דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלוש ארבע לעבודה (מבחן השוואתי) - טויוטה היילקס מול פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה היילקס נחשב למלך בלתי מעורער, בין היתר משום שהוא הטנדר הנמכר ביותר בכל מקום שהוא לא צפון אמריקה. עם יותר מ-20 מיליון יחידות ב-56 השנים שחלפו מאז הושק, כשהוא משווק ביותר מ-180 מדינות ונהנה מתפוצה גדולה מזו של מקדונלד'ס.

אבל זו לא רק הפופולריות יוצאת הדופן, לה זוכים דגמים רבים של היצרנית היפנית. שכן מאז הוצג הדור השמיני בשושלת, באמצע העשור הקודם, הוא הפך למנצח סדרתי של כל מתחרה אפשרי, כולל טנדרים שהוצגו שנים אחריו מבית מיצובישי ואיסוזו.

אבל לא קל בפסגה, ותמיד יהיו קוראי תיגר צעירים ומוכשרים. למשל פורד ריינג'ר שמגיע לישראל לראשונה, והוכיח כי הוא מסוגל להתמודד עם מכירות טויוטה בשווקים רבים בעולם. וגם דור שני לפולקסווגן אמרוק, שחולק רכיבים רבים עם הטנדר של פורד ומבטיח לשפר חלק ניכר מנקודות התורפה של קודמו.

טויוטה היילקס

  • מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-דיזל, 2.8 ליטר (204 כ"ס)
  • תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
  • הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 22.8 ס"מ, 27/29 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית, צריכת דלק (יצרן): 10.7 שניות, 175 קמ"ש, 10.4 קמ"ל
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 326 אלף שקל (300 אלף שקל)

פולקסווגן אמרוק

  • מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר (240 כ"ס)
  • תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
  • הנעה: אחורית, כפולה אוטומטית, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 23.7 ס"מ, 26/30 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית, צריכת דלק (יצרן): 9 שניות, 180 קמ"ש, 9.7 קמ"ל
  • מחיר: 360 אלף שקל

פורד ריינג'ר

  • מנוע: 4 צילינדרים, טווין-טורבו-דיזל, 2.0 ליטר (205 כ"ס)
  • תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
  • הנעה: אחורית, כפולה אוטומטית, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 23.5 ס"מ, 23/30 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית, צריכת דלק(יצרן): 10.5 שניות, 180 קמ"ש, 11.2 קמ"ל
  • מחיר: 365 אלף שקל

להשוואת מפרטים בקטלוג: טויוטה היילקס מול פורד ריינג'ר ופולקסווגן אמרוק

עיצוב ותאי נוסעים

עיצוב ההיילקס תכליתי ולא עושה רושם מיוחד או גורר התעניינות דומה לזו שמושכים צמד מתחריו הצעירים. האמרוק הוא הקיצון השני, מוחצן מדי, עם סבכה קדמית עמוסת ניקל. הריינג'ר נראה טוב מכולם, עם חרטום בהשראת האחים הגדולים מאמריקה.

סביבת הנהג של ההיילקס מגלה עד כמה הוא ותיק, עם מסך מגע קטן ("8), לוח מחוונים אנלוגי ורק שקע USB בודד (2 באמרוק, 4 בריינג'ר). בדומה למתחריו הוא מצויד בשקע חשמל אמיתי (220V בטויוטה, 230V בפורד ובפולקסווגן) המאפשר חיבור למחשב נייד למשל.

אך הוא הנוח והקל ביותר לתפעול, ומציע תאי אחסון רבים לרבות צמד מחזיקי כוסות סמוכים לפתחי האוורור (רעיון שפורד העתיקה) המסייעים לשמור על קרירות פחית המשקה. שדה הראיה הוא הטוב ביותר, אך טווח כיוון ההגה מוגבל למרחק ופוגם בתנוחת הנהיגה.

הריינג'ר והאמרוק מודרניים בהרבה ולשניהם מסך מגע ענק ("12) האחראי על תפעול המערכות. בפורד התפריטים ברורים יותר ויש גם מתגים ייעודיים ונוחים לבקרת האקלים. הוא גם מצויד בשישה מפסקים ייעודיים (AUX) להפעלת מכשירים חיצוניים כמו פרוז'קטורים או כננת. מתגי השליטה בהגה, לעומת זאת, נוחים יותר בפולקסווגן.

בשניהם יש מערכת מצלמות היקפיות משובחת המקלה על צליחת אתגרי עבירות או חיבור לנגרר, ויחידות תאורה מסביב למרכב ובפנים הארגז לטובת פריקת ציוד בקמפינג לילי. עוד נציין כי לשניהם בלם חניה חשמלי ובורר הילוכים אלקטרוני. ולמרות היתרון הבטיחותי (שילוב למצב חניה אם הנהג שכח לעשות זאת) המעבר מ-D ל-R מסורבל מדי.

לשניהם לוח מחוונים דיגיטלי המאפשר מגוון תצוגות ונתונים שונים, אבל בפולקסווגן הוא גדול יותר ("12.3 לעומת "8) ולכן נוח יותר לתפעול מהזה העמוס מידע שבפורד.

לאמרוק יתרון נוסף עם איכות חומרים גבוהה יותר ובעיקר מושב נהג נוח ותומך יותר, באופן שמאפשר לבלות שעות ארוכות ללא מאמץ מאחורי ההגה. הוא גם היחיד עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (לנהג בלבד באחרים). במפתיע, לשני הטנדרים הצעירים אין כיוון גובה לחגורות הבטיחות, מגבלה בעיקר לנהגים נמוכים.

בריינג'ר ובאמרוק מרחב המחיה נדיב יותר מבהיילקס (הודות לבסיס גלגלים ארוך ב-18.5 ס"מ) והיושבים שם גם זוכים לפתחי מיזוג נפרדים. גם הארגז שלהם ארוך (ב-2 ס"מ) ורחב (ב-4 ס"מ) מהטויוטה, אבל כושר העמסה של היפני גבוה במעט (בין 70 ל-100 ק"ג).

לפורד יש בארגז צמד שקעי חשמל (12V הקיים גם באמרוק ו-230V), מסילות ייעודיות לקשירת ציוד ומגרעות בקצוות הפגוש האחורי המקלות על הטיפוס אליו.

גם מערך הבטיחות מציג את פער הדורות בין הכלים. בשלושתם הוא כולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, אך זו של ההיילקס מתנתקת מתחת ל-30 קמ"ש ולכן לא שימושית לזחילת פקקים. האמרוק והריינג'ר מוסיפים גם שמירת נתיב (התרעה ותיקון באמצעות הבלמים בטויוטה) והתרעת שטח מת. לפולקסווגן יש גם 9 כריות אוויר (8 בפורד, 7 בטויוטה) כולל אחת בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעה במקרה של תאונה צידית.

בכביש

האמרוק מצוייד במנוע הגדול (V6 בנפח 3.0 ליטר) והחזק (240 כ"ס) מכולם, ובהתאם הביצועים הם הטובים ביותר, ובפער ניכר. זה מורגש בזינוק מהמקום, בתאוצות הביניים וגם ביכולת השיוט הקלילה במהירויות של כביש 6.

במבחן הגרירה - עם עגלה במשקל 1.9 טון - הוא המרשים מכולם, כשהוא מסוגל לצבור מהירות בקלות ולשמור על רזרבות כוח גם בעליות להרי ירושלים, לצד בלימת מנוע יעילה יותר בירידה. הוא גם מצויד במצב גרירה ייעודי ויעיל, אם כי לא מושלם כמו בטנדרים הגדולים מאמריקה.

במפתיע, מערכת ההנעה הוותיקה של ההיילקס (4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר עם 204 כ"ס) ממצבת אותו שני במבחני התאוצה והביצועים, בעיקר הודות לתיבת הילוכים שמציעה אמנם פחות יחסי העברה מהשניים האחרים (6 לעומת 10), אך מחפה על כך במהירות תגובה ודיוק. החיסרון הבולט הוא צליל הטרטור המוכר של מנוע הדיזל, שנוכח כאן באופן קבוע.

ביצועי הריינג'ר פשוט מאכזבים, למרות שמדובר במנוע מודרני מזה של ההיילקס (4 צילינדרים, כפול מגדשים בנפח 2.0 ליטר עם 205 כ"ס). הוא אחרון במבחני התאוצה, בין היתר בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים, ועם הנגרר הוא האיטי ביותר בעליה וזה שסיפק את בלימת המנוע הפחות אפקטיבית במבחן. בדומה לאמרוק, גם כאן יש מצב גרירה ייעודי, אך השפעתו כמעט ואינה מורגשת.

ולמרות כל זאת, הוא לא החסכוני מכולם. עם 8.2 ק"מ לליטר סולר בממוצע מבחן של יותר מ-500 ק"מ לעומת 8.4 ק"מ לליטר להיילקס. כצפוי, המנוע הגדול והחזק של האמרוק היה הצמא בחבורה, עם 6.9 ק"מ לליטר.

דוגמה נוספת לפערי דורות הגיעה בסעיף היכולת הדינמית, וזו של ההיילקס נמוכה ממתחריו המודרניים, גם עקב הגה הידראולי כבד מדי לתפעול עם תחושה מעורפלת. פורד ופולקסווגן מציעים אפשרות להנעה כפולה לכביש (אחורית בבסיסה, עם העברת כוח לפנים כשנדרש), המהווה יתרון בטיחותי בנסיעה בכביש רטוב ללא מטען בארגז. לשנייהם גם בלמי דיסק מאחור, לעומת תופים מיושנים בטויוטה.

האמרוק משדרג עוד יותר את היכולת עם כיול מיתלים ייעודי של המהנדסים הגרמנים, והוא הנעים ביותר לנסיעה בכביש, שכן הוא מבודד טוב יותר את תחלואי הסלילה, עם תחושה הקרובה ביותר לנסיעה במכונית נוסעים פרטית גדולה.

בשטח

גם בשבילים משובשים האמרוק הוא הנוח ביותר. הריינג'ר מפתיע לרעה עם כיול נוקשה מדי וחסר ריסון מספק, המובילים לנוחות בינונית על פני כל טווח מהירות. ההיילקס נוקשה יחסית, אבל הריסון משובח ולכן הוא הטוב מכולם בנסיעת שבילים מהירה, עם תחושת החוסן המוכרת שמעניקה שפע של בטחון.

שלושתם עושים שימוש במכלולים חסונים כמקובל בקטגוריה: שלדת סולם, מיתלים נפרדים מלפנים, סרן חי מאחור, הילוך כוח קצר ונעילת דיפרנציאל אחורית. בשטח טכני ההיילקס הוא עדיין המלך, עם מהלכי מתלה ארוכים יותר ובקרת משיכה יעילה המאפשרת לדלג בקלות על הצלבות צירים.

לאמרוק ולריינג'ר בורר עם מצבים ייעודיים לשטח (בוץ-חריצים וחול), אבל אופן הפעולה שלו מטריד שכן הוא משנה גם את המצבים בתיבת העברה, והיינו מעדיפים לוותר עליו. וגם כאן הריינג'ר פחות מבריק, עם בקרת משיכה שמתקשה לרסן אובדני אחיזה, והוא נדרש לשימוש בנעילת הדיפרנציאל מאחור כדי לצלוח את הקטע הטכני.

האמרוק מצויד בצמיגי שטח דו-שימושיים (גודייר טריטורי AT) לעומת צמיגי כביש בשני האחרים. הוא הצליח להתמודד טוב מהריינג'ר עם הקטע הטכני מבלי להזדקק לנעילה אחורית ושוב, נהנה מבלימת מנוע טובה משמעותית בירידה.

סיכום

פורד ריינג'ר מנצח בתחום המראה ואבזור תא הנוסעים. אבל בשאר הסעיפים הוא לא מהווה תחרות לשני מתחריו. הביצועים שלו נחותים, נוחות הנסיעה בינונית ויכולת השטח לא מבריקה. למרות הבסיס הזהה לאמארוק, הוא שונה ממנו באופן ברור, אם כי תג המחיר שלו גבוה משמעותית מזה של ההיילקס, בדיוק כמו הגרמני. אגב, באוסטרליה ובאירופה תג המחיר של הטויוטה והפורד כמעט זהה.

טויוטה יכולה לראות עצמה כמנצחת במבחן, ולו רק בשל העובדה שהיא מכניסה לזירה הלוהטת הזו טנדר בן 10 שנים, שעדיין נחשב לסופר-רלוונטי ותחרותי, אירוע נדיר מאוד בתעשיית הרכב. הוא אינו מצליח (ולא ממש מנסה) להסתיר תא נוסעים מיושן ומערכות בטיחות פחות מתקדמות, אבל אם היינו נדרשים לבחור בסוס עבודה יעיל וחסון, עם מוניטין אמינות ויכולת שטח טובה, הוא היה הבחירה שלנו.

אבל פולקסווגן אמארוק בסביבה, ועכשיו גם טוב משמעותית מקודמו, עם יכולת עבירות טובה בהרבה ומערכות בטיחות מתקדמות. גם הוא יקר, אבל בניגוד לפורד הוא מצדיק זאת עם יכולת גבוהה מכולם על הכביש, מקום בו יבלה את עיקר זמנו, עם ביצועים טובים משמעותית לצד סביבת עבודה עדיפה על השניים האחרים. ולכן הוא גם מנצח המבחן הזה.

תודה לליאור אלדן מחברת עופר אבניר, יבואנית קאן-אם, על הסיוע במבחן הגרירה

למאמר זה התפרסמו 69 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הוא מת 
    אבשה, 20-07-2024

    היילקס גמור. לעולם זה יזכיר לישראלים את ה- 7 באוקטובר

    סגור תגובה

  • 2. אמרו את זה גם על אדידס. (לת)
    אא, 20-07-2024

  • 3. טנדר 
    יואל, 20-07-2024

    לדעתי כל הטנדרים טובים הכל תלוי ברמת התחזוקה הנכונה זה הזמן להקים מועדון חובבי הטנדרים בישראל למיפגשים חברתים ולהעברת אינפורמציות כמו שמקובל במעדוני רכב בעולם

    סגור תגובה

  • 4. "מבחני רכב" 
    יהודה, 20-07-2024

    עצוב לראות שבכל מבחני הרכב משווים בין העיצוב, מולטימדיה,שקעי טעינה ושאר הקשקושים. כאן מדובר ברכבי עבודה אז תשוו בין אמינות סחירות עלות רישוי וביטוח טיפולים וכו

    סגור תגובה

  • 5. לאחד שיש טויוטה 
    יוסי, 20-07-2024

    לעבודה לשקט נפשי רק טויוטה בלי הפתעות רכב שעובד בלי הפסקה ונותן את התמורה המלאה לכסף מה איכפת לי ממסך גדול או קטן

    סגור תגובה

  • 6. מה זה המחירים האלו?  
    ציון , 20-07-2024

    רק בישראל. רכב עבודה במחיר של רכב יוקרה והפריירים ממשיכים לקנות.

    סגור תגובה

  • 7. היה לי טנדר מאזדה 
    שהריינגר הוא גרסא חדשה שלו, 20-07-2024

    שילמתי בזמנו על טנדר מאזדה חדש 120 אלף שקל. עכשיו הם רוצים על הריינגר רק פי 3.

    סגור תגובה

  • 8. כל העולם עבר לטנדרים חשמליים חזקים שקטים וחיסכוניים 
    שי, 20-07-2024

    אבל בטויוטה מפחדים שהמעבר יפגע להם ברווחים על החלקי חילוף ומסרבים להתקדם, מחפשים את הפראיירים שנאמנים להם

    סגור תגובה

  • 9. יש פה עניין פשוט 
    א, 20-07-2024

    טויוטה תחזיק לעד. המחיר של האחרות לאחזקה םעד תהיה יקרה מדי. ולכן אחרי עשור טויטה תשמור על 35-40%. ופולקסווגן/פורד 25% במקרה הטוב
    מי שכסף לא חסר לו והפולקסווגן מתאימה לו אחלה בחירה אבל יקר בצורה הזויה. כולן

    סגור תגובה

  • 10. לא טויוטה היילקס 
    אוקטובר, 20-07-2024

    אחרי מה שקרה באוקטובר הרכב הזה עושה טראומה למי שהיה שם וראה מחבלים נוסעים בו בשדרות

    סגור תגובה

  • 11. הכותרת עושה טריגר לטבח! תורידו! 
    7 באוקטובר, 20-07-2024

    מי יכול לנצח טיוטה???
    עם תמונה של טיוטה לבנה???
    באמת ??? אין עורך לאתר???

    זה עושה טריגר מטורף לאנשים שניצלו מהטבח.

    בבקשה תורידו הכותרת !

    סגור תגובה

  • 12. ריכבו שטח 
    אשר , 20-07-2024

    אין על איסוזו

    סגור תגובה

  • 13. נראה את האמרוק אחרי 3 שנות עבודה 
    גיל, 20-07-2024

    הרשו להמר שהוא יתחיל להתפרק. בעוד שהטויוטה יחזיק גם 10 שנים

    סגור תגובה

  • 14. השוואה שגויה 
    צחי, בוסטון, 20-07-2024

    ההשוואה היה צריכה להיות מול פורד רפטור ולא מול הרינגר. הרינגר אינו מיועד לתנאי שטח "קשים" כמו במבחן הנל.

    סגור תגובה

  • 15. בסוף האמינות תנצח 
    יובל, 20-07-2024

    מי שיחזיק מעמד בעבודה לאורך שנים וק"מ עם מינימום תקלות, זה מה שיקבע. אני הייתי מהמר על .... תעשו פרצוף מופתע, טויוטה.

    סגור תגובה

  • 16. רק טויוטה מספר 1 ברור (לת)
    לי יש אוונסיס המלכה לא מחליף לעולם, 20-07-2024

  • 17. אין שלישי לטויוטה 
    רונן, 20-07-2024

    כתבה רדודה אינה מקצועית וכתבים שלא מבינים ברכב כלל ושלא יודעים שאין משווים לטויוטה ואין שלישי לה !!

    סגור תגובה

  • 18. איפה המקצוענות שלכם כתבים 
    ערן אלדר, 20-07-2024

    האמרוק עם מנוע פורד משנת 2004 שובר קראנקים ידוע בדיסקברי 4

    סגור תגובה

  • 19. מנוע שעוד ישבור גל ארכובה 
    ערן אלדר, 20-07-2024

    יש תביעה ייצוגית מול חברת המזרח בגין המנוע שנמצא באמארוק, מנוע ה"אריה" של פורד מלפני 20 שנים שבדגמי הלנד רובר שבר קראנק
    דגם מנוע DT306 או TD306 אני לא זוכר

    סגור תגובה

  • 20. ניסוחים נוראיים 
    טריגרים, 20-07-2024

    אין לכם עורכים? בושה

    סגור תגובה

  • 21. הטויוטה נהדרת 
    אחד שיש לו, 20-07-2024

    אני מרוצה

    סגור תגובה

  • 22. יאיר ממיאמי 
    היילקס מס' 1 אלפי חמסניקים לא טועים, 20-07-2024

    אל תדאגו ישראלים חמארים עם זיכרון של דג. איך פעם לא היו מוכנים לקנות פולקסוואגן עד סוף שנות ה-60 שהחיפושית כבשה את העולם, גם בישראל קנו.

    סגור תגובה

  • 23. אני מרוצה 
    אלי, 20-07-2024

    יש לי ואני מרוצה

    סגור תגובה

  • 24. טויוטה הוא יצרן שהחרים את המדינה שלנו לאורך שנים (לת)
    שונא טויוטה, 20-07-2024

  • 25. טיוטה כמו של המחבלים. (לת)
    אחד שאין לו טויוטה, 20-07-2024

  • 26. טנדר טויוטא לבן 
    ג'ונסון, 20-07-2024

    כשאחד כזה מגיע מולי באזור מבודד אז באוטומט אני מעביר את היד לאזור האקדח.
    אין מצב שאני או מישהו ממכריי ננהג בכזה.

    סגור תגובה

  • 27. מה עם שיווק ישיר במקום יבואנים ? 
    בן, 20-07-2024

    רק טסלה קלטה את הרעיון ?

    סגור תגובה

  • 28. כתבה ממומנת!  
    בני מזרחי, 20-07-2024

    הכתב אינו מבין בדבר, קובע בסיכום הדבר על רכב ישן נושן מסוג טויוטה שמתפקד באופן חלקי ביותר מול טנדרים חדשים, הכתב טוען לטנדר נוח ואיכותי ושוכח את פוקסווגן הוא לא מבין בדבר מעבר לכך!

    סגור תגובה

  • 29. יעקב 
    יעקב, 20-07-2024

    היילקס של נוחבה וקבלן בניין- לא קונה בחיים

    סגור תגובה

  • 30. הטיוטה מתאים לחצובת נשק אוטומטית  
    מנשה , 20-07-2024

    לטויוטה הוכחות צבאיות !

    סגור תגובה

  • 31. שלוש ארבע לעבודה (מבחן השוואתי) - טויוטה היילקס מול פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר 
    DANY_FROM_TORONTO, 20-07-2024

    כל 3 הרכבים בכתבה מונעים בדיזל. אין עתיד למכוניות חשמליות.
    8 שי. קרא את 2 התגובות האחרונות שלי על לוסיד היא החשמלית החסכונית בעולם.
    המסקנה היא שאין עתיד לרכבי חשמל.

    סגור תגובה

  • 32. אתה לא צודק דני. 
    ינון, 20-07-2024

    כאשר תעשיית השעונים בעלי המנגנון המכאני עמדה מול תחרות של מנגנוני קווארץ, התעשיה טענה כי לקווארץ אין עתיד (למרות שהוכח שהיה מדויק יותר).

    כאשר תעשיית שעוני הקווארץ נתקלה בעליית השעונים הדיגיטליים, הם טענו שלדיגיטל אין עתיד משום שאנשים אוהבים לראות מחוגים של שעונים זזים.

    כאשר תעשיית השעונים הדיגיטלים נתקלה בזמננו בשעונים חכמים, טוענים הם כי שעון חכם לא יכול להחליף שעון דיגיטלי משום שאין טכנולוגית סוללה הולמת לעתה היכולה לספק אמינות אנרגטית לטווח ארוך.

    דני תבין, בסופו של דבר זה העולם, הפערים הטכנולוגיים מצטמצמים, הקידמה מגשרת על הסקפטיים.

    והאמנם, זה לא אומר שאין יתרונות או העדפות למוצרים מן העבר.
    למשל ומנקודת מבטי שלי - אני אוהב שעונים מכאניים שנבנים בצורה מסורתית, ואני אוהב אותם בידיעה מוחלטת שהם לא מדוייקים. כאשר אני מסתכל על השעון, אני מסתכל על הלב שלו, אני רוצה לשמע אותו מתקתק, אני רוצה לראות בחלון האחורי את חלקיו, לדמיין את כל המערכת עובדת בשתי וערב, שעונים מכאניים זה דבר מופלא ואם דואגים להם הם שורדים דורות ולא מתכלים. מובן שאני מיעוט בעולם, אך זו נישה שדיי משגשגת עד היום ובגלל זה חברות כמו Omega מייצרות שעונים כאלו, ומשגשגות.
    אבל דני *צריך להכיר במיעוט, וגישתך היא של מיעוט*.

    לעניין הכתבה, ברור שהטנדרים העכשווים והעתידיים מבוססי החשמל יצליחו, וכמובן שאהמר על טויוטה כי הם בונים רכבים בכוונה תחילה להישרדות.

    ושוב האמנם, אין יכולת לאמץ טנדרים חשמליים בתקופה הזו לשימוש מבצעי ארוך טווח. דיזל מנצח, אבל זה רק לעכשיו. בצבא הייתי מלווה ניווטים, לפעמים גם משתתף בהם, הכלל המבצעי לרכבי פינוי הוא שהם חייבים להיות דולקים לאורך כל הניווט, גם בלילה אסור לכבות אותם כדי שאם ידרש פינוי פצועים או חילוץ לא תהיה בעיה ממנוע קר שלא מניע. היו טנדרים שבמשך שלושה ימים לא כיבו את המנוע שלהם, הייתי מופתע. קשה לי לדמיין רכב חשמלי שפועל בלי הפסקה ללא צורך בהטענה חוזרת.

