דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2020: מבחני הריסוק מתעדכנים

Getting your Trinity Audio player ready...

כמדי שנתיים, איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם שורה של עדכונים והחמרות למבחני הריסוק. הפרוטוקולים החדשים שפורסמו כוללים שורה של עדכונים המתמקדים בנושא תאונות חזית, פגיעות צד, הגנה על נוסעים ברכב, בטיחות לאחר ההתרסקות ושיפורים שונים במבחנים למערכות הבטיחות האקטיביות.

צפייה בתוכן 2020: מבחני הריסוק מתעדכנים


השינוי המרכזי במבחני הריסוק הוא עדכון של בדיקת תאונות החזית. תאונות מסוג זה הן הגורם המוביל לתאונות דרכים קטלניות, כך על פי איגוד הבטיחות האירופי, ואחרי 23 שנים הוחלט להחליף את העגלה המדמה רכב במבחני הריסוק החזיתיים. העגלה החדשה, ששוקלת 1,400 ק"ג ומדמה רכב משפחתי בגודל בינוני, תנוע לכיוון הרכב הנבחן במהירות של 50 קמ"ש, כאשר גם הרכב ינוע במהירות זהה. במסגרת ההתנגשות תיווצר חפיפה של 50% בלבד בין הגופים הנעים, במתאר שמדמה סיטואציה של תאונות חזית. 

הבדיקה לאחר ההתנגשות תבדוק בין היתר כיצד מושפעים הנוסעים ברכב, אך גם תבדוק כיצד מושפעים נוסעי הרכב הנגדי - ותעניק על כך ציון לרכב הנבחן. 

בנוסף הושקה בובה חדשה שמדמה את נוסעי הרכב, אשר אמורה לספק הערכה מדויקת יותר לגבי הסיכון לפגיעות ראש, צוואר, חזה ובטן.

עדכון נוסף במבחני הריסוק נוגע לפגיעות הצד, שהן הגורם השני הכי נפוץ למקרי מוות מתאונות דרכים. המבחן המעודכן יתמקד במה שקורה בתוך הרכב בעת פגיעת צד: הכיוון אליו "נזרק" הנהג, האינטראקציה הפיזית בינו לבין הנוסע לצידו וגם יבדוק מערכות הגנה חדשות כמו כרית אוויר מרכזית בין הנוסעים מלפנים - פיצ'ר שהוצג לאחרונה על ידי מספר יצרניות רכב.

מבחני ריסוק פגיעת צד

בכל מה שנוגע לבטיחות הנוסעים לאחר התאונה, מבחני הריסוק המעודכנים יבדקו את פעילותן של מערכות אוטומטיות המזעיקות את צוותי החירום לאחר תאונה, וכן את מצבו של הרכב לאחר התאונה - כמו למשל תקינותן של ידיות חשמליות לפתיחת הדלתות (פיצ'ר שנכנס לאחרונה ברכבי לנדרובר, יגואר ו-DS). 

בתחום מערכות הבטיחות יוחמרו המבחנים זו הפעם הרביעית ברציפות. ב-2014 החל ארגון EuroNCAP לבדוק את המערכות לבלימת חירום אוטונומית, ב-2016 נוספה בדיקה למערכות זיהוי הולכי רגל, ב-2018 נבדקה גם היכולת לזהות רוכבי אופניים וכעת מצטרפות שתי בדיקות נוספות - בלימה אוטונומית במהלך פניה וכן זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.


בנוסף יבדקו גם מערכות התרעת עייפות שהפכו נפוצות בשנים האחרונות, וכן מערכות מתקדמות יותר לזיהוי אישונים.

פורסם לראשונה ב- 21.05.20

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה