חוות דעת אלפא רומיאו 1472002-2009
אלפא רומיאו 147 היא משפחתית איטלקית עם טמפרמנט ייחודי, המצליחה להעניק אווירת אלפא אותנטית: צליל המנוע, העיצוב החיצוני והפנימי, הניחוח - כולם מרמזים על כך שזו אינה עוד משפחתית מן השורה. אלפא רומיאו 147 היא מכונית עם סקס אפיל. הסגנון הייחודי פוגע מעט בשימושיות - המושב האחורי צפוף למדי, והמתלים שכויילו על הצד הנוקשה, לטובת התנהגות הכביש, פוגמים מעט בנוחות הנסיעה. במתיחת הפנים בשנת 2005 שופרה רמת הנוחות, וכן תיבת הסלספיד הרובוטית עברה ליטוש ועידון - אך אופי פעולתה נותר מחוספס, והיא דורשת הסתגלות. ה-147 צוידה במנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 או 120 כ"ס) ובמנוע בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס) אשר עדיף משמעותית לחובבי הביצועים. כן הגיעה גרסת GTA פסיכוטית, עם מנוע בנפח 3.0 ליטר המנפק 250 כ"ס. כל המנועים ירגישו בנוח בתחום העליון של סקאלת הסל"ד, ואף ינגנו שם את הסימפוניה הווקאלית בהצטיינות. התנהגות הכביש של ה-147 מהנה, וההיגוי חד ומדוייק. עבור מי שחושק במשפחתית מהנה, ומוכן לעמוד באחזקה המורכבת - אלפא רומיאו 147 תהיה הבחירה הנכונה.
אמינות: מנועיה של ה-147 מצוידים במצתי טיטניום המאריכים ימים - אך עלות החלפתם יקרה במיוחד. מומלץ לבדוק אם אלו הוחלפו. המנועים מורגלים בצריכה מסויימת של שמן. צריכה של ליטר שמן ל-4000 ק"מ היא בגדר הסביר. כאשר הצריכה גבוהה יותר - יש לבדוק את העניין. המתלים רגישים מאוד לשברי כביש עמוקים ובאמפרים, והמשולשים (Wishbones) והתותבים הם הראשונים לסבול מכך. ליקויים אלו גורמים לרעידות ורעשים בנסיעה, ועלולים אף להוביל לכשלון במבחן הרישוי השנתי. תיבת הסלספיד (כך מכנה אלפא רומיאו את הגיר הרובוטי), סובלת אף היא מתקלות מזדמנות, ועלולה לסיים את חייה בגיל צעיר. עיקר הבעיות הן בתוכנה, ולעתים אף מופיעה "נעילה" של הגיר - המאפשר נסיעה ברוורס בלבד. נקודת תורפה נוספת של ה-147 היא בספויילר הקידמי, שממוקם נמוך במיוחד. פעמים רבות הוא שרוט או שבור, ויש לשים לב לכך בעת בחינה של רכב משומש ולהפעיל עליו כוח בכדי לראות אם הוא משוחרר.