המכוניות החדשות בישראל יקרות לנו הרבה יותר משהן יקרות לאחינו באירופה ובארה"ב. הדבר קורה הן בשל גובה המסים והן בשל נומך המשכורות שלנו. ובכל זאת, שינויים במסים, שערי מטבע ידידותיים ומגוון גדל והולך של דגמים שמתחרים על כיסו של הלקוח הפרטי, הביאו להוזלה ריאלית של חלק גדול מהמכוניות בשנים האחרונות.
העניין הוא שהכותרות על הדגמים הזולים ביותר מספרות לנו על מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית. חובבי רכב יכולים להסביר עד מחר שהם הכי אוהבים לשלוט ברכב ולהרגיש את חוויית השליטה במנוע גם דרך ידית ההילוכים הידנית, אבל הציבור הישראלי אוהב יותר את תיבת ההילוכים שלו אוטומטית. ויש בזה לא מעט הגיון, קצת בשל ההתקדמות בתיבת ההילוכים האוטומטית (שמאפשרת כיום יותר מעורבות ופחות צריכת דלק מבעבר) ויותר בשל העובדה שרובנו תקוע בפקקים, ובפקקים אין כמעט שאלה שתיבת ההילוכים האוטומטית היא תיבה עילית…
ובכן, שינסנו מקלדת וחפרנו בקטלוג iCar וכעת אנחנו יכולים לחבר בין החיבה הישראלית לתיבת ההילוכים האוטומטית ובין החיפוש אחר המכונית הזולה ביותר שאפשר לרכוש. ובכן, קבלו את עשר המכוניות האוטומטיות הזולות בישראל.
10. סוזוקי ספלאש, כ-95,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.25 ליטר, 94 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: סוזוקי ספלאש שייכת לקבוצת מכוניות המיני העירוניות, אבל הגובה שלה מקרב אותה אל קו המיקרוואנים. באופן הזה היא מחברת בין ממדים זעירים מבחוץ ובין גובה שמאפשר תמרון עירוני נוח וחגירה נוחה של ילדים במושב האחורי הצנוע.
גרסאות נוספות: ספלאש ידנית, כ-70,000 שקלים
סוזוקי ספלאש. בין מיני למיקרוואן / צילום: נועם ריין9. מיצובישי אטראז', כ-94,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.2 ליטר, 80 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה
קטגוריה: קטנות משפחתיות
מי זאת: זוהי מכונית הסדאן ('שלוש קופסאות', תא מטען נפרד) היחידה שנכנסה לרשימת עשר המכוניות האוטומטיות הזולות בישראל. מדובר במכונית בסיסית שעושה את העבודה בלי רוח וצלצולים, וגם חוסכת הרבה דלק. במרחק של 1,000 שקלים מגרסת הבסיס - מציעה רמת אבזור גבוהה במיוחד.
גרסאות נוספות: רמת גימור Instyle, כ-95,000 שקלים
מיצובישי אטראז' - המשפחתית האוטומטית הזולה בישראל / צילום: דנה גורלנד8. פיאט 500, כ-92,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.25 ליטר, 69 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית
קטגוריה: קטנות פרימיום
מי זאת: המון חיוכים רשומים לזכותה של מכונית הרטרו המצליחה של פיאט, שבשנים האחרונות גם החלה לקבל תמחור הרבה יותר ידידותי. ואגב, במושבים הקדמיים היא הרבה יותר מרווחת מכפי שהיא נראית.
גרסאות נוספות: 500 ידנית, מכ-82 אלף שקלים; 500 קבריולה מכ-103 אלף שקלים
פיאט 500. מסוגננת ולא יקרה / צילום: יתיר דוידוביץ7. פיג'ו 208, כ-87,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.2 ליטר, 82 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית
קטגוריה: סופר מיני
מי זאת: בדרך כלל, מכוניות סופר מיני 'בגודל מלא' עולות כ-100 אלף שקלים ויותר, ואנשי לובינסקי, יבואני פיג'ו, בוחרים למכור אותה במחיר נמוך משמעותית. אבל שלא תהיה טעות - זו אחת ממכוניות הסופר-מיני הטובות כיום.
גרסאות נוספות: 208 עם מנוע 1.6 ליטר, 120 כ"ס, כ-97,000 שקלים
פיג'ו 208 - הגרסה הרובוטית / צילום: דניאל סקלי6. מיצובישי ספייס סטאר, כ-80,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.2 ליטר, 80 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה
קטגוריה: סופר מיני
מי זאת: בממדים ובמחיר שלה מתברגת מיצובישי ספייס סטאר איפשהו בין קבוצת מכוניות המיני וקבוצת הסופר מיני. היא אינה עתירה ביכולות, אבל מספקת מרחב ורמה שימושית גבוהה, ביחד עם צריכת דלק מעולה (הגרסה הידנית מרשימה במיוחד בסעיף הזה).
גרסאות נוספות: ספייס סטאר ידנית, כ-67,000 שקלים
מיצובישי ספייס סטאר היא האחות הקטנה של האטראז' / צילום: פז בר5. קיה פיקנטו, כ-78,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.25 ליטר, 85 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: קיה פיקנטו, רבת מכר אמיתית, הצליחה להוכיח שממדים צנועים אינם צריכים לבוא על חשבון עיצוב, סגנון ויכולת. הפיקנטו מיועדת בעיקר לשימוש עירוני-פרברי, אבל אפשר בהחלט להרחיק איתה מדי פעם גם להורים בצפון.
גרסאות נוספות: פיקנטו ידנית, 64,400 שקלים; פיקנטו 3 דלתות אוטומטית, כ-80,000 שקלים
קיה פיקנטו. הרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2013 / צילום: אריאל זנדברג4. סיאט מי (סקודה סיטיגו, פולקסווגן אפ), כ-69,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.0 ליטר, 75 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית, 3 דלתות
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: שלוש מכוניות נולדו ביחד באירופה, פולקסווגן אפ, סקודה סיטיגו וסיאט מי. ההבדלים ביניהם קלים עד זניחים, ובכל זאת - ישנן כמה וריאציות של מנועים, תיבות הילוכים ואביזרים. מחיר הפתיחה של השלישייה, עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית, מתייחסת לגרסת ה-3 דלתות של סיאט מי. היקרה מהשלוש חוסה תחת המותג פולקסווגן.
גרסאות נוספות: סקודה סיטיגו 5 דלתות אוטומטית-רובוטית מתחילה בכ-69,500 שקלים, פולקסווגן אפ אוטומטית-רובוטית עולה כ-80,000 שקלים
סיאט מי. אחת מתוך השלישיה / צילום: יתיר דוידוביץ3. יונדאי i10, כ-68,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.0 ליטר, 66 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: למרות קפיצת האיכות שעברה על יונדאי i10 היא הצליחה להתמקם במשבצת המכונית האוטומטית הזולה בישראל. גם כעת, אחרי התייקרות קלה, היא מייצגת יחס מרשים של גודל ואיכות למחיר.
גרסאות נוספות: i10 עם מנוע 1.25 ליטר, 87 כ"ס, כ-80,000 שקלים
יונדאי i10. התייקרה תוך זמן קצר / צילום: דנה גורלנד1=. סוזוקי אלטו, כ-65,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.0 ליטר, 67 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: חלוצת המכוניות הסופר-זולות שומרת על המעמד שלה כמכונית הזולה בישראל, אם כי היא חולקת אותו כעת אם שלישיית סיטרואן-פיג'ו-טויוטה (להלן). בחו"ל המכונית כבר הוחלפה ותגיע בקרוב לישראל בגרסה חדשה.
גרסאות נוספות: אלטו ידנית, כ-54,000 שקלים
סוזוקי אלטו. האוטומטית-פלנטרית הזולה בישראל / צילום: אריאל זנדברג1=. סיטרואן C1 (פיג'ו 107, טויוטה אייגו), כ-65,000 שקליםגרסה: מנוע בנזין, 1.0 ליטר, 68 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית
קטגוריה: מכוניות מיני
מי זאת: שלוש מכוניות נולדו בחיבור המפתיע בין קונצרן פיג'ו-סיטרואן האירופי (PSA) ובין טויוטה היפני. פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו הוחלפו לאחרונה בדור חדש (לפיג'ו יקראו מעתה '108') ובינתיים אפשר לקנות את השלישייה במחיר פתיחה שהוא הזול ביותר בישראל, ביחד עם סוזוקי אלטו (לעיל).
גרסאות נוספות: פיג'ו 107 אוטומטית-רובוטית מתחילה בכ-73,500 שקלים; טויוטה אייגו מתחילה בכ-74,000 שקלים)
פיג'ו 107 / סיטרואן C1 / טויוטה אייגו. זולה וגם חסכונית / צילום: דניאל אוזרן פורסם לראשונה ב- 11.06.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות