חוות דעת אודי A42001-2008
למי היא מתאימה? למי שרוצה להינות מאווירה יוקרתית ומפוארת ושסמל ארבע הטבעות עושה לו את זה. סביבת הנהג היא ברמה הגבוהה ביותר שיש מבחינת ארגונומיקה ותחושה איכות. מנועי הדיזל טובים במיוחד ובגרסאות הטורבו ניתן אף להינות מניהוג ספורטיבי. פרט לזינוק הססני מעט, גיר המולטיטרוניק מעולה בתנאי נהיגה יומיומיים.
למי היא לא מתאימה? למי שרוצה לבלוט ולהדגיש נוכחות - קשה לומר על אודי A4 שהיא מוחצנת במיוחד. כמו כן חובבי נהיגה שמחפשים מכוניות עם תכונות ספורטיביות, בגרסת ה-2.0 הפופולארית לא זה הרכב; על אף מתלים די קשיחים שלא רוכנים בסיבוב ומעניקים אחיזה גבוהה מאוד, ההגה חסר תחושה, המנוע לא מבריק ובעל צליל מעט דיזלי, והגיר הרציף בתנאי נהיגה דורשניים מספק בעיקר רעש.
תצורה: 4 דלתות סדאן או קבריולה.
אמינות: בעוד שיש לא מעט לקוחות שמעידים על קילומטרים רבים נטולי תקלות, ידועות רגישויות שונות של מכלולים רבים. קשה לומר על הגיר הרציף שנחשד לא אחת בחוסר עמידות מוחלט כי הוא פחות אמין מאוטו' רגיל, למרות שישנן דוגמאות לגירים שסיימו את חייהם סביב ה-90,000 ק"מ. בהיבט זה חשוב לציין שהרבה פעמים מחשב ניהול הגיר שאחראי בין היתר לפיקוד ידני של החלפת הילוכים הוא האשם, ובנוסף, במידה והגיר כן יקרוס, עלות ההחלפה היא אסטרונומית. בשנתונים המוקדמים גרסאת הקוואטרו 2.8 ל' סבלה מנזילת שמן, ומנועים משנת 2001 התגלו כפגומים והוחלפו באחריות. במנועים אלו תקלה כזו שתחזור תעלה כעשרת אלפים שקלים לתיקון. תקלה שחוזרת על עצמה בכל הדגמים והשנתונים היא כוייל שמשבית את ההצתה במנוע. בנוסף, מנוע 2.0 סובל מצריכת שמן מוגברת של כ-0.5 ליטר ל-1000 ק"מ, דבר שמוגדר כנורמלי במנוע זה. תקלות שכיחות פחות אך בכ"ז ניתקלנו בהן: מותחן רצועת תזמון (כ-600 ש"ח), אזעקה וחיישנים שונים - חיישן מפלס שמן, חיישן טמפ' מי קירור וחיישן חמצן.
בטיחות: 6 כריות אויר, 5 כוכבי בטיחות.
מידע נוסף: המפרט מתייחס לדגם ה-2.0 ל' לאחר מתיחת הפנים של 2004.