השנה עשויה להיות שנת המהפך של פיאט בישראל. סביב מאי או יוני השנה יגיע לישראל המתחרה מבית היצרן האיטלקי לקבוצת רכבי הפנאי הקטנים. הדגם הוא פיאט 500X. כפי שאפשר להבין משמו, מדובר בחבר נוסף למשפחת התת-מותג "500" בפיאט, אבל ה-500X אינו מבוסס על פלטפורמת פיאט 500 אלא על פלטפורמה גדולה יותר - שעליה מבוסס כלי רכב נוסף שצפוי להגיע לישראל - ג'יפ רנגייד.
האפשרות שפיאט 500X ישנה את מצבו של פיאט בישראל מבוסס על כך שמדובר בכלי רכב עם פוטנציאל להיות פופולארי ביותר. נוסף על החזות והפרקטיקה של רכבי הפנאי הקטנים - פלח שוק שהולך ונעשה אופנתי מחודש לחודש - זה יהיה כלי רכב שיציע חלופה מבית פיאט ללב הקונצנזוס הלאומי - של המכוניות המשפחתיות. ה-500X יעשה זאת באמצעות תג מחיר קרוב, תיבת הילוכים אוטומטית ומנועי בנזין עם כוח ונפח הולמים. כל זאת, נוסף לשימושיות המשפחתית שהקבוצה מציעה - ונוסף ליכולת לרדת איתו לשבילים, בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם ג'יפ (שגם הוא חלק מקונצרן פיאט-קרייזלר - FCA).
בתוך כשנה צפוי פיאט להציג בעולם את המכונית המשפחתית הזולה, שתחליף את פיאט לינאה. הלינאה היא מכונית משפחתית שמיוצרת בין היתר בטורקיה (נוסף על הודו, דרום אמריקה ורוסיה), ובעבר עלתה האפשרות כי תימכר בישראל. הדבר לא קרה, אבל הדור החדש עשוי כן להגיע לישראל ואז יוכלו אנשי סמל"ת להתמודד באמצעותה בקבוצת המכוניות המשפחתיות הזולות - ולשפר עוד יותר את מעמדו של היבואן.
איווקו דיילי החדש - יצטרף לפיאט דוקאטו למערך המסחרי של קבוצת סמל"תבמהלך שנת 2015 ימשיכו בפיאט להתבסס לא מעט על משפחת דגמי פיאט 500 - הגרסאות השונות של המכונית הקטנה והמוכרת (שמחיר גרסת הבסיס שלה ירד לאחרונה לכ-70 אלף שקלים) ולצידן הגרסאות השימושיות והגבוהות יותר - ה-500X וגרסאות ה-500L. אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, מציין שפיאט 500 היא מכונית ה-3 דלתות הנמכרת ביותר בישראל.
בתחום המסחרי ימשיך פיאט למכור בישראל את הדוקאטו. לדברי להב, הדוקאטו מחזיק ב-57% מהשוק שלו - נוכחות חסרת תקדים בדגם כלשהו שנמכר בפלח שוק כלשהו בישראל. נוסף על הדוקאטו מצטרף עתה לקבוצה רכב מסחרי גדול יותר - הדור החדש לחלוטין של איווקו דיילי. הרכב הזה זכה בתחרות "ואן השנה" באירופה לשנת 2015, והוא מציע משקל העמסה שמגיע ל-7.2 טון ונפח שמגיע ל-20 קוב.
לדגמי פיאט בישראל -
פיאט
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות