דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלעדי, בדרך ארצה: נהיגה ראשונה בהונגצ'י E-HS5

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: הונגצ'י E-HS5
  • מתחרים: אקספנג G6, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5
  • מתי אצלנו: סוף 2025
  • מחיר משוער: 200 אלף שקל
  • בעד: שימושיות, טכנולוגיה, נוחות
  • נגד: מערכת הנעה, הנדסת אנוש

בגדול: הונגצ'י היא אחת מוותיקות תעשיית הרכב הסינית, עם שורשים שמתחילים בשנות ה-50 של המאה הקודמת, אבל את צעדיה הראשונים במערב היא עושה רק בשנים האחרונות - בחסות החשמל. ואחרי שפגשנו כאן את ה-E-HS9 האקסצנטרי והיקר, שאליו הצטרפו בתחילת השנה שני דגמי "סדרה 7", ה-E-H7 בקטגוריית הסדאן וה-E-HS7 בקטגוריית הפנאי, ההיצע צפוי להתרחב עם דגמי סדרה 5 הקטנים ובעיקר הנגישים יותר מבחינה פיננסית, שינחתו כאן עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

עד שזה יקרה, לקחנו בסין לנהיגה ראשונה ובלעדית את המסקרן שבהם - הונגצ'י E-HS5, רכב פנאי שצפוי להתחרות בקטגוריה הצפופה להחריד של טסלה מודל Y, אקספנג G6, צ'אנגן דיפאל S07 ואחרים. האם הוא מביא בשורה חדשה לקטגוריה?

עיצוב ותא נוסעים: המראה החיצוני נקי ומודרני, אפשר כבר לומר חשמלי-גנרי, עם סבכה אטומה ויחידות תאורה צרות מלפנים, ידיות דלתות נשלפות וחישוקים בעיצוב ייחודי. הזיהוי המותגי מתקבל באמצעות פס אדום שחוצה את החזית, כמו בכל דגמי הונגצ'י, ויחידות תאורה אחוריות מקוריות. עם זאת, מקדם הגרר מעט מאכזב - 0.28cd בלבד.

גם סביבת הנהג מסמנת V על כל פרט מוכר בדגמים דומים. כן, היא נטולת מתגים לחלוטין וכן, יש מסך גדול ("15.6) ובודד במרכז. במקרה זה, ללא לוח מחוונים כלל. איכות החומרים מצוינת והיצע תאי האחסון נדיב, כולל חלל גדול בין הנוסעים מלפנים ואפילו וו תליה נשלף לתיקים ושקיות בסמוך לרגלי הנוסע הקדמי.

אהבנו גם את שקע ה-USB שצמוד למראה המרכזית ומאפשר חיבור מצלמת דרך באופן שמייתר חוטים משתלשלים או התקנה מקומית גסה, ומצטרף לארבעה שקעים נוספים ברכב.

הרשימה הטכנולוגית מתארכת וכוללת בין היתר גם מצלמות היקפיות באיכות גבוהה, חניה אוטומטית יעילה - כולל הפעלה מהטלפון ויכולת לשחזור מדויק בנסיעה לאחור של 100 המטרים האחרונים, זיהוי מחוות יד, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, כניסה והנעה באמצעות NFC ועדכוני OTA.

אלא שכמו במקרים רבים אחרים, התחכום הטכנולוגי בא על חשבון פשטות התפעול. הוויתור על לוח מחוונים דורש הסטות מבט תכופות גם לצורך ביצוע פעולות פשוטות. על תפעול המיזוג מתפריטי המסך נמשיך להתלונן ככל שנידרש, וכך גם לגבי בחירת מצבי הנהיגה, הרגנרציה, תפעול מערכת השמע ולמעשה כל פעולות השליטה ברכב.

נזכיר גם את מתגי פתיחת החלונות ההפוכים (דחיפה-משיכה במקום הורדה-הרמה), וחשוב מכך - היעדר הכיסוי לחלון השמש הענק, שעלול להקשות על צינון הרכב בקיץ ישראלי.

בסיס הגלגלים ארוך (290 ס"מ) והמרווח ליושבים מאחור בהחלט נדיב - גם אם פחות מכפי שניתן היה לשער מהמידות - כתוצאה מכך. בנוסף, הרצפה מאחור שטוחה לגמרי, יש פתחי מיזוג ליושבים שם, לתא המטען נפח של 462 ליטרים אך אין גלגל חלופי וברכב המבחן גם לא נמצא מדף להסתרת המטען. מלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח של 40 ליטרים.

מערך הבטיחות מבוסס על מערכת הפעלה של DJI וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל על תנועה חוצה מאחור ועל פתיחת דלת, וגם מצלמה פנימית לניטור הסחת דעת נהג, ואחת נוספת להתרעה על שכחת ילדים מאחור.

מנוע וביצועים: את ה-E-HS5 ניתן לרכוש בגרסת הנעה אחורית, עם מנוע בהספק של 286 כ"ס ו-7.3 שניות ל-100 קמ"ש (7.4 עם הסוללה הגדולה), או הנעה כפולה שבה מצטרף מנוע נוסף מלפנים ומביא להספק מרבי של 560 כ"ס, עם זמן תאוצה של 4 שניות בלבד. זו גם הגרסה שבה נהגנו ואכן, זה המון כוח, ולא ממש מעודן.

שכן התאוצה לא סתם מהירה, והיא מאוד מהירה. התחושה כמעט ברוטאלית, כאשר הראש מוטח לאחור וההגה מתקשה לשכך את הניסיונות הנואשים של הצמיגים הקדמיים למצוא אחיזה. להזכירכם, על אספלט איכותי, יבש ונקי ועם כוח שעובר גם לגלגלים מאחור.

לגרסת הבסיס סוללת 62 קוט"ש והבטחה לטווח של 426 ק"מ. סוללה גדולה יותר (85 קוט"ש) מוצעת בשתי גרסאות ההנעה ומבטיחה לספק 550 ק"מ בהנעה האחורית או 520 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה בקצב של 260 קילוואט מבטיחה מילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות - נתון מהיר מאוד ביחס למתח עבודה של 400 וולט. נבדוק זאת, וגם את הטווח, במבחן מלא על כבישי ישראל.

נוחות והתנהגות: מתלה אחורי רב-חיבורי, בשילוב בולמי זעזועים אדפטיביים, מספקים שיכוך מצוין ומייצרים נסיעה נוחה למדי, לפחות במקומות הפחות מאתגרי מתלים בהם נהגנו. גם בידוד הרעשים טוב מאוד, הודות לשמשות קדמיות בזיגוג כפול.

אחיזת הכביש טובה (כל עוד כאמור לא שחררנו את כל הכוח לגלגלים ממצב עמידה), בין היתר בזכות צמיגי קונטיננטל אקו-קונטקט 7 משובחים ורחבים (235/50R20). עם זאת, ההיגוי מלאכותי וחסר תחושה, וכך גם דוושת הבלם.

סיכום: ה-E-HS5 הוא רכב מוצלח ומעניין מבחינת היבואנית, גם אם אינו מציג בשורות מרעישות בקטגוריית רכבי הפנאי, העמוסה לעייפה בדגמים חשמליים מכל הסוגים והמינים והיצרניות. יחד עם זאת, הוא בהחלט מעניק להונגצ'י אפשרות להתחרות לראשונה בסביבת מחיר נוחה יחסית, שבה היא עדיין לא נוכחת.

בהתאם, הצלחה כאן תאפשר ליבואנית לראות מספרי מכירות מרשימים בהרבה, שכן פוטנציאל ההצלחה השיווקית בהחלט נוכח.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 85 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 560 כ"ס / 63.5 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 475 ס"מ
  • רוחב: 190 ס"מ
  • גובה: 164 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 290 ס"מ
  • משקל: 2,291 ק"ג
  • נפח תא מטען אחורי/קדמי: 40/462 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 4 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: 200 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת הונגצ'י

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה