חשמל וביצועים: פולקסווגן חשפה בתערוכת מינכן קונספט ל-GTI חשמלית על בסיס ה-ID2, שתגיע לאולמות התצוגה בעוד שלוש שנים, בדיוק יובל שנים מאז הוצגה גולף ספורטיבית עם שילוב האותיות האלמותי.
צפייה בתוכן שומרת מסורת - פולקסווגן חשפה ID2 GTI
בשונה מהופעת בכורה בהן הגדרת GTI (ר"ת Gran Turismo Iniezione) שימשה לתיאור מאפייני המכונית ומנוע עם הזרקת בנזין, בחשמלית האות I תשמש לדברי היצרנית ל-Intelligence. תג המחיר הצפוי לה עומד על כ-30 אלף יורו באירופה, כ-5,000 יורו פחות ממחירה של פולו GTI כיום.
בסיס קומפקטי: כבסיס תשמש פלטפורמת MEB-entry הייעודית לדגמים חשמליים קטנים בקונצרן הגרמני. בהשוואה לפולו GTI היא ארוכה ב-3 ס"מ (410.5 ס"מ) רחבה ב-5 ס"מ (180 ס"מ) גבוהה ב-7 ס"מ (150 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (260 ס"מ). תא המטען גדול ב-185 ליטר (490 ליטר).
פולקסווגן לא פרסמה נתוני ביצועים, אך ניתן לשער שהיא תצויד במנוע חשמלי קדמי עם יותר מ-200 כ"ס שיאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות. היא צפויה להציג שינויים במערך המיתלים, הגה ובלמים, על מנת לשדרג את היכולת הדינמית. בין היתר עם גומי איכותי יותר, במקרה של הקונספט אלו צמיגי פירלי P-זירו רחבים (245/35) על חישוקי "20.
נוצות קרב: העיצוב החיצוני קרבי יותר עם פגושים אגרסיביים, מלפנים עם כונסי אוויר וצמד פסי לד מאחור עם מסיטי אוויר, ספוילר גדול בקצה דלת תא המטען ותגי GTI. סביבת הנהג דומה ל-ID2, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("12.9) המאפשר שליטה במערכות השונות. יש שינוים נוספים לרבות הגה אליפטי עם פס מרכוז בחלקו העליון, מתג הנעה שונה ומושבים תומכים יותר. בקונספט יש תצוגת נתונים עלית מורחבת על כל השמשה הקדמית.
מה אנחנו חושבים: בשונה מעידן הבנזין, עם ה-ID2 GTI פולקסווגן לא תהיה הראשונה שמציגה קומפקטית-ביצועים-חשמלית. שכן אבארט 500e הקדימה אותה וגם מיני ואלפין צפויות להביא בקרוב לכביש דגמים דומים.
מצד שני, גם לגולף GTI הנחשבת למייסדת הקטגוריה קמו במשך השנים מתחרות רבות, חלקן עם מנועים חזקים יותר, ביצועים טובים יותר ויכולות דינמיות גבוהות יותר על הכביש ובמסלול. אבל אף אחת לא הצליחה להציע שילוב מושלם של כל המאפיינים כפי שהטיבה לעשות פולקסווגן. ואם תצליח לשחזר את המתכון הזה גם ב-GTI החשמלית, ההצלחה מובטחת.