    אבל זה נכון לעכשיו. בעתיד זה יתאפשר.

    סגור תגובה

  • 33. הסיכום לא מתחשב במה שחשובשוב 
    אודי, 20-07-2024

    ברכב מסוג זה לא חשוב הזינוק והגימור. חשובה האמינות ויכולת העמסה.
    באמינות ההילוקס הוא כניראה הרכב האמין אי פעם. בספק אם היתר ידגדגו את הסוליה שלו.
    יש סירטונים של טופ גיר שמוכיחים זאת.

    סגור תגובה

  • 34. כסף כסף כסף  
    בנקאי מדופלם, 20-07-2024

    לפי התוצאות של המבחן,
    היבואן של טויוטה שילם הרבה כסף על זה!

    סגור תגובה

  • 35. השוואה בין טרקטור לרכב 
    אוליק, 20-07-2024

    אני אולי משוחד כי ברשותי אמארוק אבל כחקלאי להשוות את הטויוטה לאמארוק זה כמו להשוות רכב לטרקטור הטרקטור עובד אבל ברכב אתה נהנה.לנסוע בטויוטה היום זה כמו רכב אספנות הרעש והנהיגה זה פשוט לחזור בזמן.

    סגור תגובה

  • 36. מחירים לא הגיוניים 
    אסף, 20-07-2024

    עם מחירים כאלה ברור שצריך ליבא מסין טנדר חשמלי במחיר שפוי שיהווה תחרות מאזנת.

    סגור תגובה

  • 37. אנחנו מדינה עם זכרון קצר 
    משה רבנו, 20-07-2024

    טויוטה ואקיו טויודה העומד בראשה החרימו את מדינת ישראל לאורך שנים ארוכות במסגרת חרם מדינות ערב על ישראל (האמברגו הערבי). כאשר טויוטה הגיעה לישראל בשנת 1992, עוד היתה לנו "גאוות יחידה" וסרבנו לקנות מיצרן שהחרים אותנו. אבל, מסתבר שיש לנו זכרון קצר ואנחנו נכנענו לסמל החמור עם הקרניים. מצער. ישראלי אמיתי טויוטה לא יקנה.

    סגור תגובה

  • 38. האלטרנטיבה זה VW שיצרו לבקשת היטלר את החיפושית העממית, BMW שיצרו מנועי מטוס לנאצים. (לת)
    משה בתיבה, 20-07-2024

  • 39. אזהרת קריאה - דני מטורונטו  
    משרד הבריאות, 20-07-2024

    ****אזהרה*** סביר להניח שתתקלו בפוסטים המופיעים תחת השם Dany from Toronto. נא להתעלם ולא להגיב לכתוב בפוסט. כל תגובה גורמת להתרבות הוירוס והשתלטות על האתר עד כדי השבתתו.בנוסף, תתכן פגיעה באינטילגנציה של המגיבים, לאור התגובות של החייזר מטורונטו

    סגור תגובה

  • 40. אין עתיד לזקנים שתקועים בטכנולוגיה של 1964 
    יהל, 20-07-2024

    הפתרון - זמן

    סגור תגובה

  • 41. טויוטה = טרור  
    מתחיל ב ט , 20-07-2024

    טנדר שאחראי על 70% מהטרור בעולם בזכותו הטרור מתפזר כמו חר_ בכל המדינות המוסלמיות .

    סגור תגובה

  • 42. המבחן של רכב עבודה הוא אמינות 
    רונן, 20-07-2024

    כאשר אתה משווה האמינות של פולקסווגן ופורד מול טויוטה, אתה מבין למה את השניים הראשונים לא קונים אלו העובדים עם הרכב.

    סגור תגובה

  • 43. רכב עבודה חייב לעלות הרבה פחות 
    שאול נעים, 20-07-2024

    בושה של מדינה , אדם יוצא לעבודת יומו עם הטנדר מרוויח ומשלם מיסים על כך , הטנדר זה כלי עבודה , והמדינה בחוסר בושה ובאלימות כלכלית רומסת את האדם שיוצא לעבודה , כן לעבודה , הוא לא יוצא עם הטנדר לקונצרט בערב .

    סגור תגובה

  • 44. אחד הדברים שחסר בכתבה הוא החשבון של הפחת ומחיר היחידה של הרכב לאחרהכשלוש שנים בשוק.  
    איפה הקונה נשאר עם ערך כבפי של פחות הפסד ומה הסחירות של הרכב ביד השניה , 21-07-2024

    כמו כן כמה עולה טיפול שמנים והחלפת רפידות בכל רכב.

    סגור תגובה

  • 45. טנדרים 
    משה, 21-07-2024

    היתם צריכים להוסיף את הטנדר של מיציבושי

    סגור תגובה

  • 46. אמל״ק: טויוטה מנצחת כי היא טויוטה (לת)
    סוסו, 21-07-2024

  • 47. במדינה שבה משלמים כפול על הרכב  
    מכונאי, 21-07-2024

    וטנדר טויוטה פשוט עולה קרוב ל 100 אלף דולאר (!), חשוב וקריטי ערך המכירה של ה״נכס״, הסחירות שלו, ועלויות התפעול, הטיפולים והחלפים. ובכל אלה יש רק טנדר אחד, וזה הטויוטה. ירחם אלוהים על מי שנכנס למוסך צ׳מפיון עם האמרוק, ועל מי שיעבור 100 א׳ ק״מ בפורד.

    סגור תגובה

  • 48. גיא (לת)
    מי קונה בישראל טויוטה אחרי 7.10, 21-07-2024

  • 49. זה רכב עבודה! עודף מערכות רק מזיק 
    בנימין מקוביבה, 21-07-2024

    זה משאית קלה . 360,000 ש"ח על טנדר/משאית קלה? השתגענו ? ועוד בלי הקלות מס של חבורת ה-F150/RAM ? כמה שפחות אלק עדינה. כמה שיותר מערכות מכניות שקלות לתחזוקה ותיקון. יותר עמידות ויותר יכולת לרכב עבודה. העדות הברורה ביותר היא ה-היילקס. בלי עודף תחכום אך עם עמידות ושרידות ויכולת מבוססת על מערכות בסיסיות. תתנו לקבלן מערכות מים או לחקלאי לבחון את הרכבים האלו. לרבש"צ או מח"ט שיריון. לא לכתבי רכב מפונפנים.

    סגור תגובה

  • 50. מצדיע ל 32 
    שי, 21-07-2024

    כל הכבוד שענית תשובה מכובדת לדני ולא התלהמת כמו שאר מגיבים נחותים שכל עניינם זה שנאה פירוד וחוסר כבוד לזולת , ירבו מגיבים מתורבתים ומכילים כמוך בישראל .

    סגור תגובה

  • 51. ל 39 
    אבי, 21-07-2024

    אתה בושה לאנושות , אתה אדם רעיל ומשפיל כפייתי , לך תלמד לכבד את הבריות קודם , דיקטטור מכוער .

    סגור תגובה

  • 52. ל 40 
    דוד, 21-07-2024

    אין עתיד מוסרי ובכלל לאנשים שלא מכבדים זקנים , והדרת פני זקן !!!

    סגור תגובה

  • 53. ל-51 ו-52 
    אלי, 21-07-2024

    לאדם שאין כבוד לאף אחד, שמקלל אנשים שדעתם שונה משלו, שמתנשא בכול פוסט, דוחף אגנדת בנזין\דלק וכן הלאה - לא מגיע לו כלום גם אם הוא זקן.
    מצדיק את 39 ו-40.

    סגור תגובה

  • 54. הרכב החשמלי חסום  
    מוישל׳ה, 21-07-2024

    עכשיו כשמגיעים לקו 3 השנים של רכבים חשמליים בישראל מסתבר שעלות הסוללה הפכה אותם למשומשות זבל. העתיד במימן, רכב חשמלי לא הגיוני: מחיר בטריה לפורשה טאיקאן הוא כ- 900 א׳ שקל (כן כן , קראת נכון). אין חלף אחר בשום טכנולוגיה אחרת שעולה ככה.

    סגור תגובה

  • 55. ל 54 - כול כך שקוף שאתה שתול של תעשיית הדלקים 
    אביב, 21-07-2024

    משומשות חשמליות ירדו באותו סכום כמו בנזין אחרי 3 שנים - בדוק מול מחירון של לוי יצחק (ממוצע, ברור שיש פחות ויש יותר).
    סוללות לא מחליפים אחריי כמה שנים, זה כל כך מגוחך לומר את זה ב 2024.
    סוללות לרכבים פרטים כבר מקבלות אחריות למיליון קילומטר (עדיין לא בארץ) והולכים להוציא טכנולוגיה שתחזיק 2 מיליון קילומטר. גם אם עומדים בחצי זה הרבה יותר מכל מנוע וגיר של מכוניות בנזין.
    לגבי מימן - חפשו ב YOUTUBE על הנחות שטויוטה נותנות על רכב המימן שלה כי היא לא מוכרת כלום ועל התביעה של לקוחות מול טויוטה. מימן אולי יגיע בעתיד הרחוק, כרגע אין פריצת דרך והחברות שעוסקות במימן בלבד קורסות.
    לידיעה, מכוניות מימן מכילות גם סוללות וגם מנועים חשמליים.

    סגור תגובה

  • 56. שלוש ארבע לעבודה (מבחן השוואתי) - טויוטה היילקס מול פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-07-2024

    32 ינון. אני מצטער שלא עניתי לך קודם כי הייתי מאוד עסוק.
    יש לי המון שעונים רגילים כמו אומגה, טיסוט וכו'. הם מאוד מדויקים ואמינים מכיוון שעברו שיפוץ לאחרונה וביניהם 2 שעונים המציגים את 12 שבטי ישראל מלפנים ומושה דיין מאחור = מאוד מדויק. יש לי גם שעוני קווארץ רבים והם מדויקים אבל הסוללות שלהם זקוקות להחלפה מתמדת.
    יש לי לא מעט שעונים דיגיטליים עם סוללות. אני משתמש עכשיו ב-TitanPG שמדי פעם משנה את השעה והתאריך שלו כך שהוא צריך אפליקציה בטלפון סלולרי כדי להחזיר את השעה והתאריך הנכונים. זה עלה לי 110 קנדי. קניתי לאשתי גם שעון SMART באמזון עבור 50 קנדי ​​וזה עובד בצורה מושלמת. אנחנו צריכים לטעון את שני אלה כאשר הסוללות מתרוקנות.
    הטכנולוגיה חוזרת למכוניות רגילות. לאחרונה פורד הודיעה שהם מפסיקים לייצר רכבים חשמליים כי אלה לא נמכרים. פורד חוזרת לייצר מכוניות דלק. שלושת הטנדרים האלה מהדהדים את פורד.
    באחת התגובות שלי אמרתי שעבדתי בתל נוף וחצור בתחזוקת מטוסים. בחצור שיניתי טרנזיסטור כוח כך שמחלקת התחזוקה לא הייתה צריכה לשלוח את היחידה חזרה טל נוף = חיסכון בזמן וההוצאות הנוספות כי השתמשתי בטרנזיסטור משלי.
    עכשיו אני משפץ מגברי שפופרות. אלה הרבה יותר טובים מהמגברים שמשתמשים בטרנזיסטורים וכדומה.

    סגור תגובה

  • 57. הודעת מערכת - סיפורי סבתא 
    ICAR, 22-07-2024

    אנחנו משנים את שם האתר ל - סיפורי סבתא של דני, אין קשר לרכבים.

    סגור תגובה

  • 58. עוד קשקוש מבית דני 
    אלי, 22-07-2024

    המשפט הזה לא נכון בהרבה מובנים:
    הטכנולוגיה לא חוזרת לעבר! אפשר לטעון שברבעון ראשון של 2024 קצב העליה של מכירות מכוניות החשמל היה קטן יותר מסוף 2023 - רק בסוף שנה נדע עם זאת מגמה או לא.
    פורד לא הודיעה שהיא מפסיקה לייתר חשמליות, רק המירה מפעל עתידי מחשמליות לרגילות. כל הייצרנים ממשיכים לייצר חשמליות!


    הטכנולוגיה חוזרת למכוניות רגילות. לאחרונה פורד הודיעה שהם מפסיקים לייצר רכבים חשמליים כי אלה לא נמכרים. פורד חוזרת לייצר מכוניות דלק.

    סגור תגובה

  • 59. מכתבה אחרת  
    לוקו, 22-07-2024

    אינכם מבינים כי דני ממציא הכול? אין לו בנטלי ואף מכונית אחרת מלבד הפוקוס החבוטה. הוא גר בדירה קטנה של 100 מ״ר. הדבר היחידי שמבשל הם המנות הקפואות מהדלי שמתחת לבניין בו הוא גר. דני הוא פנסיונר בן 80 החי מקצבת ביטוח לאומי. דני מפנטז בלילות על בישולי גורמה ומכוניות פאר ועל היותו מהנדס אלקטרוניקה מדופלם. מעבר לכל זה, זרקו את דני מכל פורום אחר והוא מתנחם בפורום הזה כי כאן נמצאים קןראים רחמניים. דני הוא הליצן התורן שמסרב לראות כי המלך עירום..... עצוב שזקן פתטי, זקנתו מביישת אותו


    דני בינו שקרן פתולוגי שנכשל בכל מקום שהיה בו. מתוך שמונים שנותיו היה בארץ 14 שנים, נכשל והועף מהארץ בבושת פנים. סיים לימודי הוראה בהתכתבות בקולג׳ שמדורג במקום 3000 בעולם. חסר השכלה ומתחזה. דני נזרק מכל הפורומים בקנדה בהם השתתף. הסיבה היחידה שהוא עדיין חי היא העובדה שאף אחד לא מוכן לקלוט אותו ברמינן. ״רכב האספנות״ שלו אינו אלא גרוטאה בת 20 כשנרכשה והיום אף אחד לא מתעניין בה. דני מנסה למכור אותה כבר שנים, ולפנטז על עוד גרוטאה, אבל, נשאר תקוע איתה כי היא לא מעניינת אף אחד. דני מפליץ נתונים שאינו מבין את משמעותם ומפזר הגיגים אידיוטים ומופרכים שמעוררים גיחוך בקריאתם. דני אינו יודע להבדיל בין אלה שצוחקים על טיפשותו לבין אלה שמרחמים על טיפשותו. דני היה עושה טובה לקוראי המדור אם היה מתאדה כמו אד בנזין ביום חם. דני אינו יותר מנפיחה רעשנית ומסריחה שסופה להעלם מהמדור.

    סגור תגובה

  • 60. שלוש ארבע לעבודה (מבחן השוואתי) - טויוטה היילקס מול פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-07-2024

    58 אלי. פורד הכריז על הדברים הבאים:
    וושינגטון, 4 באפריל (רויטרס) - פורד מוטור (F.N), פותחת כרטיסייה חדשה אמרה ביום חמישי שהיא עיכבה את ההשקות המתוכננות של רכבי רכב חשמליים בעלי שלוש שורות בקנדה ושל הטנדר החשמלי של הדור הבא שנבנה בטנסי, כתוצאה מההאטה בביקוש ל-EV בעולם מאלץ יצרניות רכב לשנות את תוכניות הייצור.
    פורד, שהפסידה כמעט 4.7 מיליארד דולר על עסקי החשמל שלה בשנת 2023 והעריכה שהיא תפסיד 5 מיליארד דולר עד 5.5 מיליארד דולר השנה, אמרה בפברואר שהדור הבא של רכבי החשמל יושק "רק כאשר הם יכולים להיות רווחיים.
    פורד אמרה כי היא תעכב את אספקת משאית EV חדשה לחלוטין שתבנה במפעל חדש במערב טנסי עד 2026. פורד אמרה בשנה שעברה שהיא מתכננת להתחיל בייצור בסוף 2025 ולבנות עד 500,000 משאיות חשמליות מדי שנה במפעל.
    המשרד הפיננסי הראשי של פורד, ג'ון לולר, אמר למשקיעים בשנה שעברה שיצרנית הרכב תדחה חלק מההשקעה המתוכננת שלה בהיקף של מיליארדי דולרים בקיבולת EV וסוללות חדשות.
    נשיאת יוניפור, לאנה פיין, אמרה כי היא "מאוכזבת מאוד מהחלטת החברה" שהשפיעה על 3,200 עובדים וציינה כי ייצור רכבי השטח של פורד אדג' באוקוויל אמור להסתיים בעוד כחודש.
    ג'נרל מוטורס (GM.N), פותחת כרטיסייה חדשה שהודיעה באוקטובר כי היא תדחה את ייצור הטנדרים החשמליים במפעל שלה בעיר אוריון במישיגן בשנה.
    גַם:
    פורד מוטור ושות' מקצצת בחצי את יעדי הייצור של 2024 עבור טנדר ה-F-150 Lightning פלאג-אין שלה - הרכב החשמלי המיוחד שלה - עקב האטה בביקוש לדגמים המונעים על ידי סוללות.
    יצרנית הרכב מתכוונת לבנות 1,600 משאיות בשבוע בשנה הבאה במפעל שלה בדירבורן, מישיגן, בהשוואה לתוכנית קודמת לייצור 3,200 משאיות שבועיות, אמרה דוברת החברה. פורד הודיעה לספקים על הקיצוצים בייצור של מנכ"ל דגם, ג'ים פארלי, שאמר פעם שהוא "מבחן לאימוץ לכלי רכב חשמליים" באמריקה.
    תוכן המאמר
    המהלך מגיע כאשר פורד מפחיתה את ההוצאות על כלי רכב חשמליים ב-12 מיליארד דולר ולאחר שהיא הצטמצמה בכמעט חצי מפעל סוללות שהיא בונה במישיגן. פארלי אמר כי הדרישה האיתנה של EV שהחברה ציפתה לא התממשה מכיוון שקונים פוטנציאליים מתבלטים במחירים גבוהים ובתשתית טעינה נקודתית.
    צמיחת מכירות רכבי החשמל בארה"ב תאט ל-11% בשנה הבאה משיעור צמיחה מוערך של 47% השנה, על פי תחזית של UBS יום שני.
    פורד גם מורידה את הייצור של המוסטנג מאך-E החשמלית שלה במקסיקו ומעמידה תוכניות למפעל סוללות שני בקנטקי.
    נמשיך להתאים את הייצור לדרישת הלקוחות", אמר פורד בהצהרה.
    הקיצוצים האחרונים מגיעים למרות של-Lightning היה חודש המכירות הטוב ביותר שלו אי פעם בנובמבר עם 4,393 משלוחים. מכירות ברק ברבעון השלישי ירדו ב-46 אחוזים כאשר יצרנית הרכב סגרה את המפעל שלה לצורך הרחבה ודחתה את מסירת המשאית ל"בדיקות איכות".
    אתה טועה בגלל האמור לעיל.
    57 ו-58. שניכם שקרנים.
    32 ינון. היינו עסוקים גם בשבת כי נסענו לבארי שנמצאת 100 ק"מ צפונית לטורונטו כדי להשתתף במסיבת דודל של האחיינית של אשתי. נסענו בסגנון גבוה בבנטלי ובנוחות מלאה. כמה נהגים נסעו מתחת למהירות הרשומה של 100 קמ"ש ועברתי אותם בקלות. בדרך חזרה נסעתי במהירות של 90 קמ"ש. בבית עבדתי על השואב המרכזי של הבית ועדיין עבדתי עליו עכשיו. הייתי צריך גם להשיג דומדמניות, פטל ופטל שחור מהגינה שלנו. יש לנו עכשיו עגבניות שרי, קישואים, שעועית ירוקה וצהובה, ארוגולה וחסה מרירה לאשתי, בזיליקום, עגבניות רגילות וריבס. אשתי מכינה עכשיו פשטידה או משהו אחר. אני בטוח שזה יהיה מצוין. אנחנו ניתן קצת לרופא הפרסי שלנו. היא מאוד ידידותית והיא תעריך ותוקיר את זה.

    סגור תגובה

  • 61. ל 59 
    שלום, 23-07-2024

    אם אין ביסוס לדבריך צריך לתבוע אותך על הוצאת דיבה ולשון הרע .

    סגור תגובה

  • 62. הגדרה של טרוף = דני ב 60 
    לוקו, 23-07-2024

    מדגיש מה שמצוטט ב 59, מכתבות\תגובות אחרות.

    ומה שכתב 57 הוא מדויק. ממש מעניין אותנו חיי היום יום של דני...

    סגור תגובה

  • 63. הבנת הנקרא - 0 
    אלי, 23-07-2024

    מר דני, אתה לא מבין מה כותבים ומה אתה מצטט!
    בציטוט שלך מופיע מספר פעמים שפורד לא מפסיקים לייצר חשמליות אלה מורידים בכמות .

    תלמד עברית לפני שאתה מפיץ שמועות, או במילים שלך - משקר.

    פורד מוטור ושות' מקצצת בחצי את יעדי הייצור של 2024 עבור טנדר ה-F-150 Lightning פלאג-אין שלה - הרכב החשמלי המיוחד שלה - עקב האטה בביקוש לדגמים המונעים על ידי סוללות.
    יצרנית הרכב מתכוונת לבנות 1,600 משאיות בשבוע בשנה הבאה במפעל שלה בדירבורן, מישיגן, בהשוואה לתוכנית קודמת לייצור 3,200 משאיות שבועיות, אמרה דוברת החברה. פורד הודיעה לספקים על הקיצוצים בייצור של מנכ"ל דגם, ג'ים פארלי, שאמר פעם שהוא "מבחן לאימוץ לכלי רכב חשמליים" באמריקה.
    תוכן המאמר
    המהלך מגיע כאשר פורד מפחיתה את ההוצאות על כלי רכב חשמליים ב-12 מיליארד דולר ולאחר שהיא הצטמצמה בכמעט חצי מפעל סוללות שהיא בונה במישיגן. פארלי אמר כי הדרישה האיתנה של EV שהחברה ציפתה לא התממשה מכיוון שקונים פוטנציאליים מתבלטים במחירים גבוהים ובתשתית טעינה נקודתית.
    צמיחת מכירות רכבי החשמל בארה"ב תאט ל-11% בשנה הבאה משיעור צמיחה מוערך של 47% השנה, על פי תחזית של UBS יום שני.
    פורד גם מורידה את הייצור של המוסטנג מאך-E החשמלית שלה במקסיקו ומעמידה תוכניות למפעל סוללות שני בקנטקי.
    נמשיך להתאים את הייצור לדרישת הלקוחות", אמר פורד בהצהרה.
    הקיצוצים האחרונים מגיעים למרות של-Lightning היה חודש המכירות הטוב ביותר שלו אי פעם

    סגור תגובה

  • 64. גם GM הודיעו שהם "מפסיקים" לייצר מכוניות חשמליות 
    Really, 23-07-2024

    GM is still powering toward an electric future, even if EVs have become a politicized talking point on the campaign trail.


    https://finance.yahoo.com/news/gm-cfo-on-politicization-of-evs-we-try-to-rise-above-politics-144916026.html?guccounter=1

    סגור תגובה

  • 65. אין על הטויוטה 
    דן מ, 24-07-2024

    מספר 1

    סגור תגובה

  • 66. צמפיון בעעעעע 
    זיו , 28-07-2024

    יש לי סקודה וולקסווגן, לו רק היה יבואן אחר.

    סגור תגובה

  • 67. טויטה 
    כהו רמי, 05-08-2024

    ג׳ונגלים של האמזונס מדבר סהרה ואוסטרליה ספארי וכל אפריקה רק טויטה

    סגור תגובה

  • 68. זיו 
    זיו, 12-08-2024

    אין ספק שפורס רינגר לוקח את ההילקס המבחן כאן לא מייצג כלום .פרט לתפיסת עולם ישראלית צרה יצאתי למסע במזרח הרחוק עם קבוצת חברים למסע טנדרים במזרח מנסיון אישי הפורד הוא החזק והעמיד ביותר בחבורה ההילקס רחוק מהתדמית שלו . הפורד לוקח את לוקח את כל הטנדרים היפניים.

    סגור תגובה

  • 69. חידוש באמרוק: הילוך כוח! 
    אופק, 15-08-2024

    לאמרוק לא היה בעבר הילוך כוח. הייתם צריכים להדגיש את זה בכתבה! חידוש מרענן ובמקרה של ה VW לא מובן מאליו

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה