דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 עובדות על קניית רכב חדש מיבוא מקביל

Getting your Trinity Audio player ready...

ייבוא מקביל קיים בישראל מעל עשור, אך באוקטובר 2016 נכנס באופן מעשי חוק "רישוי שירותי רכב ותחבורה" החדש. החוק המעודכן מסדיר בין היתר את נושא היבוא המקביל של רכבים וחלפים ומאפשר לרכוש דגמים של יצרנים מובילים, ובהם טויוטה, ג'יפ, מרצדס ואחרים, בהנחות משמעותיות של אלפי שקלים. אז הנה 5 דברים שצריך לדעת על רכישת רכב חדש בייבוא מקביל.

רכישת רכב חדש

1. מחיר

היבואן המקביל רוכש את הרכבים במחירים נמוכים בחו"ל ומוכר אותם בישראל במחיר נמוך ממחיר היבואן הרשמי. למה הוא עושה את זה? על מנת להתחרות במערך ההפצה והשיווק הענק של היבואן הרשמי. כאשר משווים דגמים ורמות גימור המשווקות בישראל לדגמים זהים מייבוא מקביל, ישנם פערי מחיר של אלפי שקלים ולעיתים אף יותר מכך לטובת הייבוא המקביל. לדוגמה, בחיפוש מהיר מצאנו בישראל הנחות של אלפי שקלים לדגמים היברידיים של טויוטה, לדגמי השטח של ג'יפ ודגמי יוקרה כמו מרצדס למשל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

2. אבזור

ליבואן הרשמי קיים ערוץ ישיר מול יצרן הרכב וכך הוא יכול לאפיין רמות גימור שונות ולהתאים אותן לשוק המקומי. בתחום הייבוא המקביל, רוכש היבואן דגמים המשווקים במדינה אחרת. כך אנו לעיתים מקבלים בייבוא המקביל גרסאות שונות מהגרסאות אותן אנו רגילים לפגוש באולמות התצוגה הרשמיים. אין בישראל חברות רבות שעוסקות ביבוא המקביל. בעבר היו אלה איילון מוטורס ואלבר שהפגינו דומיננטיות בתחום, כיום זוהי "אוטומקס" הפעילה יותר. מבחינת אבזור שונה ומעניין ניתן למצוא דגמים של ג'יפ שאינם משווקים בישראל כמו קומפאס טריילהוק ודגמים מוכרים כמו טויוטה יאריס במחירים נמוכים מהמקובל. לצד זאת, אצל היבואן המקביל לא תמיד יש מלאי קבוע - לעיתים אוזל המלאי ובמקומו מגיעה מכונית מגרסה מעט שונה במשלוח הבא.

טבלת השוואה

* המידע מאתר טויוטה - היבואן הרשמי ומחברת אוטומקס - יבואן מקביל

3. אחריות

מי בעצם דואג לתיקון הרכב בעת תקלה? כאשר רוכשים מיבואן רשמי התשובה פשוטה – היבואן בעצמו ומוסכי הרשת שלו. אך מה קורה כאשר מדובר ביבוא מקביל? ובכן, כפי שקובע החוק, במידה ומתגלה תקלה אשר דורשת תיקון במסגרת אחריות, יוכל בעל הרכב לפנות אל מוסכי היבואן הרשמי ולטפל בתקלה, זאת מאחר והאחריות על הרכב זהה לחלוטין לאחריות אותו מקבל רוכש רכב מיבואן רשמי.

ומה קורה במקרים של קריאות שירות (ריקול) ברכב? היבואן המקביל אחראי על פרסום קריאת השירות, בעוד האחריות על התיקון מוטלת על היבואן הרשמי.

4. טיפולים

אחרי שהסדרנו את נושא האחריות, היכן מטפלים ברכב באופן שוטף? גם במקרה זה החוק מגבה את הצרכן. בהתאם לחוק, ניתן לטפל ברכב בכל מוסך מורשה משרד התחבורה, וזאת בתנאי שהטיפול יעשה על-פי הוראות היצרן (על-מנת לשמור על תוקף האחריות). כך שלרוכש הרכב עומדות כמה אפשרויות: הוא יכול לטפל במוסכים המורשים של היבואן המקביל, במוסכי הרשת של היבואן הרשמי או בכל מוסך אחר ולהמשיך ליהנות מהאחריות המלאה. כמו כן, על-פי החוק מחוייב היבואן הרשמי לספק מידע טכני ומכשור מתאים ליבואן המקביל לטובת טיפול ברכבים.

טיפולים ואחריות

5. רישום הרכב

אחת השאלות הנפוצות נוגעות לרישום בעלות הרכב והחשש שמא מדובר ברכבים יד שניה. ובכן, רכישת רכב חדש מיבואן מקביל ורישומו זהים לרכישה מיבואן רשמי. מדובר ברכבים חדשים לגמרי, "מהניילונים". כלומר, רוכש הרכב נרשם כבעלים הראשון (00 ברישיון), שלא כמו בעסקאות אפס קילומטר או יבוא אישי.

פורסם לראשונה ב- 18.10.18

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה