאת.

    סגור תגובה

  • 20. אוקיי, אז אם כבר נפלתי, אז עד הסוף :-) 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    לכל מי שיש את הרכב הזה - אז ככה.. קודם כל, צריך סרט הארקה שיאפשר מגע כלשהו בין הרכב והאדמה וישמור על הארקת הרכב שלא תצוף. עכשיו קנו שנאי בידוד230V 7.3kVA ושימו אותו באופן קבוע בארגז של הרכב. תבריגו אותו למקום שלא יזוז, זה שוקל כ-20 ק"ג (ועולה בין 600$ ל-3000$, תלוי באיכות וביצרן). עכשיו, אתם יוצאים מהשקע 220V של הרכב שנמצא גם הוא בארגז ונכנסים לראשי של שנאי הבידוד. מהמשני של השנאי, אתם מקצרים בין האפס לפין ההארקה מהשקע שבארגז. לא יהיה קצר, בגלל שהשנאי מבודד. אז יש לכם אפס מוארק. מהצד השני של המשני, יש לכם פאזה. נשאר לכם רק לחבר מפסק ראשי 32A לפאזה ואח"כ ממסר פחת מהמפסק הראשי ומהאפס המוארק. רק עכשיו אתם מחברים שקע חד פאזי רגיל ליציאות של ממסר הפחת ולהארקה. וסוף סוף, עכשיו יש לכם שקע עם הגנת איפוס, ראשי וממסר פחת, שאולי אפילו יגן נגד התחשמלות (אם סרט ההארקה יעבוד, לצערי אין אחריות כאן) ושממנו אתם יכולים לצאת *לכל* מכשיר חשמל ישראלי תוך ידיעה שהמשתמש מוגן (בתקווה) ובנוסף אם צריך אתם יכולים להזין מהשקע את הדירה שלכם (בתנאי שתתחברו אחרי הפחת, אחת הוא יקפוץ כי האפס מקוצר להארקה כמובן וחוץ מזה עכשיו יש לכם פחת במכונית. אי אפשר לחבר שני פחתים בטור).

    בקיצור, קצת מסובך. אבל אם אתם *באמת* רוצים להיות מסוגלים להפעיל מכשירי חשמל ישראלים מהרכב וגם להיות מסוגלים להזין את הדירה שלכם במקרה של הפסקת חשמל, תוך כדי הגנה כלשהי נגד התחשמלות, אז ניתן לביצוע גם כן. לא פשוט ולא זול, אבל ניתן.

    סגור תגובה

  • 21. תוסיפו תאריך פרסום הכתבה (לת)
    מיקי אלבז, 10-01-2025

  • 22. תגובה ליותם מהנדס החשמל 
    א. מהדרום, 10-01-2025

    תעשה טובה, תרגם את כל מה שכתבת לערבית כי הג'מע אצלנו ביישוב לא כ"כ מבינים את כל מה שכתבת.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה