. מדובר בסדרה של מבחני ריסוק שבוצעו במעבדות איגוד הבטיחות האמריקאי IIHS. האיגוד, ששייך לאיגוד חברות הביטוח האמריקאי, נחשב לגוף קפדני ומחמיר, בדומה לאיגוד הבטיחות האירופי, EuroNCAP.
על פי בדיקתם של אנשי IIHS, שברולט טראקס זכה בציון המלא, טוב (Good), בכל המבדקים. המשמעות היא שהטראקס הגן היטב על יושביו הן מפני התהפכות, הן מפני תאונת צד, הן בבחינת מושבי הרכב והן בבדיקה החדשה יחסית, של תאונה חזיתית שבה המפגש עם המכונית השנייה מתבצע בקצה המרכב - תאונה שההגנה מפניה נחשבת למאתגרת במיוחד.
בזכות כל אלה, המכונית זכתה בתואר "הבחירה הבטיחותית הטובה ביותר" (Top safety pick). האיגוד מדרג לעתים מכונית בציון גבוה עוד יותר - Top safety pick plus, וזאת אם המכונית מציעה גם מערכת טכנולוגית שמזהה תאונה ובולמת את הרכב. היות שהטראקס לא מציע את המערכת - הוא לא זכה בציון הגבוה ביותר שאפשר.
רוב דגמי רכבי הפנאי הקטנים שנמכרים בישראל אינם נמכרים בארה"ב. מאלו שכן, סובארו XV זכה במבדקי הבטיחות של איגוד ה-IIHS בציון Top safety pick plus, ומיצובישי אאוטלנדר ספורט - דגם שעשוי להימכר בישראל בקרוב, אולי כמיצובישי ASX (לא לבלבל עם מיצובישי אאוטלנדר הגדול יותר), דורג ב-Top safety pick.
לדגמי שברולט בישראל -
שברולט פורסם לראשונה ב- 12.02.15
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות