אם חשבנו ששנת 2014 היתה שנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב, המחצית הראשונה של 2015 מציגה עליה נוספת במכירת המכוניות החדשות. 143,907 מכוניות חדשות נמכרו ב-6 החודשים הראשונים של השנה, עליה של 6.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מעניין לראות שלמרות העליה בשער היורו, המותגים הצומחים הם דווקא היפנים והקוריאניים - ובראשם קיה, מיצובישי וסובארו. ההסבר לכך נעוץ בסיבות פשוטות למדי: קיה החלה לשווק השנה את הספורטז' בגרסת 1.6 ליטר מוזלת, סובארו השיקה את ה-XV בגרסת 1.6 מוזלת לפני כשנה, ומיצובישי מספקת כמויות אדירות של דגמי האטראז' לצה"ל.
בנוסף ניתן לראות עליות מרשימות בסיאט (בזכות האיביזה AM5 המוזלת), בסקודה, וגם במותגים אירופאיים שנחלשו לאחרונה כמו פיג'ו, סיטרואן ואופל. מנגד, פורד עדיין נמצאת במשבר עמוק שיפתר רק עם הגעתם לישראל של הדגמים החדשים, וגם הונדה, פולקסווגן ושברולט נחלשו משמעותית.
20 המותגים המובילים (לא כולל מותגי היוקרה)
קיה ספורטז'. אחראי לזינוק של קיה / צילומים: יח"צ. בכותרת: cc-jenineabarbanel
בשוק היוקרה, החגיגות בשיאן. אם במחצית הראשונה של 2014 מכוניות היוקרה תפסו נתח של 4.92% מהשוק, השנה זינק נתח השוק שלהן ל-6.08%. עליות מרשימות נצפו בכל המותגים, כולל זינוק חד באינפיניטי, ב.מ.וו ומיני.
10 מותגי היוקרה המובילים
10 הדגמים הנמכרים ביותרברשימת הדגמים הנמכרים אין הפתעות. טויוטה ממשיכה להוביל את השוק, הפיקנטו בעקבותיה (וכנראה תתחזק עם השקתה של גרסת 1,000 סמ"ק אוטומטית בקרוב). ליונדאי אין דגם ברביעיה המובילה, אך יש לה 3 דגמים בשישיה הבאה - וגם שני דגמים של מיצובישי שעושים עבודה מרשימה, האטראז' והאאוטלנדר (שבמקום ה-11). שימו לב - מתוך עשרת הדגמים המובילים, רק שניים משתייכים למותגים אירופאיים - שניהם של צ'מפיון מוטורס.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות