לפני שבוע בדיוק השיקה סקודה את רכב הפנאי החדש שלה - סקודה קודיאק. בכתבה הראשונית, מיד אחרי המפגש הראשון שלנו איתו בהשקה העולמית בברלין, סיפרנו לכם על המימדים שלו (הוא גדול), על המנועים (הוא די חזק) ועל הצפי לשיווק בישראל (בעוד 8 חודשים לפחות).
, רכב הפנאי החדש שעשוי להפוך ללהיט על כבישי ישראל.
1. מה זה קודיאק?במילה אחת - דובי. הקודיאק הוא שמו של תת מין של הדוב החום, והוא טורף היבשה הגדול ביותר הקיים. דוב הקודיאק נפוץ באלסקה, והוא שוכן באי הנקרא על שמו. לא לגמרי ברור למה סקודה בחרה דווקא בשם הזה, ולמה היא כותבת את שם הדגם ב-Q (כלומר: Kodiaq) ולא ב-K, כמו במקור (Kodiak), אבל נראה ש-6,000 תושבי האי קודיאק דווקא מרוצים מהרעיון של יצרנית הרכב האירופאית. ליום אחד הסכימו תושבי האי לשנות את שמו ל- Kodiaqב-Q, ובתמורה הזמינה סקודה את ראשת העיר לאירוע ההשקה בברלין ואף העניקה לתושבי האי פרס בסך 25 אלף דולר.
2. לראשונה - סקודה עם 7 מקומות ישיבהסקודה היא הבת ה"פרקטית" בקבוצת פולקסווגן. אצל סקודה תמצאו בדרך כלל את תאי המטען הגדולים ביותר והמרווח הטוב ביותר לנוסעים, ולכן זה היה מעט משונה לגלות שעד היום לא היה לה רכב עם 7 מושבים - כשפולקסווגן ואפילו סיאט בעלת האופי הצעיר הציעו רכבים כאלו. ובכן, לא עוד. סקודה קודיאק מציע 7 מקומות ישיבה מרווחים, כאשר בשורת המושבים השניה ניתן להזיז את המושבים על מסילה, ואפילו בשורה השלישית יש מרווח לא רע בכלל. להערכתנו, הקודיאק מרווח מהאאוטלנדר והאקסטרייל של ניסאן, והוא יכול להתמודד אפילו עם קיה סורנטו. ומה שבכלל מפתיע, זה שמאחורי 3 שורות המושבים נותר תא מטען בנפח לגמרי סביר של 270 ליטרים.
3. כדאי לחנות ליד סקודה קודיאקמכירים את השפשופים המרגיזים האלה בדלת של הרכב, שנגרמים מפתיחה לא זהירה של הנהג שחנה לצידכם? סיטרואן קקטוס ניסתה לפתור את הבעיה הזו בעזרת כריות גומי שהותקנו על הדלתות, ובכך לדאוג לשלמות הרכב עצמו. אצל סקודה חשבו קודם כל על הזולת, והתקינו בדלתות מעין משטחי גומי ש"קופצים" החוצה בפתיחה של הדלת ולא מאפשרים לה לשרוט את הרכב שחונה בסמוך. כשסוגרים את הדלת, חוזרים משטחי הגומי למקומם. בקיצור, אם השריטות בדלת מדאיגות אתכם - לא בטוח שכדאי לכם לקנות סקודה קודיאק, אבל בטוח שכדאי לכם לחנות לידו.
4. בשעה טובה: תיבת DSG חדשהרבים התלוננו בעבר על תיבת ה-DSG של קבוצת פולקסווגן, זו שמגיעה עם 7 הילוכים ומצמדים "רטובים". דיברו על העברות הילוכים לא חלקות, פה ושם על תקלות, אבל בעיקר - המגבלה שלה היתה בתחום הכוח. היא לא יכלה לשמש מכוניות עם מומנט גבוה מ-25 קג"מ, וכך זכינו לראות דגמים עם מומנט מוגבל (פולו GTI, למשל) או כאלו שנאלצו להסתפק ב-DSG הותיקה עם 6 הילוכים. הדור החדש של ה-DSG עם 7 הילוכים, שמצטרף להיצע של הסקודיאק, יוכל להתמודד עם מומנט של עד 61 קג"מ - נתון מכובד לכל הדעות, והוא גם מצויד במצמדים יבשים שאמורים לספק אמינות טובה יותר.
5. בקרוב נראה שקי שינה בכניסה לאולם התצוגה?מי שנכנס היום לאולם התצוגה של סקודה ורוצה להזמין סופרב חדשה, יכול להיתקל בזמני אספקה שמגיעים גם ל-8 חודשים. בתחילת הקיץ הנוכחי המצב היה קשה עוד יותר. הביקוש הגבוה ברחבי העולם יצר "פקק" בשרשרת האספקה של הדגם, וכמו שזה נראה כרגע - גם במקרה של הקודיאק צפויות בעיות דומות. בשלב הראשון השוק הישראלי יקבל אספקה מצומצמת של כמה מאות מכוניות, כך שאם אתם בעניין, ואחרי שהרכב יגיע לארץ (ברבעון השני של 2017) תתרשמו לטובה מהמחיר, האבזור ויתר הפרטים - נמליץ לכם שלא להתעכב עם ההזמנה, אחרת תיאלצו להסתפק בדובי. או בכל רכב אחר.