דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'ילי סטאריי (מבחן ראשון) - זריקת מרץ

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'ילי לעולם תיזכר כאחד המותגים ששינו את שוק הרכב המקומי. הגיאומטרי C שנחתה כאן לפני ארבע שנים הייתה חשמלית ראשונה שהעמידה אלטרנטיבה אמיתית למשפחתיות בנזין, והפכה לכן בין לילה את המותג שמעטים הכירו לסיפור הצלחה מסחרר.

אבל לא לעולם חוסן. עם דגם אחד ותיק באולם התצוגה מחד והצטברות מתחרות חדשות ועדכניות מאידך, מצאה עצמה ג'ילי גולשת לאחור במכירות, ומאבדת נתח שוק לא רק לדגמים חשמליים, אלא גם למגוון גדל והולך של דגמי פנאי היברידיים.

כדי להתמודד איתם, היא מנחיתה כאן את הסטאריי, גרסה היברידית-נטענת ל-EX5 החשמלי המשווק כאן זה מכבר, עם מטרה ברורה - להחזיר את המותג למרכז השוק.

סיכום: ג'ילי מצטרפת באיחור לחגיגת רכבי הפנאי ההיברידיים-נטענים, כך שבשונה ממקרה הגיאומטרי C היא לא נהנית ממעמד של חלוצה ומתמודדת עם מתחרים מבוססים ומצליחים בשוק. למזלה, היא עושה זאת עם מתמודד רב יכולת, שנראה כמשתלב ללא בעיה בצמרת. עם איכויות נסיעה טובות, שימושיות מרשימה כרכב משפחתי, אבזור עשיר ולא פחות חשוב, ממשק משתמש איכותי, עניין נדיר בתוצרת המזרח.

  • מתחרים ישירים: ג'אקו 7, ליפמוטור C10 ו-BYD סיליון 5
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 176 אלף שקל (170 אלף שקל)
  • טוב: תא נוסעים, נוחות נסיעה
  • בסדר: ביצועים, טווח חשמלי, תפעול
  • טעון שיפור: בידוד רעשים, רגנרציה
  • ציון: 8

נכון, הביצועים (רק) סבירים והטווח החשמלי אינו שובר שיאים, אבל מערכת ההנעה כאן מרשימה יחסית ועובדת באופן אחיד בכל מצב. לא עניין שכיח אצל המתחרים. לסיום, הוא נושא תג-מחיר אטרקטיבי ביחס למתחריו. אז כן, בהחלט יתכן שהוא בדרך לשחזר את הצלחת הגיאומטרי, וליותר מכך לא יכולים היו לקוות בג'ילי.

איך נראה: המראה דומה מאוד בואכה זהה למדי ל-EX5, למעט יחידות תאורה צרות מלפנים. זה כן אומר שהוא נראה כבן משפחה, זה לא אומר שהוא מצליח להתחמק מהאנונימיות הסינית המוכרת. לא היה מזיק להשקיע קצת יותר כאן.

גם סביבת הנהג דומה לגרסה החשמלית, עם איכות חומרים גבוהה ותחושה בוגרת וחפה מהצטעצעות סינית. יש לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע ענק ("15.4), עם מערכת הפעלה נוחה ביחס למקובל הודות לאייקונים גדולים וסידור ברור של תפריטים, לצד שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע.

ויש גם מחשב דרך נורמלי המקובל בתוצרת מערבית וקצת פחות מזו המגיעה ממזרח, לצד צימוד לאפל. ולאפל בלבד, שכן ביבואנית מבטיחים כי רק בתחילת השנה יהיה צימוד גם לאנדרואיד. חבל.

חבל גם שמתגי החלונות הם מהסוג המתחכם, עם מנגנון הפוך מהמקובל (משיכה לאחור לפתיחה, דחיפה לפנים לסגירה), ומצער לגלות שפתחי המיזוג מוצבים נמוך מדי ומקררים בעיקר את הידיים.

מושב הנהג נוח ולא מעייף גם בנסיעות ארוכות, עם שדה ראיה מצוין לפנים ולצדדים. הבעיה היחידה בהקשר זה היא הגה עם טווח כיוון מוגבל למרחק. יהיו נהגים שיתקשו למצוא כך תנוחת נהיגה אופטימלית. תאי אחסון? למכביר. כולל אחד מתחת לקונסולה שבין המושבים. בורר מצבי הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) מוצב מימין להגה ומפנה מקום, אך הוא אינו מאפשר תחילת נסיעה בלי חגורה. כנראה שבסין לא צריכים לחנות במקומות צפופים במיוחד.

כבסיס משמשת פלטפורמת GEA החדשה והמודולרית של ג'ילי המשותפת גם ל-EX5 החשמלי, עם תוספת 12.5 ס"מ לאורך (474 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים ארוך רק בחצי ס"מ (275.5 ס"מ). מרחב המחיה מאחור נדיב לרגליים ולראש עם רצפה שטוחה כמקובל, וגם תא המטען גדול מהאח החשמלי ב-67 ליטר (528 ליטר). גלגל חלופי - רק בתוספת תשלום.

רשימת אבזור הנוחות עשירה וכוללת ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים ומצלמות חניה היקפיות, בעוד הגרסה הבכירה שבמבחן מוסיפה גם תצוגת נתונים עילית, משטח טעינה אלחוטי, אוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת. אופי הפעולה לא מטריד יותר מדי, וגם נטרול המערכות נוח יחסית, אבל הן בכל זאת חוזרות לפעולה בכל יציאה מהרכב, גם מבלי לדומם אותו. נוהל מעצבן שהשתרש בתעשייה לצערנו.

איך נוסע: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חשמלי (218 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין אטמוספרי (4 צילינדרים 1.5 ליטר עם 99 כ"ס) המשמש לטעינת סוללה ומתחבר להנעה במהירות גבוהה.

הזינוק ל-100 קמ"ש איטי בשניה מהאח החשמלי (8 שניות), אבל זה כמובן מספיק לכל שימוש הגיוני, כולל שיוט מזורז. מעניין לציין כי בשונה ממתחריו, הוא אינו מורשה לגרור כך שגם התקנת וו לצורך מנשא לאופניים, אינה אפשרית. לידיעת מקבלי הרכב מהעבודה.

סוללה בקיבולת 18.4 קוט"ש מבטיחה טווח של 83 ק"מ, אבל אנחנו הצלחנו לנסוע 73 ק"מ טרם כניסת מנוע הבנזין לפעולה כשהסוללה ב-24%, מה שהותיר מספיק אנרגיה כדי להתמודד עם העליה הארוכה והתלולה לרמת הגולן, ללא נפילת כוח משמעותית כמו בחלק מהמתחרים. מצד שני, כניסת מנוע הבנזין לפעולה מזניקה את הסל"ד לאזורי שאון רב וקבוע.

יש אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רגנרציה, העוצמתי ביותר יעיל לנסיעה בעיר, אך מעבר ביניהם מתבצע באמצעות המסך ולכן ההפעלה אינה רלוונטית - ואף לא מומלצת - תוך כדי נסיעה. יש גם מצב אוטומטי - ברירת המחדל בכל כיבוי של הרכב - המתאים עוצמה למשתמשי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר, אך הוא לא חף מטעויות והעדפנו לוותר על השימוש בו.

כרגיל בדגמים היברידיים-נטענים, צריכת הדלק התרחקה עוד ועוד מנתוני היצרן הלא ריאליים כל שחלפו הקילומטרים. לאחר יותר מ-700 ק"מ של מבחן היא עמדה על 15.3 ק"מ לליטר, לעומת נתוני היצרן שמבטיחים 41.6 ק"מ לליטר. בשימוש ללא טעינת סוללה כלל, צפו לצריכת דלק של כ-13.7 ק"מ לליטר, דומה לרכבי פנאי היברידיים רגילים ללא שקע טעינה.

מלבד מצבי הנהיגה המוכרים יש גם אפשרות להפעלה קבועה של מנוע הבנזין ושימור הסוללה לטובת נסיעה בעיר. הסוללה גם תומכת בטעינה מהירה (30 קילוואט) שתאפשר מילוי מ-30% ל-80% בכ-20 דקות, וניתן לעשות בה שימוש להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) ולהטענת רכב אחר (V2V).

איכויות הנסיעה טובות בסך הכל, בוודאי ביחס למקובל בקטגוריה ובארץ המוצא. הוא משכך היטב מפגעי סלילה עירוניים במהירות נמוכה, אבל קצת פחות מבריק במהירות גבוהה, עם היעדר ריסון מספק ונוכחות של רעשי רוח ודרך.

כיול המתלים רך יחסית ואחראי לזוויות גלגול ניכרות בכבישים מפותלים, אבל הוא אינו מאבד עצמו לדעת ואם ממשיכים לדחוק בו מגלים יכולת בטוחה וצפויה במגבלות. כרגיל הבלמים נטולי תחושה מספקת וכך גם ההגה, אך לפחות כושר התמרון טוב עם קוטר סיבוב צנוע (10.4 מטר).

  • מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק, מומנט מנוע בנזין: 99 כ"ס, 12.7 קג"מ
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי: 218 כ"ס, 26.7 קג"מ
  • תמסורת: הילוך יחיד, הנעה קדמית
  • אורך: 474 ס"מ
  • רוחב: 190.5 ס"מ
  • גובה: 168.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 275.5 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,770 ק"ג
  • נפח תא מטען: 528 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8 שניות, 170 קמ"ש
  • צריכת דלק משולבת, פליטת מזהמים: 41.6 ק"מ לליטר, 54 גרם CO2 לק"מ
  • טווח נסיעה חשמלי: 83 ק"מ
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): 5 כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 176 אלף שקל (170 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות