בקצרה:
- באיחור של שנה, בחני ה-EuroNCAP מתעדכנים
- יבדקו: מערכות התרעה לשכחת ילדים והגנה מפני טביעה
- בנוסף, הוחלפו חלק מבובות הניסוי
המבחנים הוחמרו: מחר (ד') צפויות להתפרסם סוף סוף תוצאות ראשונות של מבחני הריסוק האירופיים לשנת 2023, אבל רגע לפני כן מודיע איגוד הבטיחות האירופי (EuroNCAP) על הוספה של שורת מבדקים חדשה לפרוטוקול. זו צפויה כמובן להקשות על יצרני הרכב לזכות ביעד הנכסף של 5 כוכבים.
בהמשך, כמו תמיד, צפויה ההחמרה לשפר את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. נציין כי בדרך כלל מתעדכנים מבחני הריסוק אחת לשנתיים, אך העדכון הנוכחי מתבצע בעיכוב של למעלה משנה, לאחר שקודמו בוצע בחודש מאי 2020.
מערכות חדשות: המבחנים החדשים יכללו מעתה בדיקה של מערכת להתרעה על שכחת ילדים ברכב. אך בניגוד למערכות המוכרות שמתקינים חלק מהיצרנים, ב-EuroNCAP לא מסתפקים בהתרעה קולית או ויזואלית, ודורשים כי המערכת תשלח התרעה לסלולארי האישי של הנהג או לשירותי רפואת החירום, במידה ונמצא ילד ברכב סגור.
מערכת נוספת שתיבדק נועדה למניעת טביעה ברכב בזמן הצפה, סיטואציה נדירה בעבר אך שכיחה יותר ויותר עם שינויי האקלים המהירים בשנים האחרונות. ב- EuroNCAP ידרשו כי חלונות ודלתות הרכב יהיו ניתנים לפתיחה גם בזמן שמערכת החשמל חדלה מלתפקד, זאת במטרה לאפשר ליושבים ברכב להימלט בבטחה.
בלימה אוטונומית מורחבת: בנוסף למערכות החדשות, ב- EuroNCAP יבדקו מעתה באופן נרחב יותר מערכת בלימת חירום אוטונומית. מעתה ידרשו המערכות לזהות רוכבי דו-גלגלי בכבישים מהירים ובעת פניה, ולזהות כלי רכב לפני התנגשות חזיתית ובכניסה לצומת T.
בשני המקרים ידרשו המבדקים שדרוג ביכולות הזיהוי של הרכב, על ידי עיבוד מידע מהיר יותר במקרה של התנגשות חזיתית, או זווית צילום רחבה יותר במקרה של כניסה לצמתים.
עוד תיבדק יכולת הזיהוי של הולכי הרגל במערכות לבלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, וכן זיהוי רוכבי אופניים חולפים לפני פתיחת דלת. במבחני הבטיחות הפאסיבית, עבור מקרים בהם התאונה היא סיטואציה בלתי נמנעת, תוחלף בובת ה"רגל" שמדמה התנגשות בעובר אורח, וכן יורחב איזור הבדיקה שמייצג אפשרות לפגיעה בראש של הולך רגל. זאת במטרה לדמות טוב יותר סיטואציות של פגיעה ברוכב אופניים.
מה אנחנו חושבים: עדכון מבחני הריסוק, המתבצע אחת לכמה שנים, הוא צעד חשוב לבטיחות הנוסעים לא פחות מהמבחנים עצמם. זאת מכיוון שתנאי הסביבה הופכים מאתגרים יותר ויותר להגנה על משתמשי הדרך, עם מהירות ממוצעת שעולה, כלי רכב שהופכים כבדים יותר בשל המעבר לחשמל והסחות דעת שנגרמות בשל השימוש בסלולארי ובמסכים אחרים, גם כאלה המותקנים ברכב.
ב-EuroNCAP השכילו לשלב במבחנים החדשים בין מערכות טכנולוגיות חדשות שנועדו לתת מענה לבעיות מהותיות, לבין שדרוג מתבקש למערכות הקיימות כך שיספקו הגנה משופרת. עכשיו הכדור מתגלגל לפתחן של יצרניות הרכב, שיצטרכו לתת מענה למבחני הבטיחות החדשים.
פורסם לראשונה ב- 11.07.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות