הדיפנדר המיתולוגי היה ידוע כחיית שטח וזכה למחמאות על יכולותיו המרשימות לצד ספרטניות מוחלטת בתא הנוסעים. הדור החדש שהוצג בשנת 2018 שדרג משמעותית את האווירה בתוך הרכב, לצד נגיעות עיצוב רטרו מבחוץ, אך יכולות השטח, הגבוהות בפני עצמן, היו שונות בתכלית מאלו של הדיפנדר הזקן.
לנדרובר הציגה אז את גרסת ה-90 הקצרה עם 5 מושבים ולצידה גרסת ה-110 בעלת 5 או 7 מושבים. כעת, יצרנית היוקרה הבריטית, מותחת (תרתי משמע) את הדיפנדר ומרחיבה את היצע הגרסאות עם ה-130 שתציע 8 מקומות ישיבה בסידור 2+3+3.
מחברת המזרח, יבואנית לנדרובר בישראל, נמסר כי לנדרובר דיפנדר 130 צפוי להגיע לישראל עד סוף שנת 2022.
לנדרובר דיפנדר 130 ארוך ב-34 ס"מ לעומת ה-110 ואורכו עומד על 535.8 ס"מ, רוחבו עומד על 200.8 (זהה), גובהו עומד על 197 ס"מ (נמוך ב-0.3 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 302.2 ס"מ (ארוך ב-28.1 ס"מ).
בגרסת 8 מקומות הישיבה, נפח תא המטען עומד על 389 ליטרים (232 ליטרים יותר מה-110), בקיפול השורה השלישית הנפח עומד על 1,232 ליטרים ומגיע עד 2,291 ליטרים, שהם 1,255 ליטרים יותר מה-110, בקיפול השורה השנייה. אם בכל זאת תחפצו, יש גם גרסת 5 מקומות עם תא מטען של 1,329 ליטרים (2,516 ל' בקיפול שורה שנייה).
זווית הגישה עומדת על 37.5 מעלות (לעומת 30.1), זווית הנטישה עומדת על 28.5 מעלות (לעומת 30.2) ומרווח הגחון עומד על 29 ס"מ (מ"מ אחד פחות). צליחת מים אפשרית עד לעומק של 90 ס"מ, בדומה לשאר הגרסאות.
כדי בכל זאת לייחד את הדיפנדר 130 מאחיו הקצרים, לנדרובר מציעה צבע חיצוני ייחודי, אדום "סדונה", ומבפנים ישנו מסך מולטימדיה בגודל 11.4 אינץ' כסטנדרט (לעומת 10") הקיים רק בגרסאות ה-V8 של דיפנדר 90 ו-110, כמו גם בקרת אקלים עם 4 איזורים.
היצע המנועים מגיע מהקו המוכר לנו מדגמי לנדרובר אחרים. גרסאות הבנזין 6 צילינדרים עם מערכת מיקרו-היברידית בנפח 3.0 ליטרים ובהספקים של 300 ו-400 כ"ס. ומנועי הדיזל, שגם להם מערכת מיקרו-היברידית ובנפח דומה, בהספקים של 250 ו-300 כ"ס.
פורסם לראשונה ב- 31.05.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות